Problemen met glasvezel, net nieuw maar werkt zeer onstabiel

  • 13 November 2023
  • 100 reacties
  • 1854 Bekeken

Reputatie 1

Sinds 11 oktober is er glasvezel bij ons geïnstalleerd. De installatie ging prima, maar sinds we helemaal over zijn van de asdl naar de glasvezel is elke avond ons internet instabiel. Nu al meerdere keren over gebeld, maar geen gehoor. Eerst zou er een monteur komen. Niets vernomen, toen weer gebeld, monteur komt niet want de lijn is in orde…. aldus Odido, Even aangekeken, nogmaals gebeld vorige week woensdag en er zou een dag later contact opgenomen worden door de technische dienst, weer niets vernomen. Nu 1 maand instabiel internet en geen oplossing. Elke namiddag / avond is er storing. het lijkt er zeer sterk op dat het glasvezel netwerk de bevraging niet aankan. Speedtests geven aan dat er veel jitter is, ook via de kabel, meestal dan boven de 100 en vaak crashed het testen van de upload op deze momenten, soms ook de download.

iI vind het erg irritant dat het erop lijkt dat Odido de zaak niet serieus neemt. Ik heb nu de rekening gehad voor iets wat maar half werkt en dan ook nog voor een week langer? (4 oktober ipv 11 oktober)

Ik heb sinds woensdag een oude eigen modem neergezet om te kijken of dat verschil maakt, maar helaas. 

Als iemand ideeën heeft wat hier speelt?

Als dit zo doorgaat wil ik gewoon van het contract af, dan maar naar een andere aanbieder, echt jammer, zeer slechte service, bij t-mobile was de service altijd prima…

paar voorbeelden van de verbindingsstoringen:
 

storing speedtest tijdens instabiel internet glasvezel
 
uploadsnelheid kan niet gemeten worden
 


Ik heb trouwens een verbinding van 400Mbit. Dit is ook zo​ in de ochtend, dan haalt de verbinding meestal wel rond de 370 à 380Mbit. Maar elke namiddag en avond dus bovenstaande problemen.​​​​​​

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @dsweetje, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je een eigen modem hebt aangesloten. Zou je ons modem willen aansluiten en je verbinding opnieuw willen testen? Het liefst bedraad en volgens onze norm, dan kan ik het voor je onderzoeken. Alvast bedankt! 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bekijk origineel

100 reacties

Reputatie 1

@Demi van Odido @Tommie van Odido Dank jullie wel voor het regelen. Ik zag in de app dat het in gang gezet is. Ik hoop dat jullie iets aan dit topic hebben, zodat jullie ook sneller andere klanten kunnen helpen met dezelfde problemen.

Bedankt voor jullie moeite en uitzoekwerk. Het was een lange tocht met opstakels, maar uiteindelijk met positief resultaat.

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

T/m  vandaag is het internet stabiel gebleven. Het is af en toe ietsje lager qua snelheid in de avond (rond de 300Mbit) maar de down en upload blijven stabiel.

Ik denk dat ik bij deze kan zeggen dat het probleem voor nu is opgelost.

Reputatie 1

 

Beide via de kabel

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

Zal ik vandaag doen, de t-56 weer aansluiten, maar jullie snappen hopelijk zelf ook wel dat het daar niet aan ligt….

 

Reputatie 1

Ik hoop dat jullie snel een oplossing bieden. Het zou fijn zijn als jullie er dik bovenop zitten..

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido 
De T-56 modem is weer aangesloten.

 

Ik had net alweer korte haperingen, waarna gelij keen speedtest gedaan:

 

10:10:18   16/11/23
me@home:~# speedtest

   Speedtest by Ookla

      Server: Odido - Amsterdam (id: 52365)
         ISP: T-Mobile Thuis
Idle Latency:     7.74 ms   (jitter: 0.15ms, low: 7.63ms, high: 7.84ms)
    Download:   253.03 Mbps (data used: 260.5 MB)                                                                                                                                                                                            
                 18.72 ms   (jitter: 7.10ms, low: 4.73ms, high: 260.45ms)
    Download: FAILED
[error] Cannot open socket

 


me@home:~# date "+%H:%M:%S   %d/%m/%y"
10:11:00   16/11/23
me@home:~# speedtest

   Speedtest by Ookla

      Server: VodafoneZiggo - Schiphol (id: 32582)
         ISP: T-Mobile Thuis
Idle Latency:     7.98 ms   (jitter: 0.18ms, low: 7.81ms, high: 8.11ms)
    Download:   368.25 Mbps [=/                  ]  7%   - latency: 127.29 ms                                                                                                                                                                    Download:   378.11 Mbps [===================\] 96%   - latency: 132.56 ms                                                                                                                                                                    Download:   378.16 Mbps (data used: 282.2 MB)                                                                                                                                                                                            
                132.56 ms   (jitter: 42.94ms, low: 9.30ms, high: 208.07ms)
      Upload:    68.06 Mbps [|                   ]  0%   - latency: 132.56 ms                                                                                                                                                                      Upload:   369.01 Mbps (data used: 320.1 MB)                                                                                                                                                                                            
                  7.79 ms   (jitter: 10.43ms, low: 6.66ms, high: 226.30ms)
[error] Trying to get interface information on non-initialized socket.
 Packet Loss:     0.0%
  Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/81aa059f-baef-4071-b312-f82397690a73                                                                                                                                               

