Skip to main content

ik krijg Netflix-fout NW-2-5. Als de foutcode NW-2-5 optreedt, betekent dit meestal dat een netwerkprobleem voorkomt dat je apparaat de Netflix-service bereikt.

Momenteel kan  er geen steamingdienst Netflix met een  bekabelde 100MB verbinding(UTP) worden opgebouwd  tussen het T-mobile modem ”Drytek Vigor 2123F series” via T-Mobile vaste net(KPNnetwerkNL) naar de  Netflixservers,

Indien ik vervolgens deze streamingdienst Netflix met  een netwerkverbinding (via een hotspot 3,4MB) opbouw via mijn Mobiel (iphone5) met een T-Mobile mobiel abonnement  dan wordt probleemloos een verbinding met de netwerkservers van Netflix opgebouwd, en  mijn film op de smart TV afgespeeld.

 

je snapt dat dit ten koste gaat van mijn mobiele data,

 

Ik heb al diverse malen met Tmobile support gebeld en gevraagd of ze bepaalde instelling die nodig zijn te controle dit lukt zie niet

internetprovider moet ook controleren of je apparaat de volgende
vier adressen kan bereiken. Dit test een aantal verschillende
verbindingsmogelijkheden voor Netflix en of de DNS-server werkt waarmee
je bent verbonden:

* secure.netflix.com
* appboot.netflix.com
* uiboot.netflix.com
* fast.com
 

is er iemand die ervaring heeft met een oplossing

 

 

Hi @dlreclame Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact op hebt genomen en we gaan de modem omwisselen voor een Zyxel. Je ontvangt zo bericht van onze monteursdienst Guidion om een afspraak in te plannen!

@Jannekedenotter Super om te horen dat het is gelukt!


Hi allemaal, het is niet een update waar we op gehoopt hebben, maar ik wil wel eerlijk met jullie zijn: op dit moment lijkt het er niet op dat we een fix hebben voor Netflix fout NW2-5. 

Er is heen en weer contact geweest tussen onze engineers en die van Netflix en daaruit is jammer genoeg geen eindoplossing gekomen. Ik hoop oprecht met jullie mee dat er de volgende keer wel positief nieuws naar buiten komt, maar dat durf ik niet te zeggen. Het aanbieden van Netflix als losstaande zender is al vaker besproken, maar dat kan nog niet begrijp ik van collega's.

Voor nu kun je in dit topic een workaround vinden middels DNS-wijziging.


Helemaal super @masterted! Goed dat je zelf proactief gehandeld hebt, blij te horen dat het opgelost lijkt. Mochten we ergens anders mee kunnen helpen, laat het ons weten. De Community zit altijd voor je klaar. :smile:


Ik benieuwd wat de uitkomst is van deze thread, wij kampen namelijk met exact hetzelfde probleem.

Verwijder ik in de app alle updates(android tv os) dan gaat het even goed, totdat de app weer geüpdate word.

 

Zeer vervelend is het wel!


Hoi @Itiraf ,

Ik zie dat er inmiddels contact is opgenomen met de telefonische klantenservice en zij hebben de ruil voor je in orde gemaakt! Super om te horen dat de oplossing onderweg is. Je ontvangt jouw track and trace wanneer ons pakketje is aangemeld bij PostNL. Laat je het weten als je vragen hebt? Ik zit voor je klaar!


Hi allen, dank voor de informatie! We hebben inmiddels contact met Netflix en we zijn samen met hen een aantal zaken aan het aanlopen. Netflix heeft ons gevraagd om een aantal accountnamen zodat ze met ons mee kunnen kijken. Zouden jullie mij het e-mailadres (wachtwoord hoeft uiteraard niet) voor jullie Netflix account door kunnen sturen via een privébericht @Netfixxer @EduardA @rolo65 @bvandep212 @masterted


Goedenavond @Jason. Helaas ervaar ik ook dit bovengenoemde probleem. Ik heb alle stappen al meerdere malen geprobeerd maar probleem blijft zich herhalen helaas. Ik heb ook de DrayTek hangen.

 

Ik hoop dat bij mij het probleem ook opgelost kan worden met een Zyxel.

 

Ik heb je ook een privebericht gestuurd met de gevraagde modem gegevens.

 

Alvast bedankt voor alle moeite!

 

Groetjes!


