Problemen met glasvezel, net nieuw maar werkt zeer onstabiel

  • 13 November 2023
  • 100 reacties
  • 1859 Bekeken


Toon eerste reactie

100 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dsweetje, slim dat je aan de digitale bel trekt hier; welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Kun je 3 speedtests uitvoeren via Ookla (speedtest.net) en dan graag zowel in de avonduren als rond de ochtend en het middaguur. Als het probleem met jitter, latency en ingezakte snelheid vanaf de namiddag plaatsvindt, wil ik graag checken hoe dit zicht vertaalt in een test. Ik zie in de verbinding zelf niet eens zoveel bijzonders maar ben wel benieuwd hoe het eruit ziet vanuit jouw kant. Thanks alvast! 

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido

Fijn dat jullie niet meer reageren. Ik ga zo wel wat screenshots maken volgens jullie handleiding. Eigenlijk zeggen jullie bij Odido dus, het ligt nooit aan ons, tenzij anders bewezen, maar alleen volgens onze regeltjes. Velen die hier iets posten zijn echt geen nitwits. Hebben echt verstand van zaken. Regelmatig denk ik meer dan jullie... Bewijs daarvan maar eens het tegendeel. Het is zeer duidelijk dat er iets mis is met jullie netwerk op sommige aansluitingen. Doe er gewoon iets aan, en houdt je goede naam en je klanten.

Screenshots volgen, in de loop van de dag.

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

Ik zal weer wat desktop / kabel metingen uitvoeren en dan opsturen.

Reputatie 7
Badge +16

@dsweetje Bedankt voor je update en terugkoppeling! We gaan duimen dat dit zo blijft.

Reputatie 1

Het is echt zo onstabiel, de hele tijd uitval. Enals het dan “goed” gaat is het nooit een hele stabiele lijn in de probleem avonden.

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido 

Ik vind eigenlijk dat wij meer dan genoeg geduld hebben gehad. En ik verwacht nu op zeer korte termijn een oplossing. Ik ga ondertussen ook alvast kijken naar andere providers, want eigenlijk hebben we de hoop hier opgegeven dat het nog goed gaat komen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, jij ook de allerbeste wensen!

Op 29 december is het verzoek opgestuurd naar onze logistiek. Door de feestdagen is er een kleine vertraging opgelopen. Ik ga er vanuit dat het ONT deze week opgestuurd word. Dan heb je hem meestal binnen drie werkdagen binnen. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido Vandaag de gehele dag baggerslecht internet. Een soort lichtknopje dat constant aan en uit gaat.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dsweetje, jouw probleem loopt al intern. Daarom kan het wat langer duren dan normaal omdat we niet de “normale” weg bewandelen. Ik hoop snel een terugkoppeling te krijgen van de desbetreffende persoon!

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido 

Is er al nieuws? Ik heb nog nooit iets vernomen van de technische dienst.

Trouwens een leuk feitje. De buren hebben ook eenzelfde glasvezel kabel van KPN Netwerk. Echter zij zitten bij KPN. En die hebben nergens last van. Dus ze geven bij KPN Netwerk duidelijk voorrang aan de KPN contracten. Misschien iets voor jullie om op hoger niveau uit te spelen?

Vandaag is het in tegenstelling tot gisteren en de dagen ervoor, redelijk stabiel gebleven, ook nu einde middag en avond. Dit is voor het eerst sinds we de verbinding hebben. Wel wat latency. Maar niet extreem vandaag. Kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk. Misschien minder belasting van het netwerk of zo.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dsweetje, zoals ik eerder al heb aangegeven is dit niet iets wat we snel kunnen oplossen. Op 07-12 is het doorgezet met de rest van de klanten op het WBA-netwerk, ik heb sinds dien geen update meer gehad. Uiteraard zal ik de kosten voor je vergoeden sinds het probleem bij ons bekend is tot dat het verholpen is. Het dient wel eerst opgelost te zijn want dan heb ik een vaste periode om te vergoeden.

Reputatie 1

@Jason van Odido @Tommie van Odido 

Ik hoop het ook. Zouden jullie nog kunnen kijken naar een compensatie voor alle maanden van problemen?

@Tommie van Odido jij had aangegeven dat je dit zou doen nadat het probleem opgelost was. Wat wil je voorstellen?

 

Reputatie 1

P

@Tommie van Odido Please los dit snel op.

Reputatie 7
Badge +9

Dat is ook niet zo gek @dsweetje. Je hebt wifi uitgeschakeld op het modem. Heb je hier een reden voor?  