 

 


me@home:~# date "+%H:%M:%S   %d/%m/%y"
10:12:18   16/11/23
me@home:~# speedtest

   Speedtest by Ookla

      Server: KPN B.V. - Amstelveen (id: 61186)
         ISP: T-Mobile Thuis
Idle Latency:    11.94 ms   (jitter: 0.04ms, low: 11.85ms, high: 11.97ms)
    Download:   376.23 Mbps [=\                  ]  8%   - latency: 151.45 ms                                                                                                                                                                     Download:   366.03 Mbps [===================|] 96%   - latency: 127.97 ms                                                                                                                                                                    Download:   366.15 Mbps (data used: 338.3 MB)                                                                                                                                                                                            
                127.97 ms   (jitter: 42.25ms, low: 7.89ms, high: 605.08ms)
      Upload:    77.47 Mbps [/                   ]  0%   - latency: 127.97 ms                                                                                                                                                                      Upload:   357.63 Mbps (data used: 333.0 MB)                                                                                                                                                                                            
                  6.19 ms   (jitter: 4.16ms, low: 5.04ms, high: 221.35ms)
 Packet Loss:     0.7%
  Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/9d2ac01a-2954-4c1a-9286-a729207                                                          

Reputatie 1

Vandaag is het weer deut.

@Tommie van Odido@Jason van Odido Er is nu al meerdere keren een ticket aangemaakt en gesloten. Dit schiet echt niet op. Moeten we dit hogerop gaan spelen? Of wat is de manier om dit gefixt te krijgen.

Het is geen doen zo en echt niet leuk meer. Mijn hele gezin is er echt klaar mee.

Ik wil nu een oplossing of compensatie!!! En anders echt naar een ander. Misschien moeten we de pers inlichten hoe goed jullie dit afhandelen. Kan het dan wel ineens opgelost worden?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, ik heb nog geen nieuwe update. Het ligt bij onze Back Office en onze contactpersoon vanhet WBA-netwerk is ook ingelicht. Dit kan wat langer duren dan normaal omdat het niet via de reguliere weg verloopt. Hopelijk hebben we snel meer informatie hierover. 

Reputatie 1

het tussendoor telkens onstabiel….

me@home:~# date "+%H:%M:%S   %d/%m/%y"
10:36:05   16/11/23
me@home:~# speedtest
[2023-11-16 10:36:13.747] [error] Trying to get interface information on non-initialized socket.
[2023-11-16 10:36:18.751] [error] Configuration - Couldn't resolve host name (HostNotFoundException)
[2023-11-16 10:36:18.751] [error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0)
[2023-11-16 10:36:18.758] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration)
[2023-11-16 10:36:18.759] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration)
[error] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)
me@home:~# date "+%H:%M:%S   %d/%m/%y"
10:36:40   16/11/23
me@home:~# speedtest

   Speedtest by Ookla

      Server: Jonaz B.V. - Amersfoort (id: 10644)
         ISP: T-Mobile Thuis
Idle Latency:     7.95 ms   (jitter: 0.26ms, low: 7.83ms, high: 8.17ms)
    Download:   380.62 Mbps (data used: 171.5 MB)
                134.28 ms   (jitter: 43.31ms, low: 7.46ms, high: 197.40ms)
      Upload:   379.36 Mbps (data used: 170.8 MB)
                  6.04 ms   (jitter: 1.16ms, low: 4.79ms, high: 11.16ms)
 Packet Loss:     0.0%
  Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/c1e15056-86c7-4d49-8fec-84dab88ff7a1

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor de update @dsweetje! Ik krijg zojuist een e-mail dat het doorgezet is en zal worden besproken met ons aanspreekpunt van KPN NetwerkNL. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido Nee die is niet meer teruggekomen.

Ik hoorde gisteren van vrienden in de buurt (die hebben kpn), dat ze daar wel onaangekondigd een ONT hebben vervangen. Hoefden niets te tekenen.

Persoonlijk vind ik dat vreemd. Onaangekondigd iets vervangen. Zou ik niet zomaar laten doen.

Reputatie 1

@Jason van Odido@Tommie van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido@Teresa van Odido 

Gaat er nu nog iets hiermee gebeuren of hebben jullie het ook opgegeven?