Hoi @Ruben-Joachim, de engineer van Netflix met wie wij in contact waren, heeft ons geadviseerd om de mensen die last hebben van de NW-2-5 foutmelding contact op te laten nemen met hen. Kom je er niet uit met de tips van @Netfixxer?

 

“Posted on 28 February 2020, 00:49

Author28

Beste allemaal

Speciale dank aan Brian en Masterted

Het is mij gelukt op Netflix zonder Foutmelding NW-2-5 te streamen op mijn smart TV

Wat heb ik gedaan hiervoor, de instructie zoals eerder beschreven op te volgen.

het wijzigen van standaard Dynamisch IP adres naar Statisch IP adres

“Ik moet zeggen, het heeft wel even geduurd en wat kop brekens aleer ik het voor elkaar kreeg”

Op mijn TV zit ergens instellingen netwerk configuratie IP instellingen, ja even zoeken, plots zie ik dan ook wijzigen van dynamisch(DHCP) naar statisch. Ik neem het IP adres over dat bij dynamisch hoort

netwerk masker  wiijzig ik niet , standaard poort wijzig ik niet, van allebij geen idee wat het inhoud,

maardan zoals in de instructie staat beschreven wijzig ik de primari DNS in 8.8.8.8 en secundari DNS 8.8.4.4 sla het geheel.op, start de NNetflix app en zie daar het werkt iedereen blij blij

even gewacht natuurlijk om eea te posten, maar nu na een dikke week en diverse updates van Netflix en Sony blijft Netflix streamen zonder NW-2-5

Super die tip nogmaals hartelijk dank voor jullie allen inzet ik hoop dat  deze instructie ook lukt  bij een ieder die een gelijkwaardig probleem heeft met NW-2-5”

 


Ik meld me ook maar even aan met dit probleem. Op PS4 dit keer. Wellicht is een groep van 11 beter dan 10 klagers:) Alle trucs geprobeerd, geen resultaat. DNS-truc werkte eventjes, maar nu ook niet meer... 
 

iemand nog een supertip???


Jason/Brian bij deze onze setup:

Philips OLED854

Android 9

(o.a.) Foutcode NW-2-5

 

Klantnummer: geen idee, is dat belangrijk?

modem: Draytek Vigor 2132FVn

oplossing: handmatig DNS instellen van Google 8.8.8.8

Succes!


@jessemoerkerk en @Harry0802 Goed dat jullie het aangeven! Hebben jullie geprobeerd of het met de web-inlog wel werkt? Netflix zegt tegen onze specialisten dat we bij hen moeten aankloppen voor verder onderzoek aangaande deze foutmelding, andersom zegt Netflix weer tegen de personen die dan om hulp vragen dat het bij ons ligt. Dit kastje-naar-de-muurverhaal is erg jammer want daar worden jullie de dupe van. 

Zodra onze engineers een oplossing hebben gevonden, zij het vanuit Netflix, zij het door eigen onderzoek, dan plaatsen we die hier stante pede. Sorry voor het ongemak @allemaal! Gelukkig zijn er altijd alternatieve manieren om van Netflix te kunnen genieten - dat maakt het niet minder frustrerend, maar biedt wel een tijdelijke oplossing! 😊👍


 @Brian Afgelopen dagen geen tijd gehad om te reageren. Je vroeg me foto’s te plaatsen van het stappenplan van het doorvoeren van de DNS instellingen. Bijgaand enkele foto’s:

 


We krijgen na het installeren van Google chromecast met Google tv ook de melding code: NW-2-5 bij het openen van netflix. 

Op de telefoon doet netflix het wel gewoon. 

Wij hebben ook een dratek modem 


@Brian 

 


@Brian Na bij DNS 1 en DNS 2 de codes 8888 en 8844 te hebben ingevoerd, krijg ik:

 

OPGESLAGEN

 

(Foto’s kan ik niet uploaden want zijn te groot...)


@Brian Enige oplossing tot nu toe is Google account niet opgeven, dus geen connectie laten maken met Gmail account, waardoor idee van Smart TV ongeveer verloren gaat, maar ok….


Is er misschien een stapsgewijs plan oid om te draytek modem poorten goed te maken voor netflix?

 

hier nl ook problemen met netflix zowel bekabeld als via wifi… ook gecorrespondeerd met netflix, tmobile, kastje en muur... 

 

tijd op de tv (Sony Bravia 65’) is goed ingesteld. 

