Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16256 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 15 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 5 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

553 reacties

@Tommie van Odido 

Goedemiddag Tommie,

 

Hier hetzelfde probleem met de  HK Citation one. Graag ontvang ik ook de update.

Alvast bedankt.

 

Beste @Tommie van Odido kan ik ook de update ontvangen? Dan hoop ik dat t probleem met mijn youless ook opfelost is.

Klantnummer in mijn profiel. 

Reputatie 7
Badge +9

Ha @Bases & @Wkerkhof, ik heb jullie zojuist toegevoegd aan de lijst! 

Beste @Tommie van Odido

 

Hier hetzelfde probleem met mijn JBL Speaker. Graag ontvang ik ook de update.

Alvast bedankt!

Beste @Tommie van Odido 

Hier ook problemen met JBL speakers die niet kunnen koppelen aan mijn Zyxel T-56 modem.

Graag ontvang ik ook de update.

Bedankt! 

@Tommie van Odido 

Update is hier binnengekomen en alles werkt weer. 

Beste @Tommie van Odido 

Hiewij hebben ook problemen met JBL speakers die niet kunnen koppelen aan mijn Zyxel T-56 modem.

Graag ontvang ik ook de update.

 

Alvast bedankt! 

@Tommie van Odido 

Bedankt voor de update. Helaas werkt de Google Nest Deurbel nog niet. Is er iets dat ik moet veranderen in de instellingen van de Zyxell?

Beste @Tommie van Odido 

heb je reeds een prive bericht gestuurd omdat ik dit weekend om de een of andere reden niet op dit topic kon reageren. Ik heb diverse (JBL smart) speakers welke niet verbinden en zou heel graag de update ontvangen. Jullie klantenservice weet van het bestaan ervan niet af, daarom via hier het verzoek. 
bedankt alvast!

Ook hier de update inmiddels binnen. Het werkt weer, dank.

Beste @Tommie van Odido

Graag zou ik ook een update krijgen voor mijn Zyxel T56 router . Ik kan mijn Wiim Pro Plus niet verbinden met internet sinds ik bij Odido ben.

Bij voorbaat dank!

Beste  @Tommie van Odido  

Mijn youless is niet te vinden meer, zou ik de update ook mogen?

 

Gr

Paul

 

@Tommie van Odido , hier zelfde probleem met Wiim Pro, graag ontvang ik ook de update.

Alvast bedankt

Wij hebben de update van firmware versie
V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108
naar
V5.70(ACEA.0)T56C_b10
gehad, maar helaas doen de JBL link music speakers het nog steeds niet. De ZyXEL T-56 kent wel een IP-adres toe, maar de speakers geven aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Ik heb het geprobeerd via 5GHz als 2,4GHz. Via Tethering via een van de smartphone werken de speakers wel.

Jammer, want bij een eerdere firmware waren er geen problemen. Jammer dat de firmware niet terug kan worden gezet.

Of is er een instelling waarmee het wel mogelijk is?

@Tommie van Odido 

Zou het mogelijk zijn de update deze week nog te ontvangen? Dan kan ik eindelijk alles weer gaan gebruiken. Mis de speakers enorm!

@Tommie van Odido  Goedemorgen, ik heb even een account aangemaakt om te melden dat ik helaas hetzelfde probleem heb met 2 apparaten, een speaker en mijn remarkable.

Mijn klantnummer staat in mijn profiel, zou ik ook aub de update mogen?

Ha @Bases & @Wkerkhof, ik heb jullie zojuist toegevoegd aan de lijst! 

Update o tvangen maar gelaas is het probleem met de youless niet opgelost.

Reputatie 1

@Tommie van Odido graag zou ik ook de update ontvangen, al dik anderhalve maand zonder werkend muziek systeem al in dit topic gemeld en eigen topic geopend. zou het waarderen als ik dit weekend weer gebruik kan maken van me muziek installatie.

Wij hebben de update van firmware versie
V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108
naar
V5.70(ACEA.0)T56C_b10
gehad, maar helaas doen de JBL link music speakers het nog steeds niet. De ZyXEL T-56 kent wel een IP-adres toe, maar de speakers geven aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Ik heb het geprobeerd via 5GHz als 2,4GHz. Via Tethering via een van de smartphone werken de speakers wel.

Jammer, want bij een eerdere firmware waren er geen problemen. Jammer dat de firmware niet terug kan worden gezet.

Of is er een instelling waarmee het wel mogelijk is?

De JBL link music speakers doen het nu met de nieuwe firmware. Er stond er iets verkeerd in de Verbindingsinstellingen van de router. Wanneer je de betreffende speakers wilt aanpassen (bijv naam) zie je Active. Die moet uit staan (of in het Engels Connectivity. Internet blocking => zet deze uit). Wij zijn blij dat de speakers het weer doen. @Tommie van Odido bedankt voor het laten pushen van de nieuwe firmware. 

@Tommie van Odido graag ontvang ik ook de update. Problemen met Harman Kardon Citation MKIII en Remarkable...

@Tommie van Odido graag ontvang ik ook de update z.s.m.

Problemen met Harman Kardon Citation One mkIII en Symfonisk WiFi speakers. 

@Tommie van Odido

Ook wij ontvangen graag een update: Zyxel T56 legt geen verbinding met reMarkable2 …

Firmware version: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Mocht je verdere gegevens nodig hebben, PB gerust!

Dankjewel alvast 

Graag ontvang ik ook de update ivm het videomanagement systeem van Network Optix.

Via mijn probleem werd ik hierheen gelinkt.

 

Betreft een zyxel T56

V5.70(ACAE.0)T56C_b8_1108

@Teresa van Odido@Tommie van Odido 

Wie o wie kan ons verder helpen met de nieuwe firmware?

 

Reputatie 7
Badge +4

@MarcodeRegt Het klantnummer dat in je profiel staat komt uit bij een abonnement dat een T50 modem heeft, daar speelt dit probleem niet op. Klopt het klantnummer nog in je profiel? En ik zie momenteel een Ubiquiti router aangesloten. 

@jw1810 @Cindy80 @Kuunder38 @Eddootjuh @Sybolt @daaan123 @Denkoyugo @jkoop @TeeZet67 @erremes De update is gepushed. 

Voor alle andere;  indien je de update wilt ontvangen zorg dan dat je klantnummer in je profiel staat. Dan kunnen we je verder helpen. 

Reageer