Zwart beeld wel geluid bij commerciële zenders in odido app

  • 26 May 2024
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Beste allen,

Er zijn inmiddels twee afgesloten topics over dit probleem (eerste tweede), maar deze zijn helaas niet verder gegaan dus bij deze een derde topic.

Na het opnieuw opstarten van de Odido app op mijn philips tv geven bijna alle commerciële zenders geen beeld, maar er is wel geluid. NPO 1,2,3 doen het wel, net zoals RTL Z en een aantal andere zenders. Wanneer de app verlaten wordt vanaf één van de zenders die geen beeld geven, en daarna de app weer wordt geopend, dan werkt het beeld wel weer. Wanneer de app wordt verlaten vanaf een zender die wel al werkt, dan blijven de commerciële zenders geen beeld geven wanneer de app opnieuw wordt geopend. Het probleem lijkt zich voor te doen bij elke keer dat de app nieuw wordt opgestart. 

Hier kun je via WeTransfer een filmpje downloaden waar het probleem te zien zijn en de stappen die ik doorloop om het te reproduceren. Overigens heb ik dit probleem niet op mijn Chromecast with Google TV (4K).

 

Ik heb een Philips 42OLED808. De android versie is volgens mijn tv 12, niet heel behulpzaam in het kader van precieze versie. De security patch is van 5 Februari 2024, kernel versie 5.4.259 en de android tv os build is STT2.220929.001

 

Over het algemeen vind ik dit probleem niet super storend. Als ik het tegenkom dan ga ik even naar het home menu en open ik de app weer, dan is het weg. Het is echter wel een beetje vervelend, en zou qua ervaring niet zo moeten gaan.

Teresa van Odido 20 dagen geleden

Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt. Ik snap goed dat je de problemen met de app i.c.m. met de Philips TV graag verholpen ziet. Mijn collega’s van het TV Team zijn dan ook druk bezig om dit te realiseren. Op dit moment durf ik nog niet te zeggen wanneer dit zal zijn opgelost, mijn excuses hiervoor. 

Wel heb ik al deze informatie doorgezet in een ticket aan de technische dienst, zodat zij dit samen met het TV Team verder kunnen onderzoeken. Ik weet zeker dat alle informatie helpt om het onderzoek te bevorderen en de app weer optimaal te laten werken. 

Alvast enorm bedankt voor je geduld! 

 

Bekijk origineel

2 reacties

Oh, en de Odido app versie is 1.4.3232

Reputatie 7
Badge +2

Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt. Ik snap goed dat je de problemen met de app i.c.m. met de Philips TV graag verholpen ziet. Mijn collega’s van het TV Team zijn dan ook druk bezig om dit te realiseren. Op dit moment durf ik nog niet te zeggen wanneer dit zal zijn opgelost, mijn excuses hiervoor. 

Wel heb ik al deze informatie doorgezet in een ticket aan de technische dienst, zodat zij dit samen met het TV Team verder kunnen onderzoeken. Ik weet zeker dat alle informatie helpt om het onderzoek te bevorderen en de app weer optimaal te laten werken. 

Alvast enorm bedankt voor je geduld! 

 

Reageer