Glasvezel in Kerkrade uitgesteld of ....

• 22 March 2023
  • 51 reacties
  • 1049 Bekeken

Reputatie 1

De postcodecheck bij Open Dutch Fiber gaf tot vorige week aan dat in april 2023 glasvezel aangelegd zou gaan worden bij mij in de wijk. Vol enthousiasme heb ik twee weken geleden een abonnement besteld bij T-Mobile. Tijdens het bestelproces werd week 16 (17-23 april 2023) genoemd als datum waarop ze hier in de straat zouden komen. So far, so good…

Tot ik gisteren weer eens de postcode check bij ODF deed en nu staat er: “In het 3e kwartaal 2023 starten we met de werkzaamheden in jouw wijk.". De twijfel sloeg helemaal toe toen ik gisteravond een e-mail van T-Mobile kreeg met de zin: “Bedankt voor je bestelling bij T-Mobile. Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen. We verwachten rond april - mei de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.".

Vervolgens inlogd op My T-Mobile en daar staat nu dat ze verwachten rond augustus-september de glasverzelverbinding te kunnen leveren (de e-mail bevat dus waarschijnlijk gedateerde info). Daarnaast is het zo dat in hetzelfde gebied in Kerkrade zowel glasvezel door ODF/T-Mobile aangelegd wordt als óók door Delta glasvezel. In het persbericht dat T-Mobile/ODF glasvezel gaat aanleggen in Kerkrade staat o.a. deze zin: “‘Open Dutch Fiber legt alleen glasvezel aan op plekken waar nu nog geen glasvezel ligt. Zo verzekeren we heel Nederland zo snel mogelijk van toegang tot concurrerende diensten via glasvezel.’’. Heeft ODF nog wel zin om glasvezel aan te leggen, aangezien Delta zelfs twee lokale winkels geopend heeft voor de verkoop van abonnementen en binnenkort ook gaat graven?

Inmiddels is m'n zoon al geswitched naar BEN (vanwege het klantenvoordeel, waaronder € 5,00 korting op het vaste Internet abonnement). Vooralsnog gaat het alles behalve soepel en vraag ik me af hoe lang ik nog moet wachten en zelfs de vraag of die verbinding er ooit gaat komen. Hebben meer mensen soortgelijk ervaringen?

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @rogervdh, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en sorry voor de verwarring, dat stoot mij tegen het zere been! Ik ben meteen alle informatie voor je na gaan lopen en het ziet ernaar uit dat jouw wijkcentrale naar verwachting 30 juni wordt opgeleverd. Hierdoor is het tot die tijd hoe dan ook niet mogelijk om een verbinding tot stand te brengen. Als het goed is zou dit ook de initiële opleverdatum zijn geweest en daarom ben ik verrast dat je op de postcodecheck van Open Dutch Fiber een veel eerdere datum heb gezien. 

Omdat Open Dutch Fiber al druk bezig is met de aanleg zullen zij dit niet afbreken nu Delta heeft besloten om daar ook glasvezel te gaan leggen. Immers zal anders veel kosten en voorbereidingen verloren gaan.

Via email en de je My T-Mobile Thuis account proberen wij je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. De aannemer zal ook vanzelf contact met je opnemen voor een glasvezelpunt in huis zodra de benodigde voorbereidingen rond zijn.

Mocht je nog vragen hebben, geef het gerust aan. Het liefst zie ik dat het helemaal helder is en ik hoop erop dat de aanleg voorspoedig verloopt! 

Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @rogervdh! Jij zal aangesloten worden op PoP KRD-A1C aan de Van Gronsveldstraat. Eigenlijk wel grappig dat je nu beter beter weet waar je Internet vandaan komt dan de oorsprong van je voedsel in de supermarkt. Als je wil kan je nu 22 juli polshoogte nemen voor een mogelijk feestelijke opening van de PoP, al verwacht ik dat je hooguit bouwvakkers zal aantreffen. 😂

Afspraak is en blijft afspraak @R1973! Ik kan je daarom verzekeren dat je gewoon van de kortingen kan genieten die je initieel hebt afgesloten. De kortingen zullen pas ingaan op het moment dat je glasvezelaansluiting helemaal is aangesloten en werkt. Al wordt het 2025, dit blijft staan. Heel graag gedaan en ik ga voor je duimen dat de vergunning er snel is, ik zie je graag snel genieten van Glasvezel! 👍😃

Reageer