Beantwoord

firmware update Zyxel T56

  • 29 January 2024
  • 138 reacties
  • 2783 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem.

Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi en iptv dat hapert.

 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 29 January 2024, 16:28

Bekijk origineel

138 reacties

Reputatie 1

Beste @Tommie van Odido/ @Teresa van Odido , zou ik ook de firmware update mogen naar B10? Mijn laadpaal maakt geen verbinding met de router. 

Reputatie 6
Badge +2

@YSB Tuurlijk, ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst! Ik verwacht dat je de update later vandaag ontvangt. 

Reputatie 1

@YSB Tuurlijk, ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst! Ik verwacht dat je de update later vandaag ontvangt. 

Hartelijk dank Teresa. Moet ik daar zelf nog iets voor doen (router opnieuw opstarten of zo)?

Reputatie 7
Badge +9

Neehoor @YSB! Wij zullen in de loop van de middag het modem upgraden. Tijdens het updaten valt je internet voor een minuutje of drie weg. Daarna start het modem uit zich zelf opnieuw op en heb je de nieuwste firmware. 

Neehoor @YSB! Wij zullen in de loop van de middag het modem upgraden. Tijdens het updaten valt je internet voor een minuutje of drie weg. Daarna start het modem uit zich zelf opnieuw op en heb je de nieuwste firmware. 

Zojuist mijn Zyxel T56 geïnstalleerd maar nu willen mijn Google Home devices niet meer verbinden, kan dit verholpen worden door een firmware update ?

Neehoor @YSB! Wij zullen in de loop van de middag het modem upgraden. Tijdens het updaten valt je internet voor een minuutje of drie weg. Daarna start het modem uit zich zelf opnieuw op en heb je de nieuwste firmware. 

Zojuist mijn Zyxel T56 geïnstalleerd maar nu willen mijn Google Home devices niet meer verbinden, kan dit verholpen worden door een firmware update ?

@Tommie van Odido / @Teresa van Odido kunnen jullie me hiermee helpen ?

Reputatie 7
Badge +9

In verband met afwezigheid zullen we jullie modems maandag pas kunnen upgraden. Laat gerust weten of we je op de lijst kunnen zetten, dan worden alle klanten met terugwerkende kracht, maandag ochtend geüpgraded!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @labeelen. De firmware zal, door afwezigheid, maandag geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hallo, ik heb al eerder aangegeven dat mijn Youless en EZVIZ camera niet wilden koppelen met het netwerk. Toen hebben jullie versie B10 bij mij geïnstalleerd. Probleem met Youless is opgelost. Omdat EZVIZ probleem van koppelen bleef bestaan, heb ik een nieuwe EZVIZ gekocht met de veronderstelling dat de camera defect was. Echter nieuwe camera koppelt ook NIET.

Dit heeft me al heel wat kopzorgen gekost. Zouden jullie eens willen kijken of jullie hierin wat zouden kunnen betekenen? Misschien contact opnemen met EZVIZ om te checken of er meer problemen zijn c.q. hoe dit op te lossen. Met KPN heb ik hier nooit problemen mee gehad.

Graag verneem ik jullie reactie 

Reputatie 7
Badge +14

B10 is de meest recente versie die nu wordt uitgerolt. Als apparatuur daar niet mee verbind dan moet je het zoeken in incompatabilteit van die apparatuur met wifi 6 en/of wpa-3. Deze nieuwste technologieën kun je ook uitzetten in de Zyxel router om zo verder te testen.

Reputatie 6
Badge +2

@Duurzaam Fijn om te lezen dat het probleem met de Youless is opgelost! Ik help je graag verder om ook de camera te koppelen! 

Heb je de tips van @eric al eens geprobeerd? Mocht je hier niet uitkomen, pas ik de instellingen van het modem graag aan met jouw toestemming. 

Laat het mij weten, dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

Wij zouden graag ook de b10 firmware willen ontvangen.
Wij hebben problemen met een apparaat dat geen ip krijgt bij de b8 firmware.
Alvast bedankt!

Hi @BartWe, heb je toevallig het MAC-adres van je camera? Zou je die hier met mij willen delen? Probeen dan een paar keer verbinding te maken met het Zyxel modem. Kan je jouw Ubiquiti loskoppelen tijdens het verbinden met het Zyxel modem? 

Daarnaast ben ik benieuwd of je speciale leestekens gebruikt hebt in je wachtwoord zoals een komma of een vraagteken? Dit kan er ook voor zorgen dat je geen verbinding kan maken. Kan de camera je netwerk wel zien?

Hoi Tommie,

Het MAC adres van de camera is 08:E9:F6:19:2F:44. Ik heb zojuist nog direct via het modem verbinding proberen te maken. Ik heb gebruik geen speciale leestekens in het WiFi wachtwoord (alleen hoofdletters, kleine letters en cijfers).

In het Status van het WLAN-station overzicht van het modem is dit MAC adres dan ook te zien. Maar het lukt dan niet in de app van camera de installatie te voltooien (terwijl dit voorheen toen ik nog geen Odido had wel lukte en ik heb inmiddels bij 2 andere modems geprobeerd op een andere adressen (geen Odido) en dan lukt het ook gewoon direct).

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @Karina1960. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

 

Ik zie inderdaad dat de camera wel verbinding maakt met het modem @BartWe. Hoe ver staat de camera van het modem af? Kan de camera alleen 2,4 GHz aan? Heb je de banden al eens opgesplitst? 

 

 

B10 is de meest recente versie die nu wordt uitgerolt. Als apparatuur daar niet mee verbind dan moet je het zoeken in incompatabilteit van die apparatuur met wifi 6 en/of wpa-3. Deze nieuwste technologieën kun je ook uitzetten in de Zyxel router om zo verder te testen.

