Beantwoord

Vragen over mogelijke overstap naar T-Mobile thuis

  • 24 September 2022
  • 91 reacties
  • 1459 Bekeken


Toon eerste reactie

91 reacties

Ow sorry @Jason onze berichten hebben elkaar net gekruist:

 

Het gaat om de aanvraag voor glasvezelconnectie. Het KNP aansluitpunt in de meterkast zit er al. Er stond een afspraak gepland voor 20 oktober voor het aansluiten van het huawei kastje en het modem. Ook stond in my t-mobile die datum, vandaag dus opeens de SMS dat ik zelf kan gaan aansluiten en de status die gewijzigd is in dat het vandaag aansluitdag  is. Ik heb geen monteur gezien vandaag.

Ik heb mijn op het toegestuurde contract vermelde nummer aan mijn profiel toegevoegd, ik hoop dat dat goed is.

ik wacht al 3 uur op contact met guidion maar dat lukt dus ook niet…

 

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, ik word helemaal vrolijk van al jouw enthousiaste berichtjes! 🎈 Dankjewel voor het delen en super dat je sinds vandaag van een goedwerkende verbinding geniet. Voor de zekerheid wil ik vragen aan mijn collega's @Marciano en @Johrick of hier nog iets van een actie op nodig is. Thanks alvast.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

In dat andere topic waar je een linkje naar plaatst blijkt het toch te gaan om een DSL abonnement.

@Shilka

In dat andere topic waar je een linkje naar plaatst blijkt het toch te gaan om een DSL abonnement.

dank je ik heb mijn berichten aangepast!

ps, als ik de guidion link volg staat de afpraak ook nog steeds op 

ondertussen hang ik nog steeds telefonisch in de wacht bij guidion...

@Jason Het is eindelijk gelukt iemand van guidion aan de lijn te krijgen, de afspraak bij guidion staat nog steeds ingepland voor 20 oktober, zij weten in ieder geval van niets. Dan laat ik aan jou over om uit te vogelen hoe het kan dat ik van jullie ineens hoor dat het vandaag zou moeten zijn. Ook hoop ik dat mijn oude tele2 verbinding het ook gewoon blijft doen de komende weken en niet ineens voortijdig beëindigd wordt?

Dit is eigenlijk zo'n beetje standaard voor mijn overstap denk ik (van tele2 naar t-mobile ivm uitfasering koper netwerk KPN).
Ik had me van te voren al wat ingelezen, dus ik was me er al van bewust dat de prijs voor een lager abo bedrag de wat minder soepele service zou zijn. Het gebruik van allerlei externe partijen werkt enorm vertragend in service, helemaal wanneer er een probleem speelt. Wanneer er gebruikt gemaakt wordt van netwerken van anderen is dit logisch natuurlijk, maar bijvoorbeeld het niet hebben van een eigen monteursservice is niet helemaal je van het. En dan zit ik nog in een regio waar een Guideon monteur nog wel op een half redelijke termijn ingepland kan worden, terwijl in sommige andere regio's de planning helemaal vol zit.
Maar dus uiteindelijk zelf wel bewust voor T-mobile gekozen in die wetenschap. Als ik service een stuk belangrijker gevonden had dan had ik voor het duurdere KPN gekozen. Niet dat t-mobile zich niet inzet voor een oplossing van problemen hoor, maar je moet er wel een bepaalde hoeveelheid geduld voor over hebben. Soms vind ik het wel jammer dat bepaalde informatie en procedures niet beter up to date worden gebracht. Dat je als glasvezelklant een SMS krijgt dat je je modem zelf kunt installeren terwijl dat bericht alleen voor DSL klanten bedoeld is bijvoorbeeld, daar hebben beide partijen wat aan als je dat soort procedures weer kloppend maakt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Shilka 

Momenteel zijn er de GoGoGo deals bij T-Mobile waarbij je de eerste 6 maanden korting krijgt en geen installatie en activatiekosten betaald. Normaal is dit 4 maanden korting en €67,50 eenmalige kosten.

De installatie van glasvezel gebeurt altijd door een monteur van Guidion, via de mail ontvang je een afsprakentool om een afspraak te maken.

