google Nest deurbel batterij

  • 27 December 2023
  • 60 reacties
  • 1312 Bekeken


Toon eerste reactie

60 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Maak je gebruik van een app of Google Home systeem hiervoor @MariekeVijver? Waar geeft hij dit precies aan? 

Ik zie dat alle instellingen weer teruggezet zijn, klopt dit?

@Tommie van Odido

- gastennetwerk uitgeschakeld, werkt niet

- wpa op 2 gezet, werkt niet

- netwerk gesplitst in 2,4 en 5 g (ook met wpa2), werkt niet

Ik blijf dezelfde meldingen krijgen (wachtwoord onjuist of netwerk heeft geen internetverbinding).

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MariekeVijver, ik ben nogmaals gaan kijken en zou je je gast-netwerk willen uitschakelen en als de bel dan niet kan verbinden dan de WPA op 2 zetten. Lukt het nu om verbinding te krijgen? 

@Tommie van Odido 

Sorry, maar lees je de reacties wel?

@Daafoxs geeft aan de deurbel al retour te hebben gestuurd.

 

En ik heb in het pb al uitgelegd waarom ik het mac-adres niet kan achterhalen. Ik snap dat je deze wil hebben, zodat je een ip-adres kan toewijzen. Als ik het mac-adres had, dan had ik dit zelf al geprobeerd, maar helaas. 

Het is de Google Nest Deurbel (batterij), zoals ook te zien in de afbeelding welke ik eerder heb gepost.

Ik weet niet welke info je nog meer nodig hebt, maar meer heb ik niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Daafoxs, ik zie dat de update bij jou nog niet gedaan is. Ik heb je toegevoegd aan de lijst. De firmware zal spoedig geupgraded worden!

 

Hey @MariekeVijver, ik kan niet zoveel met het serienummer. Zou je mij wellicht het merk en type kunnen doorsturen? Het MAC-adres zou het beste zijn, dan kan ik hem makkelijk opzoeken!

@Tommie van Odido pb gestuurd 

Ik ben overigens wel benieuwd of het bij andere gebruikers met dit probleem inmiddels is opgelost.

@Daafoxs @Gvdburgt @henkdeleeuw @MVerberkt 

 

Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb het item al retour moeten sturen. 

Dat is balen! Ik weiger hem retour te sturen, want ik wil hem graag hebben, weet dat hij goed is.

Dus Odidio moet gewoon zorgen dat het werkt.

@Tommie van Odido pb gestuurd 

Ik ben overigens wel benieuwd of het bij andere gebruikers met dit probleem inmiddels is opgelost.

@Daafoxs @Gvdburgt @henkdeleeuw @MVerberkt 

 

Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb het item al retour moeten sturen. 

@Tommie van Odido pb gestuurd 

Ik ben overigens wel benieuwd of het bij andere gebruikers met dit probleem inmiddels is opgelost.

@Daafoxs @Gvdburgt @henkdeleeuw @MVerberkt 

 

Reputatie 7
Badge +9

Kan je mij toevallig het MAC-adres van de Doorbird sturen in een privébericht @MariekeVijver? Dan zal ik het maandag verder voor je onderzoeken wat het nog meer kan zijn! 

@Tommie van Odido geprobeerd maar werkt niet.

Hij lijkt te verbinden met het wifinetwerk, maar geeft vervolgens aan dat er geen verbinding met internet is.

Op het losse 2,4 gast netwerk geeft hij aan dat hij niet kan verbinden omdat het wachtwoord niet juist zou zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MariekeVijver, toen stond de nieuwe firmware nog niet op het modem. Graag wil ik je verzoeken om dit nog uit te testen met een reboot van het modem.  

@Tommie van Odido dat had je eerder ook al gedaan, maar dit werkte ook niet. Zie ook de voorgaande berichten die ik heb getypt.

In de specificaties van de deurbel staat overigens dat hij WPA3 gewoon aankan. 

Graag de WPA3 weer aanzetten en op zoek naar een andere oplossing of ander modem.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ha @MariekeVijver, ik heb WPA3 op WPA2 voor je gezet. Kan je het modem rebooten en kijken of het nu wel lukt om verbinding te krijgen? 

