Skip to main content

ik krijg Netflix-fout NW-2-5. Als de foutcode NW-2-5 optreedt, betekent dit meestal dat een netwerkprobleem voorkomt dat je apparaat de Netflix-service bereikt.

Momenteel kan  er geen steamingdienst Netflix met een  bekabelde 100MB verbinding(UTP) worden opgebouwd  tussen het T-mobile modem ”Drytek Vigor 2123F series” via T-Mobile vaste net(KPNnetwerkNL) naar de  Netflixservers,

Indien ik vervolgens deze streamingdienst Netflix met  een netwerkverbinding (via een hotspot 3,4MB) opbouw via mijn Mobiel (iphone5) met een T-Mobile mobiel abonnement  dan wordt probleemloos een verbinding met de netwerkservers van Netflix opgebouwd, en  mijn film op de smart TV afgespeeld.

 

je snapt dat dit ten koste gaat van mijn mobiele data,

 

Ik heb al diverse malen met Tmobile support gebeld en gevraagd of ze bepaalde instelling die nodig zijn te controle dit lukt zie niet

internetprovider moet ook controleren of je apparaat de volgende
vier adressen kan bereiken. Dit test een aantal verschillende
verbindingsmogelijkheden voor Netflix en of de DNS-server werkt waarmee
je bent verbonden:

* secure.netflix.com
* appboot.netflix.com
* uiboot.netflix.com
* fast.com
 

is er iemand die ervaring heeft met een oplossing

 

 

Hi @Lieke4

 

Ik denk graag mee! 95 Mbps op Wifi halen bij een 100 Mbps abonnement is echt uitzonderlijk goed. Ik begrijp dat je een Wifi versterker hebt. Het kan helpen om de versterker (bekabeld aangesloten) te gebruiken voor je Wifi en de Wifi op het modem uit te zetten. Als de TV echter maar 2 meter van het modem staat, dan wil ik adviseren om de TV bekabeld aan te sluiten. Dan weet je zeker dat je het optimale (100 Mbps) op je TV krijgt. 

 

Los van het Wifi verhaal, blijkt dit een issue van Netflix/T-Mobile. Je kunt de tips van het topic van Piotr gebruiken voro het Netflix issue. Voor Wifi tips verwijs ik hiernaar: Wifi tips.


Ik heb dit probleem ook pas 6 maanden en nog steeds geen oplossing. Probleem via televisie proberen op te lossen, reparatie service van Mediamarkt 2 x over de vloer gehad, bekabelde oplossing geprobeerd, maar kabel voor niks gekocht, oplossingen van T-mobile geprobeerd door ander kanaal van wifi in te stellen, via de router,

 

….. maar 6 maanden later nog steeds geen oplossing. Het is werkelijk treurig. T-mobile, met ‘beste weet ik veel wat’: nou beste service kunnen ze wat mij betreft heel lang vergeten. En ergste vind ik nog wel dat als je probeert te bellen, je altijd het bericht krijgt dat net op dat moment een heel druk tijdstip is en dat je het beter later kunt proberen. E-mail sturen kan niet. De chat is een lachertje en dit forum, met alle respect, stuurt je ook alleen maar van het kastje naar de muur. 

 

Nee, anno 2020 is één van de grootste telefoon en internet aanbieders niet in staat om een minimum kwaliteit aan service te verlenen en een ‘stabiele’ internet te leveren. Glaskabel…. laat me niet lachen. Rooksignalen werken nog beter.

 

Het is dat andere aanbieders 10 keer duurder zijn of minstens even slechte klantenservice bieden. En iedereen slikt het maar.

 

Werkelijk treurig…

 

Ik ga maar een boek lezen     


Ik heb als toevoeging nog dat de lijst met foutcodes steeds uitgebreider wordt, wat mij doet vermoeden dat een oplossing verder weg is dan ooit. Ik probeer af en toe nog eens in te loggen via de playstation en kreeg gisterenavond de volgende meldingen allemaal in 1 keer op het scherm:

tvq-nw-104

tvq-st-115

tvq-st-122

tvq-st-128

tvq-st-138

tvq-st-146

Ik weet niet wat T-Mobile en Netflix er samen aan proberen te doen maar heel serieus wordt het in ieder geval niet genomen. Bak de Netflix functie desnoods als zender in zoals de meeste aanbieders in NL. 


