Skip to main content

oplevering ODF netwerk. wanneer Odido Internet?

  • 25 November 2023
  • 88 reacties
  • 1817 Bekeken

Open Dutch Fiber zegt dat ze het netwerk in mijn postcodegebied hebben opgeleverd, 3281 **.  Ik krijg verschillende mailtjes toegezonden. Het ene moment kan ik een werkende verbinding verwachten tussen november - december. Het andere moment wordt  januari - maart genoemd. Als ik de verschillende postcode checks doe op de websites van Odido, Open Dutch Fiber en E-Fiber staat er dat er glasvezel beschikbaar is op mijn adres. Ik heb al een huisaansluiting en nu is het  wachten tot jullie de PoP gereed maken.

Wanneer gaan jullie de PoP voorzien van jullie apparatuur? En wanneer heb ik een werkende verbinding?

Ik hoop zoals jullie postcode check aangeeft, binnen nu en een paar weken. 

88 reacties

@Dave670 , @stefan.1997 

Respect voor alle tijd en moeite die jullie hier intussen in hebben gestoken. Een extra dikke aansluiting lijkt mij toch wel op zijn plaats.

Ik woon inderdaad midden tussen alle componisten en volgens het plaatje ergens in het begin van dit verhaal wacht ik dus om door gelust te worden naar de POP aan de Middelsluissedijk OZ. In hoever is deze al in bedrijf?

Dan ben ik toch wel ernstig benieuwd welke straat de gemeente eerst eigenaar van moet worden voordat we verder kunnen. (Klinkt als een spelletje Monopoly 😀 ).

Hoi @ADSL van KPN, ik wil het graag direct voor je nakijken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,

Ik heb een ander nummer gevonden ergens in jullie aanbieding en dit aangepast in mijn profiel.

De email van KPN is vrij helder:

“Odido heeft ons laten weten dat je je abonnement bij ons toch wilt behouden. Fijn dat je bij ons blijft! Je kan je huidige diensten gewoon blijven gebruiken. Wij wensen je nog veel plezier met je KPN diensten.”

 

Jammer dat jullie dan mij ook niet even inlichten of waar komt dit vandaan?

Hebben andere mensen die in de wacht staan voor die POP dit ook gehad?

 

 

@ADSL van KPN,

Die aan de Middelsluisedijk is inmiddels enkele maanden actief. Daar zit @stefan.1997 ook op aangesloten. Weet je zeker dat je naar die POP gaat? En niet net als de componistenwijk richting die bij de Plus?

De straat waar ik het over heb is de Hallinxeweg. Die was niet van de gemeente.

Reputatie 6
Badge

Er heeft een aannemerswissel plaatsgevonden. Circet heeft alles overgedragen aan TOF group, dochter van ODF. Op de een of andere manier loopt het project daardoor nu weer vertraging op. TOF is begonnen in Oud-Beijerland met huisaansluitingen en tuinboringen. Er is nog geen verwachting wanneer ndorp aan de beurt is. Ik heb TOF vandaag weer gebeld. Maar ze konden weer geen info verschaffen. 

@ADSL van KPN,

Die aan de Middelsluisedijk is inmiddels enkele maanden actief. Daar zit @stefan.1997 ook op aangesloten. Weet je zeker dat je naar die POP gaat? En niet net als de componistenwijk richting die bij de Plus?

De straat waar ik het over heb is de Hallinxeweg. Die was niet van de gemeente.

Ik heb nog eens goed naar het kaartje op pagina 1 gekeken en je hebt inderdaad gelijk: ik wacht inderdaad op POP 1 bij de Plus en dan zit de Hallinxweg er tussen. Je kunt dus blijkbaar in een straat wonen waar de gemeente geen eigenaar van is. Hoeveel belasting scheelt dat 😃 ?

Er heeft een aannemerswissel plaatsgevonden. Circet heeft alles overgedragen aan TOF group, dochter van ODF. Op de een of andere manier loopt het project daardoor nu weer vertraging op. TOF is begonnen in Oud-Beijerland met huisaansluitingen en tuinboringen. Er is nog geen verwachting wanneer ndorp aan de beurt is. Ik heb TOF vandaag weer gebeld. Maar ze konden weer geen info verschaffen. 

Dat heb ik meegemaakt, ja. Na de schouwing is er bij mij iets veranderd. Ik heb een poging gedaan dit door te geven. Na 6 verschillende nummers en 100 keer doorverbinden heb ik dit bij Odido neergelegd. Ook die hebben het uiteindelijk opgegeven. Er is een aantekening gemaakt en we wachten maar af tot ze aan komen sluiten.

Reputatie 6
Badge

@ADSL van KPN,

Die aan de Middelsluisedijk is inmiddels enkele maanden actief. Daar zit @stefan.1997 ook op aangesloten. Weet je zeker dat je naar die POP gaat? En niet net als de componistenwijk richting die bij de Plus?

De straat waar ik het over heb is de Hallinxeweg. Die was niet van de gemeente.

Ik heb nog eens goed naar het kaartje op pagina 1 gekeken en je hebt inderdaad gelijk: ik wacht inderdaad op POP 1 bij de Plus en dan zit de Hallinxweg er tussen. Je kunt dus blijkbaar in een straat wonen waar de gemeente geen eigenaar van is. Hoeveel belasting scheelt dat 😃 ?

De gemeente heeft de ASR grond onlangs gekocht. Naar verluidt. De kabel is inmiddels ook de grond door de Hallinxweg getrokken. Ik verwacht dat ze binnen enkele weken gaan lassen. Maar dan is het nog de vraag wanneer TOF de huisaanlsuitingen gaat maken. Wat wel een voordeel is van de overname van efiber door odf is dat je nu niet verplicht een abonnement hoeft af te sluiten om toch gratis aangesloten te kunnen worden. 

@ADSL van KPN,

Die aan de Middelsluisedijk is inmiddels enkele maanden actief. Daar zit @stefan.1997 ook op aangesloten. Weet je zeker dat je naar die POP gaat? En niet net als de componistenwijk richting die bij de Plus?

De straat waar ik het over heb is de Hallinxeweg. Die was niet van de gemeente.

Ik heb nog eens goed naar het kaartje op pagina 1 gekeken en je hebt inderdaad gelijk: ik wacht inderdaad op POP 1 bij de Plus en dan zit de Hallinxweg er tussen. Je kunt dus blijkbaar in een straat wonen waar de gemeente geen eigenaar van is. Hoeveel belasting scheelt dat 😃 ?

Helaas, je mag dan hetzelfde betalen als iedereen 🤣 Ik mag hopen dat ze eindelijk eens haast gaan maken met de aansluitingen als de kabel inderdaad in de grond ligt en actief is gemaakt.

Hier even een update vanuit de componistenwijk

Doodstil vanuit odido zowel als odf

Alleen nog steeds dat rolletje paarse kabel in de tuin.

Mijn verwachte aansluit datum is ook lekker verlengt

 

@Ishana van Odido is er intussen al een update gekomen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @E.Terlouw, de laatste update is van juni, je zit in een ASR gebied en er is op dit moment nog geen toestemming van de VvE. Zodra er toestemming is zal ODF contact met je opnemen.

Vve?

Ik dacht dat de gemeente de grond nu gekocht heeft .

Ik heb sowiezo niks met een vve te maken

Ik heb mn eigen huis en grond.

Reputatie 7
Badge +9

Dat weet ik ook niet @E.Terlouw, dit is de laatste update vanuit hun. Je kunt contact opnemen met ODF, wellicht kunnen zij meer vertellen over de situatie. 

Reageer