google Nest deurbel batterij

  • 27 December 2023
  • 60 reacties
  • 1312 Bekeken


Toon eerste reactie

60 reacties

Ik heb een maand geleden een Google Nest Doorbell Battery gekocht. Verbinden lukt niet "kan geen verbinding maken, controleer of het juiste wachtwoord is ingevoerd". Netwerk al gesplitst in 2.4 en 5. Bijzondere tekens uit wachtwoord gehaald etc etc.. alle tips doorlopen. Geen succes. Deurbel teruggestuurd, misschien ligt het daaraan. Nieuwe besteld, zelfde probleem.

Dan zal het aan de router/internetverbinding liggen?

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn Google Nest Camera (geen deurbel). 
Ik heb ook al van alles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Wie kan mij helpen? 

Reputatie 7
Badge +9

De firware staat erop @Rik A. Ik heb Wifi 6 uitgecshakeld en WPA-3 naar WPA-2 gezet. Kan je het modem rebooten en kijken of het nu wel lukt? 

@Tommie van Odido @Cal van Odido 

Zouden jullie mijn modem willen controleren? Ik heb dezelfde, hierboven benoemde problemen. Heb niet eerder een update aangevraagd van de firmware, dus wil dat eerst proberen.

Hoor het graag

Dat lijkt me inderdaad hetzelfde probleem met de Zyxel die geen dhcp adres uitdeelt 

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Ik kan alleen geen hotspot maken op dezelfde manier zoals hierboven beschreven staat, omdat ik een iPhone heb. Daar wil hij ook niet mee verbinden.

Wat kan ik doen?

 

Groeten,

Kevin

@Tommie van Odido  nog steeds geen verbinding.:(

 

Heb de modem opnieuw opgestart en de deurbel ook.

Blijf hangen in dit scherm

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Maak je gebruik van een app of Google Home systeem hiervoor @MariekeVijver? Waar geeft hij dit precies aan? 

Ik zie dat alle instellingen weer teruggezet zijn, klopt dit?

@Tommie van Odido 

Ik gebruik de Google home app, zoals wordt aangegeven in de beschrijving van de deurbel. Heb ook al vele andere google- en lsc-apparaten zonder problemen geïnstalleerd/gekoppeld, zowel via ons gecombineerde hoofdnetwerk (google hubs) als via het gastennetwerk met enkel 2,4 ghz (alles van LSC). 

Het probleem doet zich voor tijdens het installatieproces via home app, nadat er verbinding is gemaakt met de deurbel, moet je het wifinetwerk kiezen waar je hem aan wil koppelen. De ene keer lijkt hij verbinding te maken maar geeft hij aan dat het netwerk geen internetverbinding heeft en de andere keer geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk, omdat het lijkt of het wachtwoord niet klopt.

En ja klopt ik heb alles weer terug gezet, omdat het toch niet werkte en anders de andere smart-apparaten niet meer werkten.

Goedeavond, 

Mijn google nest deurbel (batterij) geeft hetzelfde probleem. Naar mijn idee heb ik al het bovenstaande gedaan en ook het beveiligingsprotocol op wpa2 gezet. Ook levert dit geen enkel resultaat. Ik ben benieuwd wat nou het probleem is. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Daafoxs, ik zie dat de update bij jou nog niet gedaan is. Ik heb je toegevoegd aan de lijst. De firmware zal spoedig geupgraded worden!

 

Hey @MariekeVijver, ik kan niet zoveel met het serienummer. Zou je mij wellicht het merk en type kunnen doorsturen? Het MAC-adres zou het beste zijn, dan kan ik hem makkelijk opzoeken!

Ondervind hetzelfde probleem met de Google nest deurbel. Kan Odido een rol spelen om Zyxel sneller in actie te krijgen voor een firmware update?  Heb inmiddels mijn Google deurbel retour gestuurd helaas. 

Iemand ervaring met andere camera deurbel die wel werkt en bijvoorkeur ook met Google producten? 

Reputatie 7
Badge +14

@MVerberkt Ik heb een Eufy systeem.

werkt met een eigen app en zonder betaald abonnement 

De Eufy slaat deze op in het geheugen van de bijgeleverde Homebase die je binnen installeert. kabel draadloos wat je wil.

