Skip to main content

iedere morgen restarten android TV


ik moet iedere morgen mijn android TV box herstarten. hij wil anders geen verbinding maken met het Odido wifi netwerk terwijl mijn Telefoon , tablet, TV en andere apparaten dit wel doen.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn.?

104 reacties

Reputatie 3

Kan je de volledige stappen volgen in het document @dRichardK? Ik ontvang graag alle screenshots hier in het topic, dan kan ik het zelf doorzetten. Niet naar de e-mail svp.

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Ik heb gisten avond alles verstuurd naar het service mail adres Kenmerk: 2412/72009569

 

Reputatie 3

 

Reputatie 3

Nog even een technisch vraagje. Het netwerk is van KPN. Als ik bij KPN mijn adres gegevens invul geeft de site aan dat ik geen hoger abonnement dan 1 Gbit kan nemen. Heeft dat iets met jullie netwerk te maken? en kan het zo zijn dat ik helemaal geen 2  Gbit kan halen. ik heb nl nog geen enkele meeting gezien die hoger dat 900 Mbit kwam.kan het zo zijn dat ik AON PtP heb ipv XGSPON ?.

Reputatie 7
Badge +9

Dankje @dRichardK, ik heb besloten om een monteur te sturen om alles uit te lezen. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over om een afspraak in te plannen.

Nee, jij zit op Reggefiber. Dat is op het netwerk van KPN NetwerkNL maar met ons eigen apparatuur in de wijkcentrale. Je zou gewoon 8 Gbit moeten kunnen halen dus ook de 2 Gbit. 

Reputatie 3

Dankje @dRichardK, ik heb besloten om een monteur te sturen om alles uit te lezen. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over om een afspraak in te plannen.

Nee, jij zit op Reggefiber. Dat is op het netwerk van KPN NetwerkNL maar met ons eigen apparatuur in de wijkcentrale. Je zou gewoon 8 Gbit moeten kunnen halen dus ook de 2 Gbit. 

Ik heb een monteur voor as maandag. Maar ja bij mij gaat dat ook altijd fout ;-)  Ben benieuwd of hij ook langs komt en niet weer afmeld. 

Maar goed ik heb nog 2 x een T-56 modems liggenhet netwerk hang nu aan de T-54. De voorkeur gaat we uit naar de T-56 om die werkend te krijgen. Zal ik alvast 1x een T-56 retour sturen? Dan hou ik tijdelijk de T-56 en de T-54 als alles dan goed draaid met de T-56 stuur ik de T-54 ook retour.

Reputatie 7
Badge +9

Ja stuur die ene T-56 maar terug, die retour staat ook al in het systeem @dRichardK. Hopelijk kan de monteur iets zien en het oplossen! Houd mij op de hoogte. 

Reputatie 3

Zoals verwacht komt de monteur voor de zoveelste keer de eerste afspraak niet opdagen

Reputatie 7
Badge +9

Als het goed is krijg je direct na dit bericht een nieuwe om een nieuwe afspraak in te plannen @dRichardK, is dit inmiddels gelukt? 

Reputatie 3

Een nieuwe afspraak maken is inmiddels gelukt. ik heb er één voor vrijdag kunnen maken. Werd zeer snel terug gebeld. Wat overigens ook de eerst keer is dat dit gebeurde. (Jullie aandeel?)

Ik heb ook de T-56 er weer aangehangen (na 2x een fabrieks reset). En ik heb de indruk dat er iets in het netwerk veranderd is, klopt dat?. Ik haal nu ineens ruim 1750 Mbps via wifi dus dat is wel goed hij tikte even de 1950 Mbps aan. Het hoogste wat ik de afgelopen maanden heb gehaald wat 775Mbps via wifi. (802.11ax smartphone)

Ook de (Odido) Android TV box startte vanmorgen na een update direct op zonder dat ik eerst verbinding moest maken met het wifi netwerk.

Het is wel zo dat ik nu vrijwel alle Zigbee smarthome apparatuur via een Fritz!box laat lopen deze hangt achter de T-56. Dus niet rechtstreeks op de T-56

Als dit nu goed blijft draaien zonder rare onderbrekingen, is het alleen nog de lijn doormeten op stabiliteit.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dRichardK, heel fijn dat Guidion snel contact met je heeft opgenomen! We hebben ook de afspraak met Guidion dat ze jou snel terugbellen en jouw afspraak voorrang geven zodra er een monteursafspraak uitvalt. Wij hebben in de tussentijd niets veranderd aan je verbinding, wel heel fijn om te horen dat je nu hele hoge snelheden haalt.

