Beantwoord

firmware update Zyxel T56

  • 29 January 2024
  • 147 reacties
  • 3104 Bekeken


Toon eerste reactie

147 reacties

Reputatie 1

@YSB Tuurlijk, ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst! Ik verwacht dat je de update later vandaag ontvangt. 

Hartelijk dank Teresa. Moet ik daar zelf nog iets voor doen (router opnieuw opstarten of zo)?

Reputatie 7
Badge +14

B10 is de meest recente versie die nu wordt uitgerolt. Als apparatuur daar niet mee verbind dan moet je het zoeken in incompatabilteit van die apparatuur met wifi 6 en/of wpa-3. Deze nieuwste technologieën kun je ook uitzetten in de Zyxel router om zo verder te testen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Neehoor @YSB! Wij zullen in de loop van de middag het modem upgraden. Tijdens het updaten valt je internet voor een minuutje of drie weg. Daarna start het modem uit zich zelf opnieuw op en heb je de nieuwste firmware. 

Reputatie 4
Badge

Firmware update is uitgevoerd naar V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108.
Echter nog steeds geen mogelijkheid om de JBL link portable en ook niet een Lenovo Yoga tablet te verbinden, die het beide voorheen prima deden met Ziggo

De _b8_ is nog de oude firmware. Daarmee doen JBL, Harman Kardon, Wiim Pro, Nest, Remarkable, Unifi Cloud Key Plus, en nog een heel stel andere apparaten het gegarandeerd niet.
De nieuwe is _b10_

Reputatie 1

Sinds de B10 firmware update is mijn bekabeld internet fantastisch!! alleen de wifi is sinds dien dramatisch. 

Websites laden gaat enorm traag en vaak verliezen apparaten verbinding met het netwerk voor ~30 seconden, verder is er wel volle sterkte verbinding met het netwerk.

Ook als ik een speedtest doe is de upload echt dramatisch (zie screenshot)

Kan er iemand naar mijn verbinding kijken of is er een oplossing?

Ik heb de ONT en modem al meerdere keren opnieuw opgestart maar helaas geen verbetering.

Hi @zurezult, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het valt me op dat je wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je een eigen router of acces point aangesloten toevallig? Ik raad je aan om wifi in te schakelen en opnieuw verbinding probeert te maken met het modem.

 

Hey @Duurzaam,  kan je toevallig het type camera doorgeven? Dan kunnen we het beter onderzoeken. Daarnaast zie ik dat je veel eigen wifipunten hebt aangesloten, een TP-Link, Devolo's en van Arcadyan. Zou je al je eigen wifipunten/routers willen loskoppelen en kijken of je een verbinding tot stand krijgt? Kan je toevallig het klantnummer van je zoon naast jouw klantnummer zetten in je profiel? Dan kunnen we het met elkaar vergelijken. Alvast bedankt!

Hallo Tommy, Type camera is: EZVIZ CS-BC1C. Ondertussen heb ik ook het MAC adres kunnen achterhalen. Dat is 70:4a:0e:84:a8:0e. De andere gevraagde info zou ik pas volgende week kunnen leveren.

Hoi Tommy, overige Wifipunten etc uitgeschakeld. Helaas geen goed resultaat :-(.

Reputatie 1

@verkerkk Fijn om te lezen dat je de update hebt ontvangen en dat het bekabelde internet fantastisch werkt! Ik help je graag verder om ook de wifi verbinding te optimaliseren. 

Ik heb gelijk een meting gedaan en die ziet er inderdaad helemaal goed uit. Wel zie ik dat je meerdere apparaten hebt aangesloten op LAN 5 doormiddel van een switch. Wil je deze er eens tussen uithalen en de verbinding nog een keer testen, maakt dit verschil? Ik verneem het graag, ik sta klaar om verder te helpen! 

Helaas toch zijn de hoge ping spikes weer terug na dat het internet eerst 1/2 dagen fantastisch werkte, en de switch er tussen uit halen heeft geen invloed gehad op de wifi helaas nog steeds soms hele lage upload snelheden en disconnects terwijl de apparaten echt 5M van het modem af staat zonder muren er tussen.

Er gaat echt iets mis met of de kwaliteit van de glasvezel verbinding van Odido en/of het Zyxel T-56 modem..

Lees ook dat ik niet de enige ben met zulke problemen, hoop dat er snel een oplossing komt.

 

Firmware versie: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

Zyxel T-56 EX5601-T1

HI Tommy, ik heb het klantnummer van mijn schoonzoon toegevoegd aan mijn profiel. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Hey @Duurzaam, dat is de firmware voor de T-54. Die kan niet op de T-56. Ik zou je eventueel een T-54 kunnen opsturen maar dat willen ze hier liever niet. Als dit het voor je oplost ga ik dat voor je regelen!

Hallo Tommy, misschien kunnen jullie met deze informatie over welke versie WEL werkt op de T-54 achterhalen wat er mis is met de versie die op mijn T-56 geïnstalleerd is. Dit zou mogelijk aanwijzingen kunnen geven, toch?

Reputatie 6
Badge +2

@Duurzaam Fijn om te lezen dat het probleem met de Youless is opgelost! Ik help je graag verder om ook de camera te koppelen! 

