google Nest deurbel batterij

  • 27 December 2023
  • 60 reacties
  • 1272 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Pasgeleden een google nest (batterij) deurbel en een google nest cam indoor besteld. De nest cam was snel aangesloten in de google home app. Echter bij de deurbel ging het mis. Wat ik ook probeerde, het netwerk splitsen in 2.4 en 5ghz, het op fabrieksinstellingen zetten en het activeren van ipv6 in de router, het lukte mij niet om de deurbel te verbinden met het netwerk. Ook geprobeerd binnen een ander netwerk (ziggo) te verbinden en daar verbond tie moeiteloos.

Heeft iemand een idee hoe ik deze kan verbinden?

Cal van Odido 4 maanden geleden

Hoi @Daafoxs, fijn dat je al een aantal stappen hebt ondernomen, ik help je graag om het mysterie op te lossen! Ik ben meteen je modeminstellingen ingedoken en ik zag dat je 5 ghz wel had uitgezet, maar niet de optie ‘bandsteering.’ Dit is eigenlijk de optie die de netwerken samenvoegt en de meeste problemen veroorzaakt bij je deurbel. Daarom heb ik bandsteering uitgezet en je 5 ghz netwerk volledig gescheiden van je 2.4 ghz netwerk door het een andere naam te geven. Ik verwacht dat je hiermee gelijk je deurbel correct kan installeren, maar zo niet laat het gerust weten want in dat geval is een aanpassing van je Wifi beveiligingsprotocol naar WPA2 ook nog een goede optie om je deurbel alsnog te laten werken.

Ik verwacht dat je hiermee het verlossende antwoord hebt, ik ben benieuwd of iedereen weer continue bij je aan kan kloppen (of bellen dan)! 😉

Bekijk origineel

60 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Marks07, de firmware op jouw modem is inmiddels geüpdatet! 

Hi @Marks07 & @remmie.123456, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hi @Tommie van Odido heel erg fijn, maar hoe weet je waar ik woon / welke modem van mij is?

En van wie ontvang ik een bevestiging zodra de firmware is geupdate?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marks07 & @remmie.123456, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Reputatie 4
Badge

En hetzelfde ook hier met Nest Doorbell (Battery)!

 

Er is duidelijk iets wat Google doet in de achtergrond wat niet juist werkt bij Zyxel. Google zelf legt uit dat multicast aan moet staan aangezien andere Home apparaten zo communiceren met de deurbel voor configuratie bijvoorbeeld. Ik zie dat aan staan en ik kan het niet eens wijzigen op de Zyxel. Tevens ook gebprobeerd 5GHz uit te zetten en te splitsen maar dit werkt allemaal niet.

 

Mijn oplossing was ook om mijn huidige SSID en het wifi wachtwoord op een ander Access Point in te stellen en hier de Doorbell te installeren. Als dat gelukt is kun je dit AP uitzetten en doorgaan met de Zyxel T56 wifi met dezelfde SSID/wachtwoord instellingen.

 

Dit is natuurlijk een hopeloze oplossing.

 

Graag ontvang ik in ieder geval de firmware update voor het modem voor het geval ik m’n Wifi ooit eens moet aanpassen. 

 

Odido graag een reactie.

Fantastisch! Mooi dat je dit hebt kunnen ontdekken. Reactie om je te feliciteren maar ook om deze reactie terug te kunnen vinden.

En hetzelfde ook hier met Nest Doorbell (Battery)!

 

Er is duidelijk iets wat Google doet in de achtergrond wat niet juist werkt bij Zyxel. Google zelf legt uit dat multicast aan moet staan aangezien andere Home apparaten zo communiceren met de deurbel voor configuratie bijvoorbeeld. Ik zie dat aan staan en ik kan het niet eens wijzigen op de Zyxel. Tevens ook gebprobeerd 5GHz uit te zetten en te splitsen maar dit werkt allemaal niet.

 

Mijn oplossing was ook om mijn huidige SSID en het wifi wachtwoord op een ander Access Point in te stellen en hier de Doorbell te installeren. Als dat gelukt is kun je dit AP uitzetten en doorgaan met de Zyxel T56 wifi met dezelfde SSID/wachtwoord instellingen.

 

Dit is natuurlijk een hopeloze oplossing.

 

Graag ontvang ik in ieder geval de firmware update voor het modem voor het geval ik m’n Wifi ooit eens moet aanpassen. 

 

Odido graag een reactie.

Hoi @Tommie van Odido of @Cal van Odido ,

ik heb hetzelfde probleem met mijn Google deurbel (op batterij) en lukt niet om te verbinden met mn wifi netwerk.

ik hèb net sinds een week internet (glasvezel) van Odido en net een nieuwe Google deurbel (op batterij) gekocht, maar krijg met geen mogelijkheid de deurbel met mijn wifi geconnect.

in de Google home app, tijdens installeren, ziet Google wel het netwerk, ik voer mijn wifi wachtwoord in, maar daarna blijft ie draaien en uiteindelijk mislukt de connectie.

Odido klantenservice heeft al geholpen en verschillende modem instellingen aangepast maar tevergeefs.

Kun je me a.u.b. helpen als laatste redmiddel?

Wellicht firware update van de modem?

Alvast hartelijk dank!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Als je de derubel helemaal niet kan vinden in de app dan denk ik dat je beter de fabrikant een belletje kunt geven @Rik A. Ik denk dan niet dat het aan je netwerk ligt. We zijn echt alle stappen langsgelopen. 

@Tommie van Odido 

 

Mijn netwerken zijn al gesplitst. De google home app vindt hem inderdaad helemaal niet. Mn andere google apparaten (hub chromecast en thermostaat werken wel. 

