Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16256 Bekeken


Toon eerste reactie

553 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dat durf ik nog niet te zeggen @Bassue, maar hopelijk is hij snel klaar voor gebruik! 

Reputatie 7
Badge +9

Je staat erop @Eplijten

@Sven-Odido thanks! Werkt allemaal weer netjes, fijne avond!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @temakazantsev, @Warthogg & @rg95, ik heb jullie modems ook toegevoegd aan de lijst. De nieuwe firmware zal spoedig geupgraded worden!  

Reputatie 7
Badge +4

@Ewndmr Als je je klantnummer in je profiel zet kunnen we de update pushen. Nu staat er een klantnummer van Mobiel in. 

@Meshyv @Briest Update is gepushed

Klantnummer is aangepast :)

Top! Update is gepushed

Reputatie 1

Hier nog een gebruiker van 2 WIIM pro's die sinds gisteren niet meer kunnen streamen. Uiteraard met dezelfde router. Bij toeval hier op het forum gekomen, nadat ik net als topic starter alles al geprobeerd had.

 

Benieuwd hoe ODIDO dit gaat oplossen.

@henkdeleeuw 

Hi Henk,

Nee jammer genoeg kan ik nog steeds geen wifi verbinding maken met de soundbar waardoor de tv het niet herkent en ook niet gekoppeld kan worden, hierdoor kan ik veel functies niet gebruiken..

Het is inderdaad niet het fout van de apparatuur noch van de leverancier aangezien het bij de vorige provider wel correct functioneerden.  Vind het spijtig dat ik mijn apparatuur niet optimaal kan gebruiken .

 

 

@Daantm @LeonDroppert @Joentjebe @Ferdid

 

 

@Tommie van Odido

 

Lieve mensen van Odido, kan ik ook een ‘duwtje’ krijgen zodat ik m'n Zyxel weer kan gebruiken? Heb de afgelopen maanden uit pure wanhoop een oude router gebruikt omdat ik he-le-maal lijp werd van de Zyxel, wat netto wél een beter apparaat zou moeten zijn. Dus ik geef 'm graag, onder voorbehoud van de nieuwe update, nog een kans(je)… Dank vast!

De Zyxel T-56 zou technisch wel beter moeten zijn, maar de firmware is nog niet optimaal, zullen we maar zeggen. Ik had behalve het DHCP-probleem ook ongeveer 1x per minuut een ping van meer dan 500 ms. Ik heb nog niemand gehoord dat dat met de nieuwe firmware ook verholpen zou zijn, en er zijn er velen met ook dat probleem. Bij mij mag de Zyxel tot het eind van het abonnement terug in de doos.

De AX10 van TP-Link deed z'n stinkende best, maar heb net de Zyxel weer aangesloten en alles lijkt te werken - zelfs de Wiims! De problemen met een (veel te hoge) ping heb ik gelukkig nog niet bespeurd, maar het is inderdaad op z'n zachtst gezegd nogal slordig dat Odido de Zyxel uitlevert met firmware die voor zoveel problemen zorgt… Ik hoop dat-ie het nu even een langere periode ‘gewoon’ blijft doen… 

Ik vind het ook een ontzettend irritant probleem. Ik heb gelukkig nog een paar dagen opzegtermijn, ga over op KPN. Geen zin in extra kosten voor een mogelijk tijdelijk probleem. 

Reputatie 7
Badge +4

@Daantm @LeonDroppert @Joentjebe @Ferdid Update is gepushed

Zelfde probleem hier met de HK Citation 200... Kom maar door met die firmware update! 

@Daantm @LeonDroppert @Joentjebe @Ferdid Update is gepushed

graag voor mij ook de update pushen zodat ik de Harman en Kardon box weer kan laten werken. Thanks

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Greenish, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

 

Hey @NBC, je gaf aan dat zowel de tv als de soundbar wel verbinding maakt met wifi maar niet met elkaar? Zou je een eigen topic willen aanmaken? Dan kunnen we het verder onderzoeken! 

Super! Bedankt Tommie!

Reputatie 6
Badge +2

@Ryouko Je staat op de lijst! Ik verwacht dat je de update later vanmiddag en anders morgen ontvangt. 

