Beantwoord

Upgraden van 1gbit naar 2gbit

  • 1 February 2024
  • 32 reacties
  • 430 Bekeken


Toon eerste reactie

32 reacties

Reputatie 6
Badge

Hallo,

ik heb hier ook een vraag over. Ik heb ook geüpgrade van 1gbits naar 2gbits. Als ik een cat7 kabel aansluit op de 2.5ghz poort van mijn Deco aansluit haal ik de snelheid niet. Ook over de wifi van de T-56 haal ik bij lange na niet de snelheid. Ik blijf nog steeds steken op 700mbits dwn en 550 mbits up! Kunnen jullie mij helpen?

Reputatie 1

@Waqqas en @Tommie van Odido Via WIFi haal ik al de beloofde snelheid met de T-56. Nu hopen dat deze blijft werken

Reputatie 7
Badge +15

@anoniemanoe 

De update is voor verbindingsproblemen tussen router en bepaalde apparaten. Misschien was de T56 defect.

Reputatie 1

Hey @anoniemanoe, leuk om te lezen dat je je snelheid wilt upgraden!

De welkomskorting blijft bij de 2 Gbit/s bestaan, alleen bij 8 Gbit/s komt deze te vervallen. Bij de aanvraag wordt er vanzelf een T-56 opgestuurd naar je. Welke issue's had je ook alweer met de T-56? 

Dat internet na een tijdje wegviel. De wereldbol werd rood. Er kwam een monteur langs en die heeft een omruil aangevraagd, maar de nieuwe T56. Later begreep ik dat er een firmware update de oplossing zou zijn, maar dat ik dan moest wachten totdat jullie deze uitgevoerd hebben en niet per modem konden uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anoniemanoe, leuk om te lezen dat je je snelheid wilt upgraden!

De welkomskorting blijft bij de 2 Gbit/s bestaan, alleen bij 8 Gbit/s komt deze te vervallen. Bij de aanvraag wordt er vanzelf een T-56 opgestuurd naar je. Welke issue's had je ook alweer met de T-56? 

Reputatie 1

@Tommie van Odido ik wil ook graag upgraden naar 2gbits. Ik heb hier twee vragen over:

1) in mijnOdido zie ik dat de welkomstkorting pas komt te vervallen bij 8gbits. Dus mag ik ervanuit gaan dat ik de welkomstkorting behoud?

2) de Zyxel T56 werkte niet goed bij mij en is eerder omgeruild voor een T54. Om 2gbits te ontvangen heb ik de T56 nodig. Zijn de problemen met de T56 al omgeruild.

Als beide vragen met ja worden beantwoord, mag ik dan een modemomruil voor de upgrade? Ik hoor graag van jou en bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @peterdv01, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zie dat je op dit moment nog gebruikt maakt van onze oude klantvoordeel actie. Deze komt dan inderdaad te vervallen en schakel je over naar de nieuwe klantvoordeel fariant. Dat is inderdaad de € 5 korting per maand. Op dit moment betaak je € 47,57 voor Internet, door de oude actie gaat daar elke maand € 17,86 vanaf. Als je overstapt op 2 Gbit/s zal deze actie komen te vervallen en ga je € 55 per maand betalen voor 2 Gbit/s.

 

Daarnaast moet er wel degelijk iets gebeuren bij de overgang naar 2 Gbit/s. Je zit namelijk op een point to point verbinding. Er moet een nieuw ONT worden aangesloten en de wijkcentrale moet worden voorzien van nieuw apparatuur. Guidion komt vervolgens het ONT en modem installeren bij jou thuis! Hopelijk heb ik je zo voldoende informatie gegeven. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

 

Reageer