SAMSUNG TV App zwart beeld na kiezen kanaal of zappen

  • 21 January 2024
  • 36 reacties
  • 470 Bekeken

Ik kijk ODDIDO TV met de ODIDO App in de Samsung TV (gegevens hieronder). Ik heb geen klachten over het beeld zelf en alle kanalen werken  op zich goed. Toch is TV kijken sinds de overgang naar ODIDO een grote ergernis.

Vaak, maar niet altijd, blijft het scherm na kanaalwissel zwart. Wachten heeft geen zin, het blijf zwart. Ik moet dan een of meer tussen de naastliggende kanalen heen en weer zappen en dan kan ik pas kijken. Dit probleem doet zich willekeurig voor, de ene avond meer dan de andere. Maar ik kan mij geen avond herinneren dat het niet optreedt.

Note:

Er is geen enkel probleem (NOOIT!) met het schakelen tussen kanaal 1,2 en 3.

De ellende begint pas als ik naar kanaal 4 en verder zap, of met selectie knoppen een ander kanaal kies. Heen en weer zappen tussen omliggende kanalen (soms meerder keren) lost het wel op, maar is heel irritant.

De programma informatie (onder in beeld) komt wel. De informatie blijft enkele seconden staan en daarna blijft het beeld zwart.

Het probleem doet zich alleen voor bij de kanalen die ‘abonnee only’ zijn. Het lijkt erop dat de software telkens als ik zo’n kanaal kies dit via het netwerk gaar verifiëren en dit verifiëren om een of andere reden (timing?) mislukt. 

Het maakt geen verschil hoe ik naar een bepaald kanaal schakel: Zappen, direct nummer ingeven of via kanaallijst. Het juiste kanaal wordt wel gekozen (programma informatie verschijnt wel).

Ik heb de TV aangesloten met een kabel rechtstreeks op de switch. Als ik TV kijk is er nauwelijks of geen ander netwerk verkeer. (via Wifi zelfde probleem)

Als een zender eenmaal beeld geeft is dat beeld goed/perfect, geen hickups of andere storingen.

Ik heb 2 verschillende afstandsbedieningen. Beiden zelfde probleem

Ik weet ook zeker dat er niemand ander met mijn account kijkt. Heb hier één TV en kijk soms via de laptop.

 

Hieronder enkele gegevens.

Versie: Video MSA V600R19C10LNLD08-

-202230914-0641

Firmware: T-=NKLBDEUC-1602.2

 

TV Samsung

Modelcode:QE50Q65BAUXXN

Software versie: 0DVM35CTB00605B

 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @Peetvader, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je situatie. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Daarnaast ontvang ik graag een filmpje waar dit op te zien is. Zo kunnen wij het beter onderzoeken en wellicht reproduceren. Zou je ook alle zenders kunnen doorgeven waar het op gebeurt? Het filmpje kun je delen door middel van een WeTransfer link of andere deel programma. Alvast bedankt voor de moeite.

Bekijk origineel

36 reacties

Same here.... Grote ergernis! Heel raar dat dit, ondanks de grote namen die hierbij betrokken zijn (Tele2 Ben T-mobile), niet snel opgelost kan worden.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Sebregts en @bulthennie, we hebben de vorige update teruggehaald. Hier moet alles goed op werken. Welke appversie staat er bij jullie nu gedownload? En welk merk + model televisie hebben jullie? Dank!

Ik weet niet welke versie app dit is de tweede app die is geïnstalleerd 

Mijn tv is ongeveer 3 maanden oud merk Samsung neo Qled 65Qn85c 

Reputatie 7
Badge

@GDekker we gaan ervoor zorgen dat de Gids ook geopend wordt zodra je kort op de [CH] knop drukt, zodat dit aansluit met de ervaring van de oude app. Bedankt voor je feedback!

@GDekker ik heb toch nog een vraag hierover. In de ‘oude app’ kan je de [CH] knop op twee manieren indrukken:

  • Kort indrukken: dan opent het TV menu
  • Lang indrukken: dan opent de TV Gids

In de ‘nieuwe app’ werd alleen lang indrukken ondersteund, maar straks ook kort indrukken. In beide gevallen opent dan de TV Gids. Is dat wat jij verwacht?

