Odido TV app geluid niet synchroon

  • 9 November 2023
  • 81 reacties
  • 1194 Bekeken

Reputatie 2

Beste Odido, 

Sinds ongeveer een maand loopt het geluid en beeld niet synchroon. Dit is op mijn mobiele telefoon.

- Samsung S23 Ultra

- android versie 13

- TV app versie A 2.5.1

Ik heb de app zojuist verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Het gebeurt bij alle zenders. WiFi snelheid is tegen de 100mb up en down.

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hey @jeroenwijnen, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

 Zou je het eens kunnen testen op een 4g verbinding? Ervaar je dit dan nog steeds of is het dan beter?

Bekijk origineel

81 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Rose 12 Ik ben gelijk naar mijn collega’s van de technische dienst gelopen met de vraag hoe dit precies zit. Echter geven zij aan dat het probleem nog steeds in onderzoek is bij het escalatieteam. Er is op 29-02-2024 navraag gedaan, maar hier is nog geen antwoord op. 

Ik begrijp goed dat dit niet het antwoord is wat je zou willen, maar ik kan je verzekeren dat wij echt druk bezig zijn om dit op te lossen. Heel erg bedankt voor je geduld! 

@Audioot Fijn dat het wordt onderzocht! 

Heel fijn.

Doe rustig aan hoor. Het probleem is hier pas 3 maanden geleden aangekaart... 🙈 

Zojuist gebeld door een medewerker van Odido. Of het inmiddels is opgelost? Nee, helaas. Of ik een filmpje kan maken van het scherm als het geluid niet synchroon loopt. Ik heb geen idee hoe dat moet. Hij vraagt me de app te openen en dan nu het scherm opnemen. Wederom geen idee hoe dat moet maar dat is mijn probleem blijkbaar want hij heeft er geen verstand van zegt ie. Dat is mij inmiddels ook wel duidelijk… 

Waarom ga je niet naar een willekeurige collega met een Samsung telefoon? Daar zal het probleem zich ongetwijfeld ook voordoen gezien de online klachten. Nee, IK moet per sé een filmpje opsturen…

Fijne dag verder… 😭

In 23 jaar geen noemenswaardige problemen gehad bij KPN en nog geen 2 weken bij Odido en nu al gedoe… 🙈

Reputatie 6
Badge +2

@Audioot Ik had graag gelezen dat het probleem inmiddels opgelost zou zijn. Echter begrijp ik dat onze technische dienst meer informatie nodig heeft om dit op te lossen. Ik begrijp goed dat je hier geen zin in hebt en als ik het zelf voor je kon controleren had ik dat zeker gedaan. Echter moeten we het probleem echt individueel onderzoeken. 

Om je zo goed mogelijk te helpen, heb ik het internet afgespeurd op een tutorial om een schermopname te maken. Lukt het met deze instructies? Een screenshot maken of je scherm opnemen op een Android-apparaat - Android Help (google.com)

Het leek zo mooi maar helaas…

 

Nadat ik bovenstaande acties probeerde uit te voeren kreeg ik eerst: "Kan scherm niet opnemen vanwege beveiligingsbeleid."

Toen ik daar vervolgens een screenshot van wilde maken om deze naar jullie te versturen kreeg ik: "Deze app staat geen schermafbeeldingen toe."

 

​​​​​​​​​​Je verzint het niet... 🙈

Reputatie 7
Badge +9

Kan je toevallig met een ander apparaat een foto maken van het scherm @Audioot

Ja hoor, dat kan. Maar volgens mij willen jullie geen foto. Toch? Je bedoelt zeker een filmpje?

Reputatie 7
Badge +9

Ah ja sorry, ik las “screenshot” maar dat moet inderdaad een filmpje zijn @Audioot

En als ik dat filmpje heb, waar moet ik het dan naartoe sturen?

Reputatie 7
Badge +9

Die mag je hier plaatsen @Audioot, echter is het niet mogelijk om een filmpje als bestand te delen. Je kunt een WeTransfer link maken en die link hier met ons delen, dan kunnen wij het filmpje downloaden! 

