Beantwoord

Vragen over mogelijke overstap naar T-Mobile thuis

  • 24 September 2022
  • 91 reacties
  • 1459 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo T-mobile!

 

Ook ik heb bericht gehad van tele2 in een e-mail dat mijn koperen DSL verbinding zal ophouden met bestaan en ik over zal moeten naar glasvezel. In de e-mail staat een link naar een aanbod wat T-mobile mij doet i.v.m. bovenstaande.

De link verwijst naar de pagina: https://www.t-mobile.nl/thuis/shop/migratie/voorstel

 

De pagina bevat een aantal tegenstrijdigheden en ik heb hier dan ook meerdere vragen over:

 

Vraag 1.

Op de voorstel pagina staat dat ik 6 maanden korting krijg:

 

Echter, direct onder dit plaatje staat het volgende:

Nu is mijn vraag, krijg ik nu 6 maanden korting of 4 maanden korting? (ik begrijp dat de 2.50 verschil door vaste telefoon komt)

 

Vraag 2.

Op de pagina wordt vermeld dat er geen éénmalige kosten zijn:

Ook even verderop staat dat er sprake is van een gratis monteur:

Echter, op dezelfde pagina staan ook veel gestelde vragen , daarbij staat dat er wel betaald moet worden voor de monteur: 

Dus mijn vraag; Moet ik nu wel of niet betalen voor de installatie door de monteur, en hoeveel gaat dat eventueel kosten?

 

Vraag 3.

Ik heb van zo'n beetje elke tele2 medewerker gehoord dat behoud van een zonnet / versatel / tele2 e-mail adres niet mogelijk is als je overgaat naar t-mobile. Toch staat bij veel gestelde vragen het volgende:

Kan een zonnet/versatel/tele2 mail adres nu wel of niet behouden worden?

 

Vraag 4.

Zoals je ziet had ik vragen over deze mogelijke overstap. Wederom zijn de veel gestelde vragen niet erg behulpzaam bij dit probleem:

Ik hoop dan ook dat ik hier om hulp kan vragen, want zonder telefoonnummer kom ik niet veel verder natuurlijk?

 

Vraag 5.

Aangezien er op de pagina zelf al de nodige fouten en tegenstrijdigheden staan, kan ik er van uitgaan dat de overige informatie (prijzen, kortingen) wel kloppen, of zijn die ook niet correct?

 

Vraag 6.

Nergens ze ik hoe lang het ongeveer duurt om deze overstap te maken. Hoe lang tussen aanvraag en daadwerkelijke installatie? Ik heb begrepen dat het echt vele weken kan duren voordat je een afspraak met een monteur kunt maken/krijgen, en daarna eventueel ook nog lang op kpn moet wachten om de aansluiting echt actief te maken? Wat voor soort wachttijd zit ik ongeveer tegen aan te kijken? (De glasvezel is al wel bij mij in de meterkast binnen gebracht, het kpn kastje hangt al)

 

Vraag 8.

Aangezien ik moet overstappen heb ik de laatste weken het forum hier gevolgd om te kijken of mensen hier ook problemen mee ervaren. Ik zie dat er schijnbaar een tekort aan converters voor installatiepakketten is op het moment, waardoor in sommige gevallen daadwerkelijke installatie van nieuwe aanvragen helemaal niet uitgevoerd kunnen worden. Is dit een algemeen probleem of kan ik er van uitgaan dat dit binnenkort opgelost is?

Dank alvast voor eventuele antwoorden.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Des2000 25 September 2022, 18:36

Bekijk origineel

91 reacties

Mooi, fijn om te zien dat er hier wel op gereageerd wordt!

Reputatie 1

Hi,

 

Het aanbod dat in je eigen mijn tele2 staat is het aanbod dat tele2 doet uit naam van t-mobile.

Dat de prijzen anders zijn in je mijn tele2 aanbod ten aanzien van wat je op de gewone website vind van t-mobile klopt.

Klanten die overstappen van tele2 naar t-mobile krijgen een aanbod welke is gebasseerd op het abbonemen dat je nu hebt bij tele2.

Zoals je ook op de eerder geplaatse foto's kunt zien heb je in het aanbod dat tele2 je heeft gedaan ook zien dat er een 50/50 abbonemet bij zit welke je niet zal vinden op de gewone site van t-mobile.

De korings periode  hangt af van het feit of je op een glasvezel van kpn of van t-mobile wordt aangesloten. bij t-mobile glasvezel krijg je 9 maanden korting en op het kpn galsvezel 6 maand.

Als je een overstapt maakt naar t-mobile en je regelt dat via de klantenservice van tele2 ( je dient dan wel klant te zijn bij tele2) dan wordt het aanbod met je telefonisch doorgelopen en dan ontvang je een bevestiging welke je dan met de medewerker van tele2 doorloopt en dan bevestig je en je krijgt daarna ook nog een contract per mail toegestuurd.

je tele2 mail adres blijft nog 180 dagen ( 6 maand ) actief en deze zal dan na die tijd te komen te vervalen.

zonnet / versatel mail adres komt ook na 180 dagen ( 6 maand ) te vervalen maar deze kun je via zonnet.nl wel veranderen naar een betaald abbonement.

