Sinds dat ik overgestapt ben naar t-mobile (nu Odido) heb ik last van ping spikes van vaak boven de 500ms. Hiervoor zat ik bij Tweak, en was dit probleem helemaal niet. Het enige wat veranderd is is de provider, en de modem die ik vanuit t-mobile/odido gekregen heb.
Ik merk vooral tijdens het gamen dat andere zien dat ik internet problemen heb, wat het bijvoorbeeld lastig maakt om online te racen.
Ik zou graag dit probleem opgelost willen hebben, heeft iemand hier ook ervaring mee?
Tommie van Odido5 maanden geleden
Hi @d.klokgieter, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Heb je deze ping gedaan met een wifi verbinding of bedraad? Zou je voor mij een powerflip kunnen uitvoeren en wat speedtesten? Dan kan ik het voor je onderzoeken! Alvast bedankt.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Speedtest - De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Ik heb die Zyxel T-56 router nu vervangen met een Asus RT-AX57 en waar ik eerst elke minuut minstens twee 500+ ms spikes kreeg, heb ik nu al een halfuur stabiel internet zonder enige spikes.
Lijkt mij dus dat de fout ergens bij jullie Zyxel router moet liggen.
Heb jij nu nog altijd geen ping spikes? Mocht dat zo zijn ga ik vanavond toch mijn aus AX6000 aansluiten ipv de zyxel.
Ik had alleen mijn Asus aangesloten maar krijg steeds wel netwerk maar geen internet.
Heb wel de Vlan 300 ingesteld binnen m’n router.
moet je eerst niet je router bij odido registreren als je gebruik wil maken van een eigen router?
@Tommie van Odido weet jij hier iets meer over? Zo ver ik heb gelezen hoeft dit toch niet? Alleen de router instellen op vlan 300 en dan zou die het moeten doen?
Ik heb die Zyxel T-56 router nu vervangen met een Asus RT-AX57 en waar ik eerst elke minuut minstens twee 500+ ms spikes kreeg, heb ik nu al een halfuur stabiel internet zonder enige spikes.
Lijkt mij dus dat de fout ergens bij jullie Zyxel router moet liggen.
Heb jij nu nog altijd geen ping spikes? Mocht dat zo zijn ga ik vanavond toch mijn aus AX6000 aansluiten ipv de zyxel.
Ik had alleen mijn Asus aangesloten maar krijg steeds wel netwerk maar geen internet.
Heb wel de Vlan 300 ingesteld binnen m’n router.
moet je eerst niet je router bij odido registreren als je gebruik wil maken van een eigen router?
@Tommie van Odido weet jij hier iets meer over? Zo ver ik heb gelezen hoeft dit toch niet? Alleen de router instellen op vlan 300 en dan zou die het moeten doen?
Ik heb die Zyxel T-56 router nu vervangen met een Asus RT-AX57 en waar ik eerst elke minuut minstens twee 500+ ms spikes kreeg, heb ik nu al een halfuur stabiel internet zonder enige spikes.
Lijkt mij dus dat de fout ergens bij jullie Zyxel router moet liggen.
Heb jij nu nog altijd geen ping spikes? Mocht dat zo zijn ga ik vanavond toch mijn aus AX6000 aansluiten ipv de zyxel.
Ik had alleen mijn Asus aangesloten maar krijg steeds wel netwerk maar geen internet.
Heb wel de Vlan 300 ingesteld binnen m’n router.
moet je eerst niet je router bij odido registreren als je gebruik wil maken van een eigen router?
Ik heb die Zyxel T-56 router nu vervangen met een Asus RT-AX57 en waar ik eerst elke minuut minstens twee 500+ ms spikes kreeg, heb ik nu al een halfuur stabiel internet zonder enige spikes.
Lijkt mij dus dat de fout ergens bij jullie Zyxel router moet liggen.
Heb jij nu nog altijd geen ping spikes? Mocht dat zo zijn ga ik vanavond toch mijn aus AX6000 aansluiten ipv de zyxel.
Ik had alleen mijn Asus aangesloten maar krijg steeds wel netwerk maar geen internet.
Ik heb die Zyxel T-56 router nu vervangen met een Asus RT-AX57 en waar ik eerst elke minuut minstens twee 500+ ms spikes kreeg, heb ik nu al een halfuur stabiel internet zonder enige spikes.
Lijkt mij dus dat de fout ergens bij jullie Zyxel router moet liggen.
Heb jij nu nog altijd geen ping spikes? Mocht dat zo zijn ga ik vanavond toch mijn aus AX6000 aansluiten ipv de zyxel.
Hi all, complimenten voor het grondige uitzoekwerk van de starters van het topic en het werk wat iedereen er aan heeft. Moderators incluis.
