Beantwoord

Vragen over mogelijke overstap naar T-Mobile thuis

  • 24 September 2022
  • 91 reacties
  • 1459 Bekeken


Toon eerste reactie

91 reacties

En helaas, tevergeefs op monteur gewacht, en nu net dit bericht gekregen:

Nu maar afwachten wanneer ik weer iets hoor neem ik aan...

Reputatie 7

Hi @Shilka, goed dat je dit bij ons navraagt! Het klopt inderdaad wat @Des2000 zegt. In het bericht wat je van Tele2 hebt ontvangen, staat het nummer vermeldt waarmee je contact kan opnemen. Je zal op die manier worden doorverbonden naar ons speciale team die precies weten wat er voor jou in de aanbieding is. Op deze manier kun je het best worden geholpen en kan de migratie worden gedaan. Alvast heel veel succes en mogelijk een een warm welkom!

Hi @Shilka, goed dat je dit bij ons navraagt! Het klopt inderdaad wat @Des2000 zegt. In het bericht wat je van Tele2 hebt ontvangen, staat het nummer vermeldt waarmee je contact kan opnemen. Je zal op die manier worden doorverbonden naar ons speciale team die precies weten wat er voor jou in de aanbieding is. Op deze manier kun je het best worden geholpen en kan de migratie worden gedaan. Alvast heel veel succes en mogelijk een een warm welkom!

Dank je wel @Boris  Zou je er nog wel werk van kunnen maken dat de migratie pagina door jullie wordt aangepast zodat daar geen onjuiste informatie meer op staat? Ik heb in deze post al meerdere dingen aangegeven die niet goed staan op de pagina. ( Zie mijn geposte plaatjes: 6 maanden niet 4 maanden korting, geen kosten voor monteur in rekening gebracht, mailbehoud niet mogelijk bij t-mobile, ontbrekend telefoonnummer)  Dit kan mogelijk verwarring / misleiding van toekomstige bezoekers van de migratie pagina voorkomen!

Reputatie 7

Hi @Shilka, echt super opgemerkt van je! Dankjewel topper. Altijd slim om dit extra te checken. Dus weet dat je hier altijd aan de bel mag trekken als je een bericht niet vertrouwt. 

Inderdaad toch een e-mail gehad voor het maken van een afspraak, helaas kwam ook deze binnen op het verkeerde e-mail adres, mijn oude zonnet account in plaats van op het gmail account dat ik doorgegeven heb aan de telefoon. Ik hoop wel dat dat gefixt kan worden zogauw de boel loopt, want dat zonnet e-mail adres komt dus te vervallen. Super vreemd dat communicatie op een email adres binnen komt dat ik bij de aanvraag nooit opgegeven heb, zal wal iets met het interne migratie systeem te maken hebben. Gelukkig heb ik voor guidion het e-mail adres nog wel kunnen veranderen.

Afspraak staat nu ingepland voor 20 oktober…

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, thanks voor je updates! Ons systeem komt helemaal overeen met jouw waarnemingen. Heb je vanuit de mailing met Tele2 een einddatum gecommuniceerd gekregen? Mocht deze later dan 10 oktober liggen dan geen zorgen - de verbinding van Tele2 dient pas stop te worden gezet wanneer de verbinding is aangezet door de thuisinstallatie. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? Wij zijn erg benieuwd.

Reputatie 7

Hi @Shilka, dank voor je terugkoppeling en heldere uitleg. Het geeft ons een duidelijk en beduidend beter beeld wat zich bij jou heeft afgespeeld. Ik wil daarbij wel inhaken op het feit dat er geen wifi-check is geweest. Deze lijkt mij overbodig en daarmee voltooid wanneer er geen licht en daardoor geen verbinding is gezien. Er kan dan eigenlijk direct worden gesteld dat de wifi ook niet werkend kan worden achtergelaten. Dit is absoluut een interpretatie op het werk van de monteur van mijn kant, dat mag ook gezegd worden. 