 

En de deurbel werkte ook prima tot we zijn overgestapt op odido

Reputatie 7
Badge +9

Hmm, zou je eens de 2,4 en 5 GHz banden willen splitsen @Rik A? Lukt het dan om verbinding te maken? Vind de Google Home app de deurbel wel of helemaal niet? 

@Tommie van Odido  nog steeds geen verbinding.:(

 

Heb de modem opnieuw opgestart en de deurbel ook.

Blijf hangen in dit scherm

 

 

Reputatie 7
Badge +9

De firware staat erop @Rik A. Ik heb Wifi 6 uitgecshakeld en WPA-3 naar WPA-2 gezet. Kan je het modem rebooten en kijken of het nu wel lukt? 

Hoi @Patrickndg & @Rik A, welkom op onze Community!

Ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

top dankjewel.

 

Weet niet of het inmiddels gebeurd is, mijn internet viel wel even weg, maar de deurbel connect nog steeds niet bij mij

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Patrickndg & @Rik A, welkom op onze Community!

Ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

@Cal van Odido 

 

Ook ik heb dezelfde problemen met mijn google nest deurbel. De pakketjes stapelen zich op in de regen.

 

Kunt u ook mij aub zsm een firmware update geven?

@Tommie van Odido @Cal van Odido 

Zouden jullie mijn modem willen controleren? Ik heb dezelfde, hierboven benoemde problemen. Heb niet eerder een update aangevraagd van de firmware, dus wil dat eerst proberen.

Hoor het graag

Reputatie 7
Badge +4

Super fijn dat het je is gelukt @Anja1993! Veel plezier nog met je camera en geniet van je zondag! 😁

Het is inmiddels al gelukt, dus niet meer nodig!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Anja1993, fijn dat je aan de bel trekt, hier wil ik je graag mee helpen! Met de huidige firmware van je modem werken niet alle apparaten goed. Ik zal daarom snel een update voor je aanvragen en ik verwacht dat we morgen of overmorgen het modem kunnen updaten. Hiervoor starten we kort het modem opnieuw voor je op.

Vervolgens verwacht ik dat je camera tot leven komt, ik wens je er alvast een veilige tijd mee! 😃

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn Google Nest Camera (geen deurbel). 
Ik heb ook al van alles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Wie kan mij helpen? 

Reputatie 3

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Ik kan alleen geen hotspot maken op dezelfde manier zoals hierboven beschreven staat, omdat ik een iPhone heb. Daar wil hij ook niet mee verbinden.

Wat kan ik doen?

 

Groeten,

Kevin

Als je in je iphone instellingen naar algemeen gaat en dan info kun je de naam van je iphone even veranderen naar de naam van je draadloos netwerk. Onder persoonlijk hotspot daarna hetzelfde wachtwoord neerzetten en je hotspot aan en je hebt een draadloos netwerk onder dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord als je normale draadloos netwerk.

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Ik kan alleen geen hotspot maken op dezelfde manier zoals hierboven beschreven staat, omdat ik een iPhone heb. Daar wil hij ook niet mee verbinden.

Wat kan ik doen?

 

Groeten,

Kevin

@Daafoxs @Gvdburgt @henkdeleeuw @MVerberkt @Sigrid48 

Bij mij werkt de deurbel nu!

Ik heb contact gezocht met Google, aangezien er hier niks uitkwam. 1 ochtendje mailen (gelijk reacties heen en weer) en het is opgelost!

Wat bij mij het probleem heeft opgelost is het volgende:

Maak een hotspot op je telefoon met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord als je wifi-netwerk (ik heb hierbij gewoon ons gemengde 2,4/5 netwerk gebruikt).

Verbind de deurbel met die hotspot (even proberen welke je dan moet hebben, aangezien het in de wifi lijst niet zichtbaar is welke de hotspot is. Bij mij was het de bovenste.)

Als de installatie klaar is, de hotspot uitzetten. Als het goed is behoudt de deurbel dan verbinding met de 'normale' wifi en kun je hem gewoon gebruiken! 

Ik hoop dat dit voor jullie ook werkt.

Eindelijk na 2 maanden de deurbel in gebruik.

Succes!

Hi @Daafoxs, ik zie dat de update bij jou nog niet gedaan is. Ik heb je toegevoegd aan de lijst. De firmware zal spoedig geupgraded worden!

 

Hey @MariekeVijver, ik kan niet zoveel met het serienummer. Zou je mij wellicht het merk en type kunnen doorsturen? Het MAC-adres zou het beste zijn, dan kan ik hem makkelijk opzoeken!

@Tommie van Odido  @Teresa van Odido  gebeurd de firmware update op afstand, en krijg ik hier een waarschuwing/melding van? Is de oplossing voorhanden, zijn er al mensen die de combinatie met de Google deurbel werkend hebben na de firmware update?

@Tommie van Odido alweer bijna een week zonder reactie. Zijn er al nieuwe ontwikkelingen om dit probleem op te lossen?

@Tommie van Odido 

Ik gebruik de Google home app, zoals wordt aangegeven in de beschrijving van de deurbel. Heb ook al vele andere google- en lsc-apparaten zonder problemen geïnstalleerd/gekoppeld, zowel via ons gecombineerde hoofdnetwerk (google hubs) als via het gastennetwerk met enkel 2,4 ghz (alles van LSC). 

Het probleem doet zich voor tijdens het installatieproces via home app, nadat er verbinding is gemaakt met de deurbel, moet je het wifinetwerk kiezen waar je hem aan wil koppelen. De ene keer lijkt hij verbinding te maken maar geeft hij aan dat het netwerk geen internetverbinding heeft en de andere keer geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk, omdat het lijkt of het wachtwoord niet klopt.

En ja klopt ik heb alles weer terug gezet, omdat het toch niet werkte en anders de andere smart-apparaten niet meer werkten.

Reageer