Hi allemaal, het is niet een update waar we op gehoopt hebben, maar ik wil wel eerlijk met jullie zijn: op dit moment lijkt het er niet op dat we een fix hebben voor Netflix fout NW2-5. 

Er is heen en weer contact geweest tussen onze engineers en die van Netflix en daaruit is jammer genoeg geen eindoplossing gekomen. Ik hoop oprecht met jullie mee dat er de volgende keer wel positief nieuws naar buiten komt, maar dat durf ik niet te zeggen. Het aanbieden van Netflix als losstaande zender is al vaker besproken, maar dat kan nog niet begrijp ik van collega's.

Voor nu kun je in dit topic een workaround vinden middels DNS-wijziging.


Ik sluit me aan bij het kamp schuldige is niet T-mobile, maar wellicht kunnen ze helpen.

Setup:

T-mobile thuis met draytek router vaste kabel (met splitter) naar de TV

TV: Sony Bravia vastebekabeling ingesteld fixed IP DNS 8.8.8.8 / 8.8.4.4 netwerk werkt

Alle apps op de TV (behalve Netflix) geen enkel probleem, Youtube prima, Disney+ prima, mijn radio prima. Alleen netflix heeft vaker wel dan niet een NW-2-5 error. Controle van netwerkinstellingen vanuit Netflix geeft dan aan geen verbinding te kunnen maken met de eigen servers, maar vind ook dat er wel een prima netwerkverbinding is. Dat lijkt mij dat ergens een fout optreed in het opzetten van de tunnel.

 

Ik vermoed (maar dat is slechts een vermoeden) dat het kan liggen aan de verkeerde tijd op de TV. Helaas heeft Sony in al wijsheid besloten dat niet iets is waar de klant zich druk om moet maken dus de klok aanpassen kan niet.

 

Vandaag weer met Netflix aan de chat gehangen. Zelfde riedel als altijd reset de TV (stekker er uit)

Router uit (stekker er uit) 3 minuten wachten alles aanzetten en Hoera het werkt weer. Klinkt mij als een workaround en geen oplossing (Dit riedeltje heb ik elf al wel vaker uitgevoerd en zelfs een fabrieks reset van de TV). Binnen enkele dagen (of morgen al) hebben we het zelfde probleem weer.

Wat ik echt niet begrijp is dat als alles prima werkt behalve Netflix, Netflix het dan toch naar de internet provider schuift. ‘t is jammer dat Disney+ zo’n beroerd aanbod heeft ander had ik netflix opgezegd.

 

Affijn als T-Mobile nog tips voor de router heeft, Ik hoor het graag. Deze is nu redelijk standaard ingesteld


Hoi @bjornschothuis, ik weet niet hoe het vanuit onze kant op dit moment op te lossen is, de DNS-workaround daargelaten. Wat ik wel heb gevonden - en vergeef me als dit helemaal niet werkt bij jouw type Sony TV - is een manier om toch de tijd aan te passen in de TV instellingen. Onderstaande heb ik ‘gejat’ van de Sony support en lijkt aan te geven dat het mogelijk is door je TV offline te zetten (geen Internetverbinding).

Afhankelijk van je situatie, kun je de volgende instellingen wijzigen:

Als tijdsynchronisatie is ingesteld om de tijd van het netwerk te gebruiken
 OPMERKING: Als u uw huidige instelling niet weet, bevestigt u dit door Time synchronization (Tijdsynchronisatie) in te stellen na stap 3 hieronder.

Ga als volgt te werk om de tijdzone in te stellen.