Hierdoor is het ten opzicht van de concurrerende deurbellen ook de voordelige keuze.

Kan op batterijen en/of stroom. 
Volgens mij werkt het ook Google. (Zie Google)Ik zelf gebruik een iPhone/iPad.

Mijn modem is T-54

Reputatie 7
Badge +9

Kan je mij toevallig het MAC-adres van de Doorbird sturen in een privébericht @MariekeVijver? Dan zal ik het maandag verder voor je onderzoeken wat het nog meer kan zijn! 

Reputatie 1

Wat voor een modem gebruik je?
Ik gebruik de Google Nest doorbell (battery) Al een aantal maanden probleemloos icm een T54 modem. Ik maak geen onderscheid tussen het 2.4 en het 5 Ghz netwerk.

Reputatie 7
Badge +14

@Bryan88 Mijn modem is T-54. En ook geen onderscheid gemaakt

@Cal van Odido 

 

Ook ik heb dezelfde problemen met mijn google nest deurbel. De pakketjes stapelen zich op in de regen.

 

Kunt u ook mij aub zsm een firmware update geven?

@Tommie van Odido 

Sorry, maar lees je de reacties wel?

@Daafoxs geeft aan de deurbel al retour te hebben gestuurd.

 

En ik heb in het pb al uitgelegd waarom ik het mac-adres niet kan achterhalen. Ik snap dat je deze wil hebben, zodat je een ip-adres kan toewijzen. Als ik het mac-adres had, dan had ik dit zelf al geprobeerd, maar helaas. 

Het is de Google Nest Deurbel (batterij), zoals ook te zien in de afbeelding welke ik eerder heb gepost.

Ik weet niet welke info je nog meer nodig hebt, maar meer heb ik niet.

Hoi @Tommie van Odido of @Cal van Odido ,

ik heb hetzelfde probleem met mijn Google deurbel (op batterij) en lukt niet om te verbinden met mn wifi netwerk.

ik hèb net sinds een week internet (glasvezel) van Odido en net een nieuwe Google deurbel (op batterij) gekocht, maar krijg met geen mogelijkheid de deurbel met mijn wifi geconnect.

in de Google home app, tijdens installeren, ziet Google wel het netwerk, ik voer mijn wifi wachtwoord in, maar daarna blijft ie draaien en uiteindelijk mislukt de connectie.

Odido klantenservice heeft al geholpen en verschillende modem instellingen aangepast maar tevergeefs.

Kun je me a.u.b. helpen als laatste redmiddel?

Wellicht firware update van de modem?

Alvast hartelijk dank!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MariekeVijver, goed dat je dit laat weten.

Ik denk dat er iets anders aan de hand is, ik heb WPA3 op WPA2 gezet. Zou je het modem kunnen rebooten en kijken of je nu verbinding kunt maken? Als dit nog niet werkt dan kunnen we proberen om Wifi 6 uit te schakelen. Niet alle apparaten kunnen met Wifi 6 verbinding maken. Kan je mij laten weten of het gelukt is?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Daafoxs, dat kan ik je nog niet zeggen. Ik verwacht echter niet dat dit binnen 14 dagen zal gebeuren. Ik laat aan jou over wat je met de deurbel doet, deze beslissing kun je denk ik het beste zelf maken. Excuus voor het wachten, hou vooral het topic in de gaten!

Reputatie 7
Badge +9

Ha @MariekeVijver, ik heb WPA3 op WPA2 voor je gezet. Kan je het modem rebooten en kijken of het nu wel lukt om verbinding te krijgen? 

@Tommie van Odido dat had je eerder ook al gedaan, maar dit werkte ook niet. Zie ook de voorgaande berichten die ik heb getypt.

In de specificaties van de deurbel staat overigens dat hij WPA3 gewoon aankan. 

Graag de WPA3 weer aanzetten en op zoek naar een andere oplossing of ander modem.

 

 

@Teresa van Odido bedankt voor je reactie.

Gelukkig doet de rest het wel inderdaad.

Deze firmware heeft een probleem met DHCP in sommige gevallen, waaronder de Google deurbel. 

Dank voor jullie reacties, ben er alleen nog niet uit of ik voor een volgende aanschaf eerst een Zyxel update moet afwachten. 

Reageer