Heb je de tips van @eric al eens geprobeerd? Mocht je hier niet uitkomen, pas ik de instellingen van het modem graag aan met jouw toestemming. 

Laat het mij weten, dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @maximus19, @MarkDor, @JP Monod & @ODDO, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden!   

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SanderBons & @verkerkk, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden!

 

Hey @BartWe, ik heb je instellingen er eens bijgepakt en zag dat Wifi 6 nog aan stond. Ook zie ik de 5 GHz band uit staan. Ik heb Wifi 6 voor je uitgeschakeld. Heb je toevallig een SSID wachtwoord met rare tekens er in of niet? Dit kan er ook voor zorgen dat je geen verbinding krijgt. 

 

Hallo @Cal van Odido ,

 

Voor mij geld hetzelfde als bovenstaande reageerders. Een voor mij essentieel apparaat is op dit moment niet aan te sluiten op WiFi.

 

Alvast enorm bedankt!

Eleonora

Goedenavond,

 

Zouden jullie bij mij ook de firmware update voor mijn zyxel t56 modem kunnen pushen?

 

Ik heb op dit moment firmware: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

 

Alvast bedankt😊

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mat1062, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware zo snel mogelijk geupgraded wordt. Tijdens het updaten zal het internet ongeveer drie tot vijf minuten wegvallen.

 

@Leondrempt, de firmware is gister middag geupgraded!  

Ik zou ook graag versneld de update willen ontvangen.

Mijn Bosch smart home systeem werkt nu niet meer en na deze update zou dit verholpen moeten zijn.

Alvast bedankt voor de moeite, Tom

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AuntEl, fijn dat je jezelf hier meldt, ik grijp graag snel voor je in! Ik zal je meteen op de lijst zetten en wij gaan hier snel mee aan de slag. Op deze manier verwacht ik dat je modem in de komende dagen geupdate zal worden en je snel weer gebruik kan maken van je essentiële apparaat.

Dit komt snel goed, hiermee kunnen wij je snel uit de brand helpen!

Hallo,

 

Graag zou ik ook de b10 firmware update ontvangen.

 

Alvast bedankt.

Beste Tommy, bedankt voor de versie b10. Helaas is het probleem daarmee niet opgelost. Het is onveranderd. Reset uitgevoerd. Welke opties zijn er nu nog?

Wij zouden graag ook de b10 firmware willen ontvangen.
Wij hebben problemen met een apparaat dat geen ip krijgt bij de b8 firmware.
Alvast bedankt!

Hi @Keff89, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je op de lijst gezet om de update eerder te ontvangen. De update zal in de loop van de tijd gepushed worden naar het modem. 

Hoi Tommie, 

Zou je de firmware upgrade ook voor mij kunnen regelen? Mijn IPTV doet het bijna niet meer na mijn overstap van ziggo naar odido..dankjewel!

Hi @Keff89, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je op de lijst gezet om de update eerder te ontvangen. De update zal in de loop van de tijd gepushed worden naar het modem. 

Hoi Tommie, 

Zou je de firmware upgrade ook voor mij kunnen regelen? Mijn IPTV doet het bijna niet meer na mijn overstap van ziggo naar odido..dankjewel!

Kan ik een seintje krijgen wanneer dit gebeurt is of kan ik dit ergens zelf checken Tommie?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @anoniemanoe,  @BartWe & @Tom Gouw, heel fijn dat jullie jezelf allemaal gemeld hebben in dit topic, wij zien jullie graag weer genieten van al jullie apparaten! Daarom ga ik voor jullie aan de slag om de firmware update op de correcte manier aan te vragen en binnen enkele werkdagen zullen wij de update pushen. Vervolgens herstarten wij kort het modem voor jullie om de update goed door te laten lopen.

Hier ga ik voor jullie achteraan, jullie kunnen snel weer genieten van al jullie apparaten! 😃

Hi @BartWe, heb je toevallig het MAC-adres van je camera? Zou je die hier met mij willen delen? Probeen dan een paar keer verbinding te maken met het Zyxel modem. Kan je jouw Ubiquiti loskoppelen tijdens het verbinden met het Zyxel modem? 

Daarnaast ben ik benieuwd of je speciale leestekens gebruikt hebt in je wachtwoord zoals een komma of een vraagteken? Dit kan er ook voor zorgen dat je geen verbinding kan maken. Kan de camera je netwerk wel zien?

Hoi Tommie,

Het MAC adres van de camera is 08:E9:F6:19:2F:44. Ik heb zojuist nog direct via het modem verbinding proberen te maken. Ik heb gebruik geen speciale leestekens in het WiFi wachtwoord (alleen hoofdletters, kleine letters en cijfers).

In het Status van het WLAN-station overzicht van het modem is dit MAC adres dan ook te zien. Maar het lukt dan niet in de app van camera de installatie te voltooien (terwijl dit voorheen toen ik nog geen Odido had wel lukte en ik heb inmiddels bij 2 andere modems geprobeerd op een andere adressen (geen Odido) en dan lukt het ook gewoon direct).

Reageer