  1. Druk op de knop HOME op de afstandsbediening.
  2. Selecteer Settings (Instellingen).*
  3. Selecteer Date & time (Datum en tijd) in de categorie SYSTEM PREFERENCES (Systeemvoorkeuren).
  4. Selecteer Time (Tijd).
  5. Selecteer Set time zone (Tijdzone instellen) en selecteer vervolgens de juiste stad.

Als de BRAVIA-TV niet op internet is aangesloten

Ga als volgt te werk om de juiste tijd in te stellen.

  1. Druk op de knop HOME op de afstandsbediening.
  2. Selecteer Settings (Instellingen).*
  3. Selecteer Date & time (Datum en tijd) in de categorie SYSTEM PREFERENCES (Systeemvoorkeuren).
  4. Stel Automatic date & time (Automatische datum en tijd) in op Off (Uit).
  5. Druk op de knop RETURN om terug te keren naar het menu Date & time (Datum en tijd).
  6. Selecteer Time (Tijd).
  7. Selecteer Set time zone (Tijdzone instellen) en selecteer vervolgens de juiste stad.
  8. Druk op de knop RETURN om terug te keren naar het menu Time (Tijd).
  9. Selecteer Set time (Tijd instellen) en stel de juiste tijd in.

*OPMERKING: Voor Android Oreo (OSV-O) staat het Instellingen-pictogram in de rechterbovenhoek.

Nogmaals, als dit niet bijdraagt aan een oplossing, dan wil ik me op voorhand excuseren. Ik probeer zo goed mogelijk mee te denken, maar het kan natuurlijk per TV verschillen, zoals je eigenlijk al direct aangeeft. Ik ga verder zoeken en mocht ik iets tegenkomen waar jij, of een andere user, baat bij heeft, dan post ik het meteen in dit topic.

Alvast een prachtig weekend toegewenst!


Ik ben ook maar een correspondentie met Sony gestart omdat mijn vermoeden van de verkeerde tijd toch wel wat steviger wordt. Het niet kunnen aanpassen van de tijd gooit daarbij zand in raderen. Affijn... Ik had dit zelf al gevonden en thuis naar (tot nog toe tevredenheid) aangepast i.e. nog geen melding meer gezien dat ethernet niet verbonden is en een streamingdienst niet werkt. Maar op mijn vraag waarom Sony dit zo bedacht heeft krijg ik de workaround weer als oplossing terug. Onderstaand is de “Oplossing” van Sony. Te treurig voor woorden maar doe er u voordeel mee.
 

Geachte heer

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support. 

Om uw internetprobleem op te lossen, verzoeken we u de volgende stappen uit te voeren:

Stap 1: Fabrieksinstellingen herstellen

Afhankelijk van uw televisie:

  • Ga naar Home - Instellingen - Opslag en Herstel – Fabrieksinstelling: voer deze uit
  • Ga naar Home - Instellingen - Apparaatvoorkeuren - Fabrieksherstel - Fabrieksinstellingen terug zetten - Alles wissen.

Stap 2: landinstelling België

Na het herstellen van de fabrieksinstellingen, moet u uw televisie opnieuw instellen. Bij de landinstellingen, selecteer de optie België.

Eenmaal terug op het startscherm (HOME), ga naar datum en tijd in uw instellingen.

Selecteer eerst automatisch tijd instellen en dan netwerk tijd. Eenmaal de tijd en datum correct zijn ingesteld, kan uw toestel verbinding maken met het internet.
 

Met daarbij de opmerking:
We willen u helaas informeren dat het hier om een tijdelijke oplossing gaat. U kunt Nederland niet selecteren bij de landkeuze omdat het voor storing zorgt. Sony is bezig samen met de providers hiervoor een oplossing te vinden.


Is er misschien een stapsgewijs plan oid om te draytek modem poorten goed te maken voor netflix?

 

hier nl ook problemen met netflix zowel bekabeld als via wifi… ook gecorrespondeerd met netflix, tmobile, kastje en muur... 

 

tijd op de tv (Sony Bravia 65’) is goed ingesteld. 

 

Ik ben geen Ict’er dus dat zegt ook genoeg denk ik… ;)))

 

 


Beste leden.

