Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

7. Koppelen tv en TV Box

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3098 reacties

Goedenavond,

 

12 dagen geleden heb ik een post geplaatst en zou er een nieuwe afstandsbediening worden opgestuurd. Tot op heden hebben wij niks ontvangen. Ik hoor graag wanneer deze komt zodat wij weer tv kunnen kijken.

 

Groet,

savannah

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fr53, goed dat je hierop terugkomt! Om je privacy te waarborgen wil ik je verzoeken om geen persoonlijke gegevens in een openbaar topic te delen en daarom heb ik deze verwijderd in je vorige reactie. Daarnaast heb ik ook een afstandsbediening voor je gezocht en deze gaat snel voor je op de post. Alvast veel zapp-plezier gewenst! 😃

 

Hoi @Sv1998, logisch dat je dit navraagt! Ik heb meteen het systeem van het distributiecentrum doorgekeken en zo te zien zou de afstandsbediening al op 23e verzonden moeten zijn. Echter, ik wil dat je niet langer op de afstandsbediening hoeft te wachten en daarom heb ik een nieuwe afstandsbediening voor je besteld. Hopelijk landt 'ie snel bij je op de mat! 🙏

dag lieve mensen van T-mobile, 

 

onze afstandsbediening is door de hond kapot gemaakt. wij hebben nog het oude model: de smalle lange versie zonder roze knop rechtsboven. mogen wij aub een nieuwe ontvangen? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @reshmaenwidjai, hopelijk heeft de afstandsbediening gesmaakt. 😜 Ik ga er voor zorgen dat er snel een gloednieuw model naar je toekomt. Zo kan je weer ongeremd zappen!  

Ik ben mijn afstandsbediening kwijt en wil een nieuwe. Zou u deze willen opsturen en hoe lang duurt het voordat ik deze binnenkrijg?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @rebeccavanderham, zojuist heb ik een nieuwe afstandsbediening jouw kant op gestuurd. Deze zal binnen vier dagen geleverd worden als brievenbuspakketje. Alvast veel kijkplezier en een mooi weekend toegewenst! 📺

Hallo,

Mijn afstandsbediening hapert steeds meer. Sommige knoppen reageren niet goed meer en moet ik ze stevig indrukken voor reactie.
Ook communceert hij zo nu en dan niet meer met het kastje. Volume doet het dan wel, alle andere knoppen niet meer. Batterijen zijn nieuw, reset helpt dan ook niet.
Het enige dat helpt is het hele kastje te resetten, maar om dat nu dagelijks 5 keer te doen… Help!

Ik heb de versie zonder magenta knop

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kasty, top dat je het hier aangeeft, zo kunnen we je helpen! Ervaar je met de TV Box zelf problemen of gaat het puur om de afstandsbediening? 

Heb geen problemen met de tv box, enkel alleen met de afstandsbediening.  

 

Reputatie 7

Hi @Kasty, merci voor de aanvulling! Goed nieuws: er komt een gloednieuwe afstandsbediening jouw kant op. Het pakketje past in de brievenbus, dus je hoeft de komende dagen de deurbel niet in de gaten te houden. Enjoy! 😊

Hi @Kasty, merci voor de aanvulling! Goed nieuws: er komt een gloednieuwe afstandsbediening jouw kant op. Het pakketje past in de brievenbus, dus je hoeft de komende dagen de deurbel niet in de gaten te houden. Enjoy! 😊

Top bedankt! 

Goedemiddag, 

Onze hond heeft vanochtend de afstandsbediening 'opgegeten' 

Er is helaas niets meer van te maken. Kunnen wij een nieuwe opgestuurd krijgen?

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @EstherBC, een nieuwe hond of een nieuwe afstandsbediening? Nee geintje natuurlijk: we nemen het je trouwe viervoeter zeker niet kwalijk. Het ziet er ook gewoon uit als een lekker hapje met al die knoppen! Ik stuur je meteen een nieuw model toe, deze wordt binnen vier dagen geleverd. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 📺

Goedemiddag @EstherBC, een nieuwe hond of een nieuwe afstandsbediening? Nee geintje natuurlijk: we nemen het je trouwe viervoeter zeker niet kwalijk. Het ziet er ook gewoon uit als een lekker hapje met al die knoppen! Ik stuur je meteen een nieuw model toe, deze wordt binnen vier dagen geleverd. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 📺

Heel erg bedankt voor de snelle reactie! Liever de nieuwe afstandsbediening, hahaha. 

Mijn afstandsbediening werkt niet goed. De ene helft werkt wel, andere knoppen moeten we hard of vaak induwen voordat er iets gebeurd . Alle tips al geprobeerd, kan ik een nieuwe krijgen?

Reputatie 3

Sinds een week werkt de volume knop op mijn T-mobile afstandsbedieing niet meer. Ik heb volgens mij de nieuwste versie met de magenta knop rechtsboven. Ik kan alleen nog maar mijn Sonos beam volumeknop gebruiken middels de Sonosapp en dit is irritant. Tot voor kort was er geen enkel probleem hier mee. Heeft dit wellicht te maken met een update en iets wat ik moet wijzigen in de instellingen? Sonos kan me hier niet bij helpen. Als ik nu mijn tv aan zet heb ik wel direct geluid. Voorheen had ik dit niet en moest ik eerst het geluid aan zetten via de afstandsbediening. Ik maak connectie via de optische kabel tussen mijn Sonos beam en tv. Volgens Sonos kan ik dit wijzigen door de beam via hdmi aan te sluiten maar alvorens ik dit ga doen wil ik zeker weten dat het niet gewoon een instelling is van mijn t-mobile kastje. Nog ter aanvulling. Als ik mijn afstandsbediening opnieuw wil koppelen aan mijn beam dan herkent hij hem helemaal niet meer. Middels een testje moet je dan je afstandsbedieining richten met de volume knop en schakelen maar dan zegt hij geen connectie te kunnen maken. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Martje0109,