Ik heb er vertrouwen in dat de hoge snelheid blijft aanhouden en ik kijk uit naar je afspraak met Guidion op vrijdag!

Reputatie 3

Nou monteur is langs geweest, maar heeft niet aan mijn netwerk kunnen opmerken. Dan alleen de Fritz! Box die achter de T-56 hangt. Te voorzien van het zelfde ipadres. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat juist storingen op zou leveren.. Maar zou dat kunnen kloppen. Echter toen ik de fritz.box los koppelde en van het stroomnet haalde was er geen enkel verschil in snelheid. Ook de monteur kwam niet boven de 940. Hij wou nog een poging wagen om de patch kabel te vervangen in de wijkcentrale. Maar ik denk dat dat niet gelukt is. Een kpn kabel breuk zou dan het enige nog kunnen zijn.. Misschien dat dit met een lijnmeting uitgesloten kan worden.

 

Reputatie 3

Misschien dat een compensatie ook wel eens op zijn plaats is. Het werk vanaf het begin niet optimaal.

 

Heb je je bekabeling al nagekeken @dRichardK? Ff paar nieuwe Cat7a/8 kabeltjes trekken maakt verschil.

Reputatie 3

Ff 50meter nieuwe kabels vervangen lijkt mij niet efficiënt Het probleem zit hem niet in mijn huis

 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je al met nieuwe bekabeling gecontroleerd @dRichardK

Reputatie 4

Hmmm jammer dat duimpje naar beneden niet kan... 

Er staat met dat nieuwe bekabeling niet praktisch is een het probleem niet is... 

Reputatie 3

Nee als je gewoon terug leest zie je dat ik alle kabels heb vervangen op aanraden van jou zelf. Dat kosten een fortuin en heeft niks opgelost. Dat heb je ook kunnen lezen. De monteur weet het ook niet meer dat heb je ook kunnen lezen. En als ik dan vraag om compensatie dan doen we ineens of het probleem nog niet bestond..ik zou nu graag een flinke compensatie per maand willen ontvangen tot de snelheid direct na het modem de 2Gbit/s begint te naderen..

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een nieuw ticket ingeschoten voor onze technische dienst @dRichardK. Ook met de informatie van de monteur, hij kon de wijkcentrale niet in door een deur die klem zat. Hopelijk kunnen ze de juiste aansturing bieden. 

Reputatie 3

Dat de deur klemde dat is een oud verhaal. Maar goed hij zou de patch kabel vervangen. En ik zou dan kijken of de snelheid zou verbeteren. Maar zo lang dit niet gedaan is blijft mijn snelheid ondermaats. Dus verwacht ik nu voor de afgelopen periode een compensatie. Het is nl nog geen dag goed geweest.

 

Ik hoor graag wanneer de deur niet meer klemt 😉 en eindelijk de wijkcentrale weer toegankelijk is.

 

Ik zie de compensatie graag tegemoet..

 

 

Reputatie 3

Nou we zijn weer een paar weken verder en nog steeds is de snelheid en stabiliteit niet in orde, zoals te lezen in de werkbon van de monteur. Wat wel vreemd is, is dat de  monteur aangeeft de 2wifi punten te hebben gemeten.dit is niet het geval.

De monteur had geen juiste informatie over wat hij moest doen. Deze monteur kwam helemaal voor niks. Hij heeft dus niks kunnen oplossen.

10cm voor het modem haal ik ongeveer 1700 mb.ja ik doe dit met een wifi6 smartphone.die dus gemakkelijk 2Gbit zou kunnen halen.1 meter van het modem wordt de snelheid al gehalveerd.op de 1e etage haal ik met één wifi punt nog géén 400mb de 2etage met wifi punt kom ik net aan de 200mb. Ik wil nu graag een lijnmeting aangezien geen enkele monteur mijn probleem heeft kunnen oplossen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dRichardK, ik zie op de werkbon dat de monteur je nog geprobeerd heeft te bellen, is dit nog gelukt?

Zijn de testen gedaan zonder randapparatuur aangesloten op je standaardnetwerk en niet op het gastnetwerk?  

Reputatie 3

Hoi Tommie, ik weet niet wat de monteurs altijd bezielen,maar ze verzinnen van alles. Werkzaamheden die ze niet uitvoeren,telefoon gesprekken die nooit hebben plaatsgevonden. Die werkbonnen kloppen van geen kant..Dus nee hij heeft me niet gebeld direct na het bezoek aan de wijkcentrale. Misschien heeft hij het gedaan met een privenummer. Dat zou kunnen,die neemt mijn telefoon niet aan.

