Sinds dat ik overgestapt ben naar t-mobile (nu Odido) heb ik last van ping spikes van vaak boven de 500ms. Hiervoor zat ik bij Tweak, en was dit probleem helemaal niet. Het enige wat veranderd is is de provider, en de modem die ik vanuit t-mobile/odido gekregen heb.
Ik merk vooral tijdens het gamen dat andere zien dat ik internet problemen heb, wat het bijvoorbeeld lastig maakt om online te racen.
Ik zou graag dit probleem opgelost willen hebben, heeft iemand hier ook ervaring mee?
Tommie van Odido5 maanden geleden
Hi @d.klokgieter, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Heb je deze ping gedaan met een wifi verbinding of bedraad? Zou je voor mij een powerflip kunnen uitvoeren en wat speedtesten? Dan kan ik het voor je onderzoeken! Alvast bedankt.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Speedtest - De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Er is ondertussen een monteur langs geweest, er zou een andere ONT & modem opgehangen gaan worden maar dit is uiteindelijk niet gedaan omdat de monteur dacht dat dat niet nodig was, echter is het probleem nog steeds niet opgelost, ik heb bekabeld nog steeds instabiel netwerk met pings die uitschieten tussen de 300 en 500ms.
Heb jij dit nog opgelost gekregen?
Ik heb het zelfde probleem. Maar als ik even scroll door de eerste 3 pagina’s van dit forum zie ik zo 5 a 6 mensen met het zelfde probleem.
En allemaal sinds de overstap naar Odido. Moet een probleem aan Odido zijde of de geleverde hardware zijn.
Hoi @d.klokgieter, ik heb dit meteen teruggekoppeld aan de technische dienst! Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen. Voor nu wens ik je super fijne feestdagen! 🎄 Groetjes, Ishana
Er is ondertussen een monteur langs geweest, er zou een andere ONT & modem opgehangen gaan worden maar dit is uiteindelijk niet gedaan omdat de monteur dacht dat dat niet nodig was, echter is het probleem nog steeds niet opgelost, ik heb bekabeld nog steeds instabiel netwerk met pings die uitschieten tussen de 300 en 500ms.
Hey @d.klokgieter, het kan variëren, we kunnen telefonisch contact opnemen, een monteur direct aansturen of de communicatie verloopt via hier. Ik zie dat er nog niet naar het ticket gekeken is, we wachten af!
Hey @d.klokgieter, bedankt voor alle testen. Ik heb alles doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen een deskundige blik werpen op jouw verbinding. Hopelijk hebben zij de oplossing! Wordt vervolgd.
Hi Tommie. Moet ik daarvoor mijn e-mail in de gaten houden, of gaat verdere communicatie via dit topic? In de mail stond dat ik binnen 3 dagen een reactie kon ontvangen, maar ik heb nog niets ontvangen.
Hey @d.klokgieter, bedankt voor alle testen. Ik heb alles doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen een deskundige blik werpen op jouw verbinding. Hopelijk hebben zij de oplossing! Wordt vervolgd.
Zou je eens de server van de game kunnen pingen in cmd @d.klokgieter? Dan kunnen we zien waar het precies mis gaat. Is dat bij ons of gaat het mis met het connecten naar de server. Alvast bedankt!
Hi Tommie,
Ik heb de server van iRacing even gepinged, en daar zie ik een beetje het zelfde resultaat.
Deze test is uitgevoerd met een bekabelde verbinding via de PC die ik ook gebruik voor het gamen. Ook goed om te benoemen is dat het probleem voorkomt op beide PC’s hier in huis, dus dan zal het onwaarschijnlijk zijn dat het aan de hard of software van een van de PC’s ligt.
Zou je eens de server van de game kunnen pingen in cmd @d.klokgieter? Dan kunnen we zien waar het precies mis gaat. Is dat bij ons of gaat het mis met het connecten naar de server. Alvast bedankt!
Hi @d.klokgieter, als ik je screenshot bekijk ziet het er goed uit. Waar merk je dit vooral?
Klopt, zo’n speedtest ziet er goed uit. Maar als je kijkt naar hoe stabiel de verbinding is, met die uitschieters van steeds 300-500+ er tussen dan is het niet heel erg top.
Vooral tijdens games zoals iRacing (race simulator) waarbij stabiel internet heel belangrijk is merk ik dat er problemen zijn met mijn internetverbinding, het lijkt dan een beetje alsof er packet loss is.
Dit probleem had ik niet toen ik nog bij tweak zat, toen bleef het wel netjes stabiel.
Bedankt voor je reactie, ik heb de onderstaande stappen uitgevoerd, en vervolgens screenshots gemaakt. Ik heb ook nog even die pings gedaan, maar ik merk nog steeds dat er regelmatig uitschieters zijn na het powerflippen.
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Heb je deze ping gedaan met een wifi verbinding of bedraad? Zou je voor mij een powerflip kunnen uitvoeren en wat speedtesten? Dan kan ik het voor je onderzoeken! Alvast bedankt.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Speedtest - De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.