Skip to main content

Glasvezel in Kerkrade uitgesteld of ....

  • 22 March 2023
  • 63 reacties
  • 1275 Bekeken

De postcodecheck bij Open Dutch Fiber gaf tot vorige week aan dat in april 2023 glasvezel aangelegd zou gaan worden bij mij in de wijk. Vol enthousiasme heb ik twee weken geleden een abonnement besteld bij T-Mobile. Tijdens het bestelproces werd week 16 (17-23 april 2023) genoemd als datum waarop ze hier in de straat zouden komen. So far, so good…

Tot ik gisteren weer eens de postcode check bij ODF deed en nu staat er: “In het 3e kwartaal 2023 starten we met de werkzaamheden in jouw wijk.". De twijfel sloeg helemaal toe toen ik gisteravond een e-mail van T-Mobile kreeg met de zin: “Bedankt voor je bestelling bij T-Mobile. Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen. We verwachten rond april - mei de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.".

Vervolgens inlogd op My T-Mobile en daar staat nu dat ze verwachten rond augustus-september de glasverzelverbinding te kunnen leveren (de e-mail bevat dus waarschijnlijk gedateerde info). Daarnaast is het zo dat in hetzelfde gebied in Kerkrade zowel glasvezel door ODF/T-Mobile aangelegd wordt als óók door Delta glasvezel. In het persbericht dat T-Mobile/ODF glasvezel gaat aanleggen in Kerkrade staat o.a. deze zin: “‘Open Dutch Fiber legt alleen glasvezel aan op plekken waar nu nog geen glasvezel ligt. Zo verzekeren we heel Nederland zo snel mogelijk van toegang tot concurrerende diensten via glasvezel.’’. Heeft ODF nog wel zin om glasvezel aan te leggen, aangezien Delta zelfs twee lokale winkels geopend heeft voor de verkoop van abonnementen en binnenkort ook gaat graven?

Inmiddels is m'n zoon al geswitched naar BEN (vanwege het klantenvoordeel, waaronder € 5,00 korting op het vaste Internet abonnement). Vooralsnog gaat het alles behalve soepel en vraag ik me af hoe lang ik nog moet wachten en zelfs de vraag of die verbinding er ooit gaat komen. Hebben meer mensen soortgelijk ervaringen?

63 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @rogervdh! Jij zal aangesloten worden op PoP KRD-A1C aan de Van Gronsveldstraat. Eigenlijk wel grappig dat je nu beter beter weet waar je Internet vandaan komt dan de oorsprong van je voedsel in de supermarkt. Als je wil kan je nu 22 juli polshoogte nemen voor een mogelijk feestelijke opening van de PoP, al verwacht ik dat je hooguit bouwvakkers zal aantreffen. 😂

 

Afspraak is en blijft afspraak @R1973! Ik kan je daarom verzekeren dat je gewoon van de kortingen kan genieten die je initieel hebt afgesloten. De kortingen zullen pas ingaan op het moment dat je glasvezelaansluiting helemaal is aangesloten en werkt. Al wordt het 2025, dit blijft staan. Heel graag gedaan en ik ga voor je duimen dat de vergunning er snel is, ik zie je graag snel genieten van Glasvezel! 👍😃

Reputatie 1

Is er toevallig al bekend op welke wijkcentrale ik wordt aangesloten? Op de knip. Of die op de kaalheidersteenweg?

Reputatie 7
Badge +9

Dat kunnen wij jammer genoeg niet inzien @R1973, alleen de onderaannemers.  

Reputatie 1

Dat kunnen wij jammer genoeg niet inzien @R1973, alleen de onderaannemers.  

Geen probleem ik heb vandaag te horen gekregen dat 16augustus de centrale is opgeleverd en daarna het balletje gaat rollen maar we wel rekening moeten houden met de bouwvak 

Reputatie 1

 

Dat kunnen wij jammer genoeg niet inzien @R1973, alleen de onderaannemers.  