Je kan beter een het mail adres wat je van t-mobile krijgt alleen gebruiken om in te loggen in je eigen mijn t-mobile thuis omgeving en voor andere zaken een losstaand mail adres bij een andere partij aanmaken zoals bv g.mail of outlook of iets anders.

Het geen waqqas zegt met betrekking tot de migratie deal dat die prijzen niet kloppen klopt niet.

Als je de aanvraag bij t-mobile doet via de klantenservice van tele2 of je doet het zelf via het aanbod dat je hebt gekregen in je mijn tele2 dan wordt er tijdens het process een gewenste instalatie datum gevraagd. Dit is een wens datum en er kan van deze datum worden afgeweken als deze om wat voor reden dan ook niet haalbaar is ( ziekte bij de guidion monteurs of andere zaken ) 

Je instalatie pakket ga je ruimschoots voor de daadwerkelijke instalatie datum ontvangen.

Je zal van de firma Guidion een sms krijgen met daar in een link naar een afspraken tool om een afspraak in te plannen voor de daadwerkelijke instalatie.

Je internet abbonement bij tele2 zal stoppen zodra t-mobile actief is geworden en alles is geinstaleerd door de monteur.

Je betaald geen instalatie kosten en geen actievatie kosten als je overstapt naar t-mobile.

Doordat je overstap van tele2 naar t-mobile zal er geen sprake zijn van een opzegtermijn. Als je overstapt naar en andere provider zal die er wel zijn.

PS: Ik ben geen medewerker van t-mobile en ook niet van tele2.

Ik heb de overstap voor een familie lid geregeld en dat ging zoals hier boven beschreven.

S6 er mee

 

Des

 

 

 

 

Dank je @Cal ik heb de bevestiging binnen! Dit is veel beter dan afwachten of en wanneer guidion terug belt in ieder geval :)

 

Reputatie 7
Badge +14

En het heeft effect gehad! Er is door T-Mobile direct een waarschuwing in het doorvoor bestemde topic geplaatst.

 

Reputatie 4

Ik kwam dit draadje tegen. Wat een avontuurlijke klantreis was dat. Wat ik mij nu afvraag: Gebruikt T-Mobile dit nu om hun dienstverlening te verbeteren of vinden ze het wel best omdat de klant uiteindelijk toch de bestemming bereikt.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Uit eigen ervaring weet ik dat je standaard een T-mobile thuis emailadres krijgt maar je moet hiervoor wel een wachtwoord instellen om hem te gebruiken. Je kan er ook gewoon helemaal geen gebruik van maken.

Ik heb zelf Outlook dus ik hoef me geen zorgen te maken bij het overstappen.

Update, zo te zien heeft er iemand naar gekeken, status staat nu weer correct in my t-mobile

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik vermoed dat die monteur alleen terugmeldt dat er geen licht op de lijn is en dat T-mobile dan de netbeheerder weer aanstuurt. 

Dat is dus gebeurt. De monteur heeft “on your behalf” een melding gedaan bij T-mobile dat er geen licht op de verbinding staat. Er is een ticket aangemaakt en naar de TD van T-Mobile gestuurd. Die zal weer de netbeheerder aansturen. Daar gaat allemaal tijd overheen… Sluit gewoon het modem met de  nieuwe ethernet kabel uit de doos aan op de ethernet aansluiting van de ONT. Dan zie je het snelst wanneer de verbinding volledig up and running wordt. 

Inmiddels bericht gehad dat tele2 beëindigd is, daarmee is die vraag ook beantwoord!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shilka, kijk dat is nogmaals erg goed nieuws: bedankt voor het delen! 😄👍 

Veel plezier met jouw verbinding en alvast een erg mooi weekend toegewenst!

Reputatie 7

Hi @Shilka, thanks voor de feedback! We nemen dit zeker mee. Onduidelijkheid is natuurlijk nooit de bedoeling. Zeker als je wilt overstappen! 

Dank je wel voor de antwoorden! Ik heb vandaag al kabelgoten en de cat6 bekabeling van mijn woonkamer naar de meterkast aangelegd, er is een stopcontact geplaatst in de meterkast, KPN heeft een steekproef gedaan op de glasvezelaansluiting en die ligt er 100% bij, dus ik ben er helemaal klaar voor!

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

Eerst had je nog wel 2 accounts nodig voor thuis en mobiel, nu kan je in 1 account thuis en mobiel koppelen dus die email is gewoon als informatie bedoeld volgens mij. Als je beide al in 1 account hebt dan kan je hem negeren.

Die sms hoort ook niet bij een glasvezel abonnement/afspraak.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

Je kunt zelf alvast een internetkabel vanaf de meterkast aanleggen naar de juiste plek en daar de Zyxel laten aansluiten, dit zou geen probleem moeten zijn voor de monteur maar mocht de monteur alles willen testen in de meterkast dan kun je misschien voor even een stekkerdoos bijvoorbeeld naar de meterkast aanleggen en achteraf de Zyxel verplaatsen naar de woonkamer.