Vandaag de nieuwe firmware van Tommie gekregen en alles werkt weer naar behoren. Superblij mee!

 

 

Reputatie 7
Badge +14

De firmware is nu general avaliable en wordt in de komende 6 nachten naar alle routers uitgerolt. Als je inlogt zie je daar op een gegeven moment versie b10 staan.

@MarcodeRegt Het klantnummer dat in je profiel staat komt uit bij een abonnement dat een T50 modem heeft, daar speelt dit probleem niet op. Klopt het klantnummer nog in je profiel? En ik zie momenteel een Ubiquiti router aangesloten. 

@jw1810 @Cindy80 @Kuunder38 @Eddootjuh @Sybolt @daaan123 @Denkoyugo @jkoop @TeeZet67 @erremes De update is gepushed. 

Voor alle andere;  indien je de update wilt ontvangen zorg dan dat je klantnummer in je profiel staat. Dan kunnen we je verder helpen. 

TOP! Bedankt @Sven-Odido 

Top, hier werkt het nu

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @IreneBert, @R.corvers, @merkens & @Willard2, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden!   

De nieuwste firmware staat op jouw modem @Jaspervdkellen. Echter zie ik dat je wifi hebt uitgeschakeld op het Zyxel modem. Heb je een eigen router aangesloten? Dan raad ik je aan om WPA-3 op WPA-2 te zetten om dit op te lossen. 

@Tommie van Odido ga ik doen klopt heb de fritzbox 7590 ax er aan hangen 

Reputatie 4
Badge

@edwinkalter Ik heb toch gevraagd of iemand met mij mee wil kijken, zodat je zo snel mogelijk verbinding kunt maken met je Lenovo Tablet.

Echter kom ik toch tot de conclusie dat de tablet niet compatible is met Wifi 6. Meer informatie hierover vind je via deze link onder het kopje netwerkmogelijkheden: Lenovo Yoga Tablet 2 1050F - Notebookcheck.nl

Ik heb gelijk nogmaals de instellingen aangepast, wil je het nogmaals proberen? Ik weet zeker dat het nu moet lukken! 

@Teresa van Odido Onder Netwerkmogelijkheden staat Wifi-4.
Dat wil niet zeggen dat hij niet compatible is met Wifi-6.
De meeste oudere apparatuur heeft zelf nog geen Wifi-6, maar is er wel compatible mee (kan er wel mee samenwerken). Er zijn maar een paar chipsets die echt niet willen samenwerken met Wifi-6.
Als je Wifi-6 zou moeten uitschakelen zodra je een apparaat ziet dat zelf geen Wifi-6 beheerst zou je Wifi-6 nooit kunnen aanzetten. Koop maar een Wifi-schakelaar of -lamp bij de Action: kan zelf geen Wifi-6, maar kan er wel mee samenwerken.

Reputatie 1

Hier helaas exact hetzelfde probleem, maar dan met een Harman Kardon Citation 200 speaker met Google Home. Eerder werkte deze wel met het Zyxel modem, maar sinds de firmware update van 1,5 week geleden niet meer. De box werkt wel op het wifinetwerk van mijn schoonouders, daar ligt het dus niet aan. Alle standaardoplossingen (5ghz, wifi6, wpa2, herstart, etc) werken helaas niet, dus ik verwacht dat dit ook door de firmware wordt veroorzaakt.

Ik blijf graag op de hoogte wanneer de nieuwe firmware update beschikbaar komt!

hier exact hetzelfde probleem

zelfde met Harman Kardon citation one MK@ speakers. Multibeam 1100 werkt wel

 

Ook hier bij toeval op dit topic gestuit na van alles te hebben geprobeerd om de wiim pro plus te laten verbinden. Met hoe lang dit inmiddels blijkt te duren en de radiostilte vanuit Odido geeft het erg weinig vertrouwen. Wanneer is dit opgelost, Odido? En als dat niet spoedig is, welk alternatief bieden jullie?

 

Reputatie 2

Voor diegene met Ubiquiti gear… de Gateway Lite is weer beschikbaar: LINK

Hiermee kun je de Odido router de deur uit doen en heb je dit soort problemen in ieder geval niet meer!

Reageer