Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon

  • 9 September 2019
  • 131 reacties
  • 14366 Bekeken


Toon eerste reactie

131 reacties

Ik kom van KPN daar werkte nummerweergave uitstekend ik heb klantenservice al gebeld maar daar heb je ook niets aan die geven hun mond maar een duw.

Ik zal graag een datum en een jaartal horen. vanaf 30 sept bij T-Mobile vanaf die tijd al bezig voor nummerweergave op mijn vaste telefoon.

 

Reputatie 3

@rahrah: nee écht van harte gaat het niet, dat geeft al weer te denken.😏 Nu staat er geen jaartal achter 4 t/m 11 november dus ehh...

Het is nu de zaterdag vlak vóór 11 november 2019. Nog geen email van t-m ontvangen over zyxel update tbv inkomende nummerherkenning/weergave vastbellen. Wat is nu de status Sander?

Reputatie 1

We wachten maar weer af.

Doe je best

 

Dag allen, 

 

Excuses, excuses, excuses: het aangekondigde upgrade met de oplossing voor het nummerweergave probleem is uitgesteld. Vandaar dat het op dit moment nog niet werkt. Ik snap het sentiment helemaal, ik leg graag uit hoe dit werkt, om verwarring te voorkomen.

 

Om dit werkend te krijgen, moet je de firmware aanpassen. Het is dus geen knopje omzetten of een kleine update doorvoeren. De software moet herschreven worden, uitgebreid getest en ingepland worden. Je wilt natuurlijk niet iets uitrollen en dat blijkt dat er alsnog een foutje in zit. Aangezien we begin deze week vrij abrupt een grote wijziging moesten doorvoeren in de routering van ons internetverkeer, wilden we niet tegelijkertijd een upgrade van de modem software doorvoeren. Als er onvoorziene tegenslagen waren met één van de twee heb je te maken met een groot risico. De routering is inmiddels doorgevoerd en geslaagd. We hebben dan ook direct een nieuwe datum ingepland (op korte termijn) om de firmware upgrade door te voeren. Degenen met een Zyxel modem zullen hier in de week van 4 t/m 11 november een e-mail over ontvangen. Ik zal het tegen die tijd ook in dit topic delen. 

 

Wat in het vat zit, verzuurt niet!

Beste Sander de reeds lang aanhoudende klachten op het forum zijn niet te rangschikken onder de term "sentiment". "Woede " lijkt mij passender…………………….

Reputatie 7
Badge +15

Ben vandaag aangesloten en mijn DECT telefoon ondersfeund nummerherkening!

Bedraad is de DSL verbinding goed maar wifi is een beetje treurig, amper de helft van de snslheid en modem staat gewoon in woonkamer.

Reputatie 3

@Sander "wat in het vat zit verzuurt niet" inderdaad.......behalve als het er héél lang in zit natuurlijk, dan bederft het alsnog!😂 Ben hoe dan ook erg benieuwd wát er uit het vat komt.

 

Reputatie 7

Dag allen, 

 

Excuses, excuses, excuses: het aangekondigde upgrade met de oplossing voor het nummerweergave probleem is uitgesteld. Vandaar dat het op dit moment nog niet werkt. Ik snap het sentiment helemaal, ik leg graag uit hoe dit werkt, om verwarring te voorkomen.

 

Om dit werkend te krijgen, moet je de firmware aanpassen. Het is dus geen knopje omzetten of een kleine update doorvoeren. De software moet herschreven worden, uitgebreid getest en ingepland worden. Je wilt natuurlijk niet iets uitrollen en dat blijkt dat er alsnog een foutje in zit. Aangezien we begin deze week vrij abrupt een grote wijziging moesten doorvoeren in de routering van ons internetverkeer, wilden we niet tegelijkertijd een upgrade van de modem software doorvoeren. Als er onvoorziene tegenslagen waren met één van de twee heb je te maken met een groot risico. De routering is inmiddels doorgevoerd en geslaagd. We hebben dan ook direct een nieuwe datum ingepland (op korte termijn) om de firmware upgrade door te voeren. Degenen met een Zyxel modem zullen hier in de week van 4 t/m 11 november een e-mail over ontvangen. Ik zal het tegen die tijd ook in dit topic delen. 

 

Wat in het vat zit, verzuurt niet!

Reputatie 1

Ok, sorry voor mijn berichtje. Ben ik ingetrapt door het toch door te sturen.

Zal ik voortaan beter op letten.

Maar blijft natuurlijk een vervelend verhaal, die niet werkende nummerweergave.

Misschien kan T-Mobile in de leer gaan bij KPN of Zeelandnet waar e.e.a., toen ik daar abonnee was,

wel goed werkte.

 

 

@Cor R., Leuk zo’n HOAX bericht, dat het opnemen geld kost kan geeneens, staat zelfs in de Telecom wet.