Zorg ook voor een stopcontact in de meterkast want de mediaconverter heeft ook stroom nodig.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Met een CAT6 mag de lengte van de UTP tussen mediaconverter en Zyxel tot wel 100 meter bedragen dus 7.5 meter is geen probleem.

Ik had mijn eerdere reactie nog bewerkt 😅

Reputatie 7

Hi @Shilka, ik kan je zorgen gelukkig wegnemen! In gesprek met de monteur kan de monteur inderdaad de PC bekabeld aansluiten. Je kunt dit tijdens de afspraak aan hem/haar voorleggen en dan wordt daar zeker naar geluisterd. Weet jij voor nu voldoende? 😁 

Helemaal goed! Dank je wel, en sorry voor alle vragen. Leven met een autistische stoornis is niet altijd even makkelijk, dus ik zoek altijd heel veel zekerheid over dit soort vragen, anders blijft dat maar onbeantwoord in mijn hoofd rondspoken wat mijn verdere functioneren dan weer heel erg beperkt.

ik begrijp verder best dat er veel tegenstrijdigheden op de websites te vinden zijn en dat er honderden pagina's zijn die lastig up to date te houden zijn waardoor je soms tegenstrijdige informatie krijgt, zeker als er ook nog allemaal processen zoals het inlijven van tele2 gespeeld hebben. Het maakt het voor types zoals mij niet echt gemakkelijker op te maken wat nu soms precies de bedoeling/mogelijk is, maar ik ben dan ook blij met een forum zoals dit waar ik dan wat zekerheid / bevestiging kan zoeken.

Dank door voor Lisa, Waqqas en Des, erg fijn dat ik daarvoor hier terecht kan en zo mijn spanning een beetje in toom kan houden :)

Er zou tussen 8 en 9 iemand komen. Helaas nog niemand gezien en nog geen verandering aan de lampjes op het ONT. Ik wacht in spanning verder af :)

Edit: net iemand van kpn geweest, connectie van hier naar centrale is goed, monteur is nu naar centrale :)

 

 

Gelukt hoor, na werkzaamheden in de centrale zijn we aangemeld!

PC is blij;

 

Alleen de telefoon doet het nog niet (lampje is wel groen op modem, maar zowel bellen als gebeld worden geeft ingesprekstoon/ telefoon kan nu niet opgenomen worden), maar ik heb begrepen dat dit een half uurtje kan duren?

EDIT: werkt nu ook! Woohoo , we zijn online op glas! :D

Dank jullie allemaal voor de antwoorden en begeleiding. Ik zal binnenkort even een nieuw topic maken ivm het mailadres :)

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Shilka Zou je eens kunnen kijken naar welk adres de link in de mail leidt, zonder hem aan te klikken? Deze mail heeft in mijn ogen veel weg van een poging tot phishing.

Owww, je hebt gelijk het is phishing! Ik had nog niet naar de links gekeken, maar de links verwijzen inderdaad niet naar t-mobile… Nu heb ik in het verleden al wel eens tientallen phishing mails naar t-mobile doorgestuurd en die waren daar toen niet zo blij mee, dus ik zal ze maar gewoon negeren. Heb al zo vaak aangekaart dat ik belachelijke hoeveelheden phishing kreeg op de providermail en heb daar honderden uren in gestopt om dat beter te krijgen zonder resultaat. Sterker nog, mij wordt na meer dan een jaar klagen hierover nog steeds gevraagd om af te wachten tot er actie op ondernomen wordt, dus ik denk niet dat dit doorsturen naar de phishing afdeling van t-mobile zin heeft...

Reputatie 7
Badge +6

Goed dat je het gecontroleerd hebt. Voor de zekerheid heb ik het toch even gemeld bij T-Mobile. Misschien kunnen ze er weer wat extra aandacht aan besteden om zo klanten te waarschuwen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shilka, zou je jouw Thuis klantnummer willen delen in je Communityprofiel, alsjeblieft? Dan kan ik op basis van het klantnummer en jouw mailadres het contract opzoeken en checken wat er gaande is. 

Wat betreft de sms:  het gaat hier om een geautomatiseerde sms die jou inlicht over het aansluitmoment. Als de patchdatum, dan wel installatiedatum, bijvoorbeeld naar voren geschoven is, krijg je hier dat bericht over - ongeacht of het Glas of DSL is. We kunnen daarin (nog) geen onderscheid maken in de automatische berichtgeving, maar daar wordt aan gewerkt. Sorry voor het ongemak indien je geen DSL hebt!

Er komt ook geen onverwachte monteur opdagen, en het lukt al meer dan 2 uur niet om contact met guidion te krijgen. Is er iets fout gegaan waardoor bovenstaande berichten ten onrechte zijn verstuurd @Lisa ? kan ik er van uitgaan dat mijn afspraak gewoon nog steeds voor de 20ste ingepland staat?

Reageer