De nieuwe prijzen voor ODF zijn namelijk erg aantrekkelijk, en in Leeuwarden is het mogelijk om dit af te nemen.
Ja, het is eigenlijk onbegrijpelijk dat het niet mogelijk is.
De mensen die hier naar kijken turen te veel.
Overstappen kan nu alleen nog met downtime volgens T Mobile.
Maar je kan overstappen naar een maandelijks opzegbare provider (kpn) en dan weer terug naar T mobile.
super omslachtig natuurlijk maar het werkt wel.
je zit dan wel met de eenmalige kosten van 67,50 bestel je via cashbackxl dan krijg je 72,50 retour + 3 maanden 10 euro korting. Je verliest dan wel de eventuele extra tv pakketten van Vodafone. T Mobile is op deze manier wel duurder uit, maar dat hebben ze liever volgens mij.
voordeel is dat je op deze manier ook nog nieuwe apparatuur krijgt.
Ook bij mij blijkt het (nog?) niet mogelijk om van WBA naar ODF om te zetten; het had leuk geweest als dat wel mogelijk was.
Overigens vind ik het vreemd dat;
A) Ik blijkbaar ben aangesloten - destijds nog bij Vodafone - op WBA.
B) Het niet afgesloten / omgezet is omdat ik eerder al een aansluiting van ConceptsICT heb gehad (zat ruim 2 jaar tussen overigens).
C) Dat het nergens te achterhalen is of je op ODF danwel WBA bent aangesloten; wat meer duidelijkheid is wenselijk, aangezien er nu doodleuk vermeld staat dat 1000 Mbps wel beschikbaar is op mijn adres.
Dat ik er dus geen snelheidsupgrade krijg met het uit & thuis abonnement is dus wel een beetje een tegenvaller, maar aangezien ik op 100 Mbps zat ga ik er iig niet op achteruit.
Als ik deze https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/66502476#66502476 moet geloven, dan is vooruitgang, aangaande de overzetting van WBA naar ODF?
Mocht er in mijn woonplaats ooit nog een keer ODF komen ga ik ook over maar pas wanneer ik 100% zeker weet dat het 100% goed gaat.
Zeker. Is er een topic waarin deze problemen en actuele status kan volgen?
Hallo
Zodra er bij jou glasvezel ligt en de postcodecheck geeft aan dat er 1000 Mbps beschikbaar is, dan kun je de overstap naar ODF zelf regelen in je T-Mobile thuis account bij abonnementen en dan bij internet wijzigen.
Op de dag van migratie zit je dan maximaal een paar uur zonder internet en je gaat geen nieuw contract aan.
Planningen geven ze niet af, maar je kunt de vorderingen in jouw wijk wel volgen. Houdt de opengebroken stoep en de glasvezel buizen die op grote rollen zitten in de gaten!
Dat snap ik maar is toch wel iets over te zeggen n.a.v. eerdere trajecten? Het gaat mij dus niet om nieuwe aansluiting glas maar overstap WBA → ODF dus dat de overkant glasvezel krijgt geeft nog geen antwoord op mijn overstap vraag.
Planningen geven ze niet af, maar je kunt de vorderingen in jouw wijk wel volgen. Houdt de opengebroken stoep en de glasvezel buizen die op grote rollen zitten in de gaten!
Ik las dat in de Meern ook glasvezel wordt aangelegd (ODF), ik zit nu al in de meern op glasvezel met WBA. Dus als ik kan overstappen dan wordt ik vanzelf op de hoogte gebracht en kan het regelen via My T-Mobile thuis?
Is er enig perspectief te geven wanneer dit ong. is? maand, 3 maanden, 6 maanden?
Hoi
Dank je wel voor je bericht! Ik heb het voor je uitgezocht en zie dat momenteel alleen een verbinding via WBA mogelijk is. Mocht het in de toekomst mogelijk zijn om ook via ons ODF netwerk een verbinding te hebben, dan geven we dat altijd aan via: My T-Mobile Thuis (link is klikbaar). Je kan dan makkelijk zelf de snelheid verhogen.
Als je nu op WBA zit zie je maximaal 100 MB maar als de postcodecheck aangeeft dat er 1000 MB mogelijk is dan is ODF dus beschikbaar.