@GDekker we gaan ervoor zorgen dat de Gids ook geopend wordt zodra je kort op de [CH] knop drukt, zodat dit aansluit met de ervaring van de oude app. Bedankt voor je feedback!

@GDekker ik heb toch nog een vraag hierover. In de ‘oude app’ kan je de [CH] knop op twee manieren indrukken:

  • Kort indrukken: dan opent het TV menu
  • Lang indrukken: dan opent de TV Gids

In de ‘nieuwe app’ werd alleen lang indrukken ondersteund, maar straks ook kort indrukken. In beide gevallen opent dan de TV Gids. Is dat wat jij verwacht?

Ja graag, volledige gids is het meeste gebruikte en de snel/mini gids functies zitten onder andere knoppen, het TV menu opent al met knop omhoog.
Inderdaad nu je het zeg was in de oude app kort indrukken het menu en was niet altijd voorspelbaar waar in het menu je start om vervolgens naar de gids te gaan met 2a3 handelingen. Ik denk dat ik in de oude app nooit heb bedacht om lang in te drukken voor de gids en nu met de nieuwe app maar wat probeerde en er toevallig achter kwam.
Heel fijn ja, kort indrukken TV Gids, ook bij lang indrukken zodat er geen verrassing is voor wie dat nog gewend was.

Ik kom ineens ook niet meer in de Odido-Tv-app. Lukt afgelopen week eindelijk en nu weer alleen een zwart scherm

Ik heb een Samsung Frame model 2023 code:QE32LS03CBUXXN.

Is daar een oplossing voor?

@Cheyenne van Odido Geen idee welke appversie ik heb (heb hem vorige week gedownload) en mijn tv-type heb ik al 2x eerder vermeld. Vanmiddag telefoontje van Odido gehad met de melding dat alles nu perfect moet werken. So not!!!!!! Zo klaar mee! 

Reputatie 2

@MarmM zet het anders in mijn topic dat probleem speelt al maanden was eindelijk opgelost voor een week. Zucht

@GDekker we gaan ervoor zorgen dat de Gids ook geopend wordt zodra je kort op de [CH] knop drukt, zodat dit aansluit met de ervaring van de oude app. Bedankt voor je feedback!

@GDekker ik heb toch nog een vraag hierover. In de ‘oude app’ kan je de [CH] knop op twee manieren indrukken:

  • Kort indrukken: dan opent het TV menu
  • Lang indrukken: dan opent de TV Gids

In de ‘nieuwe app’ werd alleen lang indrukken ondersteund, maar straks ook kort indrukken. In beide gevallen opent dan de TV Gids. Is dat wat jij verwacht?

Ja graag, volledige gids is het meeste gebruikte en de snel/mini gids functies zitten onder andere knoppen, het TV menu opent al met knop omhoog.
Inderdaad nu je het zeg was in de oude app kort indrukken het menu en was niet altijd voorspelbaar waar in het menu je start om vervolgens naar de gids te gaan met 2a3 handelingen. Ik denk dat ik in de oude app nooit heb bedacht om lang in te drukken voor de gids en nu met de nieuwe app maar wat probeerde en er toevallig achter kwam.
Heel fijn ja, kort indrukken TV Gids, ook bij lang indrukken zodat er geen verrassing is voor wie dat nog gewend was.

@Hans-Juriën bedankt voor de update, werkt snel en handig zo

Ik vraag mij af of er ooit nog eens een Samsung TV app komt die wel werkt. De recente poging ‘de nieuwe’ app te lanceren mislukte, daarna is het stil geworden. Het irritante probleem is nog niet opgelost.

Nog steeds regelmatig zwart beeld no omschakelen van kanaal nummers vanaf 4.

Reputatie 7
Badge

Ik vraag mij af of er ooit nog eens een Samsung TV app komt die wel werkt. De recente poging ‘de nieuwe’ app te lanceren mislukte, daarna is het stil geworden. Het irritante probleem is nog niet opgelost.

Nog steeds regelmatig zwart beeld no omschakelen van kanaal nummers vanaf 4.

@Peetvader wij wachten op goedkeuring van Samsung voor het live zetten van een update hiervoor. Dus hopelijk is dit probleem ook voor jou snel opgelost.

Reageer