Problemen met glasvezel, net nieuw maar werkt zeer onstabiel

  • 13 November 2023
  • 100 reacties
  • 1859 Bekeken


Toon eerste reactie

100 reacties

Reputatie 1

Weet verder niet hoe handig je bent maar ik heb een ook een raspberry pi 4 waar ik dit op geinstalleerd had.

 

Weet niet of alles nu ook nog lekker werkt. Misschien interessant. Zo kan je over een langere periode automatisch speedtesten doen zonder dat je dat zelf steeds hoeft te doen.

 

https://github.com/henrywhitaker3/Speedtest-Tracker

Reputatie 1

Heb je dat GPON kastje al eens op de lanpoort van de router gezet een ingelogd? Je kunt dan een complete reset doen, als je kastje verder gewoon goed geregistreerd staat kan dat geen kwaad denk ik.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dsweetje, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je een eigen modem hebt aangesloten. Zou je ons modem willen aansluiten en je verbinding opnieuw willen testen? Het liefst bedraad en volgens onze norm, dan kan ik het voor je onderzoeken. Alvast bedankt! 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, we hebben dit euvel intern doorgezet. Het kan wat langer duren dan normaal om dit te onderzoeken. 

Reputatie 1

Laatste bericht en dan ben ik er weer klaar mee voor vanavond.

Starfield download met 50mb/s 

Jedi Survivor download met 115mb/s 

 

Steam is geen goede indicatie voor het testen van de maximale snelheden. Maar het geeft wel aan dat ik wellicht met een marge van een paar mb/s net zo snel download als bij TWEAK.

Dat moet dan natuurlijk ook wel zo blijven :P

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, ik heb nog niks gehoord van de desbetreffende persoon. Wel hebben we afgelopen vrijdag een nieuwe agent gelanceerd. Zou je de Zyxel een fabrieksreset willen geven en eigen apparatuur willen loskoppelen en een bekabelde test uit willen voeren met de standaard instellingen? Ben erg benieuwd of er verschil is. Ook heb ik je op de lijst gezet voor de nieuwe firmware, de B10. Hopelijk zal dit al wonderen verrichten. Ik blijf wachten op een response. Zodra ik reactie heb zal ik het doorgeven!

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Cheyenne van Odido Ik heb de modem gereset en het meeste standaard laten staan, alleen de wifi uitgezet

Hoe kan ik zien welke firmware we nu hebben?

Er was net weer storing. Misschien kunnen jullie zien wat er mis gaat?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, super bedankt voor al deze testen. Ik heb alle informatie doorgezet naar onze techneuten. Hopelijk kunnen we de boosdoener opsporen en dit voor je oplossen! Wordt vervolgd. 

Reputatie 1

Het lijkt nu nog slechter dan voor de reset

Reputatie 6
Badge +2

@dsweetje Ik vermoed dat @Tommie van Odido zelf een lijntje heeft uitstaan om dit voor je op te lossen! Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik weet zeker dat hij dit gelijk oppakt wanneer hij er weer is (vermoedelijk a.s. maandag). 

@Tommie van Odido@Jason van Odido 

Is er al nieuws? Ik heb nog nooit iets vernomen van de technische dienst.

Trouwens een leuk feitje. De buren hebben ook eenzelfde glasvezel kabel van KPN Netwerk. Echter zij zitten bij KPN. En die hebben nergens last van. Dus ze geven bij KPN Netwerk duidelijk voorrang aan de KPN contracten. Misschien iets voor jullie om op hoger niveau uit te spelen?

Vandaag is het in tegenstelling tot gisteren en de dagen ervoor, redelijk stabiel gebleven, ook nu einde middag en avond. Dit is voor het eerst sinds we de verbinding hebben. Wel wat latency. Maar niet extreem vandaag. Kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk. Misschien minder belasting van het netwerk of zo.

 

De conclusie dat de provider KPN voorrang krijgt op het netwerk is nogal voorbarig. Als je een ONT van Odido hebt, gebruik je enkel de fysieke glasvezel lijn van je woning tot de centrale en is alles daar achter volledige in beheer door Odido. Enige vorm van voorrang is dus uitgesloten.

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido@Teresa van Odido 
Ik kreeg van de kids te horen dat er gisteren iemand voor de deur stond om alweer de ONT te vervangen. Ik heb hier echter geen berichten of afspraken van kunnen vinden.

Weten jullie hier iets vanaf? Het was ook iemand in KPN kleding, niet Guidion.

Reputatie 1

Beste @Jason van Odido@Tommie van Odido@Ishana van Odido@Cheyenne van Odido,

 

Is er al nieuws? Het is nog elke dag drama. :-(

Reputatie 1

@Tommie van Odido Is er al wat nieuws?

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Alles ligt er weer uit, 100% wifi verbinding. 0% internet connectie. Is nu alweer een kwartier zo. Zucht….

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dsweetje, excuus, door ziekte ben ik een paar dagen weggeweest.

Ik ben echt ontzettend blij dat het eindelijk opgelost is! Help me herinneren vanaf welke datum je dit bij ons hebt aangekaart, dan kijk ik wat ik in mijn systeem kan vinden en dan zal ik de gehele periode de kosten van Internet voor je vergoeden. 

Reputatie 6
Badge +2

@dsweetje Tot nu toe lijkt het goed te gaan, dat is mooi! 😀

Ik wil de vergoeding met alle liefde regelen, maar ik weet niet wat er verder is afgesproken. Op dit moment is @Tommie van Odido niet aanwezig, maar ik heb hem hier een bericht over gestuurd. Ik weet zeker dat hij dit oppakt wanneer hij er weer is! Alvast super bedankt voor je geduld. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta paraat. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

Volgens mij heb ik het telefonisch al gemeld in de eerste weken na aanvang contract. Ik denk ergens in de laatste 2 weken van oktober. Begin november ben toen dit topic gestart, omdat via de telefoon toen geen oplossing bood. Volgens de persoon aan de andere kant van de lijn was de verbinding in orde.

Ik zie dat ik in ieder geval, na de 2de keer bellen iets per mail heb teruggekregen op 8 november 2023.

Maar de lijn heeft dus vanaf aanvang contract in oktober nooit goed gewerkt, iig niet in de avonden en het weekend.

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido@Cheyenne van Odido 
 

Is er al nieuws?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, dat is goed nieuws. Hopelijk is het nu stabiel! Ik zie graag een update over de stabiliteit. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido 
Ten eerste beste wensen voor dit nieuwe jaar!
Wij waren een weekje weg, echter is er geen post ontvangen met een pakketje met een nieuwe ONT.
Neemt Guidion die zelf mee? De afspraak met Guidion staat wel, voor volgende week woensdag.

Mochten jullie nog iets moeten opsturen, dan graag voor die tijd.

De storingen zijn overigens nog steeds.

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido 

Even voor de registratie, net om 19.10:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, thanks voor het testen. We gaan het vandaag nog terugkoppelen aan KPN NetwerkNL. Hopelijk kunnen zij het nu eindelijk gaan oplossen!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, nee dat kan ik niet terug zien in mijn systeem. Dit kan door de Back Office geïnitieerd zijn. Ik heb navraag gedaan bij de desbetreffende persoon die hier verantwoordelijk voor is. Zodra ik antwoord heb zal ik het je laten weten!

Heeft de monteur van KPN NetwerkNL het ONT vervangen uiteindelijk?

Reageer