Beantwoord

Vragen over mogelijke overstap naar T-Mobile thuis

  • 24 September 2022
  • 91 reacties
  • 1459 Bekeken


Toon eerste reactie

91 reacties

Sorry heb net even mijn verhaal ge-edit.

De persoon aan de telefoon zei dat ie mij voor volgende week donderdag ingepland had. Ik vraag me nu af of ik uberhaupt wel iets in moet plannen? Aan de telefoon niets gehoord over zelf nog weer een afspraak moeten maken, maar dit staat wel in de toegestuurde informatie (Die volgens mij over een DSL installatie gaat nog en niet over glasvezel) Hij zei ook dat ik het installatiepakket daarom al binnen een paar dagen kon verwachten.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shilka, ik kan een afspraak voor je inplannen op dinsdag 25 oktober tussen 12:00 en 14:00:

Indien je hiermee akkoord gaat, plan ik de nieuwe afspraak voor je in!

Ja prima @Jason plan maar in!

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, top dat je vandaag meer weet - we wachten in spanning af! 😊 Check, dat regelen we graag voor je als de verbinding online is. Goed dat je dit alvast aangeeft. 

Ik krijg vandaag deze sms binnen. Aangezien het hier om glasvezel gaat en er pas over tien dagen een monteur langs komt voor de installatie neem ik aan dat ik deze sms als niet verzonden moet beschouwen? En dat mijn oude tele2 verbinding niet voortijdig beëindigd gaat worden?

 

En om de mail verwarring even duidelijk te maken, Ik heb een gmail adres doorgegeven telefonisch bij het bespreken van de migratie. Ditzelfde gmail adres staat in mijn tele2 als correspondentie adres. Mijn my t-mobile prepaid sim zit ook gekoppeld aan ditzelfde gmail adres. Ik heb mijn thuis abo succesvol gekoppeld aan deze my t-mobile account (en kan de bestelstatus daar ook zien.)

  • De vraag om definitieve toestemming voor de migratie kwam binnen op mijn gmail
  • De bevestiging van deze toestemming met samenvatting contract kwam binnen op mijn gmail
  • Vervolgens komt er een welkomst bericht met aangehangen contract binnen op mijn zonnet account
  • De activatiecode om my t-mobile thuis aan mijn bestaande my t-mobile prepaid account te koppelen komt binnen op mijn zonnet account (ook al zit my t-mobile aan gmail gekoppeld)
  • In de mail staat dat de inlognaam voor my tmobile mijn zonnet e-mail adres is (huh?) maar de links naar my tmobile verwijzen weer direct naar mijn aan gmail gekoppelde bestaande my t-mobile prepaid account. Volgt u het nog?

Ik zou erg graag weten hoe het kan dat er nu ineens weer dingen aan mijn zonnet account, waar ik godsgruwelijk graag van af wil, zit gekoppeld? Ik heb dit ook helemaal niet opgegeven. Ik ben meer dan 2 jaar bezig geweest om alles van die zonnet losgekoppeld te krijgen, en nu zit t-mobile opeens half aan mijn g-mail en half aan mijn zonnet (die dus over 6 maanden sowieso vervalt) gekoppeld. Jammer dat dit meteen vanaf de eerste seconde dus al niet goed gaat.

 

Verder dus ook de vraag dat ik via zonnet info krijg dat guidion contact met mij opneemt om een afspraak te maken, terwijl ik aan de telefoon hoor dat er een afspraak voor volgende week donderdag staat en ik binnen enkele dagen de doos met aansluitspullen/modem etc. kan verwachten.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Deze sms krijg je inderdaad alleen bij een DSL abonnement en niet bij glasvezel.

Had je al een T-Mobile thuis account aangemaakt? Daar kan je de status van je bestelling volgen.

@Shilka

Guidion zal je benaderen voor een afspraak via het emailadres dat je hebt opgegeven bij de bestelling, dus ze bellen je niet.

In de mail wordt van een sms gesproken.  Nog meer verwarring dus, staat er al een afspraak, telefoon, mail, wie zal het zeggen.

Ja ik heb al een thuis account aan het account van mijn prepaid sim gekoppeld en kan die ook goed bekijken.

Daar staat nu het volgende:

 

Wat dus heel vreemd is, want de afspraak stond voor de 20ste ingepland?

Ook in myT-mobile stond de 20ste als installatie datum. Het zou wel wat zijn als ze vandaag al komen, ik heb het installatiepakket nog maar net in huis...

Laat je het weten of het ingepland staat @Jason ? Mocht het tijdstip inmiddels al weg zijn dan is elke andere dag/tijdstip volgende week ook goed want heb komende week geen andere dringende afspraken die niet verzet kunnen worden :)

 

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, nadat het netwerk jouw modem heeft gezien wordt de stap gezet om nummerportering aan te vragen. Dat kan tot een dag duren.

Dank je eric, Telefoon werkt inmiddels! WIFI is ook prima, haal boven zelfs nog steeds 98 mbps.

Zelfs op 18 meter afstand op het terras in de verste hoek van de achtertuin nog 48 mbps met 3 streepjes verbinding. Ik ben helemaal tevreden!

 

Toch nog een vraagje. Ik heb de bevestigingsmail gekregen van t-mobile dat alles nu werkt en vandaag de officiele ingangsdatum van het abo is. Daarin staat het volgende:

Volgens voorgaande communicatie wordt het oude tele2 abo automatisch beëindigd op de dag dat het nieuwe abo bij t-mobile ingaat, ik neem aan dat ik zelf dus geen actie meer hoef te ondernemen voor het beëindigen van het tele2 abonnement?

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

De 2de zin over zelf opzeggen met de opzegbrief stond er bij mij niet toen ik naar T-Mobile kwam met overstapservice, misschien kan je het nog eens voor de zekerheid navragen bij Tele2.

Dit valt te vinden bij tele2, onder andere op https://forum.tele2.nl/thuisnetwerk-en-hardware-382/pak-nu-je-moment-voor-glasvezel-84619

Ik denk dat dat regeltje over zelf opzeggen dan ook meer een standaard zinnetje is dan dat ik het zelf alsnog moet doen? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Shilka, fijn dat je zo flexibel bent! Zojuist heb ik de afspraak definitief voor je bevestigt. Houd er graag rekening mee dat het tijdslot twee uur later is dan in de foto hierboven. Dit betekent dat je momenteel een afspraak hebt staan op 25 oktober tussen 14:00 en 16:00.

Via een privébericht zal ik je ook nog jouw persoonlijke afspraaklink doorsturen zodat je de afspraak zelf kan inzien en ook nog eerdere alternatieven kan bekijken via ‘afspraak wijzigen’ als er nog een afspraak uitvalt.

Ik hoop dat je desondanks een mooi weekend hebt! 🙂

Reageer