Ik sluit me ook maar eens aan.

Ik heb het eens goed doorgelezen en de problemen komen overeen met die wat ik heb helaas.

En ook ik heb al alles geprobeerd wat er maar te proberen valt, nu vraag ik me toch af of dit probleem alleen bij mensen voorkomt met een glasvezel netwerk en of er ook mensen tussen zitten met een gewoon netwerk.

Ik zelf heb ook een sony bravia smart tv en het rare is overal werkt netflix perfect behalve op de tv.

Dus of het ligt aan de netflix app, of aan de android software van sony, of aan het netwerk van T-mobile.

Nu werkte het bij mij perfect tot dat ik pas de tv een update heb gegeven en dus nu geen statisch netwerk meer kan instellen op mijn tv aangezien er een fout in die instelling zit waardoor ik de optie niet kan doorzetten.

Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen het probleem ervaren op een glasvezelnetwerk en hoeveel mensen of een normaal netwerk.


Sorry voor het late reageren, 

ik ben er achter de schermen wel even mee bezig geweest en had er ff helemaal genoeg van.…

contact gehad met Tmobile “internet werkt overal goed, dus wij leveren onze diensten”, netflix “op je laptops, tablets en telefoons werkt het wel dus ligt het aan tmobile en sony...” en uiteindelijk ook sony “tv werkt goed, andere stream-apps doen het wel maar het ligt vlg ons aan de poortforwarding in je modem (draytek vigor)….”

 

met deze laatste info heb ik van iemand een zyxel T50 modem kunnen lenen. En warempel….probleem opgelost…..!

 

wederom contact met tmobile. Daar moet je dan een technische discussie aangaan met een callcenter medewerker die bij voorbaat al zegt geen technische kennis te hebben. Tussendoor moeten ze hun technische afdeling raadplegen, daar zitten weer weken tussen. Dan moet je van hen weer de Tv tig keren naar fabrieksinstellingen brengen, als landinstelling België instellen (ik woon in Limburg), interne tijd Vd draytek modem opnieuw moeten instellen…… dit werkt allemaal niet.

 

ook krijg je een heel verhaal, dit vindt je ook terug in deze community, over hoe je zelf de poortforwarding van je modem kunt veranderen. Echter ga ik hier zelf niet aan beginnen, ik werk wel in de techniek maar ben geen ict’er. 

 

vervolgens zeggen ze dat je een zyxel t50 kunt kopen voor 175euro.…

 

uiteindelijk gedreigd met overstappen naar ziggo en dan krijg je opeens wel een nieuwe modem…..

 

al met al in totaal een dik half jaar bezig geweest maar uiteindelijk is het (door mijzelf) opgelost. Maar er moet niet veel meer gebeuren willen ze mij nog als vaste klant alsnog verliezen.…

 

afijn ik hoop dat jullie hier wat aan hebben…

 

fijn weekend!


Helaas hebben wij ook al maanden dit probleem. 
alle tips/oplossingen uit dit forum ook al geprobeerd. 
helaas heeft niets geholpen. Hij blijft de code NW-2-5 aangeven bij het opstarten van Netflix op onze Sony Bravia tv. Wij hebben de zyxel 4908.

is dit ook op te lossen met de zyxel 50 en de mediaconverter? 
 

 


Hey @Netfixxer,

Krijg je die melding enkel op je iPhone te zien of op meerdere apparaten? Ook een herstart van je modem kan al helpen. En heb je ook al op de support pagina van Netflix gekeken? Laat ons weten of 't heeft geholpen!


We krijgen na het installeren van Google chromecast met Google tv ook de melding code: NW-2-5 bij het openen van netflix. 

Op de telefoon doet netflix het wel gewoon. 

Wij hebben ook een dratek modem 


Hoi @Mark1970, er komt een nieuw modem jouw kant op. Hiervoor is ook een Media Converter nodig en daarom kun je een afspraak inplannen met Guidion, onze monteursdienst. Zij zullen de hardware vervangen. Hierna ga ik er vanuit dat de foutmelding verleden tijd is!


