google Nest deurbel batterij

  • 27 December 2023
  • 60 reacties
  • 1312 Bekeken


Toon eerste reactie

60 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Ik vermoed inderdaad dat het hiermee te maken heeft. De oplossing komt eraan in een volgende update. Mijn excuses voor het ongemak van nu. Check het topic voor meer informatie!

Hoi @Tommie van Odido,

Zojuist gereboot en nogmaals geprobeerd, maar zowel op m'n hoofdverbinding als op de gast wifi (alleen 2,4 gHz) lukt het niet.

Hij geeft of aan dat het netwerk geen internetverbinding heeft of dat wellicht het wachtwoord onjuist is. Beide situaties zijn niet van toepassing.

De deurbel zelf is overigens in orde, vanmorgen nog getest op mijn werk. Daar verbond hij zonder moeite.

Groet,

Marieke

Reputatie 4
Badge

En hetzelfde ook hier met Nest Doorbell (Battery)!

 

Er is duidelijk iets wat Google doet in de achtergrond wat niet juist werkt bij Zyxel. Google zelf legt uit dat multicast aan moet staan aangezien andere Home apparaten zo communiceren met de deurbel voor configuratie bijvoorbeeld. Ik zie dat aan staan en ik kan het niet eens wijzigen op de Zyxel. Tevens ook gebprobeerd 5GHz uit te zetten en te splitsen maar dit werkt allemaal niet.

 

Mijn oplossing was ook om mijn huidige SSID en het wifi wachtwoord op een ander Access Point in te stellen en hier de Doorbell te installeren. Als dat gelukt is kun je dit AP uitzetten en doorgaan met de Zyxel T56 wifi met dezelfde SSID/wachtwoord instellingen.

 

Dit is natuurlijk een hopeloze oplossing.

 

Graag ontvang ik in ieder geval de firmware update voor het modem voor het geval ik m’n Wifi ooit eens moet aanpassen. 

 

Odido graag een reactie.

Fantastisch! Mooi dat je dit hebt kunnen ontdekken. Reactie om je te feliciteren maar ook om deze reactie terug te kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +14

@MVerberkt  Welke modem heb je dan? 

Reputatie 7
Badge +9

Hmm, zou je eens de 2,4 en 5 GHz banden willen splitsen @Rik A? Lukt het dan om verbinding te maken? Vind de Google Home app de deurbel wel of helemaal niet? 

 

@Tommie van Odido 

 

Mijn netwerken zijn al gesplitst. De google home app vindt hem inderdaad helemaal niet. Mn andere google apparaten (hub chromecast en thermostaat werken wel. 

 

En de deurbel werkte ook prima tot we zijn overgestapt op odido

Hoi @Tommie van Odido,

Zojuist gereboot en nogmaals geprobeerd, maar zowel op m'n hoofdverbinding als op de gast wifi (alleen 2,4 gHz) lukt het niet.

Hij geeft of aan dat het netwerk geen internetverbinding heeft of dat wellicht het wachtwoord onjuist is. Beide situaties zijn niet van toepassing.

De deurbel zelf is overigens in orde, vanmorgen nog getest op mijn werk. Daar verbond hij zonder moeite.

Groet,

Marieke

Ik heb gisteravond overigens de aangepaste instellingen weer teruggezet, aangezien een van de andere google apparaten niet meer kon verbinden na de aanpassing.

@Tommie van Odido alweer bijna een week zonder reactie. Zijn er al nieuwe ontwikkelingen om dit probleem op te lossen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Anja1993, fijn dat je aan de bel trekt, hier wil ik je graag mee helpen! Met de huidige firmware van je modem werken niet alle apparaten goed. Ik zal daarom snel een update voor je aanvragen en ik verwacht dat we morgen of overmorgen het modem kunnen updaten. Hiervoor starten we kort het modem opnieuw voor je op.

Vervolgens verwacht ik dat je camera tot leven komt, ik wens je er alvast een veilige tijd mee! 😃

Reageer