Odido TV app geluid niet synchroon

  • 9 November 2023
  • 86 reacties
  • 1307 Bekeken

Reputatie 2

Beste Odido, 

Sinds ongeveer een maand loopt het geluid en beeld niet synchroon. Dit is op mijn mobiele telefoon.

- Samsung S23 Ultra

- android versie 13

- TV app versie A 2.5.1

Ik heb de app zojuist verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Het gebeurt bij alle zenders. WiFi snelheid is tegen de 100mb up en down.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @jeroenwijnen, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

 Zou je het eens kunnen testen op een 4g verbinding? Ervaar je dit dan nog steeds of is het dan beter?

Bekijk origineel

86 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Het klopt dat dit al enige tijd speelt @Audioot en onze technische dienst is al die tijd bezig om dit te onderzoeken. Echter is het erg lastig om dit volledig opgelost te krijgen. Ik weet alleen niet hoe de desbetreffende collega op 2 mei komt. Het probleem is voor het eerst gemeld op 2 maart. De laatste taak is doorgezet op 20 april en dit is toegevoegd aan het grote incident wat loopt. We kunnen het jammer genoeg gewoon niet sneller oplossen omdat de oorzaak nog niet duidelijk is.

Op dit moment kan ik ook niks anders dan het ticket afwachten. 

Het kan nog gekker bij ODIDO. Zojuist geprobeerd om kosteloos op te zeggen omdat de beloften niet worden nagekomen en er dus een kwestie is van ingebrekestelling. 

Eerst een medewerker van opzeggingen aan de lijn die hier alle begrip voor had maar omdat de 14 dagen termijn inmiddels is verstreken en het volle jaar nog niet is uitgediend werd ik doorverbonden naar een hoger echelon. Deze mevrouw wist me te vertellen dat het probleem 2 mei pas was doorgezet naar de technische dienst waardoor ze nog niet in de gelegenheid waren geweest om dit probleem op te lossen. Gezien het feit dat ik dit probleem al 2 maanden geleden heb aangekaart en ook al enige tijd geleden een filmpje heb opgestuurd van de problemen is dit natuurlijke een meer dan bizarre reactie. Wanneer ga ik dan iets horen van jullie? Dat zou dan nu uiterlijk deze week zijn volgens deze mevrouw. Dus het kan wel snel? Want 2 mei is nog niet zolang geleden… Toen ik haar zei dat ik haar daar aan zou houden en als bewijs dit gesprek opnam (net als jullie doen) hing ze op met de mededeling dat dit niet mag. Als je dan zo'n zelfverzekerde uitspraak doet en daar vervolgens ook nog eens naar handelt door het gesprek te beëindigen zorg dan in ieder geval dat je weet hoe het wettelijk zit. Het komt namelijk nogal dom en onbeschoft over. Het past overigens wel in het plaatje wat ik inmiddels van ODIDO heb. Schijt aan de klant! 

Voor alle duidelijkheid het internet staat er vol mee maar hier een kleine uitleg over het opnemen van gesprekken. Doe jullie voordeel ermee: 

Stiekem een gesprek opnemen, mag dat?

Het antwoordt is eigenlijk heel simpel: Ja, het is toegestaan om een gesprek op te nemen zonder toestemming van de andere partij. Voorwaarde is wel dat je deelnemer bent aan het gesprek. Op grond van artikel 139a lid 1 van het Wetboek van Strafrecht is het stiekem opnemen van een gesprek namelijk alleen strafbaar, als de persoon die de opnames maakt zelf geen deelnemer is aan het gesprek. De wet is daar heel duidelijk over. Vooraf toestemming vragen is dus eigenlijk niet nodig en de gesprekspartner kan het niet verbieden. Dit geldt voor allerlei gesprekken, dus bijvoorbeeld een gesprek met een arts, werkgever of een werknemer (zolang het doel niet is om de werknemer te controleren). Gesprekken opnemen mag dus.

Jullie hebben vooral laten zien heel erg je best te doen met reageren op wat mensen hier posten. Maar oplossingen bieden jullie niet....

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Audioot, allereerst mijn excuses voor deze ervaring. Ik hoop dat we je hebben laten zien dat we ons uiterste best doen, maar soms afhankelijk zijn van andere partijen waardoor we niet meer actie kunnen ondernemen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Ik ben er klaar mee. Wat een waardeloos bedrijf zijn jullie. Totaal geen respect voor jullie klanten. Ik ga weg zodra het kan en ik hoop dat velen mijn voorbeeld zullen volgen. Alleen op die manier kunnen we bedrijven als dit van de markt weren. Op den duur blijven dan alleen degenen over die wél aandacht en respect voor hun klanten hebben. Wellicht tegen een wat hoger abonnementsgeld maar zonder al deze ellende en onkunde. Dat is ook heel wat waard...

