Constante lag spikes, zeer onstabiel netwerk

  • 4 February 2024
  • 45 reacties
  • 771 Bekeken

Hallo, 

Sinds een week of 3 zitten we bij odido, na jaren ziggo te hebben gehad. Nu alleen ook alleen internet, 1GBs. Tot onze verbazing is het netwerk ontzettend onstabiel. Hiervoor hadden we dit probleem nooit!

De snelheid is prima, met kabel op de ps5 en pc 700-1000mb. Op de mobiel wifi 150-500mb. Allemaal prima, maar....zeer onbetrouwbaar en onstabiel. 

Met gamen (online) en thuiswerken (online werkomgeving) merken we continue dat er haperingen, lag spikes, vertragingen zijn. Het is enorm frustrerend en hoop spoedig op een oplossing.

Zolas hierboven goed te zien zijn er constant uitschieters, die maken het praktisch onspeel-/onwerkbaar…

Hoor graag.

Simon


45 reacties

@Siemper Klopt! Ik kan het abonnement niet nu opzeggen per de 14e, maar je hebt tot uiterlijk 14 maart om het abonnement definitief op te zeggen. Spreek ik je voor die tijd? Dan komt het helemaal in orde! 

Hallo Teresa, graag zeg ik mijn abonnement op.  Heb alleen nog geen datum van de nieuwe provider gekregen wanneer ik al over kan. Wat is hierin het handigste?

 

Mvg

Hoor graag van jullie

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Wanneer ik het opzeg, zal dit echt per direct (dezelfde dag) zijn. Laat je mij weten wat je wil?

 

@Siemper Wanneer ik het opzeg, zal dit echt per direct (dezelfde dag) zijn. Laat je mij weten wat je wil?

 

Hallo Teresa,

Zojuist met de andere provider gebeld, er is daar nu een actie uitgezet en ik verwacht in de aankomende week over te kunnen stappen. Kan ik op het moment dat ze hier zijn en het geinstalleerd hebben aan jou doorgeven dat ik het per direct wil laten beeidingen?
Hoor graag :)

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Ik wil je echt graag helpen en had de opzegging graag voor je in orde gemaakt. Echter kan ik dit nu niet meer kosteloos doen. Begin maart heb ik uitgelegd hoe het precies zit met de 14 dagen bedenktijd en tot wanneer dit voor jou geldt. Ook heb ik aangegeven dat een Overstapservice niet mogelijk is en dit per direct ingaat. 

 

Hallo Teresa, 

Hopelijk kun je begrijpen dat ik al een lange tijd keihard aan de bak ben, samen met jullie, om tot een oplossing te komen met de internet situatie. In dit topic zie je dat ik daar mijn uiterste best op heb gedaan en alles wat ik maar kon doen om Odido goed werkend te krijgen. Helaas is dit niet gelukt. Uiteraard moet ik dan ook nog zelf weer iets nieuws regelen, ik had dit graag allemaal in 1 dag willen regelen, maar ook de andere partij heef tijd nodig het e.e.a. te regelen. Ik heb constant gedrukt, maar sneller lukt mij gewoon niet :-(

Ik hoop ten zeerste dat we hier samen uit kunnen komen en jullie met mij mee kunnen denken.

Hoor graag van je 

 

Hallo Teresa,

Zojuist bericht gekregen dat ik volgende week de 29e het e.e.a. geregeld gaat worden, paar dagen daarna zou ik alles moeten ontvangen van de andere provider.

Zoals ook in mijn vorige bericht aangegeven is het gewoon een lastige situatie geweest, ik heb constant van alles getest maar dit was tevergeefs. Ik hoop dat er gezien deze situatie een uitzondering gemaakt kan worden en dan het abbonement op korte termijn alsnog kostenloos opgezegd kan worden. Indien er was overlap is / of ik een maand extra moeten betalen dan vind ik dat ook allemaal prima, ik wil hierin uiteraard ook met jullie meedenken.


Alvast dank en hoor graag van je :)

Beste Teresa,

Zojuist de bevestiging gehad dat ik vanaf 5 april over kan. Graag hoor ik wat jullie voor mij kunnen betekenen, wordt zeer gewaardeerd. Indien er wat overlap is vind ik dat prima hoor.

Mvg

Reputatie 7
Badge +5

Ik begrijp je @Siemper en ik ben je voor de medewerking in het onderzoek ook erg dankbaar. Wij hebben echter ook tijd en genoeg informatie nodig zoiets goed en gericht te kunnen oplossen. Hier zijn we echt druk mee bezig geweest. De bedenktijd liep tot 14-03. Vanaf dan ging officieel je jaarcontract in. Je had ons voor deze tijd moeten zeggen of je het abonnement wilde opzeggen met een per directe ingang. Heb je bewijs dat je voor deze tijd een aanvraag bij een andere provider hebt gedaan? Ik kan geen belofte doen want dit is niet de normale gang van zaken, maar daarmee kan ik eventueel nog aan de slag.

Ik begrijp je @Siemper en ik ben je voor de medewerking in het onderzoek ook erg dankbaar. Wij hebben echter ook tijd en genoeg informatie nodig zoiets goed en gericht te kunnen oplossen. Hier zijn we echt druk mee bezig geweest. De bedenktijd liep tot 14-03. Vanaf dan ging officieel je jaarcontract in. Je had ons voor deze tijd moeten zeggen of je het abonnement wilde opzeggen met een per directe ingang. Heb je bewijs dat je voor deze tijd een aanvraag bij een andere provider hebt gedaan? Ik kan geen belofte doen want dit is niet de normale gang van zaken, maar daarmee kan ik eventueel nog aan de slag.

