Problemen met glasvezel, net nieuw maar werkt zeer onstabiel

  • 13 November 2023
  • 100 reacties
  • 1859 Bekeken


Toon eerste reactie

100 reacties

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van OdidoHelaas nog steeds regelmatig storingen.

Weten jullie al iets meer?

Ik heb ook het idee dat de modem niet helemaal lekker is. Regelmatig moet ik mijn lan instellingen aanpassen omdat ze niet meer goed werken.

Reputatie 1

Beste @Tommie van Odido je snapt hopelijk dat dit echt onzin is wat je nu zegt. Ik heb eigen access points met utp6 kabel verbonden naar de modem.

Dit werkt de gehele dag goed totaan de avond.

Vanaf 17.00-19.00 tot ongeveer 22.00-23.00 is elke dag storing ook via de vaste kabelverbinding. Bewijzen zitten er inmiddels genoeg in dit forum item. Ik wil gewoon dat dit opgelost wordt. Jullie zouden ook heel simpel zelf de verbinding een aantal avonden achter elkaar op stabieliteit kunnen testen. En dan niet 1 ping maar gewoon even een volledige meting tussen 19 en 23 uur.

 

 

Reputatie 1

 @Tommie van Odido@Jason van Odido  Is daar een meldingsnummer of iets van? Ik hoor nu weer dat er iets loopt, maar wat dan precies? Bij wie? Hoe? Kan je mij die informatie mailen?

 

Reputatie 1

@Jason van Odido Ik heb gedurende de dag speedtests uitgevoerd vanuit commandline via een gigabit kabel verbinding. Momenteel in de avond weer veel last van storing. en een keer vanmiddag. Vaak kan speedtest niet eens meten, of er is een error bij het opzetten van de verbinding of bij het afsluiten van de test. Ik zal ze hieronder plaatsen ( @DDEXT  hier een speedtest van mij van vandaag, lijkt dat op wat bij jou gebeurd? ) :

 

13:37:14 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 3.97 ms (jitter: 1.03ms, low: 3.92ms, high: 7.83ms) Download: 377.75 Mbps (data used: 170.3 MB) 115.87 ms (jitter: 37.90ms, low: 7.32ms, high: 429.07ms) Upload: 368.66 Mbps (data used: 244.7 MB) 4.85 ms (jitter: 1.49ms, low: 3.73ms, high: 23.74ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/1c79f821-b8a4-4523-950a-6c420687aadb

14:34:18 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 3.98 ms (jitter: 0.05ms, low: 3.91ms, high: 4.03ms) Download: 290.02 Mbps (data used: 412.1 MB) 8.09 ms (jitter: 4.88ms, low: 4.11ms, high: 255.69ms) Upload: 371.18 Mbps (data used: 308.2 MB) 5.14 ms (jitter: 4.08ms, low: 3.92ms, high: 217.77ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/73994225-8f96-4920-94c1-58ae2d0e565c

14:35:01 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: NovoServe - Schiphol-Rijk (id: 8997) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 7.97 ms (jitter: 0.05ms, low: 7.90ms, high: 8.02ms) Download: 375.65 Mbps (data used: 285.3 MB) 17.53 ms (jitter: 3.56ms, low: 4.27ms, high: 41.04ms) Upload: 371.25 Mbps (data used: 196.0 MB) 5.33 ms (jitter: 6.86ms, low: 4.10ms, high: 220.10ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/f1dd955a-c7cc-49c5-bac2-64c66e4d8662

15:50:36 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 15:50:44.834] [error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) [2023-11-14 15:50:44.834] [error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) [2023-11-14 15:50:44.843] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [2023-11-14 15:50:44.843] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [error] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

15:52:10 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

[error] Error: [101] Network unreachable Server: NovoServe - Schiphol-Rijk (id: 8997) ISP: T-Mobile Thuis Latency: FAILED [error] Latency test failed

15:53:49 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 15:53:59.206] [error] Trying to get interface information on non-initialized socket.

