Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16256 Bekeken


Toon eerste reactie

553 reacties

Reputatie 2

Fijn dat deze vraag wordt gesteld! Sinds eergisteren kamp ik met hetzelfde probleem, maar dan met de Wiim Mini. Verbinding met het wifi-netwerk vanaf de Zyxel T56 is met geen mogelijkheid te realiseren vanwege het niet-toekennen van een IP-adres. Van alles geprobeerd, maar tot dusver zonder positief resultaat. De streamer werkt wel zodra ik ‘em koppel aan een ander netwerk..

 

Ben erg benieuwd wat er aan de hand is, dus volg dit topic even met bijzondere belangstelling :)

Mijn WiiM pro streamt er nu op los, dank voor de update

Ok. Kersverse Odido-gebruiker hier. Zelfde probleem met mijn speakers en andere hardware. Ik heb alles zelf aangesloten omdat monteur ziek was (kan gebeuren) maar ik kan echt geen dag zonder internet (pubers thuis) en zonder verwarming (Tado). Aansluiten was zo gebeurd met de Zyxel T-56. Ik had de installatie van Guidion geannuleerd en werd binnen 10 minuten gebeld door Odido, zelf aansluiten heeft impact op de garantie eventuele compensatie et etc. Nu afgesproken dat Guidion begin volgend jaar een check doet op mijn aansluitkunsten en deze dan binnen 5 minuten goedkeurt :)

 

Direct veel problemen met Smart Home-apparaten en ik werd gek. Totdat ik deze post tegenkwam (waarvoor dank). Direct de Zyxel ertussenuit gegooid en internet rechtstreeks via mijn Deco X95. Alles klaar nu! Wat een verademing! Als ik zie dat er wordt gezegd, firmware wordt getest met verder geen info dan twijfel ik wel of Odido de beste keuze is. Ze nemen je niet serieus, dat is duidelijk. Problemen met speakers, lampen en camera's is echt heel vervelend. Het moet gewoon werken en als het niet werkt, zorg dan voor een rollback. Eventueel handmatig installeren van de vorige firmware! 

Zelfde probleem hier met de HK Citation 200... Kom maar door met die firmware update! 

Hier ook hetzelfde probleem alleen dan met de citation one. 

Jammer dat de kunde van tweak niet mee is verhuisd naar odido… 

Wachten met smart op een oplossing

Hi @Caster, welkom op onze Community!

Ook jouw modem heb ik toegevoegd aan de lijst. Dit zal na het weekend, gok maandag ochtend, worden opgepakt. Het modem zal de update vanzelf uitvoeren.

Ok het heeft even geduurd……. Maar het werkt nu weer!

@Tommie van Odido

Ook ik zou graag de firmware update ontvangen, al is deze nog in beta. Nu er al zoveel positieve reacties zijn, zou mijn advies zijn om gewoon uit te rollen naar iedereen. Wanneer is goed, goed genoeg? Beter alvast voor het gros de problemen oplossen en daarna finetunen met een vervolg update.

Ik ben sinds 1 februari klant en had al direct problemen met bepaalde apparaten. 2x youless LS-120 in de meterkast die geen ip-adres verkrijgen via DHCP. Via vast IP kunnen ze wel op internet.

Mijn Honeywell Lyric T5 smart thermostaat verliest steeds verbinding totdat ik deze weer handmatig verbind. Erg vervelend want daardoor is er geen communicatie mogelijk voor aansturing van de CV-ketel.

Reputatie 7
Badge +9

Maar natuurlijk @EdwinV! Bij deze, ik heb je op de versnelde lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden. 

Reputatie 2

Ik heb die gisteren besteld en nog niet binnen. Maar heb wel alvast de volgende informatie gevonden:

LINK

Reputatie 2

Prima ik laat het zo staan voor nu.

Hier helaas exact hetzelfde probleem, maar dan met een Harman Kardon Citation 200 speaker met Google Home. Eerder werkte deze wel met het Zyxel modem, maar sinds de firmware update van 1,5 week geleden niet meer. De box werkt wel op het wifinetwerk van mijn schoonouders, daar ligt het dus niet aan. Alle standaardoplossingen (5ghz, wifi6, wpa2, herstart, etc) werken helaas niet, dus ik verwacht dat dit ook door de firmware wordt veroorzaakt.

