Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16256 Bekeken


Toon eerste reactie

553 reacties

Hi Tommie, ik was nog even benieuwd hoe het in te vervolg met firmware updates gaat. Worden die door Odido actief gecommuniceerd met de gebruikers en/of ‘gewoon’ gepusht? Of moet je weer aanmelden bij jou? Ik ben benieuwd. Groeten 

Reputatie 2

Hi @dvandd, jij hebt een T-54. Die heeft geen firmware bugs. Ik raad je aan om wifi 6 uit te schakelen of om WPA3 naar WPA2 te wijzigen. Als het goed is kun je dan wel verbinding maken! 

Ik heb een T-56, maar loop tegen hetzelfde probleem aan. Beide oplossingen - wifi 6 uitschakelen en WPA2 gebruiken - werken niet! Heeft de T-56 wel eenzelfde firmware bug?

Als je de titel van dit topic leest kan je inderdaad zien dat het over de T-56 gaat. Klantnummer in je profiel zetten en hier aangeven dat je de update wilt en hij wordt spoedig naar je modem gepushed.

Reputatie 7
Badge +14

Mijn WiiM pro streamt er nu op los, dank voor de update

Is de update direct zichtbaar, na het inloggen op de router?.. of pas na een reboot.


 

De update triggert aan het einde altijd een reboot.

Je krijgt geen melding.  Je ziet het huidige versie nummer als je inlogt.

Reputatie 6
Badge +2

Op dit moment is @Tommie van Odido niet aanwezig @Renea. Geen zorgen! @Sven-Odido zou jij dit willen oppakken? Alvast bedankt! 

Reputatie 6
Badge +2

@colobot Dank je wel voor de genomen moeite, uiteraard zoek ik graag verder met je mee naar een werkende oplossing! 

Ik zie dat je WPA 3 al op WPA 2 hebt staan, maar heb je al eens geprobeerd om ook Wifi 6 uit te zetten? Indien je hier hulp bij nodig hebt, doe ik dit graag voor je. 

Mocht je dit niet willen of al hebben geprobeerd zonder succes, wil je mij dan de volgende informatie sturen? 

  • Merk/type camera 
  • Software versie 

Daarnaast verneem ik graag of er ook andere apparaten zijn waar je geen verbinding meekrijgt. 

 

@raytemp Ik weet niet precies waarom, maar je stond nog niet op de lijst, mijn excuses. Ik heb je er natuurlijk gelijk opgezet! Ik verwacht dat je de update morgen in de loop van de dag zult ontvangen. 

@vierapril  Ik heb je toegevoegd aan de lijst! Ook voor jou verwacht ik dat je de update morgenmiddag ontvangt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tommie612, @Tessa.aarts, @DonLeon67, @Erik35, @Harmojan, @JustLizz, ik heb jullie allemaal op de lijst gezet! Ik gok dat de firmware einde van de middag geupgraded wordt. Het internet zal dan ongeveer drie tot vijf minuten wegvallen tijdens het updaten. 

Dank je. Update is ontvangen, resultaat is perfect! Alles krijgt nu automatisch een IP-adres.

Reputatie 1

Mis de Zyxel totaal niet. Merk nu weer waarom ik zo blij was met de Wiim, aangesloten op externe DAC toch vele malen beter dan via HEOS.

Hallo

@Tommie van Odido

@Teresa van Odido

Ook ik ervaar veel problemen met DHCP en netwerk. Aparaten die onbekend zijn en spontane reboots. Zie ook dat logfile volloopt met "dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses"

Graag ontvang ik zo snel mogelijk de update voor de router. 

Hi @nieuwhoffs, ik heb het modem eindelijk kunnen benaderen en heb wat instellingen aangepast. Kun je nu wel verbinding maken met de JBL? 

@Tommie van Odido, Het is gelukt, de JBL speakers maken nu wel verbinding.
Dank je wel voor de aanpassingen. Ben er blij mee. 

Wanneer krijgt iedereen de update? Een kennis zit ook te wachten. Zeker nu bij mij alles weer werkt

Reputatie 7
Badge +9

Hi @richardklasens & @Leigh246, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.  

 

Hey @raytemp, die worden zeker nog gedaan! Dat kan wel eens langer duren dan twee weken, de eerste 7000 zijn nu uitgerold en vannacht weer een batch van 5000. Er zijn ongeveer 150.000 T-56's, dus die moeten allemaal nog aan de beurt komen.

 

Hi @dimitry_gilissen@MrHmmm@Renea@ronaldvdm@hjvries@Alberttimmerman3@AndreKlaver en @marker020 jullie staan op de lijst! Tussen nu en morgenmiddag zal de update bij jullie binnenkomen. Het modem is dan tot vier minuten offline en start zelf weer op.