Betreft de navraag van Guidion is dit een geautomatiseerde mail na een servicebezoek van een monteur. Dit staat in principe natuurlijk haaks op wat jij het liefst ziet. De feedback neem ik dan ook graag met me mee. 

Wil je ons laten weten hoe het bezoek met de monteur van de netwerkbeheerder is verlopen? Ook wij zijn erg benieuwd.

Vandaag maar liefst 3 keer de volgende mail gehad (overigens nog steeds op het verkeerde e-mail adres, iets wat ik na installatie wel zou willen oplossen):

Ik log al in met een e-mail adres, en mijn prepaid en thuis account zijn al gekoppeld, ik neem aan dat ik deze drie mails als niet verzonden moet beschouwen of ben ik straks opeens mijn inlog kwijt?

verder vanmorgen ook deze sms gehad: 

Ik neem aan dat deze het gevolg is van de foutieve installatiedag melding van eerder? Installatie door monteur staat nog steeds gepland voor de 20ste.

Ik zit nu al 6 en half uur te wachten op een monteur, ik hoop dat ze een vervanger kunnen vinden want het duurt wel heel erg lang zo...

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Heb je al even gebeld met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151 om te vragen of ze iets kunnen regelen?

Ik nam aan ivm de inhoud van het bericht wat ze gestuurd hebben dat ze daar al mee bezig zijn? Tenminste dat hoop ik wel. Is dat wel het goede telefoonnummer, ik heb een heel ander nummer dat begint met 020...

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Ze hadden tijdelijk een ander nummer maar het nummer verwijst je gewoon door naar 088 2000 151, zelf ook even bellen helpt vaak 👍

Ik hang in de wacht… de vorige keer duurde het 50 minuten, ik hoop dat het nu wat sneller gaat…

 

En inmiddels óók een sms gekregen om een afspraak te maken van guidion, maar die staat dus al.

In ieder geval geen tekort aan afsprakentools hahaha

 

Heb nog wel een vraagje, ik wil het modem graag in de woonkamer, dan kan de wifi ongehinderd door de houten vloer naar de slaapkamer in plaats van over de volledige lengte door een stenen muur heen.

Heb het modem nu ook in de woonkamer en ik heb op 16 meter afstand in de achtertuin nog bereik, en als ik met de auto de straat in rijdt pikt mijn telefoon de wifi al halverwege de straat op.

Ik heb nog een nieuwe 7.5m cat6 UTP kabel liggen, als ik die alvast van de meterkast door de muur geleid naar waar ik het modem wil hebben en zorg voor een vrij stopcontact in de kamer, kan de monteur het modem dan gewoon in de kamer aansluiten? Daar heb ik ook de PC staan (die geen wifi heeft en alleen bedraad aangesloten kan worden) en de vaste telefoon staat daar ook. Bij ons is de meterkast zo'n beetje de slechtste plek waar je maar een modem neer kan zetten.

Reputatie 7
Badge +14

Monteur plekken zijn krap en een vervangende monteur is meestal niet dezelfde dag ter plaatse. 

Als je belt kunnen ze zien of een klant een annulering heeft doorgegeven en die plek dan weer uitdelen.

ok, jammer dat ze dat dan niet gewoon zeggen in plaats van de indruk wekken dat ze zelf daar actief mee bezig zijn. Dan had ik meteen gebeld. (niet dat het lukt om iemand aan de lijn te krijgen)

 

@Shilka

Je kunt zelf alvast een internetkabel vanaf de meterkast aanleggen naar de juiste plek en daar de Zyxel aansluiten.

Zorg ook voor een stopcontact in de meterkast want de mediaconverter heeft ook stroom nodig.

Dank je wel Waqqas. Een extra stopcontact heb ik al in de meterkast door de verhuurder laten aanleggen. Een cat6 UTP kabel is voldoende/juiste type voor mediaconverter naar zyxel ?

