google Nest deurbel batterij

  • 27 December 2023
  • 60 reacties
  • 1272 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Pasgeleden een google nest (batterij) deurbel en een google nest cam indoor besteld. De nest cam was snel aangesloten in de google home app. Echter bij de deurbel ging het mis. Wat ik ook probeerde, het netwerk splitsen in 2.4 en 5ghz, het op fabrieksinstellingen zetten en het activeren van ipv6 in de router, het lukte mij niet om de deurbel te verbinden met het netwerk. Ook geprobeerd binnen een ander netwerk (ziggo) te verbinden en daar verbond tie moeiteloos.

Heeft iemand een idee hoe ik deze kan verbinden?

Cal van Odido 4 maanden geleden

Hoi @Daafoxs, fijn dat je al een aantal stappen hebt ondernomen, ik help je graag om het mysterie op te lossen! Ik ben meteen je modeminstellingen ingedoken en ik zag dat je 5 ghz wel had uitgezet, maar niet de optie ‘bandsteering.’ Dit is eigenlijk de optie die de netwerken samenvoegt en de meeste problemen veroorzaakt bij je deurbel. Daarom heb ik bandsteering uitgezet en je 5 ghz netwerk volledig gescheiden van je 2.4 ghz netwerk door het een andere naam te geven. Ik verwacht dat je hiermee gelijk je deurbel correct kan installeren, maar zo niet laat het gerust weten want in dat geval is een aanpassing van je Wifi beveiligingsprotocol naar WPA2 ook nog een goede optie om je deurbel alsnog te laten werken.

Ik verwacht dat je hiermee het verlossende antwoord hebt, ik ben benieuwd of iedereen weer continue bij je aan kan kloppen (of bellen dan)! 😉

Bekijk origineel

60 reacties

@Daafoxs @Gvdburgt @henkdeleeuw @MVerberkt @Sigrid48 

Bij mij werkt de deurbel nu!

Ik heb contact gezocht met Google, aangezien er hier niks uitkwam. 1 ochtendje mailen (gelijk reacties heen en weer) en het is opgelost!

Wat bij mij het probleem heeft opgelost is het volgende:

Maak een hotspot op je telefoon met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord als je wifi-netwerk (ik heb hierbij gewoon ons gemengde 2,4/5 netwerk gebruikt).

Verbind de deurbel met die hotspot (even proberen welke je dan moet hebben, aangezien het in de wifi lijst niet zichtbaar is welke de hotspot is. Bij mij was het de bovenste.)

Als de installatie klaar is, de hotspot uitzetten. Als het goed is behoudt de deurbel dan verbinding met de 'normale' wifi en kun je hem gewoon gebruiken! 

Ik hoop dat dit voor jullie ook werkt.

Eindelijk na 2 maanden de deurbel in gebruik.

Succes!

Reputatie 3

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Ik kan alleen geen hotspot maken op dezelfde manier zoals hierboven beschreven staat, omdat ik een iPhone heb. Daar wil hij ook niet mee verbinden.

Wat kan ik doen?

 

Groeten,

Kevin

Als je in je iphone instellingen naar algemeen gaat en dan info kun je de naam van je iphone even veranderen naar de naam van je draadloos netwerk. Onder persoonlijk hotspot daarna hetzelfde wachtwoord neerzetten en je hotspot aan en je hebt een draadloos netwerk onder dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord als je normale draadloos netwerk.

En hetzelfde ook hier met Nest Doorbell (Battery)!

 

Er is duidelijk iets wat Google doet in de achtergrond wat niet juist werkt bij Zyxel. Google zelf legt uit dat multicast aan moet staan aangezien andere Home apparaten zo communiceren met de deurbel voor configuratie bijvoorbeeld. Ik zie dat aan staan en ik kan het niet eens wijzigen op de Zyxel. Tevens ook gebprobeerd 5GHz uit te zetten en te splitsen maar dit werkt allemaal niet.

 

Mijn oplossing was ook om mijn huidige SSID en het wifi wachtwoord op een ander Access Point in te stellen en hier de Doorbell te installeren. Als dat gelukt is kun je dit AP uitzetten en doorgaan met de Zyxel T56 wifi met dezelfde SSID/wachtwoord instellingen.

 

Dit is natuurlijk een hopeloze oplossing.

 

Graag ontvang ik in ieder geval de firmware update voor het modem voor het geval ik m’n Wifi ooit eens moet aanpassen. 

 

Odido graag een reactie.

Het is inmiddels al gelukt, dus niet meer nodig!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marks07 & @remmie.123456, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Reputatie 7
Badge +4

Super fijn dat het je is gelukt @Anja1993! Veel plezier nog met je camera en geniet van je zondag! 😁

Hi @Daafoxs, ik zie dat de update bij jou nog niet gedaan is. Ik heb je toegevoegd aan de lijst. De firmware zal spoedig geupgraded worden!

 

Hey @MariekeVijver, ik kan niet zoveel met het serienummer. Zou je mij wellicht het merk en type kunnen doorsturen? Het MAC-adres zou het beste zijn, dan kan ik hem makkelijk opzoeken!

@Tommie van Odido  @Teresa van Odido  gebeurd de firmware update op afstand, en krijg ik hier een waarschuwing/melding van? Is de oplossing voorhanden, zijn er al mensen die de combinatie met de Google deurbel werkend hebben na de firmware update?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Patrickndg & @Rik A, welkom op onze Community!

Ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Reputatie 7
Badge +9

Als je de derubel helemaal niet kan vinden in de app dan denk ik dat je beter de fabrikant een belletje kunt geven @Rik A. Ik denk dan niet dat het aan je netwerk ligt. We zijn echt alle stappen langsgelopen. 