Speedtest by Ookla

[error] Error: [101] Network unreachable [error] Error: [-3] Try again Server: NovoServe - Schiphol-Rijk (id: 8997) ISP: T-Mobile Thuis Idle Latency: 7.62 ms (jitter: 53.76ms, low: 6.51ms, high: 218.78ms) Download: 377.19 Mbps (data used: 296.3 MB) 122.74 ms (jitter: 52.96ms, low: 5.58ms, high: 492.49ms) Upload: 367.61 Mbps (data used: 304.9 MB) 6.68 ms (jitter: 19.95ms, low: 4.22ms, high: 308.67ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/ae4b8eed-a658-4dab-ab81-b59dec523f9e

15:55:03 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 155.51 ms (jitter: 109.00ms, low: 4.33ms, high: 223.73ms) Download: 378.22 Mbps (data used: 554.0 MB) 128.28 ms (jitter: 58.76ms, low: 5.01ms, high: 894.40ms) Upload: 366.18 Mbps (data used: 419.2 MB) 76.70 ms (jitter: 53.23ms, low: 3.95ms, high: 553.05ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/27768481-d904-4d7d-8d27-2a77dd82071f

16:29:16 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 6.59 ms (jitter: 2.99ms, low: 4.43ms, high: 7.50ms) Download: 376.54 Mbps (data used: 179.5 MB) 100.88 ms (jitter: 25.56ms, low: 8.02ms, high: 168.55ms) Upload: 374.70 Mbps (data used: 205.4 MB) 5.08 ms (jitter: 6.61ms, low: 3.92ms, high: 219.58ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/327a4b11-0cb1-4656-8c49-403715c23e7c

16:33:54 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 6.76 ms (jitter: 2.75ms, low: 4.15ms, high: 8.01ms) Download: 378.11 Mbps (data used: 175.6 MB) 101.15 ms (jitter: 32.39ms, low: 7.12ms, high: 440.64ms) Upload: 370.92 Mbps (data used: 172.1 MB) 4.99 ms (jitter: 0.73ms, low: 3.87ms, high: 8.25ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/04c12efb-9f0d-4ffd-97a4-d4d40cd61d14

16:49:18 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Voiped Telecom - Amsterdam (id: 41000) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 7.92 ms (jitter: 0.31ms, low: 7.69ms, high: 8.26ms) Download: 374.26 Mbps (data used: 245.0 MB) 37.95 ms (jitter: 8.66ms, low: 6.84ms, high: 136.01ms) Upload: 262.17 Mbps (data used: 223.7 MB) 7.03 ms (jitter: 2.78ms, low: 4.67ms, high: 32.36ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/38314a8d-11fb-47b2-b0bd-f7ef014c8f09

16:53:28 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 7.98 ms (jitter: 0.12ms, low: 7.87ms, high: 8.14ms) Download: 378.59 Mbps (data used: 175.2 MB) 17.11 ms (jitter: 2.82ms, low: 6.07ms, high: 55.24ms) Upload: 373.66 Mbps (data used: 168.2 MB) 5.15 ms (jitter: 0.96ms, low: 4.14ms, high: 9.55ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/42bb52d2-24d7-4e2f-bb47-30b71639c10f

20:56:34 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 20:56:46.472] [error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) [2023-11-14 20:56:46.472] [error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) [2023-11-14 20:56:46.492] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [2023-11-14 20:56:46.492] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [error] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

20:57:00 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 20:57:12.785] [error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) [2023-11-14 20:57:12.785] [error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) [2023-11-14 20:57:12.794] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [2023-11-14 20:57:12.794] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [error] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

20:57:40 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

[error] Error: [-3] Try again Server: Jonaz B.V. - Amersfoort (id: 10644) ISP: T-Mobile Thuis Idle Latency: 7.55 ms (jitter: 107.69ms, low: 6.12ms, high: 221.60ms) Download: 378.94 Mbps (data used: 576.6 MB) 87.90 ms (jitter: 51.17ms, low: 4.92ms, high: 1039.43ms) Upload: 304.63 Mbps (data used: 288.1 MB) Packet Loss: 0.0% Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/de639174-97a7-40a2-a099-d1c149eff27f

20:58:33 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 70.54 ms (jitter: 55.73ms, low: 4.06ms, high: 221.04ms) Download: 368.72 Mbps (data used: 465.2 MB) Upload: 373.70 Mbps (data used: 484.4 MB) Packet Loss: Not available. Result URL: UNKNOWN ERROR.

