Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken.
Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.
Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.
Getroffen toestellen.
Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.
Modems; In ieder geval de
Zyxel T50 maar er is ook een melding van een
Huawei modem
Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.
Oplossing;
Tot op dit moment
geen.
Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een
testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.
Lijst van
wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.
Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen.
@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten!
Nou sorry Jason er is wederom weer niks gebeurt. Het werkt nog steeds niet
Tot op heden kan ik helaas niemand aanraden ook over te stappen naar T-mobile. Veel telefonisch contact gehad sinds de installatie van vorige week dinsdag, 7 werkdagen zijn ook voorbij, maar krijg alleen maar te horen "we zijn nog met uw klacht bezig". Beetje teleurstellend omdat ook van jou te moeten lezen dat het opgelost zou zijn....niet dus
@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten!
Nou sorry Jason er is wederom weer niks gebeurt. Het werkt nog steeds niet
@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten!
Hoi @Svlijmen,
Het zou nu opgelost moeten zijn! Ik ben gistermiddag naar mijn collega gelopen en zij heeft het vanmorgen verwerkt. Kun je me laten weten of dit zoden aan de dijk gezet heeft? 
Tot gisterenavond laat had ik nog steeds de oude firmware (. 9) op mijn modem en derhalve geen nummerweergave. Vanmorgen niet meer controleren, dus dat zal vanavond worden Jason
Hoi @Svlijmen,
Het zou nu opgelost moeten zijn! Ik ben gistermiddag naar mijn collega gelopen en zij heeft het vanmorgen verwerkt. Kun je me laten weten of dit zoden aan de dijk gezet heeft? 
@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn.
Hey Jason, met andere woorden dat ik nog vanavond voorzien ben van deze update zodat de nummergave weer werkzaam is

Vanavond wederom contact gehad met T-mobile, zou deze avond nog opgelost worden door de technische dienst, oa nieuwe firmware upload. Wat blijkt, er is wederom niks gebeurt, geen update, nog geen nummerweergave, niks. Wederom teleurgesteld door de slechts service van de klantenservice cq technische dienst van T-mobile. Prijs mag dan wel voordeliger zijn dan bij KPN maar de service laat te wensen over.
@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn.
Hey Jason, met andere woorden dat ik nog vanavond voorzien ben van deze update zodat de nummergave weer werkzaam is

@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn.
@Svlijmen
Is idd apart dat ze router voor uitlevering eerst niet updaten of het automatisch laten doen als je hem aansluit.
Hoop wel dat als de update er op staat dat je nummerweergave het dan doet 
Hoi @Jason
Ik reageerde op een bericht van @Svlijmen omdat hij/zij dezelfde problemen had als ik met een Panasonic telefoon blijkt dat het modem wat geleverd is aan @Svlijmen nog een oude firmware erop heeft staan, en dan gaat het sowieso niet lukken.
Vind het ook wel heel vreemd dat een nieuw aangesloten modem niet automatisch een update binnen haalt van de server. Je moet eerst contact leggen met de klantenservice van T-mobile waarna zij het bij de technische dienst neerleggen wat circa 1 werkweek kan duren. Was bij Telfort/KPN anders geregeld. Daar werd de update automatisch binnengehaald
Hoi @Jason
Ik reageerde op een bericht van @Svlijmen omdat hij/zij dezelfde problemen had als ik met een Panasonic telefoon blijkt dat het modem wat geleverd is aan @Svlijmen nog een oude firmware erop heeft staan, en dan gaat het sowieso niet lukken.
Hoi @bantak,
Goed dat je het neergelegd hebt bij de techneuten. Zij hebben jouw vraag nu in behandeling en zullen normaal gesproken binnen 3 tot 5 werkdagen reageren vanaf het moment dat het aangekaart wordt. Zou je de oplossing die zij eventueel aandragen met ons willen delen als het zover is? Dan hebben andere users daar ook baat bij (indien zij het zelf kunnen oplossen natuurlijk). 
Lijkt er toch op dat dit nog een oude firmware is , zou dit even melden bij support
V 5.50 (ABPY.O) b12_20190730
- Gisteren dit nieuwe modem aangesloten
-
- Firmware-versie
- V5.50(ABPY.0)b9
-
V 5.50 (ABPY.O) b12_20190730
Ik neem aan dat de laatste update er ook staat ?
@Svlijmen En Beller id op : Default
Servicemodus van gesprek : Europe Type ?
Ja dat stond al zo ingesteld
@Svlijmen En Beller id op : Default
Servicemodus van gesprek : Europe Type ?
@Svlijmen Ik heb de regio indeling in de router op België gezet en daarna gewoon weer nummerweergave op mijn Panasonic dect telefoons.
Helaas bantak, bij mij nog steeds geen nummerweergave, eerst gaf hij helemaal niks aan en nu alleen '0' in het display.
@Svlijmen Ik heb de regio indeling in de router op België gezet en daarna gewoon weer nummerweergave op mijn Panasonic dect telefoons.
Goedenavond, ik ben sinds vandaag klant bij T-mobile thuis na overstap van Telfort. Heb reeds de klantenservice moeten bellen aangezien mijn nummerweergave niet werkt op mijn Panasonic dect telefoon. Nu lees ik van alles op dit forum echter zie ik nergens een oplossing. Bij Telfort/KPN nooit problemen ondervonden met de nummerweergave. Wat is de oplossing in deze?
Ja klopt @Jason maar niet een specifiek IP toestel, wat @mdsm wel heeft volgens mij ,maar ik ben blij dat het nu bij mij werkt

@bantak Je hebt een Panasonic KX TG 6811NL en dat is toch echt een vast telefoontoestel (of lees ik verkeerd?).
Superfijn trouwens dat je een oplossing gevonden hebt! Chapeau en hopelijk hebben meer mensen op de Community hier baat bij. Thanks voor het delen! 
@mdsm dank voor je reactie ik heb alleen geen Voip toestel ,
ik heb ondertussen wel een oplossing gevonden door de regio indeling op België te zetten. @yalerta
@mdsm ik heb zojuist al gereageerd en je eigen topic, wat goed dat je de oplossing hebt gevonden. Ik hoor graag van anderen of het voor hen inderdaad ook werkt met deze stappen!
Edit: Wat de update betreft, deze is inmiddels voor ongeveer 90% van onze klanten uitgerold. Zie dit topic voor meer informatie.