De installatie door Guidion gaat meestal zonder problemen maar soms gaat er wel eens iets mis waardoor er een KPN monteur moet worden ingeschakeld, deze zal dan binnen een aantal werkdagen contact met je opnemen.

Providers hanteren een opzegtermijn van een maand dus een maand na de aanvraag met overstapservice zal de monteur bij jou glasvezel installeren.

Volgens mij is er geen tekort aan apparatuur bij T-Mobile, het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatie afspraak.

Dank je wel Waqqas, dit beantwoord eigenlijk slechts een enkele vraag en en roept alleen maar nieuwe op. Ten eerste betreft mijn mogelijke overstap niet een normale overstap, maar een aanbod van tele2 dat onderdeel is van t-mobile volgens de mail. Volgens tele2 heeft deze migratie ALTIJD gratis installatie kosten voor overstappers vanaf tele2, zie ook https://forum.tele2.nl/internet-188/pak-nu-je-moment-voor-glasvezel-84619 en heeft dit dus niets te maken met dat er op dit moment gogogo deals zouden zijn. Toch staat er dus in de kleine lettertjes dat er wel monteurskosten zijn. Zoals je ook ziet aan de link die ik gepost heb is dit een aanbod ivm interne migratie, en niet een overstap en bevind ik mij niet op de normale website voor overstappers. Vandaar dat er ook een FAQ bij staat met specifieke informatie voor tele2 thuis klanten over behoud van mail adres en zo.

We zien wachttijden langer dan een maand voor de afsprakentool (Ik heb zelf via tele2 al vaker met guidion te maken gehad en weet wat voor ramp dat is), voordat het niet ‘extra druk’ was duurde het in mijn regio al langer dan 5 weken om een aanvraag voor een guidion monteur te doen. Ik wil eerlijke antwoorden over hoe lang deze overstap gaat duren. Ik heb ook van een andere superuser begrepen dat je pas een afspraak kunt maken met guidion nadat de eerste 2 weken bedenktijd om zijn, en dat maakt dus 2 weken plus 5+ weken voor een guidion monteur is al minimaal 7 weken. Ik wel echt serieus weten waar ik aan toe ben als ik deze stap doe. Ik snap dat t-mobile een prijsvechter is, maar wees wel eerlijk naar de klanten toe en doe dan geen valse beloftes en vertel hoe het zit.

Verder lees ik op diverse plekken hier, maar ook op twitter klachten van klanten dat hun installatie  uitgesteld wordt omdat het installatiepakket niet een week voor installatie geleverd kan worden omdat de voorraden met converters op zijn, dus ik ben er vrij zeker van dat er op dit momenteel een apparatuur tekort is voor installatie is. Die vraag stel ik niet uit het niets maar gebaseerd op informatie die voor iedereen zichtbaar is.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

Wat je zegt over de bedenktijd dat is al een tijdje geleden, de bedenktijd gaat nu pas in wanneer de Guidion monteur alles werkend heeft achtergelaten en een afspraak maken via de mail dat kan vaak al binnen 24 uur na de aanvraag.

Ik heb dat topic ook even doorgelezen en het betreft geen interne migratie want een moderator zei laatst dat ze geen gegevens van Tele2 klanten kunnen inzien daarom sluit je een nieuwe contract af met of zonder overstapservice.

Zoals eerder al gezegd gaat alles vaak goed qua afspraak maken en installatie, het is alleen in sommige gevallen zo dat het wat langer duurt.

Ik ben ook een klant dus ik denk dat een moderator je beter antwoord kan geven over het installatiepakket 🙂

Ik ben T-Mobile glasvezel klant sinds 7 juni 2022 en alles is top verlopen zonder vertraging.

Geen problemen is ook waar ik op hoop Waqqas, maar als je dan op de overstap pagina al 3 tegenstrijdigheden tegen komt (6 of 4 maanden, wel of geen monteurskosten, wel of geen mailbehoud) dan zijn problemen eigenlijk al gegarandeerd aangezien bij deze tegenstrijdige vermeldingen dus sowieso al 3 dingen fout gaan. (En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat er in de FAQ op dezelfde pagina weer andere bedragen genoemd worden dan in het aanbod) Juist geïnformeerd word ik sowieso al niet. Daarom wil ik toch graag zwart op wit zien wat dit ‘aanbod’ dat t-mobile mij via de mail van tele2 (overigens wederom naar het verkeerde mail adres gestuurd) nu echt inhoud.