20:59:39 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: NovoServe - Schiphol-Rijk (id: 8997) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 7.89 ms (jitter: 0.21ms, low: 7.54ms, high: 8.03ms) Download: 370.38 Mbps (data used: 363.4 MB) 66.68 ms (jitter: 43.53ms, low: 4.91ms, high: 521.51ms) Upload: 370.74 Mbps (data used: 360.1 MB) 57.01 ms (jitter: 44.99ms, low: 4.10ms, high: 1673.21ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/ef1134c1-4968-489c-b009-eb42577d455f

21:00:31 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 69.13 ms (jitter: 54.14ms, low: 4.21ms, high: 217.73ms) Download: 377.24 Mbps (data used: 499.9 MB) 99.12 ms (jitter: 52.35ms, low: 5.24ms, high: 1060.35ms) Upload: 368.55 Mbps (data used: 445.7 MB) 10.73 ms (jitter: 27.07ms, low: 3.73ms, high: 410.71ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/ad2bbd84-90e4-4f54-a2c4-776051c30c67

21:07:56 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 21:08:18.045] [error] Configuration - Timeout was reached (TimeoutException) [2023-11-14 21:08:18.046] [error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) [2023-11-14 21:08:18.054] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [2023-11-14 21:08:18.054] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [error] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

21:08:28 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

[error] Error: [0] Cannot read from socket: Server: NovoServe - Schiphol-Rijk (id: 8997) ISP: T-Mobile Thuis Idle Latency: 6.71 ms (jitter: 2.32ms, low: 4.69ms, high: 8.07ms) Download: 372.44 Mbps (data used: 366.0 MB) 300.77 ms (jitter: 75.62ms, low: 4.58ms, high: 1024.92ms) Upload: 366.59 Mbps (data used: 316.3 MB) 80.48 ms (jitter: 49.61ms, low: 4.20ms, high: 386.54ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/fc1d6c0b-e12a-4956-bf2b-29190b977540

21:10:51 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 21:11:04.295] [error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) [2023-11-14 21:11:04.295] [error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) [2023-11-14 21:11:04.315] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [2023-11-14 21:11:04.315] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [error] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

22:15:35 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 22:15:53.274] [error] Configuration - Timeout was reached (TimeoutException) [2023-11-14 22:15:53.274] [error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) [2023-11-14 22:15:53.282] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [2023-11-14 22:15:53.282] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [error] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

22:16:05 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 22:16:17.316] [error] Configuration - Couldn't resolve host name (HostNotFoundException) [2023-11-14 22:16:17.316] [error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) [2023-11-14 22:16:17.323] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [2023-11-14 22:16:17.323] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [error] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

22:16:24 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 22:16:35.134] [error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) [2023-11-14 22:16:35.134] [error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) [2023-11-14 22:16:35.141] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [2023-11-14 22:16:35.141] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [error] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

22:16:48 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

  Server: Jonaz B.V. - Amersfoort (id: 10644)
ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 8.03 ms (jitter: 0.15ms, low: 7.75ms, high: 8.15ms) Download: 377.66 Mbps (data used: 487.9 MB) 129.92 ms (jitter: 57.54ms, low: 5.93ms, high: 1009.74ms) Upload: 370.23 Mbps (data used: 285.3 MB) 48.65 ms (jitter: 42.66ms, low: 4.61ms, high: 332.15ms) Packet Loss: 0.0% Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/c40cf0c2-f8cf-4853-86ba-b8ef5fd4fc0a

22:17:31 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

  Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566)
ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 216.97 ms (jitter: 106.84ms, low: 5.26ms, high: 218.09ms) Download: 378.74 Mbps (data used: 514.4 MB) 24.02 ms (jitter: 32.73ms, low: 4.76ms, high: 401.20ms) Upload: 374.31 Mbps (data used: 411.0 MB) 27.55 ms (jitter: 35.20ms, low: 4.14ms, high: 524.48ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/e2761ad9-e0c8-41bb-81f3-2ca87f90be78

22:20:43 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 22:20:50.173] [error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) [2023-11-14 22:20:50.174] [error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) [2023-11-14 22:20:50.181] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [2023-11-14 22:20:50.181] [error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) [error] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

22:20:55 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

  Server: KPN B.V. - Amstelveen (id: 61186)
ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 7.93 ms (jitter: 0.11ms, low: 7.87ms, high: 8.07ms) Download: 380.71 Mbps (data used: 612.5 MB) 61.30 ms (jitter: 35.61ms, low: 8.13ms, high: 326.95ms) Upload: 316.90 Mbps (data used: 271.2 MB) 9.67 ms (jitter: 20.12ms, low: 8.14ms, high: 452.81ms) Packet Loss: 0.0% Result URL: UNKNOWN ERROR.