Als ik het goed begrijp, kon je tot voor kort de Sonos Beam bedienen met de afstandsbediening van T-Mobile, maar nu niet meer? Dat zou door een update kunnen komen. Welke TV-box heb je? De Aria 610x of de 7x? Dat staat op een sticker op de onderkant. Die laatste is ruim een week geleden geüpdatet. Misschien heeft dat ervoor gezorgd dat het nu niet meer werkt. Kun je voor de zekerheid ook controleren of je TV en de Sonos up-to-date zijn?

Welk merk TV heb je? De TM-afstandsbediening kun je volgens mij niet direct aan de Sonos koppelen. Mijn vermoeden is dat hij via de TV was gekoppeld en je zo indirect de Sonos kon bedienen. Zou je volgens deze instructies de afstandsbediening opnieuw kunnen koppelen? Ik zou hem voor de zekerheid eerst resetten (zie de laatste pagina) en dan opnieuw koppelen door eerst de methode zonder codes te proberen en als dat niet lukt het met codes te doen.

Ik hoop dat het gaat lukken om alles weer met elkaar te verbinden!

Reputatie 7

Hi @Fklanderman, heel goed dat je dit aangeeft! Ik heb goed nieuws: er komt een gloednieuwe afstandsbediening jouw kant op. Het pakketje heb je binnen een paar dagen in huis. Veel kijk-plezier en alvast een mooi weekend!

Hi @Martje0109, top dat je via deze weg hebt aangeklopt! Heel fijn dat @TMTV jou gelijk te hulp heeft geschoten. Laat je het weten of dit heeft geresulteerd in de oplossing? 

Reputatie 3

Hoi @Martje0109,

Als ik het goed begrijp, kon je tot voor kort de Sonos Beam bedienen met de afstandsbediening van T-Mobile, maar nu niet meer? Dat zou door een update kunnen komen. Welke TV-box heb je? De Aria 610x of de 7x? Dat staat op een sticker op de onderkant. Die laatste is ruim een week geleden geüpdatet. Misschien heeft dat ervoor gezorgd dat het nu niet meer werkt. Kun je voor de zekerheid ook controleren of je TV en de Sonos up-to-date zijn?

Welk merk TV heb je? De TM-afstandsbediening kun je volgens mij niet direct aan de Sonos koppelen. Mijn vermoeden is dat hij via de TV was gekoppeld en je zo indirect de Sonos kon bedienen. Zou je volgens deze instructies de afstandsbediening opnieuw kunnen koppelen? Ik zou hem voor de zekerheid eerst resetten (zie de laatste pagina) en dan opnieuw koppelen door eerst de methode zonder codes te proberen en als dat niet lukt het met codes te doen.

Ik hoop dat het gaat lukken om alles weer met elkaar te verbinden!

Hi Ik heb de Aria 610x en Samsung tv uit 2014. Ik heb het tv kastje gereset. De tv instellingen bekeken en die lijken ook up to date. Het klopt dat ik de Sonos via mijn tv bedien. Ik heb de T afstandsbediening geprobeerd te resetten of opnieuw te verbinden met en zonder codes maar het haalt allemaal niks uit. Zijn er nog meer opties?

Beste T-Mobile.

 

Onze afstandsbediening doet het al ruim een maand heel slecht. Reageert amper ergens meer op.

alle stappen doorgelopen , resetten , batterijen vervangen etc.

willen jullie een nieuwe afstandsbediening opsturen ? 
alvast bedankt!

Mijn afstandsbediening is kapot. Wat nu?

Reputatie 7

Hi @Martje0109, super fijn dat je meteen met de tips van @TMTV aan de slag kon gaan! Heb jij hier nog een extra tip voor in petto @TMTV of @TAVL? 😊 Heel erg bedankt voor het meedenken allebei.

Hi @BB92, yes - dat wil ik zeker! 🎈 Ik heb zojuist een gloednieuwe afstandsbediening voor jou aangevraagd die je binnen een paar dagen in huis hebt. Dus nog heel even en dan kun je weer ongestoord in de rondte zappen. 

Hi @2806KR, daarvoor ben je hier helemaal aan het juiste adres! 💪 Ik wilde meteen een nieuwe afstandsbediening voor jou bestellen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik op een abonnement uit dat niet meer actief is. Kun je mij in een privébericht (door op mijn naam te klikken) voorzien van je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik dit voor je regelen! 

Reputatie 7
Badge +6

@Martje0109 Dan lijkt het me toch het beste dat @Lisa je een nieuwe afstandsbediening stuurt, al is het maar om uit te sluiten dat het probleem daar ligt. Verbinden met een HDMI-kabel kan altijd nog als dat niet de oplossing blijkt te zijn, maar ik zou eerst de nieuwe afstandsbediening proberen. Wil je even laten weten of het koppelen daarmee wel lukt, zodra je hem binnen hebt?

Reputatie 7

Dankjewel voor het meedenken @TMTV, top! Ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening voor jou aangevraagd @Martje0109. Binnen een paar dagen heb je deze binnen!

Reputatie 3

Dank voor het meedenken ik ga het testen!

Reageer