Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon

  • 9 September 2019
  • 131 reacties
  • 14838 Bekeken


Toon eerste reactie

131 reacties

Reputatie 7
Hi @Doornekamp33, klopt hoor, het gaat hier om twee verschillende zaken: Niet alle toestellen werken goed met het DTMF protocol dat wij gebruiken, de Gigaset zien we bijvoorbeeld regelmatig voorbij komen. Dit is ongeacht welk modem je gebruikt en is toestelspecifiek. Dit is geen bug maar heeft te maken met compatibiliteit. Daarnaast speelt er wél een bug met het Zyxel modem. Hier hebben we inmiddels een oplossing voor die binnenkort uitgerold gaat worden.

P.S. Bedankt voor de informatie in dit topic, we hebben hem sticky gemaakt zodat andere klanten dit ook direct kunnen zien!
@Sander , even een toevoeging op jou punt 1, als je dat nummer belt en netjes de "five" terug hoort, wat dus impliceerd dat het moet werken werkt het nog niet altijd, bij mij werkte het niet.
terwijl ik netjes FIVE hoorde en mijn toestel ook DTMF ondersteund en het bij Telfort op het DTMF wel deed en bij Tele 2 adsl werkt hij ook prima overigens.😉

Dan komen we ook bij punt 3 even terecht, dus ook op een Huawei modem werkt het niet altijd zoals het zou moeten.
Laat ik dan ook nog maar eens reageren: ik ben sinds 22 juli klant.
Op mijn Panasonic telefoons werkte vanaf dag 1 de nummerherkenning ook niet.
Voordat ik bij T-Mobile kwam was ik klant bij KPN en daar werkte het jaren prima!
Ik heb de Panasonic KX-TG 7321... De test bij dat 085 nummer werkt perfect.
Dat was natuurlijk ook te verwachten.
Dus: wanneer komt die fix voor de firmware van mijn TK50 modem?
Reputatie 2
Hier ook een duit in het zakje:
Ben sinds vandaag klant bij tmt en op mijn vaste lijn krijg ik ook geen nummerherkenning; ik heb eerder al gevonden op dit forum dat je dat maar moet proberen op te lossen via chat bij facebook, en daar dus de vraag gesteld, geen antwoord.
Mijn modem is dus inderdaad de Zyxel T50, en mijn toestel is een Phonak Dect CP1
Heb de modem èn de basisstation van de stroom afgehaald, maar hij herkent mijn eigen mobile nummer niet.

En hierboven staat dat er geen technische oplossing is? Goed begin....
Reputatie 7
Hoi @yalerta,

Bedankt voor de uitleg en het centraal plaatsen van alle informatie rondom nummerweergave. Ik doe ook een duit in de zak:

1) Nummerweergave werkt bij T-Mobile Thuis via het DTMF protocol. Je kunt nagaan of jouw toestel dit ondersteunt door te bellen naar 085-7732598. Druk daarna een toets in. Als ik bijvoorbeeld 5 intoets op mijn telefoon en ik krijg als terugkoppeling FIVE te horen, dan ondersteunt het toestel DTMF. Als ik dit niet te horen krijg, ondersteunt het toestel geen DTMF.
2) Vervolgens kun je bij de telefoonzaak navraag doen welke toestellen DTMF ondersteunen.
3) Met het nieuwe modem Zyxel blijkt op sommige DTMF toestellen een issue te zijn met nummerweergave. Dit is alleen met de Zyxel, dus niet met het Huawei of Draytek modem. De oplossing hebben we inmiddels gevonden en zullen dit binnenkort (nog geen datum) op alle Zyxel modems corrigeren.
4) Dit gaat om nummerweergave bij inkomende gesprekken. Nummerweergave bij uitgaande gesprekken kun je uit- of aanzetten.

Het lijkt mij mooi om hier een algemeen informatief topic van te maken. Yalerta, is het een idee om dan het woordje 'geen' te schrappen uit de titel? Ook de hoofdletters zijn, denk ik, niet nodig. Wil je bovenstaande informatie verwerken in jouw post of zullen we dit als antwoord onder het topic plaatsen?
Als je het forum doorzoekt kom je zelfs de Draytek ook tegen waar nummerweergave niet op werkt.
Bij mij werkte de 3 jaar oude Gigaset niet, weet geen type nummer daarvan en de nieuw aangekochte Gigaset A475H werkt het wel op de Huawei.
Misschien kan ik binnenkort de Zyxel testen, men wil bij mij een modemswap proberen ivm een klein probleempje in de Huawei wat niet op te lossen is

Reageer