Ik sluit me er volledig bij aan. Vorige week alles vervangen door een monteur die enkel kon bevestigen dat de problemen reëel zijn en hij ook geen oplossing kon bieden, naast het vervangen van de hardware. Inmiddels weer terug op de oude irritaties van maar liefst 100% package loss (via 2 bekabelde XBOX-en). MS Teams meetings knallen er telkens uit, films kijken via streaming is pure ellende en ga zo maar door.
De monteur wist overigens ook te vertellen dat er nieuwe modems aankomen (Z75?) en mogelijke firmware-updates.
Ik hou me aanbevolen voor “optimale” modeminstellingen (EasyMesh, leasetijden, Static-IP's etc.)
Goed weekend alvast gewenst!
JJ
Wat ik hier gelezen he word de T-75 alleen toegewezen aan mensen met het hoogste abonnemen (10gb?).
Als het dan wel werkt… 😅
Ja, maar ergens anders hebben ze al gereageerd die niet uit te sturen. Zullen ze te duur vinden.
Ik heb die Zyxel T-56 router nu vervangen met een Asus RT-AX57 en waar ik eerst elke minuut minstens twee 500+ ms spikes kreeg, heb ik nu al een halfuur stabiel internet zonder enige spikes.
Lijkt mij dus dat de fout ergens bij jullie Zyxel router moet liggen.
Heb jij toen na de post nog pingspikes gehad? Of zijn ze daadwerkelijk helemaal weg?
Hi all, complimenten voor het grondige uitzoekwerk van de starters van het topic en het werk wat iedereen er aan heeft. Moderators incluis.
Ik sluit me er volledig bij aan. Vorige week alles vervangen door een monteur die enkel kon bevestigen dat de problemen reëel zijn en hij ook geen oplossing kon bieden, naast het vervangen van de hardware. Inmiddels weer terug op de oude irritaties van maar liefst 100% package loss (via 2 bekabelde XBOX-en). MS Teams meetings knallen er telkens uit, films kijken via streaming is pure ellende en ga zo maar door.
De monteur wist overigens ook te vertellen dat er nieuwe modems aankomen (Z75?) en mogelijke firmware-updates.
Ik hou me aanbevolen voor “optimale” modeminstellingen (EasyMesh, leasetijden, Static-IP's etc.)
Goed weekend alvast gewenst!
JJ
Wat ik hier gelezen he word de T-75 alleen toegewezen aan mensen met het hoogste abonnemen (10gb?).
Hi all, complimenten voor het grondige uitzoekwerk van de starters van het topic en het werk wat iedereen er aan heeft. Moderators incluis.
Ik sluit me er volledig bij aan. Vorige week alles vervangen door een monteur die enkel kon bevestigen dat de problemen reëel zijn en hij ook geen oplossing kon bieden, naast het vervangen van de hardware. Inmiddels weer terug op de oude irritaties van maar liefst 100% package loss (via 2 bekabelde XBOX-en). MS Teams meetings knallen er telkens uit, films kijken via streaming is pure ellende en ga zo maar door.
De monteur wist overigens ook te vertellen dat er nieuwe modems aankomen (Z75?) en mogelijke firmware-updates.
Ik hou me aanbevolen voor “optimale” modeminstellingen (EasyMesh, leasetijden, Static-IP's etc.)
Goed weekend alvast gewenst!
JJ
Wat ik hier gelezen he word de T-75 alleen toegewezen aan mensen met het hoogste abonnemen (10gb?).
Hi all, complimenten voor het grondige uitzoekwerk van de starters van het topic en het werk wat iedereen er aan heeft. Moderators incluis.
Ik sluit me er volledig bij aan. Vorige week alles vervangen door een monteur die enkel kon bevestigen dat de problemen reëel zijn en hij ook geen oplossing kon bieden, naast het vervangen van de hardware. Inmiddels weer terug op de oude irritaties van maar liefst 100% package loss (via 2 bekabelde XBOX-en). MS Teams meetings knallen er telkens uit, films kijken via streaming is pure ellende en ga zo maar door.
De monteur wist overigens ook te vertellen dat er nieuwe modems aankomen (Z75?) en mogelijke firmware-updates.
Ik hou me aanbevolen voor “optimale” modeminstellingen (EasyMesh, leasetijden, Static-IP's etc.)
Ik heb die Zyxel T-56 router nu vervangen met een Asus RT-AX57 en waar ik eerst elke minuut minstens twee 500+ ms spikes kreeg, heb ik nu al een halfuur stabiel internet zonder enige spikes.
Lijkt mij dus dat de fout ergens bij jullie Zyxel router moet liggen.