Geweldig zeg! Al twee maanden druk bezig! En nog geen oplossing! Ook voor al die andere klanten met hetzelfde probleem nog geen oplossing! Wat een bemoedigend vooruitzicht... 🙈

Reputatie 6
Badge +2

@Audioot Ik ben gelijk voor je gaan kijken! Het ticket is nog in onderzoek. Mijn collega’s zijn dus druk bezig om dit voor je op te lossen! 

Ik ga nu maar wekelijks om een update vragen voordat het ticket weer "foutief gesloten" wordt…

Dus bij deze. Hoe ver zijn jullie met de oplossing van dit langlopende probleem dat bij meerdere klanten speelt

Daar ben ik weer. Weer zijn weer een week verder en ik ben benieuwd hoever jullie zijn, of beter gezegd hoever niet...

 

Reputatie 7
Badge +8

@Audioot Dank je wel voor het laten weten, ik heb het nu opnieuw met alle informatie doorgezet!

Gewoon de laatste versie natuurlijk. Versie A 2.5.3 Een nieuwere versie ken ik niet...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Audioot, kan je mij alleen nog de versie van de app doorgeven? Dan lever ik dit issue persoonlijk af bij onze technische dienst! 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Audioot Ik snap dat het vertrouwen in onze woorden afneemt, omdat we nog geen oplossing hebben kunnen vinden, net als jij zie ik dit graag anders. Uiteraard had ik het probleem direct voor je opgelost als ik dit eenvoudig zelf had kunnen doen. Alleen is dat niet aan mij of het moderatieteam op de Community, maar aan het TV team en onze technische dienst. Ik kan je echt verzekeren dat zij hier iedere dag mee bezig zijn en met man en macht zoeken naar de oplossing! 

Hoewel ik het technische gedeelte niet voor je kan oplossen, ben ik wel altijd hier om je een luisterend oor te bieden of bijvoorbeeld informatie door te geven. Je kunt in ieder geval altijd bij mij terecht met je vragen en ik zal mijn best doen om je dan zo goed mogelijk te helpen. 

Nogmaals ontzettend bedankt voor je geduld in deze situatie! 

Hoi Cal,

Jullie gescripte antwoorden met woorden als duidelijk, adequaat, grondig, er bovenop zitten enz. maken helaas niet echt indruk. Het is beter om het op te lossen in plaats van het poneren van mooie woorden. De oplossing komt maar niet en het ziet er ook niet naar uit dat dit weldra zal gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rose 12, wij proberen er alles aan te doen om dit zo snel mogelijk op te lossen, alleen is het op dit moment nog niet gelukt om de oorzaak te vinden. Wij zijn erop gebrand om je snel weer zorgeloos van TV te kunnen laten genieten en daarom doen wij er alles aan om het probleem én de oplossing zo snel mogelijk in het vizier te hebben.

 

Hi @Audioot, ik doelde er inderdaad op dat het niet aan een specifieke zender of distributeur ligt. Als dat wel zo zou zijn is het probleem een stuk eenvoudiger aan te pakken. Nu het bij veel verschillende distributeurs speelt ligt het dus duidelijk niet aan een distributeur. Hierdoor is het een stuk lastiger om het probleem op te sporen omdat het probleem dan op veel verschillende plekken kan spelen. Zo ook theoretisch gezien bijvoorbeeld in onze software. Wij zijn alle mogelijke opties af aan het gaan en ik hoop dat we snel door de juiste bubbel heen prikken.

Hier moeten wij duidelijk iets aan doen, daarom proberen wij dit ook grondig en adequaat aan te pakken!

Hoi @Audioot, logische gedachte, ik licht het graag voor je toe! Als het probleem zich zou afspelen op een enkele zender of bij een enkele distributeur, dan is het gelijk logisch om het signaal van de specifieke zender of distributeur grondig na te lopen en de stoorzender op te lossen. Nu het probleem zich afspeelt bij verschillende distributeurs is het lastige dat er niet makkelijk een rode draad te vinden is. Hierdoor is het zoals Tommie terecht aangeeft zoeken naar een speld in een hooiberg.

Het allerliefst hadden wij dit allang voor je opgelost, wij blijven hier bovenop zitten, vroeg of laat zullen wij een doorbraak voor je bereiken!