 

Ik ben nog nooit eerder overgestapt (mijn contract loopt al 22 jaar) en mede door medische redenen is een overstap als deze voor mij extra spannend. Bovendien wordt het internet hier rijkelijk gebruikt voor werk, school, streamen, wifi voor al onze pre-paids en alle contacten voor de medische molen dus eventuele downtime kunnen we ons echt niet veroorloven.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

Ik kan je ervan verzekeren dat je 6 maanden korting krijgt en geen installatie en activatiekosten betaald als je nu of binnen een paar dagen je aanvraag plaatst.

De kleine lettertjes zijn waarschijnlijk niet aangepast maar wat daar staat is van toepassing op nieuwe klanten zonder GoGoGo deals maar volgens de Tele2 site betaal je sws geen installatie en activatiekosten.

Ik heb niet echt veel kennis over je oude mail behouden bij je nieuwe provider dus die vraag laat ik open voor iemand anders 🙂

Je kan hier ook eens een kijkje nemen.

Het verschil in prijzen zal waarschijnlijk door het nieuwe portfolio komen :

https://community.t-mobile.nl/nieuws-552/nieuw-portfolio-2022-t-mobile-voor-thuis-338684

De man van guidion is in ieder geval geweest, helaas geen pon lampje. Dus nu als het goed is tot max 4 uur wachten tot er iemand naar de wijkkast gaat en dan hier weer langs komt. Spannend!

Dank je Waqqas. Ik had gehoopt mijn e-mail adres niet mee te hoeven nemen, maar ben wel gedwongen omdat het zoveel bedrijven niet lukt om een e-mail wijziging zonder problemen door te voeren. Zelfs bij tele2/t-mobile zelf gaat dit weer fout, want ook die sturen wederom hun communicatie naar het verkeerde e-mail adres.  Om dezelfde reden zit ik eigenlijk ook niet te wachten op een t-mobile mail adres, maar dat zal wel weer moeten… Kun je een t-mobile mail adres ook laten deactiveren na de overstap? Ik beschouw de providermail zoals t-mobile die verzorgt als behoorlijk onveilig na mijn ervaringen bij tele2. Nadat t-mobile de boel had overgenomen is het echt bergafwaarts gegaan met de functionaliteit van de providermail en moest support achter de helsdeuren vandaan komen...

 

Ik heb trouwens even op de gewone pagina voor gogogo deals gekeken, en de aanbiedingen zijn daar toch echt anders dan in het aanbod wat ik via de mail krijg, zo krijg je bij gogogo deals 5 euro korting voor 6 maanden voor glasvezel 100 mbit, maar in het aanbod wat ik krijg krijg ik 10 euro korting voor 6 (of 4?) maanden. Het migratie aanbod wat ik krijg is dus niet de standaard gogogo deal.

Het tele2 migratie aanbod is dus niet hetzelfde als de gogogo deals. Sterker nog, op 1 gigabit geeft gogogo 15 euro korting, maar het migratie aanbod heeft 10 euro korting voor elke snelheid. Met het migratie aanbod van tele2 ben ik dan dus juist duurder uit dan gewoon de gogogo deals te gebruiken. Dat is ook goed om te weten…

Óf, de prijzen op het migratie aanbod kloppen niet…

Migratie aanbod:

 

Gogogo deals:

 

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

De prijzen in het migratie aanbód kloppen niet meer.

https://community.t-mobile.nl/nieuws-552/nieuw-portfolio-2022-t-mobile-voor-thuis-338684

Bestellen via de website van T-Mobile zal je een beter overzicht geven.

Reputatie 7
Badge +14

Als het goed is blijft de DSL nog actief totdat het modem zich via de glasvezel heeft aangemeld :)

Maar een monteur die terugkomt na 4 uur wachten? Dan is het inmiddels avond….Ik vermoed dat die monteur alleen terugmeldt dat er geen licht op de lijn is en dat T-mobile dan de netbeheerder weer aanstuurt. Zodra die de boel goed hebben gemaakt zal het modem online komen (als je deze tenminste aan de stroom/glasvezel laat zitten)

Daar was ik dus al bang voor, toch is het migratie aanbod waar de e-mail van tele2/t-mobile die ik dus nét gehad heb regelrecht naar verwijst.