Goedemiddag,

Ik heb sinds kort een nieuwe LG smart-tv (50UQ79006LA) en sindsdien heb ik problemen met Netflix (NW-2-5). Beetje afhankelijk hoeveel servers gevonden worden. Bij mijn vorige LG had ik dit probleem niet. Ik heb ook een DrayTek Vigor2132FVn.

Kan deze ook worden vervangen?

 


Hi @D00PY het is niet de bedoeling om ongevraagd een privébericht naar de moderators te sturen. Je kunt dit hier teruglezen in onze huisregels: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community. Ik heb in ieder geval een modemswap naar een Zyxel gelijk voor je aangevraagd. Je ontvangt hier zo nog een bevestiging van per e-mail en de afspraaktool van Guidion voor de installatie. Dit is nodig omdat de Zyxel anders geïnstalleerd wordt dan de Draytek. Hopelijk is het issue op Netflix ook voor jou opgelost na deze swap! 😁


Goedenavond @Jason. Helaas ervaar ik ook dit bovengenoemde probleem. Ik heb alle stappen al meerdere malen geprobeerd maar probleem blijft zich herhalen helaas. Ik heb ook de DrayTek hangen.

 

Ik hoop dat bij mij het probleem ook opgelost kan worden met een Zyxel.

 

Ik heb je ook een privebericht gestuurd met de gevraagde modem gegevens.

 

Alvast bedankt voor alle moeite!

 

Groetjes!


Hi @dlreclame Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact op hebt genomen en we gaan de modem omwisselen voor een Zyxel. Je ontvangt zo bericht van onze monteursdienst Guidion om een afspraak in te plannen!

@Jannekedenotter Super om te horen dat het is gelukt!


Nieuwe Smart TV en heb nu ook die fout code NW-2-5.

Heb ook nog een Draytek Vigor modem.


Ik heb hier al een paar keer met tmobile gebeld. Op hun advies 2.wifi versterkers zyxel aangeschaft. Nog steeds problemen. Het modem is van draytek.


Had hetzelfde probleem met mijn nieuwe smart tv (hiervoor had ik geen smart TV en streamde ik via chromecast).

modem: Drytek Vigor 132FVn

TV: 55OLED705

oplossing: handmatig DNS instellen van Google 8.8.8.8 / 8.8.4.4

netwerk: glasvezel

Alle andere streamingdiensten en apps deden het verder prima. Ik heb wel vaker problemen gehad met de DNS vanuit T-Mobile dus heb eigenlijk al mijn apparaten over de jaren heen naar Google's DNS gezet.

Had eerst modem reset en tv reset gedaan maar geen soelaas. Alles leek het prima te doen, behalve netflix.


Beste Jason,

Ook ik ondervind dit probleem en ook ik heb alle tips in dit topic geprobeerd. Heel soms kom ik tot het inlogscherm, maar meestal direct foutmelding.

 

Modem: Drytek

TV: Sony Bravia KD-55A8


Beste Jason,

Ik heb al geruime tijd hetzelfde probleem.

Ik heb alle tips in dit topic geprobeerd echter vaak helpt het maar heel kort.

Netflix doet het vaker niet dan wel. In een privebericht heb ik de gegevens van mijn draytek modem gestuurd. 

 


Heel graag gedaan @AlbertW20, ben blij dat dit dé oplossing is! 😊

Als ik ooit nog iets voor je kan doen, let me know!


Geweldige oplossing @MVB1, voor degenen die nog gebruik maken van een Draytek en dit probleem ondervinden: laat het hieronder weten + graag een screenshot van de foutmelding (NW-2-5) en stuur me meteen een privébericht met het MAC-adres en serienummer van de Draytek. 

Gevraagde gegevens kun je vinden op de achterkant van het modem: 

Zodra ik de info binnen heb, onderzoek ik meteen wat wel en wat niet mogelijk is - ik kan hier nog geen garanties op bieden omdat dit via een voorstel ingediend wordt. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug, beloofd!


Reageer