Dit is de link: https://we.tl/t-wA2inpztJV

Zoals je kunt zien heb ik diverse zenders geselecteerd en op alle zenders, op elk tijdstip en alleen met jullie app doet dit probleem zich voor. Op de KPN app, Netflix app, Videoland app, YouTube app allemaal geen probleem…

Diverse klanten hebben hier al melding van gemaakt en hun filmpjes geüpload. Het probleem is dus ruimschoots bekend. Mischien wordt het nu eens tijd om het op te gaan lossen?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Audioot, ontzettend bedankt voor het filmpje. Ik heb dit nu gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst. Zij gaan hiermee aan de slag voor je, zodra er een update is houden we je op de hoogte! 

Inmiddels zijn we weer drie weken verder. Het blijft angstvallig stil. Geen bericht is goed bericht zeggen ze maar daar twijfel ik toch wel aan in dit geval.

Het zou best netjes zijn om een maandelijkse korting op het abonnementsgeld te geven zolang dit niet is opgelost. Ik kan tenslotte geen gebruik maken van iets waar ik in feite wel iedere maand voor betaal.

Laat je eens van een goede kant zien Odido. Een iets meer proactive houding zou jullie niet misstaan...

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket was foutief gesloten @Audioot. Ik heb het opnieuw doorgezet. Mijn excuses voor het ongemakt! 

Beste Theresa e.a. 

 

inmiddels is het April (4 maanden later) en ik heb tot op heden nog geen inhoudelijke reactie gekregen op het feit dat beeld en geluid nog steeds niet synchroon loopt.

 

Kan iemand mij informeren

Reputatie 7
Badge +9

Het onderzoek is nog steeds in volle gang @Rose 12. Dat is het enige wat ik je op dit moment kan meegeven. We zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen maar omdat het op zoveel verschillende zenders en tijdstippen gebeurd is het erg lastig om de speld in de hooiberg te vinden. 

Volgens mij gaat het bij jullie fout waar het maar fout kan gaan. Als ik na drie weken niet gereageerd had dan had ik er nooit meer iets van gehoord.

 

Ik ga nu maar wekelijks om een update vragen voordat het ticket weer "foutief gesloten" wordt…

Dus bij deze. Hoe ver zijn jullie met de oplossing van dit langlopende probleem dat bij meerdere klanten speelt en hoe denken jullie tot de oplossing bekend is te compenseren?

Reputatie 6
Badge +2

@Audioot Mijn oprechte excuses hiervoor! 

Ik ben het met je eens dat dit beter kan. Ik verzeker je dat we dit intern zullen oppakken! 

Voor nu, heb ik opnieuw een ticket ingediend en ben ik gelijk naar de technische dienst gesneld om dit mondeling toe te lichten. Ik heb er vertrouwen in dat dit nu goed moet komen en zal worden opgelost. 

Uiteraard wordt je vergoed voor de tijd dat je geen goed gebruik hebt kunnen maken van onze TV diensten. Echter kan ik dit pas in het systeem zetten wanneer het probleem ook daadwerkelijk is opgelost. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met een volgend factuur. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag!

Het onderzoek is nog steeds in volle gang @Rose 12. Dat is het enige wat ik je op dit moment kan meegeven. We zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen maar omdat het op zoveel verschillende zenders en tijdstippen gebeurd is het erg lastig om de speld in de hooiberg te vinden. 

Hoi Tommie,

Wat een aparte manier van denken. Het lijkt me nu juist een veel makkelijker probleem om op te lossen. Het probleem doet zich namelijk niet soms voor of op een enkele zender waardoor je precies naar het moment moet zoeken waar en wanneer zich het manifesteert, maar altijd en op ieder moment. Lekker simpel dus en alle tijd om het te onderzoeken en eindelijk ook eens op te lossen na al die maanden.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Audioot, logische gedachte, ik licht het graag voor je toe! Als het probleem zich zou afspelen op een enkele zender of bij een enkele distributeur, dan is het gelijk logisch om het signaal van de specifieke zender of distributeur grondig na te lopen en de stoorzender op te lossen. Nu het probleem zich afspeelt bij verschillende distributeurs is het lastige dat er niet makkelijk een rode draad te vinden is. Hierdoor is het zoals Tommie terecht aangeeft zoeken naar een speld in een hooiberg.