Beide knoppen in de mail verwijzen naar https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/migration/tmMigration.html wat weer doorverwijst naar https://www.t-mobile.nl/thuis/shop/migratie/voorstel en nu blijkt dus dat daar allemaal prijzen en informatie staat die niet kloppen?

Ik hoor nu echt graag wat dan wel de juiste bedragen etc. zijn van een t-mobile medewerker, want als ik het nu goed begrijp klopt er dus nergens iets van? Zowel het aanbod zelf alswel de prijzen alswel de beschikbare snelheden alswel de FAQ kloppen dus niet en de links in de mail verwijzen dus naar zwaar verouderde informatie? Wat is dit toch weer ongelooflijk slecht zeg…

Ik ben in ieder geval blij dat ik hier gepost heb anders was ik dus van een koude kermis thuisgekomen. Bedankt Waqqas!

De monteur heeft de netbeheerder aangestuurd en die zou binnen 4 uur de boel gefixt moeten hebben. (Hij zei dat ze bij nieuwe aansluitingen meteen heen gaan en verwacht actie binnen het uur) Hij zei dat de netbeheerder dan hier dan ook weer langs komt om het ONT te dubbelchecken. Het modem is nog niet aangesloten, dat kon ik daarna zelf doen volgens de guidion monteur.

Ik krijg net een mail ( weer op het verkeerde e-mail adres) over een melding met volgende inhoud:

 

Ik heb geen contact gehad met een vraag. Ik heb geen melding gedaan? Waar gaat dit nu weer over? Kan iemand van t-mobile me hierbij helpen?

 

Ok net gebeld. 

Er komt dus helemaal niet iemand aangezien het een KPN aansluiting is, dat geld alleen als het jullie eigen netwerk is.

 

Eerst gaan jullie zelf de lijn testen op afstand (ben benieuwd hoe als het modem er niet eens aanhangt). Dan wordt KPN aangestuurd, daar moet ik dan waarschijnlijk weer apart een afspraak mee maken, en die maakt misschien dan weer een opdracht aan voor een onderaannemer mocht dit nodig zijn. Weer heel anders dan wat ik hoorde.

Nog langer in spanning zitten dus…

Wel blij dat ik gebeld heb, zo hoef ik in ieder geval niet weer 4 uur op een monteur te wachten die helemaal niet komt...

 

Alleen jammer inderdaad dat dat niet is wat de monteur tegen me zegt. Ook staat op de werkbon van guidion dat modem aangesloten is en wifi getest is wat dus (logischerwijs) niet zo is. Ik zou het modem aan kunnen sluiten maar die kan ik dan toch niet zien in de meterkast. Kijken of de lampjes op het ONT groen gaan branden werkt ook neem ik aan?

 

Dank je Des! Dat is weer compleet andere informatie dan eerder dit topic, maar ik neem aan dat ik jou maar moet geloven in deze aan je verhaal te begrijpen. Mocht ik voor t-mobile kiezen dan zal ik dit maar telefonisch gaan doen. Ik hoop dat t-mobile de gegevens gaat aanpassen in het migratie aanbod die niet kloppen (6 maanden niet 4 maanden korting, geen kosten voor monteur in rekening gebracht, mailbehoud niet mogelijk bij t-mobile, ontbrekend telefoonnummer). Wel jammer dat de korting voor migratie naar 1 Gbit glas lager is dan gewoon overstappen.

Ik neem aan dat een t-mobile medewerker jouw verhaal kan bevestigen, dan gaan we binnenkort maar eens bellen. Met de gewone klantenservice neem ik aan?

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, ik zie dat @eric je al van de juiste informatie heeft voorzien, waarvoor dank! Ik begrijp dat er niet duidelijk is vernoemd door de monteur dat de netwerkbeheerder moet zijn aangestuurd. Dat had uiteraard wel zo gemoeten. Momenteel staat het ticket richting de netwerkbeheerder in ieder geval uit, om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mocht probleem zich zichtbaar maken op de ONT als een missende PON-lampje of het branden van het LOS-lampje, dan kan het voldoende zijn om alleen de ONT zichtbaar te houden. Om ervoor te zorgen dat de technische diensten het modem kunnen uitlezen en de verstoring het best te kunnen oplossen, raad ik aan om ook het modem aangesloten te houden. Zo kunnen wij monitoren wat de situatie precies is.