22:21:46 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

[error] Error: [0] Timeout occurred in connect. Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis Idle Latency: 69.24 ms (jitter: 214.21ms, low: 4.28ms, high: 219.81ms) Download: 379.10 Mbps (data used: 505.3 MB) 30.66 ms (jitter: 33.39ms, low: 5.30ms, high: 450.88ms) Upload: 374.75 Mbps (data used: 504.0 MB) 27.97 ms (jitter: 35.31ms, low: 4.03ms, high: 436.38ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/ec867309-f34a-459b-a2c9-2cbf41d7244e

22:22:38 14/11/23 me@home:~# speedtest [2023-11-14 22:22:46.886] [error] Trying to get interface information on non-initialized socket.

Speedtest by Ookla

[error] Error: [101] Network unreachable Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis Idle Latency: 7.89 ms (jitter: 0.80ms, low: 5.22ms, high: 8.06ms) Download: 379.34 Mbps (data used: 506.4 MB) 49.58 ms (jitter: 40.76ms, low: 6.51ms, high: 502.59ms) Upload: 372.60 Mbps (data used: 515.3 MB) 5.36 ms (jitter: 19.73ms, low: 3.83ms, high: 276.07ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/5cbcd0b9-c891-47b4-9b2c-ead48c371207

 

 

Reputatie 1

Wat me vandaag wel opviel is dat de speedtests het of wel doen, al dan niet altijd even stabiel, maar met hikups, of helemaal niet. Eerdere malen was ook de gemeten snelheid van meestal upload 0 of nihil.

Reputatie 7
Badge +5

@dsweetje Dank! @Tommie van Odido zal je op de hoogte houden, dit zal na het weekend zijn. Dank voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, ik heb het een paar dagen geleden intern voor je doorgezet. Echter heb ik nog geen antwoord van die collega. Ik heb het nu naar een andere collega doorgezet, hopelijk kan hij dit nogmaals doorzetten. Excuses voor de vertraging. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido 

Dit weekend is het echt verschrikkelijk. Vrijdag kinderfeestje gehad dat een online gamefeestje moest worden maar dat liep helemaal in de soep.Deze zaterdag en zondag is het echt extreem instabiel, niet alleen in de avond, maar gewoon de hele tijd. We worden er echt zwaar geirriteerd van . Ik wil eigenlijk ook gewoon een compensatie. Dit internet is gewoon niet te gebruiken. Vrijdag ochtend viel mijn hele werkverbinding eruit. Dit weekend is het praktisch onbruikbaar. Hoe lang gaat het nog duren voordat iemand iets gaat fixen?

Reputatie 6
Badge +2

@dsweetje Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had gehoopt dat de nieuwe ONT de oplossing zou zijn. Ik wacht jouw metingen af en dan zet ik het direct door naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen dan gelijk KPN Netwerk NL aansturen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, het ticket is opnieuw gesloten omdat ze niks hebben kunnen vinden. Zou je de verbinding in de gaten willen houden? Als het opnieuw gaat spelen ga ik het via een andere weg escaleren. 

Reputatie 1

het is vooral de upload snelheid die drastisch daalt op vele momenten.

 

 

maar soms ook alles

 

 

ter info: ik ben nu de enige die op ons netwerk bezig is en test en ik ben met vaste utp kabel verbonden.

 

Reputatie 1

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het lijkt op een probleem te zijn aan de kant van WBA, KPN NetwerkNL. Wat het precies is durf ik niet te zeggen @dsweetje

Reputatie 1
Mijn verbinding.


een paar als het goed gaat:


 

 

 

 

En als het minder goed gaat:
 

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido  Sorry voor irritatie in het bericht, Maar het is allemaal zeer frustrerend…

Vaak is het trouwens sowieso het geval dat ik mijn upload snelheid niet haal:

 

maar met name in de avond valt deze regelmatig helemaal weg:
 

 

 

Ik hoop dat jullie hier genoeg aan hebben en dat het snel opgelost wordt.

