Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem.
Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi en iptv dat hapert.
Beste antwoord door Tommie van Odido
Bekijk origineelGraag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem.
Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi en iptv dat hapert.
Beste antwoord door Tommie van Odido
Bekijk origineelHartelijk dank Teresa. Moet ik daar zelf nog iets voor doen (router opnieuw opstarten of zo)?
B10 is de meest recente versie die nu wordt uitgerolt. Als apparatuur daar niet mee verbind dan moet je het zoeken in incompatabilteit van die apparatuur met wifi 6 en/of wpa-3. Deze nieuwste technologieën kun je ook uitzetten in de Zyxel router om zo verder te testen.
Neehoor
Firmware update is uitgevoerd naar V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108.
Echter nog steeds geen mogelijkheid om de JBL link portable en ook niet een Lenovo Yoga tablet te verbinden, die het beide voorheen prima deden met Ziggo
De _b8_ is nog de oude firmware. Daarmee doen JBL, Harman Kardon, Wiim Pro, Nest, Remarkable, Unifi Cloud Key Plus, en nog een heel stel andere apparaten het gegarandeerd niet.
De nieuwe is _b10_
Sinds de B10 firmware update is mijn bekabeld internet fantastisch!! alleen de wifi is sinds dien dramatisch.
Websites laden gaat enorm traag en vaak verliezen apparaten verbinding met het netwerk voor ~30 seconden, verder is er wel volle sterkte verbinding met het netwerk.
Ook als ik een speedtest doe is de upload echt dramatisch (zie screenshot)
Kan er iemand naar mijn verbinding kijken of is er een oplossing?
Ik heb de ONT en modem al meerdere keren opnieuw opgestart maar helaas geen verbetering.
Hi
Hey
Hallo Tommy, Type camera is: EZVIZ CS-BC1C. Ondertussen heb ik ook het MAC adres kunnen achterhalen. Dat is 70:4a:0e:84:a8:0e. De andere gevraagde info zou ik pas volgende week kunnen leveren.
Hoi Tommy, overige Wifipunten etc uitgeschakeld. Helaas geen goed resultaat :-(.
Ik heb gelijk een meting gedaan en die ziet er inderdaad helemaal goed uit. Wel zie ik dat je meerdere apparaten hebt aangesloten op LAN 5 doormiddel van een switch. Wil je deze er eens tussen uithalen en de verbinding nog een keer testen, maakt dit verschil? Ik verneem het graag, ik sta klaar om verder te helpen!
Helaas toch zijn de hoge ping spikes weer terug na dat het internet eerst 1/2 dagen fantastisch werkte, en de switch er tussen uit halen heeft geen invloed gehad op de wifi helaas nog steeds soms hele lage upload snelheden en disconnects terwijl de apparaten echt 5M van het modem af staat zonder muren er tussen.
Er gaat echt iets mis met of de kwaliteit van de glasvezel verbinding van Odido en/of het Zyxel T-56 modem..
Lees ook dat ik niet de enige ben met zulke problemen, hoop dat er snel een oplossing komt.
Firmware versie: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130
Zyxel T-56 EX5601-T1
HI Tommy, ik heb het klantnummer van mijn schoonzoon toegevoegd aan mijn profiel. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Hey
Hallo Tommy, misschien kunnen jullie met deze informatie over welke versie WEL werkt op de T-54 achterhalen wat er mis is met de versie die op mijn T-56 geïnstalleerd is. Dit zou mogelijk aanwijzingen kunnen geven, toch?
Heb je de tips van
Laat het mij weten, dan ga ik gelijk voor je aan de slag!
Hi
Hi
Hey
Hallo
Voor mij geld hetzelfde als bovenstaande reageerders. Een voor mij essentieel apparaat is op dit moment niet aan te sluiten op WiFi.
Alvast enorm bedankt!
Eleonora
Goedenavond,
Zouden jullie bij mij ook de firmware update voor mijn zyxel t56 modem kunnen pushen?
Ik heb op dit moment firmware: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108
Alvast bedankt😊
Hi
Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware zo snel mogelijk geupgraded wordt. Tijdens het updaten zal het internet ongeveer drie tot vijf minuten wegvallen.
Ik zou ook graag versneld de update willen ontvangen.
Mijn Bosch smart home systeem werkt nu niet meer en na deze update zou dit verholpen moeten zijn.
Alvast bedankt voor de moeite, Tom
Hoi
Dit komt snel goed, hiermee kunnen wij je snel uit de brand helpen!
Hallo,
Graag zou ik ook de b10 firmware update ontvangen.
Alvast bedankt.
Beste Tommy, bedankt voor de versie b10. Helaas is het probleem daarmee niet opgelost. Het is onveranderd. Reset uitgevoerd. Welke opties zijn er nu nog?
Wij zouden graag ook de b10 firmware willen ontvangen.
Wij hebben problemen met een apparaat dat geen ip krijgt bij de b8 firmware.
Alvast bedankt!
Hi
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je op de lijst gezet om de update eerder te ontvangen. De update zal in de loop van de tijd gepushed worden naar het modem.
Hoi Tommie,
Zou je de firmware upgrade ook voor mij kunnen regelen? Mijn IPTV doet het bijna niet meer na mijn overstap van ziggo naar odido..dankjewel!
Hi
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je op de lijst gezet om de update eerder te ontvangen. De update zal in de loop van de tijd gepushed worden naar het modem.
Hoi Tommie,
Zou je de firmware upgrade ook voor mij kunnen regelen? Mijn IPTV doet het bijna niet meer na mijn overstap van ziggo naar odido..dankjewel!
Kan ik een seintje krijgen wanneer dit gebeurt is of kan ik dit ergens zelf checken Tommie?
Hoi
Hier ga ik voor jullie achteraan, jullie kunnen snel weer genieten van al jullie apparaten! 😃
Hi
Daarnaast ben ik benieuwd of je speciale leestekens gebruikt hebt in je wachtwoord zoals een komma of een vraagteken? Dit kan er ook voor zorgen dat je geen verbinding kan maken. Kan de camera je netwerk wel zien?
Hoi Tommie,
Het MAC adres van de camera is 08:E9:F6:19:2F:44. Ik heb zojuist nog direct via het modem verbinding proberen te maken. Ik heb gebruik geen speciale leestekens in het WiFi wachtwoord (alleen hoofdletters, kleine letters en cijfers).
In het Status van het WLAN-station overzicht van het modem is dit MAC adres dan ook te zien. Maar het lukt dan niet in de app van camera de installatie te voltooien (terwijl dit voorheen toen ik nog geen Odido had wel lukte en ik heb inmiddels bij 2 andere modems geprobeerd op een andere adressen (geen Odido) en dan lukt het ook gewoon direct).
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.