Tot aan de dag dat je overgezet kan worden blijf je gewoon gebruik maken van je 100 MB verbinding, op de dag van overzetting zit je maximaal een paar uur zonder internet dus geen paar weken.
Wacht hiervoor de reactie van een moderator af die dit voor je kan regelen, en je gaat geen nieuwe contract aan.
Voor ik ging verhuizen 1 keer de optie gezien maar nu enkel 100.
Enkele weken zonder vast internet en/of nieuw contract vind ik niet erg, 4g is hier prima.
Hallo
Is er volgens de postcodecheck van T-Mobile 1000 MB beschikbaar op jouw adres?
Een moderator kan er dan voor zorgen dat je wordt overgezet van WBA naar ODF zonder te hoeven opzeggen.
De overzetting kan tot 4 weken duren en op de dag van migratie zul je maximaal een paar uur zonder internet zitten. Verder ga je geen nieuw jaarcontract aan dus je huidige contract blijft lopen.
Ook hier de vraag of dit inmiddels mogelijk is op postcode 6741xk.
Merk het wel ontzettend als de backup bezig is, die knalt de lijn zo dicht :-)
In mijn oude woning 14km verderop had ik wel gigabit, jammer dat het nog niet overal standaard uitgerold kan worden.
Hoi
Het duurt overigens inderdaad erg lang, maar wanneer de verbinding nog niet gereed is, kunnen we daar niets aan wijzigen. De infrastructuur moet wel paraat zijn, voordat we een werkende verbinding kunnen garanderen. Sorry dat het tot zover nog niet gereed is.
Hoi
Supergaaf dat je klant wordt, welkom bij de club en op de Community! Logisch dat je de vraag stelt: waar blijft mijn aansluiting nou? Momenteel kampen we met een port tekort op ons eigen Glasvezelnetwerk.
Je ontvangt pas een SMS zodra er een port gereserveerd kan worden in de centrale. Zoals ik het nu zie, probeert de netwerkbeheerder elke dag een plekje voor jou te bemachtigen, maar is er tot op heden onvoldoende capaciteit. Dit is natuurlijk zeer spijtig, maar betekent absoluut niet dat we jou niet als klant willen verwelkomen! Sterker nog, ik zou niets liever willen. Het duurt overigens inderdaad erg lang, maar wanneer de verbinding nog niet gereed is, kunnen we daar niets aan wijzigen. De infrastructuur moet wel paraat zijn, voordat we een werkende verbinding kunnen garanderen. Sorry dat het tot zover nog niet gereed is. Ondanks alles, hoop ik dat je een prachtige week zult hebben!
Jullie geven gewoon standaard antwoorden!
T-Mobile is met dit soort dingen niet heel snel nee. Helemaal eens. Wil niet zeggen dat er niets gebeurd en er geen truucjes zijn. Zie ook Tweakers, waarin iemand al enkele jaren geleden een workaround heeft bedacht. Maar helemaal zonder downtime is het nog steeds niet.
Lijkt mij wel dat ze daar naartoe werken. Het is voor TM veel interessanter om de mensen naar het eigen netwerk om te zetten. Al is het maar de snellere technische ondersteuning en meer controle over de techniek en sich (stabiliteit netwerk).
Tja, dat hoop ik ook - maar als ik deze thread lees, werken ze er al meer dan 3 jaar aan.
Lijkt mij wel dat ze daar naartoe werken. Het is voor TM veel interessanter om de mensen naar het eigen netwerk om te zetten. Al is het maar de snellere technische ondersteuning en meer controle over de techniek en sich (stabiliteit netwerk).
Komt een overstap van WBA naar ODF in de toekomst wel? Ik bedoel dan een overstap zonder downtime?
Hoi
Ik heb de huidige situatie samengevat zodat precies duidelijk is wat je momenteel hebt:
Je woont in een studentenhuis --> hebt sinds een flinke tijd KPN. Er ligt Glas, maar omdat jullie een max snelheid van 40 Mbit/s hebben, zal dit DSL zijn. Jullie willen een upgrade doen en T-Mobile ligt meer voor de hand qua prijs-kwaliteitverhouding en door de aantrekkelijke combinatie van Mobiel en Thuis (Uit & Thuis Klantvoordeel). Onze website zegt dat er maximaal 100 Mbit/s beschikbaar is op jullie adres, daardoor vermoed jij dat er over het WBA-netwerk geleverd wordt. Jouw vraag is: “is er toch een mogelijkheid om op ODF en daarmee 1000 Mbit/s te komen?”
