Glasvezel Kralingen Rotterdam

  • 12 April 2022
  • 79 reacties
  • 1443 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

79 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @michielrp, echt mijn oprechte excuses. Naar aanleiding van de laatste actie van Lisa heb ik meteen bij dezelfde afdeling aan de bel getrokken. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen en wil echt voor extra druk zorgen aan de kant van Primevest. Ik heb hier zo goed mogelijk voor gezorgd. Mocht ik nog een update ontvangen, zal ik deze met je delen. Ontzettend bedankt voor je geduld zover!

Reputatie 1

Lisa,

Het is alweer 19 dagen geleden dat er een update zou komen. Verder nog een heugelijk feit. namelijk dat het vandaag precies een jaar geleden is dat ik de glasvezel heb aangevraagd. Helaas nog steeds geen werkend internet. Graag hoor ik of het nog zin heeft om dit door te zetten. Het lukt jullie blijkbaar niet om dit intern op te lossen.

Mochten jullie willen dat ik wacht dan reken ik op een goed voorstel aangezien ik nu al zeker 9 maanden 50 euro per maand te veel betaal aan ziggo

Reputatie 7

Hi @michielrp, mijn collega heeft na mijn verzoek meteen een nieuwe navraag eruit gezet richting ODF. Zodra hier een update op binnenkomt, dan verschijnt deze achter de schermen en kunnen we deze met je delen. Hopelijk delen ze dit heel snel. 

Hi @jkalkman, ik heb zojuist een terugkoppeling gekregen van mijn collega. Mijn collega heeft aangegeven dat je woont in een hoogbouw woning. De doorlooptijd van hoogbouw is een stuk langer dan die van laagbouw, doordat er toestemmingen nodig zijn vanuit de VvE / Woningbouw. Dit is de reden waarom het bij jou en jouw buren dus wat langer duurt, sorry. 

 

Reputatie 7

Hi @jkalkman, dankjewel voor de aanvulling! Ik wil je graag laten weten dat ik hiervoor heb aangeklopt bij mijn collega's met het verzoek of ze jou hierover kunnen terugbellen. Laat je het hier weten als je via die weg meer duidelijkheid hebt gekregen? 

Hi @michielrp, jeetje - dat is niet het antwoord waar ik op had gehoopt! Ik heb meteen een navraag voor je gedaan en mijn collega's verzocht of ze jou kunnen bellen met een update. Dankjewel voor jouw geduld en excuses voor het uitblijven van duidelijkheid. 

Reputatie 1

Hi @michielrp, ik snap je! De twee weken lopen tot begin volgende week, ik moet je vragen dit af te wachten. Ik zal anders opnieuw intern navraag doen over de gang van zaken bij VolkerWessels Telecom. Dank voor je geduld!

Je zag het niet aankomen, maar er is wederom niks gebeurd. deadlines is niet echt jullie sterkste kant. Zeg dan niks.

Gelieve het intern na te vragen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jkalkman, ik zal aan Lisa vragen om contact op te nemen met haar contactpersonen! Ben jij inmiddels wel gebeld door onze Fiber-afdeling?

Hi Lisa,

Bedankt voor je reactie. Mijn abbo is een aantal maanden geleden afgesloten, een week geleden opnieuw afgesloten. Mijn buren op nr 15a1 binnen dezelfde VvE hebben nog langer geleden een abonnement afgesloten en tasten ook in het duister. Kun jij dus alsnog een status lospeuteren?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @michielrp, ik snap je! De twee weken lopen tot begin volgende week, ik moet je vragen dit af te wachten. Ik zal anders opnieuw intern navraag doen over de gang van zaken bij VolkerWessels Telecom. Dank voor je geduld!

Reputatie 1

Goedemorgen we zitten nu weer ruim 2 weken na het binnenleggen van de glasvezel. Ik zou het wel fijn vinden om dit project binnen het jaar af te ronden.(aanvraagdatum 29-12-2021)

Kunnen jullie er nog wat druk achter zetten?

Reputatie 7

Hi @jkalkman, dat mag zeker! 😊 Ik ben meteen met je mee gaan kijken en ik wil je vragen om voor nu nog rustig af te wachten aangezien je vlak voor het weekend het abonnement hebt aangevraagd. Mijn collega’s nemen hier binnenkort contact met je over op. Weet dat je in een later stadium altijd weer aan mag kloppen en dan zorg ik dat er een status update wordt los gepeuterd. 

Hoi!

Mag ik ook gebruik maken van deze thread? Ik woon ook in Kralingen en wacht nog op de aansluiting. Zojuist van de lijn gekomen met Van Gelder Telecom die ik op advies van T-mobile heb gebeld. Zij gaven mij aan helemaal niets te kunnen zeggen over de planning. Kunt u mij en mijn mede vve-leden helpen?

