Skip to main content

[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel


UPDATE: onderstaande handleiding is niet meer nodig. Klik hier voor meer info.

Zo nu en dan zie ik hier de vraag naar de VOIP-/SIP-gegevens voorbij komen en laait de discussie weer op of T-Mobile die zou moeten vrijgeven. Ook nu de concurrentie dat wel doet, lijkt men er hier niets voor te voelen. Daarom deze guide, zodat je, mits je in het bezit bent van de Zyxel VMG8825-T50, zelf je wachtwoord kunt achterhalen. De volgende gegevens heb je ook nodig en zijn al bekend:

  • Serveradres: voip.t-mobilethuis.nl
  • Poort: 5060 (UDP)
  • Gebruikersnaam: je klantnummer, gevolgd door “P005”, bijvoorbeeld: TMT12345P005

Dan nu het moeilijkste: het wachtwoord.

  • Ga naar het inlogscherm van de Zyxel (standaard 192.168.1.1) en log in met de gegevens achter op de router.
  • Ga naar het menu (rechtsboven) > Netwerkinstelling > DNS.
  • Ga naar Dynamische DNS.
  • Klik op Inschakelen en vul in de drie velden eronder wat willekeurige tekst in (om de instellingen in de config file te krijgen, hebben we later nodig).
  • Klik op Toepassen.
  • Ga nu weer naar het menu (rechtsboven) en vervolgens naar Onderhoud > Back-up/herstellen.
  • Klik op Back-up om de config file te downloaden.
  • Open dit bestand (Backup_Restore genaamd) in bijvoorbeeld Kladblok.
  • Zoek naar onderstaande passage (CTRL + F). Daar staat je gebruikersnaam (klantnummer + P005) en je versleutelde wachtwoord. Kopieer het hieronder onleesbaar gemaakte gedeelte.
  • Zoek nu in hetzelfde bestand naar onderstaande tekst. Je herkent de willekeurige tekst die je eerder hebt ingevuld.
  • Plak het versleutelde wachtwoord over het gecodeerde nepwachtwoord dat je eerder hebt ingevoerd.
  • Sla de wijzigingen op.
  • Ga terug naar het Back-up/herstellen-scherm van de Zyxel.
  • Klik op Bestand kiezen, zoek het Backup_Restore-bestand op je computer en klik op Upload.
  • De Zyxel start nu opnieuw op. (Geduld is een schone zaak.)
  • Uiteindelijk kom je weer op het inlogscherm. Log opnieuw in en ga weer naar het menu (rechtsboven) > Netwerkinstelling > DNS.
  • Klik nu op het oog rechts van het wachtwoordveld om het wachtwoord zichtbaar te maken.
  • Als het goed is, zie je nu een reeks van 12 willekeurige (hoofd-)letters en cijfers. Dit is je wachtwoord.

Als je zo ver gekomen bent, weet je ook wel wat je er nu zoal mee kunt doen. Bijvoorbeeld jezelf verlossen van de Zyxel en je eigen router gebruiken. Hoe dan ook, doe er je voordeel mee.

Overigens wordt je belgedrag niet op de Zyxel maar op de server bijgehouden, dus als je dacht nu gratis te kunnen bellen heb je het mis. :stuck_out_tongue_winking_eye:

158 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BvdGraaf, we kunnen je een wachtwoord toesturen zodat het weer werkt. Stuur @Demi van Odido een privébericht, dan pakt zij het morgen met je op! 😊

Ook ik ben op zoek naar de juiste gegevens om SIP te activeren op een softphone.

Ook ik ben op zoek naar de juiste gegevens om SIP te activeren op een softphone.

Ik denk dat je momenteel het beste een privé bericht naar @Demi van Odido  kunt sturen zij is on staat om je SIP password te geven je username kun je online bij instellingen vinden. 

Ben een apart topic begonnen om dit verder te debuggen. Inmiddels incoming werkend, maar uitgaand niet. Lijkt erop dat de odido kant de verbinding verbreekt.
 

https://community.ui.com/questions/Setting-up-unifi-talk-with-ODIDO-formerly-T-Mobile-Thuis-in-The-Netherlands/35e116ad-0646-47d2-8b28-b483afcad8ce

 

Graag ontvang ik ook van een moderator de sip gegevens voor het instellen van telefonie op een eigen modem. Heb Demi bericht gestuurd maar zie dat die al tijdje niet actief is op het community forum, vandaar dit bericht. Alvast bedankt!

Heb inmiddels @Tommie van Odido bericht gestuurd, via het profiel van Demi werd dit gesuggereerd. Wellicht relevante informatie voor anderen die momenteel in deze situatie zitten

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fanteplantje & @AM52, ik heb jullie het SIP wachtwwoord doorgestuurd via privéberichten! 

Reputatie 7
Badge +6

Goed nieuws! De problemen bij het instellen van een VOIP-wachtwoord zijn opgelost. Toegegeven, ze hebben er hun tijd voor genomen, maar het belangrijkste is dat het weer werkt. Je kunt nu dus zelf een wachtwoord instellen via Mijn Odido. Dat hoeft niet meer via een moderator. Eind goed, al goed. Hopelijk kan mijn script nu definitief met pensioen.

Reageer