Leesvoer: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/trap-niet-in-whatsapp-kettingbericht-over-duur-telefoontje-van-0641216011/

 

Is trouwens al weer een paar jaar oud: https://www.hoaxmelding.nl/hoax/mobiel-nummer-niet-opnemen/

 

 

En voor de numer weergave, de update is dat de firmware upgrade is uitgesteld omdat ze nieuwe abonnementen hebben uitgerold en de routering via Dtag moesten terug draaien, heb nog niet eerder zo’n broodje AAP verhaal gehoord.

Vertrouwen is tot een dieptepunt gezakt dat T-Mobile de klant serieus neemt en eerlijk is naar de klanten toe, ze laten het niet blijken, de problemen spelen al maanden en waren 2 maaden terug al gelocaliseerd en was er spoedig een oplossing, maar als het zo doorgaat hebben ze sneller een Titanic gebouwd dan een simpel iets opgelost.

Reputatie 1

Net gekeken of e.e.a. werkt.

Zoals bij bovenstaande leden werkt het dus ook niet bij ons.

Zag wel op de PC een melding op Facebook over het belang van nummermelding.

Toon het hierbij.

 

Reputatie 2

Ahhhhhhhhhhhhh, die 3 streepjes rechts boven! was ik nog nooit geweest, ik ga gelijk opzoeken!!

Dank!

Reputatie 3

Via het menu kun je kiezen voor VoIP🙂

Reputatie 2

@naalroc  inloggen in het modem en dan bij de logs van de telefoon gaan kijken.

Om precies te zijn bij VoIP => gespreksgeschiedenis

 

HELAAS, NOG NIET PRECIES GENOEG: NA INLOGGEN KRIJG IK 6 VENSTERS, MET DE VOLGENDE TOPICS:

 

Verbondenheid………...System info

Wifi-instellingen…...Gast wifi instellingen

LAN………………………….Ouderlijk toezicht

 

En geen van deze heeft iets met de telefoon te doen, dus graag nadere info a.u.b
want ik heb in elk van deze blokken gekeken, maar niets gevonden wat met de tel. te maken heeft

Reputatie 3

@naalroc  inloggen in het modem en dan bij de logs van de telefoon gaan kijken.

Om precies te zijn bij VoIP => gespreksgeschiedenis

 

Reputatie 3

@naalroc  inloggen in het modem en dan bij de logs van de telefoon gaan kijken.

Om precies te zijn bij VoIP => gespreksgeschiedis

Reputatie 3

@naalroc  inloggen in het modem en dan bij de logs van de telefoon gaan kijken.

Reputatie 2

………..

 

En de nummers die gebeld hebben staan gewoon in het log, dus ze komen wel binnen op het modem.

Wat bedoel je daarmee? en hoe kan je dat zien dan?

 

Nou ook geen nummerweergave, maar ook geen update gehad, weer een belofte gebroken.

Ik zit en zat op V5.50 (ABPY.0) B9 dus niks veranderd.

 

En de nummers die gebeld hebben staan gewoon in het log, dus ze komen wel binnen op het modem.

Reputatie 3

Ook hier nog steeds geen nummerweergave.

Wordt wel een héél lang lijntje op deze manier.

Benieuwd wanneer het breekt.…

Bovendien veroorzaakt T-Mobile zelf nog grotere problemen, als ik het nieuws een beetje volg. Goed bezig daar!

De ACM heeft al interesse blijkbaar.

@rob.vogel hier ook spijt als haren op mijn hoofd, zowel privé als zakelijk overgestapt.

Ook tv thuis is waardeloos en hopeloos ouderwets. Kan niet wachten tot het jaar voorbij is.

Ook na update van vannacht van de T50 nog steeds geen nummerherkenning. Ben op 3 september overgestapt van KPN naar t-mobile. Bij de KPN werkte naam en nummerherkenning probleemloos. Heb spijt als haren op mijn hoofd van de overstap. Met stijgende verbazing heb ik de klachten op dit forum gelezen en ben vooral geschokt over de zeer lange periode waarin de klanten aan het lijntje worden gehouden. Bovendien is hier juridisch sprake van een wanprestatie. Immers op de website van t-mobile thuis wordt niets over dit probleem vermeld. Mijn gigaset voldoet aan de op dit forum weergegven telefonische test. Ik ben in ieder geval niet van plan om mij met een kluitje in het riet te laten sturen en zal binnenkort een aantal consumentenprogramma's deelgenoot maken van dit blijkbaar door t-mobilethuis niet op te lossen probleem.

Modem nu opnieuw opgestart en nog steeds geen nummerweergave. Ik kan niet wachten om over te stappen naar KPN. :unamused:

Ik zie er helaas nog niks van:neutral_face:

Zou afgelopen nacht moeten zijn opgelost, er is een update verzonden naar de Zyxel modems volgens de mail, ik ga het zien straks als ik thuis kom.

Reageer