Skip to main content
Beantwoord

Lagere uploadsnelheid (500Mbps) tov downloadsnelheid (980Mbit)


Beste,

 

Afgelopen week is onze verbinding voor 1 gigabit glasvezel aangesloten. Omdat onze verbinding nog niet was omgezet, kon de monteur van Guidion geen eigen test doen. ‘S middags is de verbinding omgezet en gaf de eerste bekabelde speedtest een resultaat van 500Mbps upload en 980Mbps download. De download is uiteraard prima, maar de uploadsnelheid klopt dus duidelijk niet.

 

Aantal dagen later is hier nog niks in veranderd. Ik heb alles al eens van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Heb vergelijkbare topics gezien zonder enige oplossing. De standaard tests van verschillende pc’s en kabels levert niks op. Enig idee wat hier nog gedaan moet worden om de upload ook op de juiste snelheid te krijgen?

 

 

162 reacties

Reputatie 4

Je weet natuurlijk zelf ook wel dat de eerste stap ‘uitsluiten’ is. Dus, wat doet de snelheid als je de Zyxel aansluit ipv je eigen router en de PC met een kabel verbindt aan de Zyxel?

ik mag opzich niet klagen, maar ook miijn upload snelheid is aan de lage kant.. 

 

Reputatie 2

ik mag opzich niet klagen, maar ook miijn upload snelheid is aan de lage kant.. 

 

Draadloos of bekabeld getest?

ik mag opzich niet klagen, maar ook miijn upload snelheid is aan de lage kant.. 

 

Draadloos of bekabeld getest?

Rechtstreeks vanaf de router unifi cloud gateway en ook zelfde resultaat bij zyxel

Reputatie 2

ik mag opzich niet klagen, maar ook miijn upload snelheid is aan de lage kant.. 

 

Draadloos of bekabeld getest?

Rechtstreeks vanaf de router unifi cloud gateway en ook zelfde resultaat bij zyxel

Dat klopt idd niet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @lvhoang, fijn dat je ook direct aan het modem de internetsnelheid hebt gemeten! Voor het adres dat gekoppeld is aan het klantnummer in je profiel heb ik je Media Converter zojuist opnieuw geregistreerd. Het kan wellicht nog 5 minuten duren voordat de verbinding geheel terug is en het kan ook nooit kwaad om je modem kort van het stroom af te halen. Vervolgens is je verbinding weer helemaal symmetrisch.

Ik wens je alvast heel veel plezier toe met je volle uploadsnelheid! 😄

Hoi @lvhoang, fijn dat je ook direct aan het modem de internetsnelheid hebt gemeten! Voor het adres dat gekoppeld is aan het klantnummer in je profiel heb ik je Media Converter zojuist opnieuw geregistreerd. Het kan wellicht nog 5 minuten duren voordat de verbinding geheel terug is en het kan ook nooit kwaad om je modem kort van het stroom af te halen. Vervolgens is je verbinding weer helemaal symmetrisch.

Ik wens je alvast heel veel plezier toe met je volle uploadsnelheid! 😄

Hallo Cal,
Zou je dat voor mij aub ook willen doen? (zie post hier boven)
Ik zou dit graag willen bereiken zonder het standaard modem helemaal te hoeven aansluiten, aangezien dat hier nogal lastig ligt. Er wordt hier veel thuisgewerkt namelijk.
Als je gewoon even een reset zou willen uitvoeren, heel graag. Dit wordt enorm gewaardeerd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @daansan, ik kan het wel voor je doen, echter zie ik dat je een eigen router hebt aangesloten. Kan je het Zyxel modem aansluiten en kijken welke snelheid je dan behaald? Graag volgens onze norm.

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Hi @Tommie van Odido ,

 

Ik vond vandaag dit topic. Ik zit met hetzelfde issue. Kan je mij hier mee helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JeroenWGlas, welkom op onze Community! 

Ik heb je ONT opnieuw geregistreerd. Zou je een speedtest kunnen doen om te kijken of het opgelost is?

Hi @JeroenWGlas, welkom op onze Community! 

Ik heb je ONT opnieuw geregistreerd. Zou je een speedtest kunnen doen om te kijken of het opgelost is?

Hi Tommie,

Het ziet er al veel beter uit! 

Thanks!

Reputatie 7
Badge +4

Namens Tommie: heel graag gedaan @JeroenWGlas! Ik wens je nog heel veel plezier met het Internet toe. 😄

Reageer