Is er hier iemand met deze problemen die een andere router heeft geprobeerd? Ik wil dit proberen als laatste poging voordat ik overstap naar een andere provider.
Ik ben eergisteren overgestapt van een oud Odido abonnement (100mb) naar een nieuw glasvezel abonnement en ik heb ook gelijk problemen met ping spikes naar de 500+ ms om de +_ minuut.
Ik heb wat testen gedraaid met WinMTR en ik zie dat er 40-80% packet loss is op knooppunt 10.226.4.6. Ik weet niet of jullie hier verder wat mee kunnen, maar het probleem lijkt ergens op een knooppunt van jullie te liggen.
Op synology kan best veel, je zou eens moeten kijken of daar ook iets van een performance app op beschikbaar is. Als ik even snel zoek, dan kun je Grafana ook op Synology draaien.
Dit doe ik met mijn domotica oplossing middels OpenHab. OpenHab gebruik ik om op half uurbasis een normale Speedtest van Ookla te doen en in bovenstaand geval, een DNS-connect. Het resultaat daarvan gaat naar een SQL database. Die data gebruik ik dan weer in het grafieken tool Grafana om grafieken te maken.
Dit alles draait op 2 Ubuntu linux servertjes, gewoon omdat het kan en leuk is om te ontdekken 😉
Dit is mijn grafiek van mijn overgang van KPN/200Mbps/Experia naar Odido/1Gbps/Zyxel op 22 jan jl. Ik meet structureel GoogleDNS (8.8.8.8) met een TCP connect naar poort 53. Schaal is logaritmisch en spiked dus naar 500ms.
Dit is niet best…….
Mag ik vragen waarmee je deze grafiek hebt gemaakt? Ik wil het hier eigenlijk ook weleens testen de komende tijd.
Ik wil er gelijk werk van maken, maar op basis van jouw e-mail adres op de Community kan ik geen abonnement vinden. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je profiel? Dan ga ik gelijk aan de slag!
Ik wil er gelijk werk van maken, maar op basis van jouw e-mail adres op de Community kan ik geen abonnement vinden. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je profiel? Dan ga ik gelijk aan de slag!
@emilimeters Goed dat je dit deelt! Wil je mij ook een speedtest sturen? Dan zet ik het gelijk door.
Hi Teresa,
Hierbij mijn speedtest resultaten. Ik meet elke 30 minuten de speedtest resultaten en kan ze dus ook in een grafiekje zetten. Mocht je ruwe data willen is dat ook geen probleem.
De speedtest wordt uitgevoerd via een ethernet aansluiting op de Zyxel.
Mocht ik verder nog kunnen helpen, geef maar een seintje.
Hi @Chapeaubas92, @pockeyhock, @JDieren, @hdj1234, @alexsdam, @Den2 en @ChaosMonkey, zoals Teresa al benoemt heeft zijn er seperate tickets aangemaakt. Daarnaast heb ik jullie samen gebundeld en in één keer intern doorgezet naar ons netwerk-team. Er zal dus grondig onderzoek worden gedaan.
Buiten dit om ben ik een grootschalig onderzoek gestart om het euvel van latency, ping en jitter beter en sneller te kunnen oplossen. Weet dat jullie ook hierin meegenomen zullen worden en dat we hier strak op zitten. Ik wil geen loze beloftes doen dat het snel opgelost zal zijn dus die zal ik ook niet maken. Dit blijf en is een lastig issue om op te lossen. Ligt het aan de hardware of gaat er iets mis met de capaciteit? Dat is aan ons en de onderaannemers om te onderzoeken. Hopelijk krijgen we nu een beter beeld van de gehele situatie. Bedankt voor jullie begrip.
Hi @Chapeaubas92, @pockeyhock, @JDieren, @hdj1234, @alexsdam, @Den2 en @ChaosMonkey, zoals Teresa al benoemt heeft zijn er seperate tickets aangemaakt. Daarnaast heb ik jullie samen gebundeld en in één keer intern doorgezet naar ons netwerk-team. Er zal dus grondig onderzoek worden gedaan.
Buiten dit om ben ik een grootschalig onderzoek gestart om het euvel van latency, ping en jitter beter en sneller te kunnen oplossen. Weet dat jullie ook hierin meegenomen zullen worden en dat we hier strak op zitten. Ik wil geen loze beloftes doen dat het snel opgelost zal zijn dus die zal ik ook niet maken. Dit blijf en is een lastig issue om op te lossen. Ligt het aan de hardware of gaat er iets mis met de capaciteit? Dat is aan ons en de onderaannemers om te onderzoeken. Hopelijk krijgen we nu een beter beeld van de gehele situatie. Bedankt voor jullie begrip.
Dank je Tommie, neem gerust contact op als je extra tests of hertests nodig hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.