Bij deze nog even wat aanvullende informatie over gisteren:

 

Hier een kopie van de werkbon:

Zoals je ziet staat er een wifi check voltooid op, maar aangezien je ook op de bon kunt zien dat er geen licht is op het ONT kan er dus ook nooit een wifi check geweest zijn. Het modem heeft bovendien op geen enkel moment op het ONT aangesloten gezeten. (verder is het wel heel logisch dat het modem niet getest is, dat begrijp ik natuurlijk ten volle als er sowieso al geen licht op het ONT is, het komt alleen niet overeen met wat op de werkbon staat) Zo gauw de monteur zag dat Los langzaam rood knipperde en pon uit was heeft hij meteen vermeld dat er binnen 4 uur iemand van volkert wessel naar de wijkkast zou gaan om de patch te plaatsen en dat deze daarna bij mij zou komen, daarna is de monteur meteen vertrokken. Ik heb specifiek nog gevraagd of hij niet KPN netwerk bedoelde maar er werd gezegd volkert wessels. 

Inmiddels weet ik van de klantenservice dat dit alleen gebeurt bij het eigen t-mobile glas netwerk, maar dat in mijn geval ik 5 werkdagen moet afwachten of er iets gebeurt, en als dit zo is zal dit via KPN verlopen, en eventueel bij kabel problemen de onderaannemer van KPN ingeschakeld zal worden, wat niet volkert wessel is.

Verder heeft de klantenservice gezegd dat eerst geprobeerd zal worden om het probleem door t-mobile zelf op afstand op te lossen voordat kpn aangestuurd wordt, maar ik heb geen idee hoe er op afstand iets opgelost kan worden als er geen licht op de kabel is geïnstalleerd en de monteur sowieso al gezegd heeft dat er iemand naar de wijkcentrale moet. Het lijkt mij beter om meteen kpn in te schakelen.

EDIT: net telefoon gehad, morgenochtend tussen 8 en 9 gaat er iemand naar de wijkkast en daarna naar mij thuis, dat is gelukkig lekker vlot alsnog!

Ik wil wel graag vermelden dat de monteur het ONT keurig, met zorg, en in overleg het ont heeft aangelegd. Verder was de monteur erg aardig, sprak mij keurig aan, en heeft duidelijk uitgelegd hoe ik later al mijn kabels aan het modem aan moet sluiten. Ik ben absoluut tevreden met de monteur zelf, bij deze mijn complimenten. Dus vaktechnisch echt niets op aan te merken, alleen de communicatie over het vervolg traject, en de informatie op de bon klopt niet, kortom blijkbaar ontbreekt het aan juiste instructie van monteurs over het vervolgproces als er geen licht op het ONT is als wel aan juiste boekhouding op de werkbon.

 

ONT aanleg ziet er keurig uit!

Verder wil ik vermelden dat de medewerker van de telefonische helpdesk van t-mobile (na lange wachttijd) kundig en informatief was en mij prima geïnformeerd heeft over wat ik wel kan/moet verwachten.  Zeker ook een compliment waard!

 

Daarnaast het volgende, ik heb de volgende mail ontvangen:

 

Dit vind ik vervelend omdat ik (al een lange tijd geleden) in mijn privacy opties het volgende heb aangegeven:

De mail lijkt afkomstig van t-mobile, maar in de code van de mail zie ik dat deze via guidion verstuurd is. Bovendien als je ergens op de mail klikt word je automatisch doorgestuurd naar een webpagina met een enquête. Mij benaderen voor klantonderzoek terwijl ik specifiek heb aangegeven dit niet te willen is niet volgens de regels van het ACM.

Verder is het natuurlijk niet handig om deze mail te versturen terwijl mijn installatie niet werkend is opgeleverd, maar dat terzijde, ik zal het onderzoek dan ook maar niet invullen ;)

Tot zover de  berichtgeving, we wachten morgenochtend af en hoop dan positief nieuws te hebben!

 

Reageer