Ik heb een en ander gecheckt. IP6v stond uit en wpa-2 stond ingesteld. Dus resultaat is nog steeds: geen pairing (meer) mogelijk.

Is het een idee om met de camera bij jullie langs te komen en samen te kijken wat de reden van dit issue kan zijn? Alternatief is dat jullie rechtstreeks contact opnemen met EZVIZ. 

@Duurzaam Fijn om te lezen dat het probleem met de Youless is opgelost! Ik help je graag verder om ook de camera te koppelen! 

Heb je de tips van @eric al eens geprobeerd? Mocht je hier niet uitkomen, pas ik de instellingen van het modem graag aan met jouw toestemming. 

Laat het mij weten, dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

Ik heb een en ander gecheckt. IP6v stond uit en wpa-2 stond ingesteld. Dus resultaat is nog steeds: geen pairing (meer) mogelijk.

Is het een idee om met de camera bij jullie langs te komen en samen te kijken wat de reden van dit issue kan zijn? Alternatief is dat jullie rechtstreeks contact opnemen met EZVIZ.
 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Duurzaam, ik heb je instellingen er maar eens bijgepakt en ik zie op dit moment dat de 5 GHz band uitgeschakeld is, WPA-3 ingeschakeld is en Wifi 6 staat uit. Zou je de 5 GHz band weer aan kunnen zetten en WPA-3 op WPA-2 kunnen zetten? Daarnaast zie ik dat je SSID een _ bevat. Kan je speciale leestekens eens verwijderen? Dit geldt ook voor je wachtwoord, denk aan een vraagteken, komma of laagstreepje etc.

Hey @Duurzaam, ik heb je instellingen er maar eens bijgepakt en ik zie op dit moment dat de 5 GHz band uitgeschakeld is, WPA-3 ingeschakeld is en Wifi 6 staat uit. Zou je de 5 GHz band weer aan kunnen zetten en WPA-3 op WPA-2 kunnen zetten? Daarnaast zie ik dat je SSID een _ bevat. Kan je speciale leestekens eens verwijderen? Dit geldt ook voor je wachtwoord, denk aan een vraagteken, komma of laagstreepje etc.

Hallo Tommy, ik heb je advies opgevolgd, echter helaas de camera wil nog steeds niet koppelen :-).

Nog andere ideeen? of zal ik bij jullie langskomen met camera?

 

Reputatie 7
Badge +9

Je kan langs de winkel gaan maar ik ben bang dat ze je daar niet kunnen helpen @Duurzaam. Kan je het MAC-adres met mij delen? Dan kan ik kijken of ik de camera überhaupt communiceert met het modem of niet. 

Je kan langs de winkel gaan maar ik ben bang dat ze je daar niet kunnen helpen @Duurzaam. Kan je het MAC-adres met mij delen? Dan kan ik kijken of ik de camera überhaupt communiceert met het modem of niet. 

Nee, ik denk ook dat ze in de winkel niet kunnen helpen. Hebben jullie niet een hoofdkantoor of iets dergelijks waar ik langs kan komen? Het gaat erom te ontdekken of de camera bij jullie wel wil koppelen.

Helaas kan ik geen MAC ontdekken op de verpakking.

Je kan langs de winkel gaan maar ik ben bang dat ze je daar niet kunnen helpen @Duurzaam. Kan je het MAC-adres met mij delen? Dan kan ik kijken of ik de camera überhaupt communiceert met het modem of niet. 

Nee, ik denk ook dat ze in de winkel niet kunnen helpen. Hebben jullie niet een hoofdkantoor of iets dergelijks waar ik langs kan komen? Het gaat erom te ontdekken of de camera bij jullie wel wil koppelen.

Helaas kan ik geen MAC ontdekken op de verpakking.

Hallo Tommy,

Ik ben nu bij mijn zoon (hij heeft ook Odido) en de camera koppelt nu wel.

Hij heeft firmware versie: V5.17 (ABZC.0)T54C_b21_1129_2. Svp deze versie ook bij mij installeren?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Duurzaam, dat is de firmware voor de T-54. Die kan niet op de T-56. Ik zou je eventueel een T-54 kunnen opsturen maar dat willen ze hier liever niet. Als dit het voor je oplost ga ik dat voor je regelen!

Hey @Duurzaam, dat is de firmware voor de T-54. Die kan niet op de T-56. Ik zou je eventueel een T-54 kunnen opsturen maar dat willen ze hier liever niet. Als dit het voor je oplost ga ik dat voor je regelen!

Hallo Tommy, misschien kunnen jullie met deze informatie over welke versie WEL werkt op de T-54 achterhalen wat er mis is met de versie die op mijn T-56 geïnstalleerd is. Dit zou mogelijk aanwijzingen kunnen geven, toch?

Hey @Duurzaam, dat is de firmware voor de T-54. Die kan niet op de T-56. Ik zou je eventueel een T-54 kunnen opsturen maar dat willen ze hier liever niet. Als dit het voor je oplost ga ik dat voor je regelen!

Hallo Tommy, misschien kunnen jullie met deze informatie over welke versie WEL werkt op de T-54 achterhalen wat er mis is met de versie die op mijn T-56 geïnstalleerd is. Dit zou mogelijk aanwijzingen kunnen geven, toch?

Hoi Tommy, kun je me laten weten wat jullie plan is om dit op te lossen? Welke stappen jullie van plan zijn?

Reputatie 7
Badge +9

He @Duurzaam, ik heb nog een keer wat instellingen aangepast, ook heb ik de frequentie's gescheiden. Kan je nogmaals proberen verbinding te maken met de 2,4 GHz band? 

Reageer