Beantwoord

firmware update Zyxel T56

  • 29 January 2024
  • 147 reacties
  • 2978 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem.

Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi en iptv dat hapert.

 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 29 January 2024, 16:28

Bekijk origineel

147 reacties

Reputatie 4
Badge

@Keff89 de nieuwe firmware versie voor de T-56 is nu voor iedereen vrijgegeven.
T-56 even 30 seconden stekker eruit - stekker erin, en hij zou hem automatisch moeten downloaden.

Zie deze post:
 

 

Hi @Johan_71 & @Rico71, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

 

 

Hey @BartWe, wat gebeurt er als je je wifipunt loskoppelt en verbinding probeert te maken met het modem?

 

Dat ik al ook geprobeerd en dan krijg ik helaas ook geen verbinding met de EZVIZ camera. Terwijl de camera bij een familielid direct verbinding maakt met hun modem (Ziggo) maar ook met mijn acces point als ik dit op hun modem aansluit. Lijkt dus echt door het Odido modem te komen.

@Ammz Uiteraard zet ik je graag op de lijst voor de nieuwe firmware update. Echter kan ik op dit moment nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je Community profiel? Dan zet ik je er gelijk op! 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? 

Done.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SanPizza, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware vandaag of morgen al geupgraded wordt. Tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. 

Hey @Emile_Kaal, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. De B4 is de basis software, deze zal na 24 uur van installatie geupgrade worden naar de B8. Dat heeft hij inmiddels al gedaan. Ik zag dat je de 2,4 GHz frequentie had uitgeschakeld, deze heb ik weer voor je aangezet. Lukt het nu om verbinding te krijgen met je apparaat? 

Hoi @Tommie van Odido , ja, het werkt nu veel soepeler. Dank je wel!

Beste Tommy, het is gelukt. Dank

Beste,

 

Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…
 

Zou ik aub de firmware update mogen? 

voor serienummer: 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Graag vandaag nog eigenlijk als het kan? Het is voor onderzoek bij dieren. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @labeelen. De firmware zal, door afwezigheid, maandag geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Daan van Egmond, ik heb je inmiddels op de lijst gezet! 

Hi @SanderBons & @verkerkk, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden!

 

Hey @BartWe, ik heb je instellingen er eens bijgepakt en zag dat Wifi 6 nog aan stond. Ook zie ik de 5 GHz band uit staan. Ik heb Wifi 6 voor je uitgeschakeld. Heb je toevallig een SSID wachtwoord met rare tekens er in of niet? Dit kan er ook voor zorgen dat je geen verbinding krijgt. 

 

Hoi Tommie, bedankt voor het controleren. Echter helpt dit ook allemaal niet.

Ik heb geprobeerd de EZVIZ camera en Solaredge HD Wave omvormer zowel via de Wifi van mijn Acces Point als via de Wifi van het modem toe te voegen, via 2,4 GHz en 5 GHz maar het werkt allemaal niet.

Terwijl via de vorige provider ook al mijn apparaten verbinding maakte met dit huidige Acces Point zonder problemen. Vandaag het Acces Point meegenomen naar een familielid, daar op het Ziggo modem aangesloten en mijn EZVIZ camera probleemloos kunnen toevoegen. Maar thuis werkt helaas niet meer.

Dit ligt toch aan jullie modem of de internetverbinding. Zijn er misschien poorten die open gezet moeten worden om dit werkend te krijgen? Of kunnen jullie nog iets anders doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Keff89, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je op de lijst gezet om de update eerder te ontvangen. De update zal in de loop van de tijd gepushed worden naar het modem. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @CaptYellowbeard & @Glapzoid, fijn dat jullie aanhaken bij dit topic! Ik zorg ervoor dat jullie op de lijst komen en kort na het weekend zullen jullie de update ontvangen. Ik ga hier voor jullie achteraan, dit komt helemaal goed!

Hallo,

ik heb ook de nodige problemen met randapparatuur op mijn modem!zyxel t56.

kun je svp firmware b10 laden, ik heb nu b8.

bvd

lesswood

 

 

 

Reputatie 1

B10 maakt de problemen alleen erger

Hallo Tommie, helaas ook in de fabrieksinstellingen koppelt de camera. niet. Volgens mijn andere zoon lijkt het erop alsof de router geen IP adres afgeeft. (ditzelfde probleem had ik met een youless, en deze heb ik toen een fixed IP adres gegeven: problem solved). Misschien een suggestie? Hoor graag weer van je.

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen @Buzzpath, fijn weekend! 😎 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Duurzaam, de Back Office heeft het ticket gesloten omdat je eigen acces point aangesloten zijn. Als het goed is is er op 2 mei contact hierover geweest?

Ik kan je wel een T-54 opsturen maar dan zul je de T-56 moeten retourneren. 

Reputatie 6
Badge +2

@Ammz Top, ik heb je gelijk toegevoegd! 😊

@Tommie van Odido @Teresa van Odido zouden jullie bij mij ook de firmware update voor mijn zyxel t56 modem kunnen pushen? Ik krijg ook sinds de glasvezelmodem geen sonos meer verbonden. Is het niet handiger om automatisch voor iedereen de update te pushen? 

Raar, reboot gegeven, maar nog steeds dezelfde firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108)

Hallo, ik heb al eerder aangegeven dat mijn Youless en EZVIZ camera niet wilden koppelen met het netwerk. Toen hebben jullie versie B10 bij mij geïnstalleerd. Probleem met Youless is opgelost. Omdat EZVIZ probleem van koppelen bleef bestaan, heb ik een nieuwe EZVIZ gekocht met de veronderstelling dat de camera defect was. Echter nieuwe camera koppelt ook NIET.

Dit heeft me al heel wat kopzorgen gekost. Zouden jullie eens willen kijken of jullie hierin wat zouden kunnen betekenen? Misschien contact opnemen met EZVIZ om te checken of er meer problemen zijn c.q. hoe dit op te lossen. Met KPN heb ik hier nooit problemen mee gehad.

Graag verneem ik jullie reactie 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Duurzaam, dat is de firmware voor de T-54. Die kan niet op de T-56. Ik zou je eventueel een T-54 kunnen opsturen maar dat willen ze hier liever niet. Als dit het voor je oplost ga ik dat voor je regelen!

Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem t56.

Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Emile_Kaal, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. De B4 is de basis software, deze zal na 24 uur van installatie geupgrade worden naar de B8. Dat heeft hij inmiddels al gedaan. Ik zag dat je de 2,4 GHz frequentie had uitgeschakeld, deze heb ik weer voor je aangezet. Lukt het nu om verbinding te krijgen met je apparaat? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jonnie010 & @E125, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal vanmiddag nog geupgraded worden. De verbinding zal er dan ongeveer drie tot vijf minuten uitvallen tijdens het updaten. 

Reageer