Het allerliefst hadden wij dit allang voor je opgelost, wij blijven hier bovenop zitten, vroeg of laat zullen wij een doorbraak voor je bereiken!

Ik kom terug op eerdere toezegging . Ik heb nog steeds geen antwoord. 

 

Ik kijk nu naar ned1 met forse vertraging. 

 

Wat is nu de status en wanneer is het opgelost????

Hoi @Audioot, logische gedachte, ik licht het graag voor je toe! Als het probleem zich zou afspelen op een enkele zender of bij een enkele distributeur, dan is het gelijk logisch om het signaal van de specifieke zender of distributeur grondig na te lopen en de stoorzender op te lossen. Nu het probleem zich afspeelt bij verschillende distributeurs is het lastige dat er niet makkelijk een rode draad te vinden is. Hierdoor is het zoals Tommie terecht aangeeft zoeken naar een speld in een hooiberg.

Het allerliefst hadden wij dit allang voor je opgelost, wij blijven hier bovenop zitten, vroeg of laat zullen wij een doorbraak voor je bereiken!

Hoi Cal,

Ik ben bang dat jullie het nooit gaan oplossen. Het heeft namelijk niets te maken met de zenders of distributeur. Het heeft te maken met het betreffende merk e/o type GSM waar de content op afgespeeld wordt. Dit is de reden waarom de een er wel last van heeft en de ander niet. 

Zolang jullie dat niet onderkennen gaat het probleem nooit worden opgelost...

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rose 12, wij proberen er alles aan te doen om dit zo snel mogelijk op te lossen, alleen is het op dit moment nog niet gelukt om de oorzaak te vinden. Wij zijn erop gebrand om je snel weer zorgeloos van TV te kunnen laten genieten en daarom doen wij er alles aan om het probleem én de oplossing zo snel mogelijk in het vizier te hebben.

 

Hi @Audioot, ik doelde er inderdaad op dat het niet aan een specifieke zender of distributeur ligt. Als dat wel zo zou zijn is het probleem een stuk eenvoudiger aan te pakken. Nu het bij veel verschillende distributeurs speelt ligt het dus duidelijk niet aan een distributeur. Hierdoor is het een stuk lastiger om het probleem op te sporen omdat het probleem dan op veel verschillende plekken kan spelen. Zo ook theoretisch gezien bijvoorbeeld in onze software. Wij zijn alle mogelijke opties af aan het gaan en ik hoop dat we snel door de juiste bubbel heen prikken.

Hier moeten wij duidelijk iets aan doen, daarom proberen wij dit ook grondig en adequaat aan te pakken!

Hoi Cal,

Jullie gescripte antwoorden met woorden als duidelijk, adequaat, grondig, er bovenop zitten enz. maken helaas niet echt indruk. Het is beter om het op te lossen in plaats van het poneren van mooie woorden. De oplossing komt maar niet en het ziet er ook niet naar uit dat dit weldra zal gebeuren. 

Reputatie 6
Badge +2

@Audioot Ik snap dat het vertrouwen in onze woorden afneemt, omdat we nog geen oplossing hebben kunnen vinden, net als jij zie ik dit graag anders. Uiteraard had ik het probleem direct voor je opgelost als ik dit eenvoudig zelf had kunnen doen. Alleen is dat niet aan mij of het moderatieteam op de Community, maar aan het TV team en onze technische dienst. Ik kan je echt verzekeren dat zij hier iedere dag mee bezig zijn en met man en macht zoeken naar de oplossing! 

Hoewel ik het technische gedeelte niet voor je kan oplossen, ben ik wel altijd hier om je een luisterend oor te bieden of bijvoorbeeld informatie door te geven. Je kunt in ieder geval altijd bij mij terecht met je vragen en ik zal mijn best doen om je dan zo goed mogelijk te helpen. 

Nogmaals ontzettend bedankt voor je geduld in deze situatie! 

Reageer