 

Ik ben geen Ict’er dus dat zegt ook genoeg denk ik… ;)))

 

 


Had hetzelfde probleem met mijn nieuwe smart tv (hiervoor had ik geen smart TV en streamde ik via chromecast).

modem: Drytek Vigor 132FVn

TV: 55OLED705

oplossing: handmatig DNS instellen van Google 8.8.8.8 / 8.8.4.4

netwerk: glasvezel

Alle andere streamingdiensten en apps deden het verder prima. Ik heb wel vaker problemen gehad met de DNS vanuit T-Mobile dus heb eigenlijk al mijn apparaten over de jaren heen naar Google's DNS gezet.

Had eerst modem reset en tv reset gedaan maar geen soelaas. Alles leek het prima te doen, behalve netflix.


[Update] Het blijkt niet goed te gaan in de combinatie van de Draytek modem met bepaalde typen TV’s. We kunnen de modem omwisselen naar een Zyxel modem met media convertor om het probleem te verhelpen. We sturen dan, uiteraard kosteloos een monteur langs om de nieuwe modem te installeren.

Hi @rolo65, dat zou goed kunnen, Netflix heeft namelijk net zoals ons verschillende afdelingen en “ingangen”. Onze technische dienst heeft contact met de support van Netflix. Dit is een ingang voor voor partners en zij houden zich vooral bezig met grotere storingen. Zij hebben onze meldingen onderzocht maar ons vervolgens geadviseerd om de klanten individueel contact op te laten nemen omdat het aantal meldingen relatief weinig is (sinds de start van dit topic zijn het er ongeveer 10). Het zou dus goed kunnen dat de klantenservice van Netflix hier niet van weet.  

Sinds de corona maatregelen zien we ook geen stijging in het aantal meldingen, dit zou je gezien de grote hoeveelheden mensen die nu thuis zitten wel verwachten. Het lijkt dus echt een specifiek issue met bepaalde hardware. Het gebruik van een andere DNS lijkt hier in een aantal gevallen de oplossing maar het is op het moment niet iets waar wij (of Netflix) een oplossing voor hebben.


Ik heb als toevoeging nog dat de lijst met foutcodes steeds uitgebreider wordt, wat mij doet vermoeden dat een oplossing verder weg is dan ooit. Ik probeer af en toe nog eens in te loggen via de playstation en kreeg gisterenavond de volgende meldingen allemaal in 1 keer op het scherm:

tvq-nw-104

tvq-st-115

tvq-st-122

tvq-st-128

tvq-st-138

tvq-st-146

Ik weet niet wat T-Mobile en Netflix er samen aan proberen te doen maar heel serieus wordt het in ieder geval niet genomen. Bak de Netflix functie desnoods als zender in zoals de meeste aanbieders in NL. 


Hi Brian, bedankt voor je bericht. Jammer dat wij nu niet geholpen kunnen worden. Als het dan om 10 man gaat hadden jullie best een nieuw modem kunnen sturen als test of dat het probleem op lost. Voor nu zijn wij genoodzaakt om over te stappen naar Ziggo (gaat gebeuren per 29-5) om te zien of het dan beter gaat met Netflix.

Ik zal laten horen via deze  of de problemen voor ons dan opgelost zijn.

Cheers!


Hallo @rolo65 

Heb je al eens nagekeken of je ip niet in een database is opgenomen (blacklist).

Via deze site hoef je enkel op Check te klikken normaal hoort er maar 1 rood bolletje te staan tussen al die groene.

https://whatismyipaddress.com/blacklist-check


Dankje voor je suggestie. Voor mij ook slecht 1 rood bolletje. Daar ligt het niet aan..


Hi @D00PY het is niet de bedoeling om ongevraagd een privébericht naar de moderators te sturen. Je kunt dit hier teruglezen in onze huisregels: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community. Ik heb in ieder geval een modemswap naar een Zyxel gelijk voor je aangevraagd. Je ontvangt hier zo nog een bevestiging van per e-mail en de afspraaktool van Guidion voor de installatie. Dit is nodig omdat de Zyxel anders geïnstalleerd wordt dan de Draytek. Hopelijk is het issue op Netflix ook voor jou opgelost na deze swap! 😁


Hoi @Mark1970, er komt een nieuw modem jouw kant op. Hiervoor is ook een Media Converter nodig en daarom kun je een afspraak inplannen met Guidion, onze monteursdienst. Zij zullen de hardware vervangen. Hierna ga ik er vanuit dat de foutmelding verleden tijd is!


Reageer