Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16256 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 15 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 5 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

553 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @geoing78, welkom op onze Community!

Ook jouw modem heb ik toegevoegd aan de lijst. Deze zal vandaag nog de update ontvangen. 

Mag ik aub ook de firmare update, mijn cloudkey krijgt geen IP adres
Bij voorbaat dank

 

@Tommie van Odido Hi! kan ik ook een update van de firmware gepusht krijgen? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ABU80 & @Tristan01, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden! 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Hi! kan ik ook een update van de firmware gepusht krijgen? Alvast bedankt!

 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Zou jij mij ook op de lijst voor firmware b10 willen zetten?
Die tip kreeg ik van Youless, voor de Youless LS120.

@Tommie van Odido Zou je de update ook naar mij kunnen pushen? Alvast bedankt!

 

Reputatie 6
Badge +2

@SingleDutch @Lenden Ik heb gelijk een bericht gestuurd naar @Tommie van Odido, hij zal dit hoogstwaarschijnlijk maandag oppakken. 

Ik heb je toegevoegd aan de lijst @Frederiek Lolkema. De update zal spoedig gepushed worden! 

Hi Tommie, Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij ook op de lijst te zetten? Ook ik kan mijn audiostreamer?server niet gebruiken. Vast bedankt voor de gedane moeite.

Reputatie 7
Badge +9

Maar natuurlijk @EdwinV! Bij deze, ik heb je op de versnelde lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden. 

Graag ook de meest recente firmware voor T-56 aangezien ik verbindingsproblemen het met mijn Sonos systeem.
Hierover ook een post geplaatst en daar werd ook aangegeven dat de firmware naar v10 waarschijnlijk de problemen verhelpt.

Link naar mijn post

Marcel
 

@Tommie van Odido Zou ik ook de update kunnen ontvangen? Alvast bedankt!

Ook hier graag de nieuwe fimware

Reputatie 7
Badge +9

Hi @marcel spaan, @RKlasens en @Jaspervdkellen, ik heb jullie op de lijst gezet!  

Goedemiddag @Tommie van Odido ,

Zou je mij ook op de lijst kunnen zetten voor de firmware. Ik heb dezelfde problemen met mijn HK speakers.

Alvast bedankt!

Vandaag de nieuwe firmware van Tommie gekregen en alles werkt weer naar behoren. Superblij mee!

 

 

Zou ik ook de firmware update kunnen krijgen? Heb problemen met ps5 spellen sinds overgang naar Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jaspervdkellen, we kunnen het modem niet bereiken. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? Dan kunnen we de firmware upgraden. Geef je mij een seintje dat je dit gedaan hebt?  

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hey @harmpauw & @TOZ, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden! 

 

@Tommie van Odido ; graag ontvangen wij ook een update. Ik krijg onze Wiim pro plus niet verbonden met WiFi.

 

dank

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ellesvanwoerkum, welkom op onze Community!

Dat is zeker mogelijk. Ik heb je meteen op de versnelde lijst gezet. De firmware zal spoedig de upgrade ontvangen. Het modem zal de firmware uit zich zelf updaten, dit duurt ongeveer vijf minuten. Je internetverbinding zal er dan tijdelijk uit liggen. 

Hi, could you please update firmware in my router as well? The same problem with WiiM Mini

@Tommie van Odido

@Tommie van Odido 

Mag ik ook een nieuwe firmware?

I spoke with three representatives from Odido today… no one mentioned a new t-56 firmware could solve the connection issues. 
 

thanks! and best regards, 

Jason 

 

Hi @Jaspervdkellen, we kunnen het modem niet bereiken. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? Dan kunnen we de firmware upgraden. Geef je mij een seintje dat je dit gedaan hebt?  

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hey @harmpauw & @TOZ, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden! 

 

@Tommie van Odido is gebeurd 

@Tommie van Odido zou je mij ook op de lijst kunnen zetten? Alvast bedankt!

Reageer