Hoi Cal,

Ik ben bang dat jullie het nooit gaan oplossen. Het heeft namelijk niets te maken met de zenders of distributeur. Het heeft te maken met het betreffende merk e/o type GSM waar de content op afgespeeld wordt. Dit is de reden waarom de een er wel last van heeft en de ander niet. 

Zolang jullie dat niet onderkennen gaat het probleem nooit worden opgelost...

Ik kom terug op eerdere toezegging . Ik heb nog steeds geen antwoord. 

 

Ik kijk nu naar ned1 met forse vertraging. 

 

Wat is nu de status en wanneer is het opgelost????

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Audioot, logische gedachte, ik licht het graag voor je toe! Als het probleem zich zou afspelen op een enkele zender of bij een enkele distributeur, dan is het gelijk logisch om het signaal van de specifieke zender of distributeur grondig na te lopen en de stoorzender op te lossen. Nu het probleem zich afspeelt bij verschillende distributeurs is het lastige dat er niet makkelijk een rode draad te vinden is. Hierdoor is het zoals Tommie terecht aangeeft zoeken naar een speld in een hooiberg.

Het allerliefst hadden wij dit allang voor je opgelost, wij blijven hier bovenop zitten, vroeg of laat zullen wij een doorbraak voor je bereiken!

Het onderzoek is nog steeds in volle gang @Rose 12. Dat is het enige wat ik je op dit moment kan meegeven. We zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen maar omdat het op zoveel verschillende zenders en tijdstippen gebeurd is het erg lastig om de speld in de hooiberg te vinden. 

Hoi Tommie,

Wat een aparte manier van denken. Het lijkt me nu juist een veel makkelijker probleem om op te lossen. Het probleem doet zich namelijk niet soms voor of op een enkele zender waardoor je precies naar het moment moet zoeken waar en wanneer zich het manifesteert, maar altijd en op ieder moment. Lekker simpel dus en alle tijd om het te onderzoeken en eindelijk ook eens op te lossen na al die maanden.

Reputatie 6
Badge +2

@Audioot Mijn oprechte excuses hiervoor! 

Ik ben het met je eens dat dit beter kan. Ik verzeker je dat we dit intern zullen oppakken! 

Voor nu, heb ik opnieuw een ticket ingediend en ben ik gelijk naar de technische dienst gesneld om dit mondeling toe te lichten. Ik heb er vertrouwen in dat dit nu goed moet komen en zal worden opgelost. 

Uiteraard wordt je vergoed voor de tijd dat je geen goed gebruik hebt kunnen maken van onze TV diensten. Echter kan ik dit pas in het systeem zetten wanneer het probleem ook daadwerkelijk is opgelost. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met een volgend factuur. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag!

Volgens mij gaat het bij jullie fout waar het maar fout kan gaan. Als ik na drie weken niet gereageerd had dan had ik er nooit meer iets van gehoord.

 

Ik ga nu maar wekelijks om een update vragen voordat het ticket weer "foutief gesloten" wordt…

Dus bij deze. Hoe ver zijn jullie met de oplossing van dit langlopende probleem dat bij meerdere klanten speelt en hoe denken jullie tot de oplossing bekend is te compenseren?

Reputatie 7
Badge +9

Het onderzoek is nog steeds in volle gang @Rose 12. Dat is het enige wat ik je op dit moment kan meegeven. We zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen maar omdat het op zoveel verschillende zenders en tijdstippen gebeurd is het erg lastig om de speld in de hooiberg te vinden. 

Beste Theresa e.a. 

 

inmiddels is het April (4 maanden later) en ik heb tot op heden nog geen inhoudelijke reactie gekregen op het feit dat beeld en geluid nog steeds niet synchroon loopt.

 

Kan iemand mij informeren

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket was foutief gesloten @Audioot. Ik heb het opnieuw doorgezet. Mijn excuses voor het ongemakt! 

Inmiddels zijn we weer drie weken verder. Het blijft angstvallig stil. Geen bericht is goed bericht zeggen ze maar daar twijfel ik toch wel aan in dit geval.

Het zou best netjes zijn om een maandelijkse korting op het abonnementsgeld te geven zolang dit niet is opgelost. Ik kan tenslotte geen gebruik maken van iets waar ik in feite wel iedere maand voor betaal.

Laat je eens van een goede kant zien Odido. Een iets meer proactive houding zou jullie niet misstaan...

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Audioot, ontzettend bedankt voor het filmpje. Ik heb dit nu gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst. Zij gaan hiermee aan de slag voor je, zodra er een update is houden we je op de hoogte! 

Reageer