Ik blijf graag op de hoogte wanneer de nieuwe firmware update beschikbaar komt!

Reputatie 1

toch wel fijn dat ik niet alleen ben. na ongeveer een goede anderhalf week de zyxel gebruikt te hebben met mijn wiim pro+ zonder problemen ineens geen verbinding meer. ondertussen een goede week moeten leven zonder. hoop echt dat die firmware update snel gaat komen.

@Tommie van Odido Al geruime tijd bezig om met klantenservice het probleem met mijn WiiM pro streamer die geen IPadres krijgt toebedeeld van Zyxel T56 modem... Maar de oplossing is simpel, begreep ik. Dus graag voor ons ook die update van de firmware

 

@Sven-Odido  In mijn router staat de foirmware versie V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108. Is er een oudere versie beschikbaar, zolang het probleem in de firmware nog niet is opgelost?

@Sven-Odido bedankt voor de firmware update (heb nu V5.70(ACEA.0)T56C_b10 op Zyxel T56) en reMarkable2 verbindt met WiFi 👍🏽

 

@henkdeleeuw : dank voor doorverwijzing naar dit draadje 👍🏽

Reputatie 7
Badge +9

Hey allemaal, ik heb iedereen, die aan de bel getrokken heeft, toegevoegd aan de lijst. Jullie zullen in de loop van tijd worden geupdate.

Hi all, ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De update zal zo snel mogelijk gepushed worden!

Zo te zien is de update zojuist (07:00) gepusht. Alles lijkt weer te werken! Bedankt.

 

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

@timw99 Even een reactie om dit te kunnen volgen. Geen verbinding kunnen maken met dns is een ander probleem dan de dhcp-bug, en dat het wel werkt via WiFi en niet bedraad is iets dat ik ook nog niet eerder genoemd gezien heb. Ik ben dus erg benieuwd of de firmware update hier ook zal helpen.

Ik heb ook mijn twijfels, maar we gaan het zien. Zou anders ook niet weten waarom mijn NAS en TV geen verbinding kunnen krijgen met de DNS server. Als het alleen de NAS was zou ik zeggen dat ik zelf iets verkeerd ingesteld heb staan.

Ik heb die gisteren besteld en nog niet binnen. Maar heb wel alvast de volgende informatie gevonden:

LINK

Goed idee.  Ik heb hem ook nu besteld.

Ik heb deze ook gevonden, dus het werkt wel

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dehv

Ik zie geen DHCP berichten komen vanuit het genoemde mac adres. 

De enige die ik zie zijn van 00:22:6c:2b:11:96. 

Kan zijn dat die ondertussen is gestopt met de DHCP. Kan je hem voor de zekerheid herstarten?

Reputatie 7
Badge +14

De handmatige lijst is inderdaad niet meer. Het is nu general avaliable en wordt met 30K updates per nacht uitgestuurd naar de T-56 routers.  Dit zou over 6 nachten gereed moeten zijn. Dus check morgen alvast weer even.

Reputatie 2

@Sven-Odido 

Ik had er geen rekening mee gehouden dat het wireless mac adres anders zou zijn dan wired, heb hem even aan de TP-Link gehangen bekabeld en het gaat inderdaad om 00:22:6c:2b:11:96. Alles staat nu weer zoals het vannacht stond.

Reputatie 6
Badge +2

@erhard94 Mijn excuses dat ik je niet goed heb getagged. Geen zorgen, jij staat ook op de lijst! 😀

Werkt perfect. Dank. Wel een heftige oplossing, maar fijn dat mijn remarkable tablet nu weer verbonden is aan de internet. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi all, excuses voor het ongemak. We werken aan een nieuwe firmware update die dit zal oplossen! 

Reputatie 2

Mis de Zyxel totaal niet. Merk nu weer waarom ik zo blij was met de Wiim, aangesloten op externe DAC toch vele malen beter dan via HEOS.


ha, dat is precies wat ik ook van plan ben om van de Leak Stereo 230 toch een wat slimmere receiver te maken. Moet die verrekte Zyxel het wel doen. 

Reageer