Helaas alweer bijna een week geen reactie.

@Tommie van Odido ben je alweer terug?

Ik lees op meerdere topics dat de meeste speakers het weer doen. De deurbel helaas nog niet.

Ik heb zelf inmiddels ook al wifi6 uitgezet en geprobeerd, maar ook dat werkte niet.

Kan ik anders niet het T54 modem (of een ander merk ofzo) ontvangen, ik las in andere topics dat daar alles gewoon werkt.

Wellicht een goede optie om te proberen?

Ik hoor het graag!

@Teresa van Odido bedankt voor je reactie.

Gelukkig doet de rest het wel inderdaad.

Reputatie 6
Badge +2

@MariekeVijver Dank je wel voor je terugkoppeling! Op dit moment is @Tommie van Odido afwezig, maar zodra hij er weer is, ga ik heb direct vragen om nogmaals een kijkje te nemen waarom de deurbel niet wil verbinden. Alle andere apparaten verbinden wel normaal, toch?

Hoi @Tommie van Odido,

Zojuist gereboot en nogmaals geprobeerd, maar zowel op m'n hoofdverbinding als op de gast wifi (alleen 2,4 gHz) lukt het niet.

Hij geeft of aan dat het netwerk geen internetverbinding heeft of dat wellicht het wachtwoord onjuist is. Beide situaties zijn niet van toepassing.

De deurbel zelf is overigens in orde, vanmorgen nog getest op mijn werk. Daar verbond hij zonder moeite.

Groet,

Marieke

Ik heb gisteravond overigens de aangepaste instellingen weer teruggezet, aangezien een van de andere google apparaten niet meer kon verbinden na de aanpassing.

Hoi @Tommie van Odido,

Zojuist gereboot en nogmaals geprobeerd, maar zowel op m'n hoofdverbinding als op de gast wifi (alleen 2,4 gHz) lukt het niet.

Hij geeft of aan dat het netwerk geen internetverbinding heeft of dat wellicht het wachtwoord onjuist is. Beide situaties zijn niet van toepassing.

De deurbel zelf is overigens in orde, vanmorgen nog getest op mijn werk. Daar verbond hij zonder moeite.

Groet,

Marieke

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MariekeVijver, goed dat je dit laat weten.

Ik denk dat er iets anders aan de hand is, ik heb WPA3 op WPA2 gezet. Zou je het modem kunnen rebooten en kijken of je nu verbinding kunt maken? Als dit nog niet werkt dan kunnen we proberen om Wifi 6 uit te schakelen. Niet alle apparaten kunnen met Wifi 6 verbinding maken. Kan je mij laten weten of het gelukt is?

@Cheyenne van Odido

De update hebben wij inmiddels ontvangen, via @Tommie van Odido in het andere topic, maar helaas krijg ik de deurbel nog niet verbonden. 

Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Daafoxs, dat kan ik je nog niet zeggen. Ik verwacht echter niet dat dit binnen 14 dagen zal gebeuren. Ik laat aan jou over wat je met de deurbel doet, deze beslissing kun je denk ik het beste zelf maken. Excuus voor het wachten, hou vooral het topic in de gaten!

Ik heb het geprobeerd met beide opties zoals is vermeld door @Cal van Odido. @Cheyenne van Odido wanneer kan ik deze update verwachten, aangezien ik de deurbel over 14 dagen moet retourneren.

Reputatie 7
Badge +5

Ik vermoed inderdaad dat het hiermee te maken heeft. De oplossing komt eraan in een volgende update. Mijn excuses voor het ongemak van nu. Check het topic voor meer informatie!

Dat lijkt me inderdaad hetzelfde probleem met de Zyxel die geen dhcp adres uitdeelt 

Ik heb een maand geleden een Google Nest Doorbell Battery gekocht. Verbinden lukt niet "kan geen verbinding maken, controleer of het juiste wachtwoord is ingevoerd". Netwerk al gesplitst in 2.4 en 5. Bijzondere tekens uit wachtwoord gehaald etc etc.. alle tips doorlopen. Geen succes. Deurbel teruggestuurd, misschien ligt het daaraan. Nieuwe besteld, zelfde probleem.

Dan zal het aan de router/internetverbinding liggen?

Reageer