 

Maar goed er is dus nog niks veranderd. De snelheid is nog steeds instabiel en traag. Dus bijlange na niet de beloofde snelheid.

Reputatie 3

Er zijn testen gedaan zonder iets aan de router,dus helemaal los geen andere apparatuur of wifi netwerk wat zou kunnen storen. De enige verbonden apparaat is een Oppo Find X5pro die hoge wifi snelheden aankan.ps de monteurs hebben nooit apparatuur bijzich om ook maar een goede meting te doen. Deze hoogte snelheid haal ik enkel op 10-100cm van het modem. De hoogste snelheid was 1722Mbps als je een uurtje later nog een meeting doet zit je zomaar op 742Mbps de gemiddelde snelheid komt niet boven de 1000Mbps uit we hebben het dan over meer dan 60 metingen. 2000Mbps heb ik nog nooit gezien. Meerdere monteurs hebben zelf gezien dat het probleem buiten mijn woning is.. Aan mijn apparatuur ligt het niet of er is een probleem in de software van de Zyxel T56. Aangezien deze ook niet het mesh netwerk goed op orde kan krijgen. Of het is de glasvezel kabel.

 

Het signaal van de Zyxel T56 lijkt veel te zwak deze kan zonder extra wifi punten mijn 2e etage niet eens bereiken. Terwijl mijn oude Fritz.box 7590 dit wel kan.

Dus ik heb sterk het vermoeden dat de Zyxel T56 gewoon niet goed werkt. Daarom wil ik een vergoeding om een beter glasvezel modem aan te schaffen als jullie mij deze niet kunnen geven. De T54 deed het prima maar is te traag. Maar daar werkte de mesh wifi punten wel goed mee. De T56 zouden jullie ook kunnen vervangen voor het modem dat geschikt is voor de 8gbit aansluiting.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is niet zo prettig van de monteur, het kan inderdaad zijn dat ze anoniem bellen @dRichardK. Ik heb het ticket opnieuw voor je ingeschoten, hopelijk kunnen ze het probleem opsporen.

Ik kan je geen vergoeding geven voor een eigen modem, ook kan ik jammer genoeg geen T-75 opsturen. Dit is technisch niet mogelijk, alleen op een 8 Gbit verbinding. Als het eenmaal opgelost is kunnen we kijken naar een passende capaciteit.

Reputatie 3
eerdere werkbon 26 juli
Werkbon 15 aug

Wat voor ticket heb je aangemaakt dan? ik zie wel een mailtje met een ticket nummer

Een nieuwe ticket voor Guidion is niet de oplossing, dan komt er weer een monteur langs die weer niks kan oplossen.

Dat is nu al 3x voorgekomen. Er moet een lijnmeting plaatsvinden, om te zien of er een goed, snel  en vooral stabiel signaal binnen komt.

Dit kan volgens mij alleen door KPN opgelost worden.

Verder is het niet belangrijk dat de monteur mij terug zou bellen, ik heb immers ook de werkbon ontvangen, waarin hij alles heeft vermeld. Niet helemaal naar waarheid, maar oke.

 

Als je al een nieuw ticket aanmaakt voor Guidion moet daar dus duidelijk in staan wat deze moet doen.

Kijken naar mijn modem en een snelheidsmeting doen is niet de oplossing. Dan ziet hij voor de 3x of 4e keer dat ik de snelheid helemaal niet haal. En zegt hij dat hij er niks aan kan doen.

Dus voor de duidelijkheid; ik haal soms max 1722Mbps op 1 meter van het modem. Maar dit is totaal niet stabiel. Dit kan zomaar bij een meting 1 minuut later gehalveerd zijn of nog veel minder.

Dus de basis is al niet goed. Verder hoeft er nog niet gegeken worden.

De basis is bij het modem en daar klopt het al niet het signaal is niet stabiel.

Dat kan door het modem komen, maar ik heb al 2x keer een ander modem gekregen. de T54 en een oudere T56 (T-mobile firmware). Deze laatste gebruik ik nu.

Dus het signaal van het modem is niet stabiel, aangien dit mijn 3 modem is ga ik er toch echt vanuit dat het probleem voor het modem ligt, en dus buiten mijn huis.

Ik wil best een eigenmodem kopen, maar als blijkt dat die ook de snelheid niet vast kan houden, moet ik het weer retour sturen.

Dus ik wil eerst weten wat voor ticket je hebt aangemaakt?. Weer een Guidion monteur langssturen kost mij enkel maar onnodig veel tijd. En het lost niks op.

 

Deze werkbon is al helemaal vreemd WO-04465177

 

 

Reageer