@FemkeD Jij stond al op de lijst en hebt de update al ontvangen. Het kan zijn dat je je modem nog moet herstarten! @edwinkalter  Voor jou geldt hetzelfde! 😊

Dank je wel, de update is al door jullie uitgevoerd en ik kan meteen de mijn Harman One aansluiten, dank je wel

Reputatie 7
Badge +9

Hey all, zoals jullie hier kunnen lezen hebben een aantal klanten de nieuwe firmware gekregen. We zijn op dit moment aan het testen of de update goed aanslaat en het met de nieuwe firmware volledig verholpen is. Zodra we dit kunnen confirmeren zullen we de update naar alle klanten gaan pushen. Bedankt voor jullie geduld, dat stellen we zeer op prijs!

Reputatie 2

Werkt perfect. Dank. Wel een heftige oplossing, maar fijn dat mijn remarkable tablet nu weer verbonden is aan de internet. 

Plus dat je nu veel meer inzicht en meer zelf in de hand hebt! 😄

Hi @Machinist, het is niet mogelijk om een custom firmware op het Zyxel modem te installeren. Wij hebben onze eigen firmware namelijk. Het is een bug en dit moet volgens @Sven-Odido opgelost worden in een volgende update! 

Hi Tommie, 

Is er toevallig een enige indicatie wanneer de update wordt uitgebracht?

Groet,

Kuba

Reputatie 7
Badge +9

Ik gok dat het na het weekend opgepakt wordt @Rayleinarts

Reputatie 7
Badge +4

Maar natuurlijk @wimenyvette, die wens breng ik graag voor jullie ter vervulling! Ik heb jullie op de lijst gezet en je zal snel de update ontvangen. Ik ga hier voor jullie achteraan!

Mag ik ook een nieuwe firmware?

I spoke with three representatives from Odido today… no one mentioned a new t-56 firmware could solve the connection issues. 
 

thanks! and best regards, 

Jason 

 

Goedemiddag allemaal,

Het is wel balen als je na enkele weken “ploeteren” er achter moet komen dat het niet adequaat werken van apparatuur veroorzaakt wordt door een update van de router.

had wel verwacht dat ODIDO dit algemeen gecommuniceerd had, dat had veel ergernis gescheeld.

Net als andere klagers zou een tegemoetkoming in dit geval m.i. op zijn plaats zijn.

Via een service die ik via Youless ontvang, ben ik er achter gekomen. Heb hen vandaag gevraagd of zij weten of probleem al is opgelost. Via hen dus deze link ontvangen.

Naast dat ik een financiële tegemoetkoming verwacht, hoop ik wel asap geïnformeerd te worden dat issue opgelost is (en dat ik eindelijk apparaten weer gewoon kan laten werken).

@kaj12 Tuurlijk, ik heb je er gelijk opgezet! 😊

@Willard2 Ik ben gelijk voor je gaan kijken en gelukkig zie ik dat je de update al hebt ontvangen. Mocht je dit nog niet merken dan kan je het modem een herstart geven. 

Super bedankt, zowel de HK via wi-fi en mijn muziekserver bedraad werken weer👍

Yes, mijn JBL speaker krijgt nu netjes een IP adres! Bedankt voor de update! 😀

Reputatie 6
Badge +2

@Sanderf1 Ik wil je graag helpen, maar je verzoek is mij niet helemaal duidelijk. Zou je dit willen ophelderen of waar kan ik dit vinden? Ik verneem het graag, ik sta klaar om verder te helpen! 

Reputatie 2

Ah, ook hier functioneert alles weer als vanouds. Fijn!

@mensen van Odido, dank voor de update. Ik vertrouw erop dat, ondanks de complexiteit van het probleem, lering wordt getrokken uit de ervaringen die tot dusver zijn opgedaan. Vooral als het gaat om het communicatieve spoor naar klanten. Mocht zich weer iets voordoen, weet ik dit forum in ieder geval te vinden 🙂

Reputatie 4
Badge

@henkdeleeuw

Hi Henk,

Nee jammer genoeg kan ik nog steeds geen wifi verbinding maken met de soundbar waardoor de tv het niet herkent en ook niet gekoppeld kan worden, hierdoor kan ik veel functies niet gebruiken..

Het is inderdaad niet het fout van de apparatuur noch van de leverancier aangezien het bij de vorige provider wel correct functioneerden.  Vind het spijtig dat ik mijn apparatuur niet optimaal kan gebruiken .

 

 

Ik denk dat ik vanavond of van het weekend dat nieuwe topic aan ga maken waar @Tommie van Odido je om vroeg. Ik denk dat ik begin te begrijpen wat er aan de hand is, en waarom er een klasse apparaten is die na de update wel een ip adres krijgen maar nog steeds niet werken.

En helaas zal daar - als ik het tenminste bij het rechte eind heb - weer een nieuwe firmware update voor nodig zijn. 

Reageer