Beantwoord

firmware update Zyxel T56

  • 29 January 2024
  • 138 reacties
  • 2759 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem.

Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi en iptv dat hapert.

 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 29 January 2024, 16:28

Bekijk origineel

138 reacties

Beste Tommy, het is gelukt. Dank

Reputatie 6
Badge +2

@MarkDor Heb je al eens geprobeerd om de WPA3 naar WPA2 te zetten? Je kunt dit doen in de instellingen van het modem. Mocht dit niet werken dan je proberen om ook Wifi 6 uit te schakelen. 

Beste medewerker Odido,

Ik zou ook graag in aanmerking willen komen voor de update, ivm met niet werkende streamer.

Deze doet het wel met een ander modem, hij krijgt geen ip adres van de Zyxel T56.

Ik hoor het graag.

Mvg. Mathieu

Reputatie 6
Badge +2

@matsan251 Tuurlijk! Ik heb je gelijk op de lijst gezet. 

Reputatie 1

Sinds de B10 firmware update is mijn bekabeld internet fantastisch!! alleen de wifi is sinds dien dramatisch. 

Websites laden gaat enorm traag en vaak verliezen apparaten verbinding met het netwerk voor ~30 seconden, verder is er wel volle sterkte verbinding met het netwerk.

Ook als ik een speedtest doe is de upload echt dramatisch (zie screenshot)

Kan er iemand naar mijn verbinding kijken of is er een oplossing?

Ik heb de ONT en modem al meerdere keren opnieuw opgestart maar helaas geen verbetering.

Reputatie 6
Badge +2

@verkerkk Fijn om te lezen dat je de update hebt ontvangen en dat het bekabelde internet fantastisch werkt! Ik help je graag verder om ook de wifi verbinding te optimaliseren. 

Ik heb gelijk een meting gedaan en die ziet er inderdaad helemaal goed uit. Wel zie ik dat je meerdere apparaten hebt aangesloten op LAN 5 doormiddel van een switch. Wil je deze er eens tussen uithalen en de verbinding nog een keer testen, maakt dit verschil? Ik verneem het graag, ik sta klaar om verder te helpen! 

Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem.

Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi en iptv dat hapert.

 

 

Ik wil ook graag de firnware uodate voor de zyxel T56

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SanPizza, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware vandaag of morgen al geupgraded wordt. Tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. 

Ook wij zouden een update willen ontvangen.

 

Is er ook al een update voor de mediabox? Heeft behoorlijk veel kuren waar je voor betaald.

Hoi,

Ik zou ook graag de update willen ontvangen.

Mijn dank!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @CaptYellowbeard & @Glapzoid, fijn dat jullie aanhaken bij dit topic! Ik zorg ervoor dat jullie op de lijst komen en kort na het weekend zullen jullie de update ontvangen. Ik ga hier voor jullie achteraan, dit komt helemaal goed!

Idem voor mij

Reputatie 1

@verkerkk Fijn om te lezen dat je de update hebt ontvangen en dat het bekabelde internet fantastisch werkt! Ik help je graag verder om ook de wifi verbinding te optimaliseren. 

Ik heb gelijk een meting gedaan en die ziet er inderdaad helemaal goed uit. Wel zie ik dat je meerdere apparaten hebt aangesloten op LAN 5 doormiddel van een switch. Wil je deze er eens tussen uithalen en de verbinding nog een keer testen, maakt dit verschil? Ik verneem het graag, ik sta klaar om verder te helpen! 

Helaas toch zijn de hoge ping spikes weer terug na dat het internet eerst 1/2 dagen fantastisch werkte, en de switch er tussen uit halen heeft geen invloed gehad op de wifi helaas nog steeds soms hele lage upload snelheden en disconnects terwijl de apparaten echt 5M van het modem af staat zonder muren er tussen.

Er gaat echt iets mis met of de kwaliteit van de glasvezel verbinding van Odido en/of het Zyxel T-56 modem..