Reputatie 7
Badge +5

Ben ik weer @michielrp! Ik heb inmiddels een reactie van het Fiber team. De zaak ligt inderdaad nog bij VolkerWessels Telecom. Zij updaten opleveringen om de twee weken, daar zal jij ook tussen zitten. Je hoort dus binnen deze twee weken van ons, dan sturen wij Guidion op je af voor de binnenshuis installatie. Dankjewel voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @michielrp, ik zie aan deze kant dat VolkerWessels Telecom de opdracht nog niet heeft afgemeld. Het kan zijn dat er toch nog wat moet gebeuren, of dat de status simpelweg nog moet worden omgezet. Om je verder te helpen heb ik direct contact gezocht met mijn collega's van de Fiber afdeling, zij checken dit graag. Zodra ik meer weet, laat ik het jou weten!

Reputatie 1

Hoi Jason,

ik heb nog niks ontvangen. Klopt dat?

 

michiel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @michielrp, dit heeft lang geduurd inderdaad. Fijn om te lezen dat er nu dan eindelijk - al zij het onaangekondigd - iemand langsgekomen is voor de oplevering. Het installatiepakket zal volgende week verstuurd worden! 

Reputatie 1

Het is een wonder. Ze stonden gisteren onaangekondigd voor de deur. Gelukkig was mijn vrouw thuis. Het is super strak gedaan. het is super opgeleverd. 
nu wachten op de modem

Reputatie 7

Hi @michielrp, mijn welgemeende excuses voor het uitblijven van een update. Dit is absoluut niet de bedoeling geweest en niet de afspraak die wij hebben gemaakt. Ik ben direct aan de slag gegaan om je van een update te voorzien. Deze heb ik ook gekregen vanuit de aannemer, waarbij wordt uitgegaan van een levertijd van twee maanden. Ik had je daarbij graag een fijnere update gegeven, maar momenteel zijn er nog verschillende werkzaamheden nodig om de oplevering te realiseren. Excuses voor het ongemak. Mocht je ondertussen met een vraag zitten, en dat begrijp ik goed, laat het vooral weten. Die Community staat voor je klaar! 

Reputatie 1

Helaas weer 3 weken verder. Geen enkele reactie. niet van t-mobile of van Gelder

 

Reputatie 1

Boris dank voor je update. Ik heb zelf toch met van Gelder gesproken vanmorgen. Hoop dat het helpt van 2 kanten.

Reputatie 7

Hi @michielrp,

Thanks voor je update! Dit kan en mag niet de bedoeling zijn geweest, waarvoor mijn welgemeende excuses. Ik heb opnieuw contact opgenomen met onze Glasvezelexperts, om ervoor te zorgen dat er contact wordt opgenomen met de onderaannemer en jij de duidelijkheid krijgt die je van ons kan verwachten. Dat hoef je niet zelf te doen, maar wij dienen ervoor te zorgen dat je helemaal up-to-date bent. We gaan dit voor je na! 

Reputatie 2

Op zich een goed plan. Ik heb alleen helaas geen gegevens. Mocht jij die hebben hoor ik het graag

Helaas heb ik deze gegevens niet, omdat aan deze kant van de rivier er een andere partij de taak heeft toebedeeld gekregen ( ondanks dat men allemaal geLieerd is aan vwt).

Maar ik denk dat 1 van de moderators op dit en van dit forum via een privébericht deze gegevens wel kunnen verschaffen.

 

Als ik het goed heb ( don't shoot the messenger) wordt dit ook benoemd ergens in een topic in op dit forum, maar denk dat het snelste is als 1 van de moderators hierop antwoord kan geven

Reputatie 1

Op zich een goed plan. Ik heb alleen helaas geen gegevens. Mocht jij die hebben hoor ik het graag

Reputatie 2

Goedemiddag, Helaas een maand verder en nul contact. Begin zo langzamerhand wel een beetje moedeloos te worden. vorig jaar besteld en de lijn ligt nog niet eens in huis.

 

Ondanks dat ik de mening heb dat T-mobile zorgplicht hierin heeft omdat we klant zijn van t-mobile wil ik toch de suggestie doen ( het idee opperen) dat je zelf met desbetreffende (onder(onder) aannemer ( Van Gelder ?)contact legt om enig voortgang in de situatie te krijgen, hoe vervelend het ook klinkt

Denk dat het de snelste manier is om voortgang in de situatie te krijgen

 

Reputatie 1

Goedemiddag, Helaas een maand verder en nul contact. Begin zo langzamerhand wel een beetje moedeloos te worden. vorig jaar besteld en de lijn ligt nog niet eens in huis.

 

Reputatie 7

Hoi @michielrp,

Goed dat je het bij ons aangeeft! Dit is natuurlijk niet de gewenste situatie. We hebben nogmaals doorgegeven dat we graag een update willen zien, zodat jij weet waar je aan toe bent. We houden je net zoals de vorige keer, per telefoon op de hoogte.