Na 45 minuten in de wacht te horen gekregen dat ik gewoon moet wachten tot zij contact opnemen, kan morgen zijn, overmorgen, volgende week… kunnen ze niets over zeggen.  Een nieuwe afspraak maken kan niet… :(

 

 

Ah ik zie het, wat betreft het aansluiten:

Als het goed is gaat de monteur ook minimaal 1 pc aansluiten, en aangezien mijn pc alleen bedraad aangesloten kan worden zal hij indien het modem in de meterkast plaatst zelf dus alsnog bedrading naar de woonkamer aan moeten leggen. Ik neem aan dat ook hij het modem dan (eventueel na testen) liever in de woonkamer plaatst om zo mijn pc aangesloten te krijgen, want ik neem aan dat er geen 8 meter kabel in het aansluitpakket zit om mijn pc mee aan te sluiten. En via wifi zal nooit lukken want dat heeft mijn PC niet.

Daar was de informatie ook tegenstrijdig over want voor het bevestigen van de bestelling staat er dit:

daar staat dus 1 computer aansluiten (bedraad of via wifi)

Maar nu de status op installatie datum bekend staat, staat er opeens een kopje boven die dit zegt:

Daar staat dus dat het alleen maar draadloos is, wat dus niet eens kan bij mijn pc. De kabel is het probleem niet, die heb ik zelf dus wel. Ook heb ik bij bestelling aangegeven dat er alleen bedraad in de woonkamer kan worden aangesloten en ook toen is gezegd dat ik alleen zelf eventueel voor een kabel moest zorgen. Ik ga er dan ook maar van uit dat de monteur liever het modem in de kamer plaatst waar alles meteen kan worden aangesloten, dan dat hij zelf ineens 8-10 meter aan zowel UTP als telefoonkabels tevoorschijn moet toveren die naar alle waarschijnlijkheid niet eens in het installatiepakket zullen zitten.

Reputatie 7

Hi @Shilka, yay - helemaal top! 😁 Fijn om dit te lezen en merci dat je ons hier zo goed op de hoogte houdt. 

Reputatie 7

Hi @Shilka, dit noem ik nog eens een razendsnelle reactie! 😁 Heel graag gedaan en hartstikke goed dat je dit aangeeft. Weet dat je mij te allen tijde aan mijn mouw mag trekken als je ergens meer duidelijkheid over wilt krijgen, want ik help je met liefde. Ik kan mij namelijk volledig voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. 

Ik wil je ook graag laten weten dat ik het puntje van de tegenstrijdige informatie intern ga bespreken. Hopelijk kunnen we deze informatie zo nóg duidelijker maken. Schroom niet om nog meer vragen te stellen, want daar zijn we voor!

Dank je wel boris, als het goed is weet ik morgenochtend meer!. Zo gauw het internet werkt heb ik nog wel iets te regelen met jullie wat betreft het e-mail adres waar het meeste van jullie communicatie op terecht komt, maar dat regel ik graag pas nadat de aansluiting daadwerkelijk werkt en loopt :)

Nou de stap is gezet, ik heb gebeld en als het goed is ben ik volgende week donderdag t-mobile thuis klant. Mijn eerste officiële overstap in 22 jaar:

Spannend dus!

Aan de telefoon kreeg ik te horen dat installatie volgende week donderdag zou gebeuren, maar in de toegestuurde informatie staat nu dat guidion contact met mij opneemt over het maken van een afspraak? Moet ik nu zelf wel of niet een afspraak maken nog, of staat deze op volgende week donderdag ingepland? 

En ik zie nu in een bijlage dat jullie mijn oude zonnet mail adres als mijn t-mobile gebruikersnaam hebben ingesteld? Ik hoop dat dat meteen veranderd is zo gauw ik mijn account aan mijn bestaande prepaid account veranderd heb, want dat is wel de laatste gebruikersnaam die ik wil. Ook vervelend dat sommige communicatie op mijn oude zonnet binnenkomt, terwijl mijn communicatie adres een gmail adres is zowel bij tele2, als bij my t-mobile, en ook telefonisch heb ik het gmail adres gegeven. Erg verwarrend allemaal al weer...

 

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Guidion zal je benaderen voor een afspraak via het emailadres dat je hebt opgegeven bij de bestelling, dus ze bellen je niet.

Reageer