Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 543 reacties
  • 15972 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 4 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

543 reacties

Reputatie 7
Badge +9

In verband met afwezigheid zullen we jullie modems maandag pas kunnen upgraden. Laat gerust weten of we je op de lijst kunnen zetten, dan worden alle klanten, met terugwerkende kracht, maandag ochtend geüpgraded!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het nogmaals aangegeven @nieuwhoffs. Maandag zal ernaar gekeken worden! 

@Tommie van Odido goede morgen, zouden jullie de nieuwste firmware ook naar mijn router kunnen pushen? Ik heb al maanden ruzie om mijn Harman Kardon Citation met Google Assistent te koppelen met mijn wifi maar tevergeefs. Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +2

@rikt45 Tuurlijk, ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst! De update wordt morgen uitgestuurd. 

@Teresa van Odido en of @Tommie van Odido  zou ik toegevoegd kunnen worden voor de update? 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @edvanderburg. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Ook ik zou graag de firmware ontvangen @Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +14

De firmware is nu general avaliable en wordt in de komende 6 nachten naar alle routers uitgerolt. Als je inlogt zie je daar op een gegeven moment versie b10 staan.

Ik heb begrepen dat ik me hier moet melden voor een update van de router zodat mijn apparaten weer normaal gaan werken? Bij deze meld ik me aan voor de update.

Mocht ik me nog aan kunnen melden, dan graag. Ben al bijna een maand aan het vechten om mijn Wiim Pro achtige apparaat (Audalytic AH90) aan de praat te krijgen. Hoop dat je het een duwtje kan geven, ondanks de algemene uitrol een dezer dagen. Dank! 

@Tommie van Odido 

graag ontvang ik ook een update van de t56 router zodat ik mijn toon kan verbinden. BVD 

@Tommie van Odido Weet niet of je ik je moet taggen, maar bij deze voor de zekerheid. Graag update pushen indien mogelijk.

@Tommie van Odido Ik had niet gezien dat de update naar alle modems gepushed gaat worden. Heeft het nog nut om mezelf op de lijst te plaatsen? Is er een mogelijkheid dat we een bericht krijgen als de update is geïnstalleerd?

In verband met afwezigheid zullen we jullie modems maandag pas kunnen upgraden. Laat gerust weten of we je op de lijst kunnen zetten, dan worden alle klanten, met terugwerkende kracht, maandag ochtend geüpgraded!

Mag ik er ook bij op de lijst?

Sinds vandaag een klant, maar helaas niet heel tevreden met de overstap. Talloze topics gelezen en probeer al uren een simpele portforward voor elkaar te krijgen op die T56, zonder succes. Ik begin spijt te krijgen.

Groet,

 



 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

De handmatige lijst is inderdaad niet meer. Het is nu general avaliable en wordt met 30K updates per nacht uitgestuurd naar de T-56 routers.  Dit zou over 6 nachten gereed moeten zijn. Dus check morgen alvast weer even.

Ik heb het nogmaals aangegeven @nieuwhoffs. Maandag zal ernaar gekeken worden! 

@Tommie van Odido Kom even terug op je antwoord dat er afgelopen maandag naar gekeken gaat worden. Inmiddels is het vrijdag en werken de JBL speakers nog steeds niet.
De monteur is langs geweest, ga er dus vanuit dat het modem op afstand te benaderen is en de update uitgevoerd kan worden. Kun je aangeven wat de status momenteel is. Wanneer wordt de update uitgevoerd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @nieuwhoffs, ik kan het modem nog steeds niet benaderen. Maar ik zie dat je een T-75 hebt, hier zou alles het gewoon op moeten doen. Kan je eens kijken welke firmware er op dit moment draait? 

Hey @nieuwhoffs, ik kan het modem nog steeds niet benaderen. Maar ik zie dat je een T-75 hebt, hier zou alles het gewoon op moeten doen. Kan je eens kijken welke firmware er op dit moment draait? 

@Tommie van Odido 

hai Tommie , de info die je aangeeft is onjuist. Modem is T56 zie foto. Welke firmware er draaid geen idee. Kan zelf ook de gegevens niet benaderen. 

 

Reageer