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat was het zeker @dsweetje, gelukkig is het uiteindelijk toch opgelost. Dit soort problemen zijn gewoon erg lastig om op te lossen en er moet heel veel gebeuren om uiteindelijk alle poppen aan het dansen te krijgen jammer genoeg.

Als er verder nog iets is wat ik voor je kan doen, laat het gerust weten! 

Reputatie 1

10:56:49   16/11/23
me@home:~# speedtest

   Speedtest by Ookla

      Server: KPN B.V. - Amsterdam (id: 26996)
         ISP: T-Mobile Thuis
Idle Latency:     7.98 ms   (jitter: 0.15ms, low: 7.85ms, high: 8.12ms)
    Download:   387.50 Mbps (data used: 262.5 MB)
                133.13 ms   (jitter: 43.22ms, low: 8.54ms, high: 193.27ms)
      Upload:   372.42 Mbps (data used: 170.4 MB)
                  9.67 ms   (jitter: 0.76ms, low: 8.59ms, high: 12.10ms)
 Packet Loss:     0.0%

Result URL: UNKNOWN ERROR

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido@Teresa van Odido 

We hebben nu al vanaf het begin van het contract elke avond internet problemen. Nu ook weer, iedereen zit nu maar op mijn mobiele hotspot, want de vaste lijn is weer zo onstabiel als maar kan.

Ik had begin van de avond ook dat een betaling van een bestelling niet lukte doordat de verbinding weer plat ging. Het is echt geen doen, het vliegt alle kanten op. Ene seconde laat een webpagina, dan plots stopt het helemaal bij 90% laden, dan is het een paar minuten extreem traag, dan weer even snel, dan weer een paar minuten helemaal geen verbinding. Etc. Etc.

Ik begrijp uit vele forums online en bij het programma kassa dat dit veel voorkomt. Ik snap alleen niet dat het zo lang duurt. Dat de “schuld” constant bij de klant gezocht wordt. Alsof jullie de klanten niet serieus nemen.

Ik zou concrete stappen van jullie willen horen die jullie ondernemen. Graag met bewijzen.

Is er iemand op “hoger” niveau die ik over dit probleem spreken?

 

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido@Teresa van Odido Er staat een afspraak gepland voor morgen met KPN. Vanuit jullie voor zover ik begrijp. Echter hebben ze het over een koperleiding? Ik hoop wel dat ze voor glasvezel komen? Anders snap ik het niet.

Graag spoedig antwoord.

Reputatie 1

Het is weer raak vandaag. Slechte tot geen verbinding. Wifi en netwerk draait 100% haal makkelijk 500 tot 1000Mbps  van pc naar pc, het is echt het internet dat dood is. Ik verwacht morgen wel een oplossing. Minimaal een belofte voor een oplossing of alternatief en iets van compensatie. Het geduld begint erg op te raken.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, mijn collega heeft het issue bij onze Back Office neergelegd om het te onderzoeken met KPN NetwerkNL. Op dit moment heb ik nog geen update maar de navraag is gedaan. Hopelijk hebben we snel meer nieuws hierover. Ik ben zelf met kerstvakantie na vandaag. Ik heb mijn team ingelicht over het issue en ze weten bij wie ze navraag kunnen doen voor de update. Ik hoop oprecht dat we hier snel een oplossing voor hebben. Ik wil je alvast een hele fijne kerst wensen en een gelukkig nieuwjaar!🎅

Reputatie 2

Ik heb Odido internet nu opgezegd en wij gaan naar KPN. Ik ben benieuwd of de problemen van het trage internet van Odidio in de avonduren dan opgelost zijn. Hetzelfde probleem als @dsweetje . Mijn vermoede is namelijk dat het niet komt door je ONT, modem/router of KPN netwerk. Maar door het netwerk van Odido zelf.

Ik laat het wel weten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dsweetje, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb het doorgezet naar mijn collega, hij zal het doorzetten naar KPN NetwerkNL. Hopelijk kunnen zij de oorzaak vinden en dit nu eindelijk oplossen. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @dsweetje, dit zullen we zeker doen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

@Jason van Odido@Tommie van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido 

Ik hoop echt dat die ONT iets gaat oplossen.

Dit is geen doen:

https://www.speedtest.net/my-result/a/9813161970

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, daar ben ik alweer. KPN NetwerkNL wil het niet oppakken omdat het ONT niet vervangen is. We hebben zojuist een nieuw ONT opgestuurd en Guidion hiervoor aangestuurd. Zou je een terugkoppeling willen geven of dit geholpen heeft ja of nee? Zo niet, dan geef ik het direct door en dan zetten we het direct door naar KPN NetwerkNL. 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Helaas nog steeds onstabiel internet in de avonduren. Die ONT heeft niet geholpen.😐

Reageer