Stuur me jouw volledige adres (postcode en huisnummer) per privébericht toe, dan check ik meteen in onze beschikbaarheidschecker wat wel en niet mogelijk is!
In mijn studentenhuis zitten we al heel lang bij KPN. Er ligt glasvezel, maar we hadden een snelheid van 40mbit/s, dus ik weet niet eens of we daar al echt gebruik van maakten..
Nu willen we graag een upgrade doen naar sneller internet en de prijs bij T-Mobile ligt meer in ons budget dan KPN, zeker met de korting van een combinatie met unlimited mobiel.
Op de T-Mobile website kunnen we niet meer dan 100 mbit/s selecteren. Dus dit zou wel het verhaal WBA/ODF zijn. Volgens een ander topic ligt er in Amsterdam ODF. Ik heb heel veel pagina’s gelezen op dit forum, maar ik word er niet echt wijzer van. Daarnaast had ik net klantenservice aan de lijn. Er werd gezegd dat ik de netbeheerder moest bellen (Liander, Noord-Holand), maar zij begrepen niet waar ik het over had en gaan - volgens de persoon aan de lijn - niet over glasvezel kabels. KPN Netwerk NL kon me ook niet verder helpen.
Als ik nu wil overstappen van KPN naar T-Mobile voor alleen internet, is er dan een mogelijkheid om wel die 1000 mbit/s te krijgen via ODF?
Bij WBA zit de aansluiting op de systemen van KPNnetwerkNL, die zal dan omgezet moeten worden op de systemen van T-Mobile die in dezelfde centrale er naast staan.
Het smoesje van we huren die lijn voor een jaar zal het eerste jaar kloppen, maar als jij na 14 maanden opzegt gaat het er bij mij niet in dat ze dan die lijn nog 10 maanden moeten betalen, dan zou ik iedereen adviseren zeg na 13 maanden op.
Het zijn gewoon de kosten die TM tegenhouden als prijsvechter, duurt te lang om dat terug te verdienen, dat is belangrijker dan een tevreden klant.
Hoi
De hoofdreden dat het niet makkelijk is om iemand over te zetten van WBA naar ODF is als volgt: wanneer wij een lijnaanvraag doen op WBA, huren wij die lijn voor een jaar van KPN NetwerkNL. Dat brengt een kostenplaatje met zich mee waar wij rekening mee houden in onze abonnementsprijzen, zoals eigenlijk elke provider dat wel doet natuurlijk….
Volgens mij zijn WBA en ODF geen ‘verschillende’ technieken, glasvezel is glasvezel….afgezien van golflengtes etc...maargoed...Duidelijk verhaal. Misschien moeten ze dat ook gewoon bij de klantenservice vertellen, want dat je een afname verplichting doen bij KPN, dat snap ik wel. Nu ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als ik een paar straten verderop zou gaan wonen en ODF is daar beschikbaar...Zou ik dan omgezet worden?
Jammer dat ik in juni overgestapt ben van Telfort naar T-Mobile, toen was er alleen nog 100 mbit beschikbaar...inderdaad WBA lijn...en nu is er ook ODF beschikbaar...maar overzetten kan dus niet, omdat het schier onmogelijk is om 2 monteurs met elkaar te coördineren ofzo. Best jammer en best vreemd, temeer omdat de WBA lijn voor T-Mobile meer geld kost dan een ODF lijn. Ik begrijp gewoon niet waarom je niet een om-prik sessie kan coördineren en op die manier gewoon meteen alle klanten waarvoor het kan om-prikt met een korte interruptie van de dienstverlening, uurtje ofzo.
Het is nogal moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven denk ik, hier hoor ik niks, via twitter blijft het angstaanjagend stil.
Zo kan ik ook een mooie actie aanbieden T-Mobile, als de helft van jullie klanten er toch geen gebruik van kan maken.
Geef eens duidelijkheid van zaken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.