@Tommie van Odido pb gestuurd 

Ik ben overigens wel benieuwd of het bij andere gebruikers met dit probleem inmiddels is opgelost.

@Daafoxs @Gvdburgt @henkdeleeuw @MVerberkt 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MariekeVijver, ik ben nogmaals gaan kijken en zou je je gast-netwerk willen uitschakelen en als de bel dan niet kan verbinden dan de WPA op 2 zetten. Lukt het nu om verbinding te krijgen? 

Hi @Marks07 & @remmie.123456, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hi @Tommie van Odido heel erg fijn, maar hoe weet je waar ik woon / welke modem van mij is?

En van wie ontvang ik een bevestiging zodra de firmware is geupdate?

@Tommie van Odido pb gestuurd 

Ik ben overigens wel benieuwd of het bij andere gebruikers met dit probleem inmiddels is opgelost.

@Daafoxs @Gvdburgt @henkdeleeuw @MVerberkt 

 

Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb het item al retour moeten sturen. 

Hoi @Patrickndg & @Rik A, welkom op onze Community!

Ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

top dankjewel.

 

Weet niet of het inmiddels gebeurd is, mijn internet viel wel even weg, maar de deurbel connect nog steeds niet bij mij

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MariekeVijver, toen stond de nieuwe firmware nog niet op het modem. Graag wil ik je verzoeken om dit nog uit te testen met een reboot van het modem.  

@Tommie van Odido pb gestuurd 

Ik ben overigens wel benieuwd of het bij andere gebruikers met dit probleem inmiddels is opgelost.

@Daafoxs @Gvdburgt @henkdeleeuw @MVerberkt 

 

Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb het item al retour moeten sturen. 

Dat is balen! Ik weiger hem retour te sturen, want ik wil hem graag hebben, weet dat hij goed is.

Dus Odidio moet gewoon zorgen dat het werkt.

Reputatie 4
Badge

Goedeavond, 

Mijn google nest deurbel (batterij) geeft hetzelfde probleem. Naar mijn idee heb ik al het bovenstaande gedaan en ook het beveiligingsprotocol op wpa2 gezet. Ook levert dit geen enkel resultaat. Ik ben benieuwd wat nou het probleem is. 

Als er in de log van de Zyxel regelmatig regels voorkomen van deze vorm:

dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.251.1 -- 192.168.251.200, lease time 1d en
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

dan is het een firmware bug in de dhcp-server van de Zyxel.
Die is alleen met een firmware-update (die er nog niet is) op te lossen, of een andere router (eventueel tussen Zyxel en de rest van het netwerk geplaatst.
Voor technische achtergrond:
 

 

Reputatie 6
Badge +2

@MariekeVijver Dank je wel voor je terugkoppeling! Op dit moment is @Tommie van Odido afwezig, maar zodra hij er weer is, ga ik heb direct vragen om nogmaals een kijkje te nemen waarom de deurbel niet wil verbinden. Alle andere apparaten verbinden wel normaal, toch?

@Tommie van Odido

- gastennetwerk uitgeschakeld, werkt niet

- wpa op 2 gezet, werkt niet

- netwerk gesplitst in 2,4 en 5 g (ook met wpa2), werkt niet

Ik blijf dezelfde meldingen krijgen (wachtwoord onjuist of netwerk heeft geen internetverbinding).

 

Helaas alweer bijna een week geen reactie.

@Tommie van Odido ben je alweer terug?

Ik lees op meerdere topics dat de meeste speakers het weer doen. De deurbel helaas nog niet.

Ik heb zelf inmiddels ook al wifi6 uitgezet en geprobeerd, maar ook dat werkte niet.

Kan ik anders niet het T54 modem (of een ander merk ofzo) ontvangen, ik las in andere topics dat daar alles gewoon werkt.

Wellicht een goede optie om te proberen?

Ik hoor het graag!

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Marks07, de firmware op jouw modem is inmiddels geüpdatet! 

@Cheyenne van Odido

De update hebben wij inmiddels ontvangen, via @Tommie van Odido in het andere topic, maar helaas krijg ik de deurbel nog niet verbonden. 

Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Daafoxs, fijn dat je al een aantal stappen hebt ondernomen, ik help je graag om het mysterie op te lossen! Ik ben meteen je modeminstellingen ingedoken en ik zag dat je 5 ghz wel had uitgezet, maar niet de optie ‘bandsteering.’ Dit is eigenlijk de optie die de netwerken samenvoegt en de meeste problemen veroorzaakt bij je deurbel. Daarom heb ik bandsteering uitgezet en je 5 ghz netwerk volledig gescheiden van je 2.4 ghz netwerk door het een andere naam te geven. Ik verwacht dat je hiermee gelijk je deurbel correct kan installeren, maar zo niet laat het gerust weten want in dat geval is een aanpassing van je Wifi beveiligingsprotocol naar WPA2 ook nog een goede optie om je deurbel alsnog te laten werken.

Ik verwacht dat je hiermee het verlossende antwoord hebt, ik ben benieuwd of iedereen weer continue bij je aan kan kloppen (of bellen dan)! 😉

@Tommie van Odido geprobeerd maar werkt niet.

Hij lijkt te verbinden met het wifinetwerk, maar geeft vervolgens aan dat er geen verbinding met internet is.

Op het losse 2,4 gast netwerk geeft hij aan dat hij niet kan verbinden omdat het wachtwoord niet juist zou zijn.

Ik heb het geprobeerd met beide opties zoals is vermeld door @Cal van Odido. @Cheyenne van Odido wanneer kan ik deze update verwachten, aangezien ik de deurbel over 14 dagen moet retourneren.

Reageer