google Nest deurbel batterij

  • 27 December 2023
  • 60 reacties
  • 1220 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Pasgeleden een google nest (batterij) deurbel en een google nest cam indoor besteld. De nest cam was snel aangesloten in de google home app. Echter bij de deurbel ging het mis. Wat ik ook probeerde, het netwerk splitsen in 2.4 en 5ghz, het op fabrieksinstellingen zetten en het activeren van ipv6 in de router, het lukte mij niet om de deurbel te verbinden met het netwerk. Ook geprobeerd binnen een ander netwerk (ziggo) te verbinden en daar verbond tie moeiteloos.

Heeft iemand een idee hoe ik deze kan verbinden?

Cal van Odido 3 maanden geleden

Hoi @Daafoxs, fijn dat je al een aantal stappen hebt ondernomen, ik help je graag om het mysterie op te lossen! Ik ben meteen je modeminstellingen ingedoken en ik zag dat je 5 ghz wel had uitgezet, maar niet de optie ‘bandsteering.’ Dit is eigenlijk de optie die de netwerken samenvoegt en de meeste problemen veroorzaakt bij je deurbel. Daarom heb ik bandsteering uitgezet en je 5 ghz netwerk volledig gescheiden van je 2.4 ghz netwerk door het een andere naam te geven. Ik verwacht dat je hiermee gelijk je deurbel correct kan installeren, maar zo niet laat het gerust weten want in dat geval is een aanpassing van je Wifi beveiligingsprotocol naar WPA2 ook nog een goede optie om je deurbel alsnog te laten werken.

Ik verwacht dat je hiermee het verlossende antwoord hebt, ik ben benieuwd of iedereen weer continue bij je aan kan kloppen (of bellen dan)! 😉

Bekijk origineel

60 reacties

@Tommie van Odido  nog steeds geen verbinding.:(

 

Heb de modem opnieuw opgestart en de deurbel ook.

Blijf hangen in dit scherm

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hmm, zou je eens de 2,4 en 5 GHz banden willen splitsen @Rik A? Lukt het dan om verbinding te maken? Vind de Google Home app de deurbel wel of helemaal niet? 

@Tommie van Odido 

 

Mijn netwerken zijn al gesplitst. De google home app vindt hem inderdaad helemaal niet. Mn andere google apparaten (hub chromecast en thermostaat werken wel. 

 

En de deurbel werkte ook prima tot we zijn overgestapt op odido

Reputatie 7
Badge +9

Als je de derubel helemaal niet kan vinden in de app dan denk ik dat je beter de fabrikant een belletje kunt geven @Rik A. Ik denk dan niet dat het aan je netwerk ligt. We zijn echt alle stappen langsgelopen. 

Hoi @Tommie van Odido of @Cal van Odido ,

ik heb hetzelfde probleem met mijn Google deurbel (op batterij) en lukt niet om te verbinden met mn wifi netwerk.

ik hèb net sinds een week internet (glasvezel) van Odido en net een nieuwe Google deurbel (op batterij) gekocht, maar krijg met geen mogelijkheid de deurbel met mijn wifi geconnect.

in de Google home app, tijdens installeren, ziet Google wel het netwerk, ik voer mijn wifi wachtwoord in, maar daarna blijft ie draaien en uiteindelijk mislukt de connectie.

Odido klantenservice heeft al geholpen en verschillende modem instellingen aangepast maar tevergeefs.

Kun je me a.u.b. helpen als laatste redmiddel?

Wellicht firware update van de modem?

Alvast hartelijk dank!

 

 

En hetzelfde ook hier met Nest Doorbell (Battery)!

 

Er is duidelijk iets wat Google doet in de achtergrond wat niet juist werkt bij Zyxel. Google zelf legt uit dat multicast aan moet staan aangezien andere Home apparaten zo communiceren met de deurbel voor configuratie bijvoorbeeld. Ik zie dat aan staan en ik kan het niet eens wijzigen op de Zyxel. Tevens ook gebprobeerd 5GHz uit te zetten en te splitsen maar dit werkt allemaal niet.

 

Mijn oplossing was ook om mijn huidige SSID en het wifi wachtwoord op een ander Access Point in te stellen en hier de Doorbell te installeren. Als dat gelukt is kun je dit AP uitzetten en doorgaan met de Zyxel T56 wifi met dezelfde SSID/wachtwoord instellingen.

 

Dit is natuurlijk een hopeloze oplossing.

 

Graag ontvang ik in ieder geval de firmware update voor het modem voor het geval ik m’n Wifi ooit eens moet aanpassen. 

 

Odido graag een reactie.

Reputatie 4
Badge

En hetzelfde ook hier met Nest Doorbell (Battery)!

 

Er is duidelijk iets wat Google doet in de achtergrond wat niet juist werkt bij Zyxel. Google zelf legt uit dat multicast aan moet staan aangezien andere Home apparaten zo communiceren met de deurbel voor configuratie bijvoorbeeld. Ik zie dat aan staan en ik kan het niet eens wijzigen op de Zyxel. Tevens ook gebprobeerd 5GHz uit te zetten en te splitsen maar dit werkt allemaal niet.

 

Mijn oplossing was ook om mijn huidige SSID en het wifi wachtwoord op een ander Access Point in te stellen en hier de Doorbell te installeren. Als dat gelukt is kun je dit AP uitzetten en doorgaan met de Zyxel T56 wifi met dezelfde SSID/wachtwoord instellingen.

 

Dit is natuurlijk een hopeloze oplossing.

 

Graag ontvang ik in ieder geval de firmware update voor het modem voor het geval ik m’n Wifi ooit eens moet aanpassen. 

 

Odido graag een reactie.

Fantastisch! Mooi dat je dit hebt kunnen ontdekken. Reactie om je te feliciteren maar ook om deze reactie terug te kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marks07 & @remmie.123456, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hi @Marks07 & @remmie.123456, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hi @Tommie van Odido heel erg fijn, maar hoe weet je waar ik woon / welke modem van mij is?

En van wie ontvang ik een bevestiging zodra de firmware is geupdate?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Marks07, de firmware op jouw modem is inmiddels geüpdatet! 

Reageer