Reputatie 7
Badge +8

Hi @dsweetje, dank je wel voor het laten weten! Ik zie inderdaad de datum 19 oktober terug in het systeem. De periode van 19-10 t/m 25-2 vergoed ik dan ook voor je. Omdat de verbinding voor de helft werkte, krijg je dan ook de helft van de abonnementskosten van deze periode terug. Dit is een bedrag van €54,16. Je ontvangt hier zo ook nog een bevestiging van per e-mail! 

Reputatie 7
Badge +9

Dat hopen wij ook @dsweetje! Hopelijk ontvang je hem snel.

 

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat is inderdaad vreemd @dsweetje! Ik kan jammer genoeg niet in hun systeem kijken. Ik wacht nog steeds op antwoord van de desbetreffende collega. Anders ga ik het maandag bij een ander neerleggen. 

Reputatie 7
Badge +9

Daar tga ik wel vanuit @dsweetje! Kan je mij een update geven als ze langs geweest zijn? 

Reputatie 1

@Tommie van Odido, is er reeds nieuws, het duurt wel heel lang…..

Vanmiddag ging het weer plat:

https://www.speedtest.net/result/15877145672
 

Daarna ging ook het lampje van het internet rood branden op de modem en heb ik alles in huis gereset.

Het was erg onstabiel vanmiddag.

Reputatie 1

@Tommie van Odido Ik weet niet wat je suggereert, maar de wifi hier is prima. Ik gebruik 3 hotspots die werken 100%. Interne netwerktests zijn helemaal goed. De storingen zijn alleen op de glasvezellijn die praktisch elke avond er grotendeels uit ligt.

Het zou fijn zijn als je dat serieus nam. Ik ben al meerdere van deze storingen tegengekomen om dit forum en helaas zie ik dat iedereen die hetzelfde had met jullie service gestopt is. Ik hoop dat dit een uitzondering wordt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Je hebt wifi uitgeschakeld op het modem @dsweetje. Heb je dit gedaan voor je wifipunten? Ik raad je aan om wifi weer aan te zetten. Daarnaast ondersteund het Zyxel modem maar twee extra accespoints. Zyxel ondersteund een maximum van drie accespoints, het modem is daar één van. Ook als je Wifi uitschakeld op het modem. Ik gok dat de verstoring daarvandaan komt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, het is niet dat we niet antwoorden maar omdat je in de loop van de dag reageert komt jouw topic weer achteraan te staan. We werken namelijk van oud naar nieuw en als je in je eigen topic vaker reageert dan komt hij weer achteraan te staan.

Dit soort problemen zitten vaak in de wijkcentrale, echter heb ik die screenshots nodig om het door te zetten. Dan heb ik alle informatie bij elkaar en kan het ticket niet worden afgekeurd. Als een ticket wordt afgekeurd duurt het namelijk alleen maar langer. Dit euvel ligt waarschijnlijk ergens in het WBA netwerk.

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Hoi @Tommie van Odido, ik begrijp van jullie dat het een lastig probleem is, maar is al we duidelijk wat precies het probleem is?
Het begint trouwens nu alweer….
 

 

Ik hoop dat jullie snel weten hoe en wanneer het opgelost gaat worden.

 

Dennis

Reputatie 1

@Tommie van Odido KPN is dus langs geweest en heeft de pique (het uiteinde) van de glasvezelkabel schoongemaakt (deze was niet 100% schoon) en de ONT vervangen. Bij de huidige ONT kreeg ik de opmerking dat die een heel oud type is, waarvan bekend is dat deze problemen geeft. Ook zei de medewerkster van KPN dat dit type eigenlijk niet meer uitgegeven wordt.

De KPN medewerkster zei ook dat zei de huidige ONT niet bereiken kon. Heeft het mij laten zien.

Na vervanging waren alle ONT bereikbaarheid metingen groen.

Ze hebben de oude ONT van deze keer en de vorige die Guidion had achtergelaten meegenomen.

Er zit nu een ONT op van het merk Nokia.

Ik houd vandaag nog even in de gaten, maar de verbinding lijkt nu stabiel. Direct op het moment na de vervanging was de verbinding gelijk beter. De KPN medewerkster kreeg gelijk gejuig en applaus vanuit onze woonkamer.

Jammer dat Guidion dit niet wist/gedaan heeft vorige keer.

Ik laat morgen weten hoe vandaag gelopen is, maar het lijkt of het nu opgelost is.

Als jullie vast kunnen nadenken over een compensatie voor de verstoringen dan zou dat fijn zijn.

 

Groeten Dennis

 

Reageer