 

Hallo Cheyenne,

Bedankt voor je reactie!

Ik snap je reactie, zoals je ook aangeeft is er voldoende tijd nodig om dit soort problemen op te lossen. Het is voor mij als klant wel lastig om in te schatten wat genoeg/voldoende tijd is. Mijn eerste melding was 4 februari, ruim een maand later 6 maart, merkte ik - ook na het bezoek van de monteur - dat het er niet op lijkt dat dit op enige korte termijn opgelost zou gaan worden.

Ik vind het erg fijn dat er zo actief mee is gedacht op het forum om te kijken naar oplossingen dmv testen, resets, monteur langsturen etc. Ik ben ook prive door Sven-vanodido gecontacteerd om het e.e.a. te testen. Hierin is mij ook gevraagd om mijn medewerking en testen te doen, hier werkte is natuurlijk graag aan mee. Aan de nadere kant lijkt het er nu ook een beetje op dat ik door de tijd die ik bezig ben geweest met jullie om het e.e.a. te testen, ik mijn kans om te annuleren ook steeds verder heb verschoven. Idealiter had ik dan eigenlijk al 1 week na mijn melding op het forum de handdoek in de ring moeten gooien en een annulering in moeten dienen, maar dat is wat mij betreft ook niet fair en vind het zeker zo dat je er eerst samen naar moet kijken voor oplossingen.

Hieronder het bewijs voor mijn aanvraag bij een andere partij, op het forum heb ik 7 maart aangegeven te willen annuleren,  8 maart is mijn nieuwe contract bevestigd. In de tussentijd ben ik natuurlijk erg druk geweest om ook van Delta helderheid te krijgen hoe snel ik over kan, dit heeft helaas meer tijd gekost dan gehoopt en zoals laten weten mag ik vanaf 5 april hier gebruik van maken. 

Ik hoop - gezien de toch wat bijzondere situatie - dat je voor mij een oplossing kan regelen. Als dat betekent dat ik tijdelijk zonder internet kom te zitten of een maand extra kosten heb dan vind ik het allemaal prima, ik wil hier ook fexibel met jullie in meedenken.

Nogmaals dank en zie graag jullie bericht tegemoet.

 

 

Beste Cheyenne,

 

Heb jij toevallig al een update hierover? Over alweer ruim een week gaat mijn nieuwe contract in en hoop voor deze tijd natuurlijk graag wat meer duidelijkheid te hebben.

 

Je reactie wordt gewaardeerd.

 

Mvg

Simon

Beste Cheyenne,

Heb jij al een korte update voor mij mbt mijn informatie /bewijs? Ik hoop hier zsm wat duidelijkheid over te kunnen krijgen ivm de wisseling die over 1 week al plaatsvindt.

Vriendelijke groet! 

Beste, 

Het lukt mij helaas niet om met jullie in contact te komen, kan iemand hier vanuit Odido aub een reactie geven? Ruim een week geleden heb ik mijn reactie geplaatst + bewijs zoals gevraagd. Ik wil graag met jullie afstemmen dat we in deze bijzondere situatie de overeenkomst kunnen ontbinden.

Hoor graag spoedig van jullie.

 

Dank!

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Dank je wel voor het sturen van de bevestiging en mijn excuses voor de late reactie! 

Ik heb nogmaals met mijn collega’s overlegd en met uitzondering ga ik dit voor je in orde maken. Wil je aan mij doorgeven per wanneer ik dit kan doen? Het komt helemaal goed, beloofd! 

Hallo Teresa,

 

Bedankt voor je reactie en de moeite die jullie hebben genomen om mij toch hierin tegemoet te kunnen komen.

 

Per 8 april mag je van mij dan het abonnement beëindigen. Heb ik het weekend nog de tijd om alles goed aan te sluiten 😀

 

Alvast dank en zie je bevestiging nog wel even verschijnen.

 

Mvg

Simon

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Super, komt goed ik heb het in mijn persoonlijke agenda gezet! Zodra ik het heb opgezegd, ontvang je hier een bevestiging van. 

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Ik heb het abonnement voor je opgezegd. Je ontvangt hier nog een e-mail ter bevestiging over. 

Mocht ik in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 

Hallo Teresa,

 

Bedankt hiervoor, ondertussen zit ik nu ruim een week bij de andere partij, ik ervaar geen lag problemen mee, dus gelukkig heeft het geholpen.

 

Ik heb nog geen retourmelding ontvangen voor jullie router en wifi versterker, kun jij dit misschien in gang zetten? Dan stuur ik het op.

 

Dank!

Beste,

Graag ontvang ik van jullie de retourmelding. Daarnaast lijkt de afmelding nog steeds in behandeling?

Overigens is eerbij mij ook vandaag 32,50 gefactureerd,  terwijl als het goed is 8-april mijn abonnement is stop gezet per direct. Dit lijkt niet goed te gaan?

Hoor graag!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Siemper, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het niet helemaal goed gegaan is. Ik heb het abonnement opnieuw opgezegd en de periode voor je vergoed. Je abonnement zal per 26-04 niet meer actief zijn. Mijn excuses voor het ongemak.

Reageer