Reputatie 1

Hey @dsweetje, het is niet dat we niet antwoorden maar omdat je in de loop van de dag reageert komt jouw topic weer achteraan te staan. We werken namelijk van oud naar nieuw en als je in je eigen topic vaker reageert dan komt hij weer achteraan te staan.

Dit soort problemen zitten vaak in de wijkcentrale, echter heb ik die screenshots nodig om het door te zetten. Dan heb ik alle informatie bij elkaar en kan het ticket niet worden afgekeurd. Als een ticket wordt afgekeurd duurt het namelijk alleen maar langer. Dit euvel ligt waarschijnlijk ergens in het WBA netwerk.

@Tommie van Odido Sorry voor de frustratie in mijn bericht. Ik heb hierboven een lading screenshots van gedurende de dag.
De pc waarop gemeten is, is direct aangesloten op de Zyxel T56. DNS instelling in de modem staat op ISP. Ip Range is aangepast naar 192.168.2.* maar dat zou niet mogen uitmaken hoop ik.

Reputatie 1

@Teresa van Odido 
Weet jij wanneer @Tommie van Odido  weer terug is?

Reputatie 1

Ik heb niet heel veel tijd gehad om te testen, maar bijvoorbeeld nu hapert het heel erg:

 

https://www.speedtest.net/my-result/a/9853858527

 

https://www.speedtest.net/my-result/a/9854028218

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor de update @dsweetje. We hebben het uitgezet! Hopelijk krijgen we snel antwoord terug.

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Verbinding ischt weer baggerslecht.

Ik kan zeggen dat de ONT vervanging de verbinding ietsje stabieler gemaakt heeft, maar nog regelmatig dit soort problemen :-(

Ik denk dat KPN Netwerk echt naar de aansluiting op de wijkcentrale moet kijken, of de capaciteit moet verhogen van het netwerk, of ligt dat bij jullie?

Heel vaak halen we hier sowieso regelmatig minder dan 300Mbit, en oo zijn max 380 (400MBit lijn)

Please los het probleem nu eens op, ik vind het belachelijk om telkens opnieuw speedtests te moeten doen.

Reputatie 7
Badge +9

Daar is geen nummer van of lopend ticket. Er zijn meerdere klanten op het WBA-netwerk die dit ervaren en heb alles samen gebundeld en doorgezet naar de desbetreffende collega die hier over gaat. Zodra ik hier een terugkoppeling van heb zal ik het je laten weten @dsweetje

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, ik ben meteen voor je gaan kijken maar het ticket staat nog open. Hopelijk wordt het snel opgepakt zodat jullie normaal kunnen genieten van een stabiele internet verbinding. Als het eenmaal opgelost is kunnen we samen kijken naar een passende compensatie! 

Reputatie 1

Bekijk mijn resultaat van de Speedtest! Hoe snel is jouw internetverbinding? https://www.speedtest.net/my-result/a/9854632746

Reputatie 1

Toen ik nog tweak had was het sneller. Maar ik vind de speedtest via de site wat kort.

https://www.speedtest.net/result/15783047675

 

Ik heb vandaag pas echt mijn verbinding kunnen testen op de PC. Ik ga van een 1gb router vanuit mijn werkruimte naar binnen in de meterkast waar de modem staat. Verbonden via nog geen 5 meter cat6a.
 

Had cyberpunk even van mijn pc gehaald om deze als test even opnieuw te installeren. Ik moet dat eigenlijk even 3 keer achter elkaar doen met verschillende games.

 

Ik haalde snelheden van 117mb per seconde. Maar er was wel even een goede paar minuten helemaal niks. Denk alleen dat dit aan steam lag want de rest van het internet werkte prima.

Ik ga het zeker nog even in de gaten houden.

Mijn speedtests bij TWEAK waren echter wel beter. MAar ik durf te wedden dat dit puur de techniek/methode is. TWEAK was direct aangesloten zonder PON op de modem. 

Net zoals ik ooit had met KPN mijn eerste 1gb verbinding. Dat was ook altijd sneller.

Maar zolang de echte praktische zaken goed zijn, maakt die speedtest me niet zoveel uit.

Reageer