Lees ook dat ik niet de enige ben met zulke problemen, hoop dat er snel een oplossing komt.

 

Firmware versie: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

Zyxel T-56 EX5601-T1

Reputatie 7
Badge +5

Hi @HIMOEMOE, goed dat je dit laat weten! Je staat op de lijst om de nieuwe firmware update te krijgen. Deze zal tegen het einde van morgenmiddag op je modem staan!

@verkerkk Ik heb jouw verbinding gecheckt. Als het ook zonder switch niet goed werkt, wil ik jou graag Wifi Plus adviseren. Hiermee verbeter en verbreed je jouw netwerk. Je kunt deze nu de eerste maand gratis testen. Merk je binnen bijvoorbeeld een week geen verschil dan zetten we Wifi Plus weer uit, zodat je hier geen kosten voor maakt. Je kunt zo'n versterker bestellen via Mijn Odido. De korting zal worden verrekend. Wil je mij de uitkomst laten weten? Ik ben heel benieuwd!

ik kan ook niet mijn apparaten koppelen aan t-56, graag ontvang  ik een fix/update aub!

Reputatie 6
Badge +2

@yenersorgucu Tuurlijk, ik heb je gelijk op de lijst gezet! Ik verwacht dat je deze morgen in de loop van de dag zult ontvangen. 

@Tommie van Odido @Teresa van Odido zouden jullie bij mij ook de firmware update voor mijn zyxel t56 modem kunnen pushen? Ik krijg ook sinds de glasvezelmodem geen sonos meer verbonden. Is het niet handiger om automatisch voor iedereen de update te pushen? 

Reputatie 6
Badge +2

@PdG987 Tuurlijk, ik heb je gelijk toegevoegd! Ik verwacht dat je de update later vandaag ontvangt. 

Hi @HIMOEMOE, goed dat je dit laat weten! Je staat op de lijst om de nieuwe firmware update te krijgen. Deze zal tegen het einde van morgenmiddag op je modem staan!

@verkerkk Ik heb jouw verbinding gecheckt. Als het ook zonder switch niet goed werkt, wil ik jou graag Wifi Plus adviseren. Hiermee verbeter en verbreed je jouw netwerk. Je kunt deze nu de eerste maand gratis testen. Merk je binnen bijvoorbeeld een week geen verschil dan zetten we Wifi Plus weer uit, zodat je hier geen kosten voor maakt. Je kunt zo'n versterker bestellen via Mijn Odido. De korting zal worden verrekend. Wil je mij de uitkomst laten weten? Ik ben heel benieuwd!

Ik zie dat ik nog steeds geen update heb ontvangen. Kan ernaar gekeken worden?

Ik zou ook een update willen krijgen zouden jullie het kunnen regelen voor me alvast bedankt

Reputatie 6
Badge +2

@HIMOEMOE Ik ben direct voor je gaan kijken, maar de update is wel uitgestuurd. Wil je het modem eens een herstart geven? Hoe je dit precies doet, lees je hier: Reboot modem | Odido community

@CrazYShardC Tuurlijk, ik heb je gelijk toegevoegd! Ik verwacht dat je de update later vandaag ontvangt. 

Raar, reboot gegeven, maar nog steeds dezelfde firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108)

Goedenavond,

 

Zouden jullie bij mij ook de firmware update voor mijn zyxel t56 modem kunnen pushen?

 

Ik heb op dit moment firmware: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

 

Alvast bedankt😊

Reputatie 7
Badge +5

@HIMOEMOE Je krijgt de upgrade as we speak. Test het over een uurtje nog eens, dan moet het goed staan!

Zeker @remomangre, je staat bij deze op de lijst! Vermoedelijk ontvang je deze aan het einde van de middag. Je modem zal dan een paar minuten offline zijn!

 

Graag zou ik ook de nieuwe firmware ontvangen.

Heb op dit moment firmware: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Reageer