Geen probleem ik heb vandaag te horen gekregen dat 16augustus de centrale is opgeleverd en daarna het balletje gaat rollen maar we wel rekening moeten houden met de bouwvak 

ik heb een paar dagen geleden van odf bericht gehad over de situatie ze zitten nog steeds in de knoop met de spoorboring die nog maanden gaat duren waar nog steeds geen vergunning voor is afgegeven helaas blijkbaar is onze wijk een probleem stuk om aan te sluiten dus ik ben benieuwd of het nog allemaal gaat gebeuren😔

Reputatie 1

@Cal van Odido  kunt u toevallig zien of er momenteel al een update is omtrent de situatie?
Alvast bedankt! 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie nog geen nieuwe update in het systeem staan @R1973. Wellicht dat ODF al wat meer info heeft? 

Reputatie 1

Ik zie nog geen nieuwe update in het systeem staan @R1973. Wellicht dat ODF al wat meer info heeft? 

Bedankt ik zal eens vragen! Zie wel dat de optie op mijn adres weg is om glasvezel te bestellen

Reputatie 7
Badge +9

@R1973 Super! Ja dit is inderdaad mogelijk. Zodra de netwerkbeheerder meer info heeft over de status van oplevering en de haalbaarheid dan kan het aangepast worden in de postcodechecker. Dus stel door omstandigheden lukt het niet om je op te leveren of er is een ander obstakel, dan kan dit worden doorgegeven, zodat het niet mogelijk is om te bestellen. Dit met oog ook op de communicatie en de verwachting die we kunnen meegeven. Zodra de obstakels zijn opgelost, dan moet het weer lukken om op het adres Glasvezel te bestellen. Grote kans dat ODF je in ieder geval meer informatie kan geven.

Reputatie 1

@R1973 Super! Ja dit is inderdaad mogelijk. Zodra de netwerkbeheerder meer info heeft over de status van oplevering en de haalbaarheid dan kan het aangepast worden in de postcodechecker. Dus stel door omstandigheden lukt het niet om je op te leveren of er is een ander obstakel, dan kan dit worden doorgegeven, zodat het niet mogelijk is om te bestellen. Dit met oog ook op de communicatie en de verwachting die we kunnen meegeven. Zodra de obstakels zijn opgelost, dan moet het weer lukken om op het adres Glasvezel te bestellen. Grote kans dat ODF je in ieder geval meer informatie kan geven.

denk dan dat dit de spoorboring nog steeds het obstakel is helaas

Reputatie 1

Hoi @Cal van Odido. Vandaag is de Open Dutch Fiber glasvezelkabel tot in de meterkast aangelegd/afgemonteerd. Is er enig zicht op welke termijn de glasvezelverbinding geactiveerd gaat worden? Dat i.v.m. de maand opzegtermijn bij de huidige Internetprovider (om onnodig dubbele kosten te voorkomen).

Reputatie 7
Badge +3

@rogervdh Super fijn om te lezen dat de volgende stap in het glasvezelaanleg proces is afgerond. Ik zoek graag voor je uit hoe het er voor staat. 

Ik ben meteen gaan kijken en zie dat mijn collega’s van de Fiber afdeling al navraag hebben gedaan. Echter geeft de (externe) netwerkbeheerder aan dat jouw aansluiting in de wijkcentrale nog niet gereed is. Op dit moment durf ik niet precies te zeggen wanneer dit wel zo is. 

Natuurlijk mag je mij altijd om een update vragen. Zodra ik meer weet, deel ik dit ook met jou! 

Reputatie 1

@R1973 Super! Ja dit is inderdaad mogelijk. Zodra de netwerkbeheerder meer info heeft over de status van oplevering en de haalbaarheid dan kan het aangepast worden in de postcodechecker. Dus stel door omstandigheden lukt het niet om je op te leveren of er is een ander obstakel, dan kan dit worden doorgegeven, zodat het niet mogelijk is om te bestellen. Dit met oog ook op de communicatie en de verwachting die we kunnen meegeven. Zodra de obstakels zijn opgelost, dan moet het weer lukken om op het adres Glasvezel te bestellen. Grote kans dat ODF je in ieder geval meer informatie kan geven.

Helaas nog steeds problemen met de vergunningen hopelijk gaat het allemaal nog door🤞

Reageer