Odido TV app geluid niet synchroon

  • 9 November 2023
  • 86 reacties
  • 1307 Bekeken

Reputatie 2

Beste Odido, 

Sinds ongeveer een maand loopt het geluid en beeld niet synchroon. Dit is op mijn mobiele telefoon.

- Samsung S23 Ultra

- android versie 13

- TV app versie A 2.5.1

Ik heb de app zojuist verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Het gebeurt bij alle zenders. WiFi snelheid is tegen de 100mb up en down.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @jeroenwijnen, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

 Zou je het eens kunnen testen op een 4g verbinding? Ervaar je dit dan nog steeds of is het dan beter?

Bekijk origineel

86 reacties

Reputatie 4

Moet eerlijk toegeven, met het nieuwe odido media kastje (Android) en geluid over HDMI Eac naar mijn TV (ingesteld op PCM) lijkt het niet slecht. Geen vertraging ingesteld op mijn Neo Qled en over vrijwel alles streams - zenders - loopt beeld en geluid vrij synchroon.

 

Zelfs op lastige zenders zoals 24 Kitchen. 

Heel fijn.

Doe rustig aan hoor. Het probleem is hier pas 3 maanden geleden aangekaart... 🙈 

Peter ik heb exact het zelfde proleem.

 

Er zitgewoon ergens =iets fundamenteel out. 

 

Men is druk bezig en het is ingewikkelder dan men dacht. 

Ziggo had in het begin met digitaal daar kort problemen mee. Maar dat was snel opgelost. 

Ik heb dit sinds ik om en per begin december. Ik heb odido totult. Jan 24 de mogelijkheid de oploing te vinden

 

Reputatie 2

Bedankt Tommie!

Ik wil het best proberen, maar laten we even afwachten of het probleem eerst anders wordt opgelost 

Mijn antwoorden staan in m'n laatste reactie. Maar ik wil ze nog wel een keer herhalen hoor.
Bij elke zender, op ieder tijdstip, live en terugkijken, sinds altijd en alleen in jullie app dus geen probleem met KPN, Netflix of andere apps.

Hoi Cal,

Jullie gescripte antwoorden met woorden als duidelijk, adequaat, grondig, er bovenop zitten enz. maken helaas niet echt indruk. Het is beter om het op te lossen in plaats van het poneren van mooie woorden. De oplossing komt maar niet en het ziet er ook niet naar uit dat dit weldra zal gebeuren. 

Hallo, ik ben sinds een maand klant bij odido internet en tv. De mobile app heeft nooit goed gewerkt op mijn s22, maar ook niet op de pixel 8 pro. Enkel op mijn ipad loopt het beeld gelijk met het geluid. 

 

Met de ziggo app had ik nooit problemen. Opnieuw geïnstalleerd, 4G en de andere tips reeds genoemd al toegepast. De app stopt ook met werken als ik het beeld verklein zodat ik ondertussen een andere app kan gebruiken. Iets wat bij de ziggo app ook gewoon kon.

Ik moet zeggen dat ik toch wel erg teleurgesteld ben ik de kwaliteit van de app. 

Ter info , nu lopen de Nederlandse zenders niet synchroon.

Rtl 4 en  7 zijn redelijk 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @jeroenwijnen, dat is super handig om te weten! Ik ben ook benieuwd of je het op andere apparaten hebt getest en of je daar hetzelfde ervaart. Groetjes, Ishana

Reputatie 6
Badge +2

@robbietobbie Fijn om te lezen dat het beeld/geluid op de Mediabox goed werkt! 

@Rose 12 Ik heb gelijk nogmaals voor je gekeken, maar we zijn nog druk bezig met het onderzoek. Wellicht dat de Mediabox toch een uitkomst biedt,  je kunt deze met de HDMI kabel koppelen aan je TV en daarna verbinden met de wifi. Laat je mij weten of je dit wil? Dan bestel ik de Mediabox gelijk voor je! 

Reputatie 7
Badge +16

@Rose 12 Graag reageer ik met nuance op jouw constatering omtrent onze visie en rebranding: “Het lijkt alsof odido als nieuw merk de markt wil betreden zonder dat ze er klaar voor zijn.” →  We zijn als provider en merk rebranded; dit betekent dat we weliswaar geen TM meer zijn als zodanig, maar we nemen wel alle ervaring en kennis mee die we sinds december 1999 hebben opgedaan. Uiteraard hebben we een volledig nieuwe look and feel en zijn we trots op de eigen identiteit die we als hernieuwde speler op de markt laten zien, maar het is niet alsof we een compleet nieuwe partij zijn en pas net meedoen. Dat maakt verder weinig uit voor bovengenoemde zaken, maar het is een belangrijke nuance op onze rebranding. Het kan jou anders een ander gevoel meegeven dan de intentie is en dat maakt verwachtingen wellicht anders. 

Dat gezegd hebbende, hoop ik van harte dat wij de verbeteringen waar jij op doelt gaan doorvoeren! 

Reputatie 7
Badge +9

Die mag je hier plaatsen @Audioot, echter is het niet mogelijk om een filmpje als bestand te delen. Je kunt een WeTransfer link maken en die link hier met ons delen, dan kunnen wij het filmpje downloaden! 

Reputatie 2

Ik heb getest op een ander apparaat en daar heb ik geen problemen. Dus ik heb alleen een probleem met mijn Galaxy S23 Ultra.

Zojuist gebeld door een medewerker van Odido. Of het inmiddels is opgelost? Nee, helaas. Of ik een filmpje kan maken van het scherm als het geluid niet synchroon loopt. Ik heb geen idee hoe dat moet. Hij vraagt me de app te openen en dan nu het scherm opnemen. Wederom geen idee hoe dat moet maar dat is mijn probleem blijkbaar want hij heeft er geen verstand van zegt ie. Dat is mij inmiddels ook wel duidelijk… 

Waarom ga je niet naar een willekeurige collega met een Samsung telefoon? Daar zal het probleem zich ongetwijfeld ook voordoen gezien de online klachten. Nee, IK moet per sé een filmpje opsturen…

Fijne dag verder… 😭

In 23 jaar geen noemenswaardige problemen gehad bij KPN en nog geen 2 weken bij Odido en nu al gedoe… 🙈

Reputatie 6
Badge +2

@Audioot Ik snap dat het vertrouwen in onze woorden afneemt, omdat we nog geen oplossing hebben kunnen vinden, net als jij zie ik dit graag anders. Uiteraard had ik het probleem direct voor je opgelost als ik dit eenvoudig zelf had kunnen doen. Alleen is dat niet aan mij of het moderatieteam op de Community, maar aan het TV team en onze technische dienst. Ik kan je echt verzekeren dat zij hier iedere dag mee bezig zijn en met man en macht zoeken naar de oplossing! 

Hoewel ik het technische gedeelte niet voor je kan oplossen, ben ik wel altijd hier om je een luisterend oor te bieden of bijvoorbeeld informatie door te geven. Je kunt in ieder geval altijd bij mij terecht met je vragen en ik zal mijn best doen om je dan zo goed mogelijk te helpen. 

Nogmaals ontzettend bedankt voor je geduld in deze situatie! 

We zijn een tijdje verder , is er nog info. Ik kijk naar ned 1, maar loopt absoluut niet synchroon met beeld 

Reputatie 6
Badge +2

@Rose 12 Ik heb gelijk navraag gedaan, maar ik heb nog geen update. Wel heb ik gelijk de Mediabox voor je besteld, zodat je in ieder geval ongestoord TV kunt kijken. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. Ik wens je alvast veel kijkplezier! 

Veronderstel dat het business as usual is, dan kan ik je in ieder geval een aantal zaken benoemen waar winst is te behalen.

maar daar mag je me voor bellen 

 

MvrG

R

En als ik dat filmpje heb, waar moet ik het dan naartoe sturen?

Ik ga nu maar wekelijks om een update vragen voordat het ticket weer "foutief gesloten" wordt…

Dus bij deze. Hoe ver zijn jullie met de oplossing van dit langlopende probleem dat bij meerdere klanten speelt

Daar ben ik weer. Weer zijn weer een week verder en ik ben benieuwd hoever jullie zijn, of beter gezegd hoever niet...

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Rose 12, we zijn er echt druk mee bezig! Het is lastig om hier de oorzaak van te vinden omdat het bij verschillende klanten op verschillende devices en programma's speelt. Er is geen link te leggen tussen de verschillende klanten. We doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mijn excuses voor het ongemak. 

Reputatie 6
Badge +2

@Rose 12 Ik ben gelijk naar mijn collega’s van de technische dienst gelopen met de vraag hoe dit precies zit. Echter geven zij aan dat het probleem nog steeds in onderzoek is bij het escalatieteam. Er is op 29-02-2024 navraag gedaan, maar hier is nog geen antwoord op. 

Ik begrijp goed dat dit niet het antwoord is wat je zou willen, maar ik kan je verzekeren dat wij echt druk bezig zijn om dit op te lossen. Heel erg bedankt voor je geduld! 

@Audioot Fijn dat het wordt onderzocht! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Audioot, kan je mij alleen nog de versie van de app doorgeven? Dan lever ik dit issue persoonlijk af bij onze technische dienst! 

 

Reputatie 2

Met andere apps heb ik geen problemen. Ik heb KPN en Ziggo ook getest, beide geen problemen.

Reageer