Skip to main content
Beantwoord

Telkens zwart beeld


Tijdens het tv kijken heb ik (soms meerdere malen per minuut) even zwart beeld. Nog geen maand geleden de klantenservice aan de telefoon gehad, (tijdens de hulp werd na 16 minuten spontaan de verbinding verbroken), maar modem harde reset gegeven tv-box gereset, heeft tijdelijk gewerkt en nu krijg ik het zelfde probleem weer. Kan mij niet voorstellen dat ik elke maand alles moet resetten en alles opnieuw moet gaan instellen.

tussendoor diverse malen een speedtest gedaan en kwam telkens rond de 370 Mbit/s uit zowel up- als download

58 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hi @RicardoD, uiteraard wil je graag zorgeloos tv kijken zonder dat het beeld zwart wordt. Dit probleem is bij ons in onderzoek en de verwachting is dat dit met de volgende software update van de Mediabox helemaal opgelost wordt! Wanneer deze update precies plaats gaat vinden is nog niet bekend. In de tussentijd is de Mediabox een powerflip geven een tijdelijke oplossing. Ik duim met je mee dat de nieuwe update snel beschikbaar gaat worden! 

Is er al meer bekend over dit probleem?

als ik een enkele keer een powerflip moet doen als “tijdelijke oplossing” kan ik nog in komen, maar heb soms dat het meerdere keren per dag moet doen.

ook valt af en toe de internetverbinding weg, krijg ik melding op de telefoon om op mobiele data verder te gaan.

in de afgelopen maand is er voor mij dus geen verbetering zichtbaar geweest

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @RicardoD, ik geef je graag meer duidelijkheid! Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post van onze Community de known issues door: https://community.odido.nl/tv-493/nieuw-bij-odido-tv-mediabox-358793. Mocht je andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic. Zo kunnen we dit onderzoeken! Daarnaast heb ik direct een aantal metingen gedaan voor je internetverbinding. Hier komen geen bijzonderheden naar voren. Wel zie ik dat het modem al een tijd niet opnieuw opgestart is. Zou je dit willen testen? Ik hoor graag of dit geholpen heeft! Groetjes, Ishana

 

Hoi Ricardo, Ishana,

Wij ervaren hetzelfde probleem, af en toe wordt binnen 1 minuut het beeld meerdere keren zwart.
Wellicht hetzelfde issue als van Ricardo.
Mocht dit nog lang gaan duren, is het wellicht mogelijk om vanuit Odido ter compensatie de mediabox te leveren zonder extra kosten ?

Gr. Ton

Reputatie 7
Badge +3

@Ton Rijsdijk Goed dat je dit bij ons meldt en mijn excuses voor deze ervaring. Gelukkig wordt de nieuwe software update nu getest door onze beta testers. Dit zal twee weken duren en indien succesvol ook worden uitgerold naar alle andere klanten. Wanneer dit precies is, durf ik nog niet te zeggen. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsen wij alle updates omtrent die nieuwe Mediabox. 

Uiteraard kijk ik graag met je mee naar een compensatie. Echter kan ik dit pas doen wanneer het probleem echt is opgelost. Op die manier hebben we gelijk de gehele periode te pakken. 

Heel erg bedankt voor je geduld! 

Hoi @RicardoD, ik geef je graag meer duidelijkheid! Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post van onze Community de known issues door: https://community.odido.nl/tv-493/nieuw-bij-odido-tv-mediabox-358793. Mocht je andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic. Zo kunnen we dit onderzoeken! Daarnaast heb ik direct een aantal metingen gedaan voor je internetverbinding. Hier komen geen bijzonderheden naar voren. Wel zie ik dat het modem al een tijd niet opnieuw opgestart is. Zou je dit willen testen? Ik hoor graag of dit geholpen heeft! Groetjes, Ishana

 

Ik heb vandaag alles uit gehad Nokia kastje, zyxel router en tv box… alles 1 voor 1 opgestart en probleem blijft…

vanaf maart een aansluiting bij jullie, maar in ruim 20 jaar bij andere providers nog nooit zo veel teleurstellingen en problemen gehad…

monteur die na meerdere malen contact en bevestigingen niet op afgesproken tijd komt,

klantenservice die de telefoon gewoon op hangt halverwege de “hulp” nadat ik weet niet hoe lang in de wacht had gestaan… en dit probleem wat nu al meer dan een maand speelt…

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @RicardoD, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Als ik het op een of andere manier zelf meteen had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. In de metingen van je intertenetverbinding vind ik geen foutmeldingen. Heb je ook een factory reset van je modem al geprobeerd? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Ja ook al geprobeerd had toen ook niet geholpen

Reputatie 5
Badge +5

Hi @RicardoD, wat het beeld betreft zullen we echt moeten wachten op de software update voordat dit helemaal opgelost kan worden. Wel wil ik graag voor je kijken naar de wegvallende verbinding, Merk je op deze momenten dat alleen de wifi wegvalt of kunnen bekabelde apparaten ook geen verbinding meer maken? En gebeurt dit steeds rond dezelfde tijdstippen of is het echt willekeurig? Dan zoek ik dit verder uit voor je! 

Ook dan vallen bekabelde verbindingen weg! Ook de tv-box.. vaak moet ik dan ook bevestigen om weer verbinding te maken met het internet om weer tv te kijken… het weg vallen is willekeurig… soms een paar dagen niet en soms meerdere keren op 1 dag… en misschien overdag ook, maar dan ben ik bijna nooit thuis dus merk het alleen ‘s avonds

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RicardoD, dank je wel voor het laten weten! Ik ben je verbinding ingedoken en ik zie dat de verbinding op het modem alleen op 3-7 is weggevallen en daarna niet meer is weggevallen. Ik wil dan ook verder uitpluizen waarin het euvel zit. Kan het anders zo zijn dat de verbinding niet wegvalt, maar dat bijvoorbeelde de verbinding zo traag wordt, dat het lijkt alsof het wegvalt? Zou je op het moment dat dit weer voorkomt een bekabelde speedtest en pingtest willen uitvoeren? Je kan de stappen hieronder volgen en de resultaten delen in dit topic:

Windows: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)

Mac: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)

Linux: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)

Voor nog wat betreft de tv, krijg je dan ook de melding/pop up in beeld met dat je opnieuw moet verbinden? En is de Mediabox bekabeld of via wifi aangesloten?

Als laatste ben ik ook nog benieuwd of je gebruik maakt van eventuele eigen apparatuur zoals een extra router of iets anders. Dan kunnen we uitsluiten of daar een eventuele stoorzender in zit.

3-7 kan inderdaad zijn dat de verbinding weg is geweest omdat ik toen de boel maar weer eens gereset heb in de hoop dat er wat verbetering ging komen.

mediabox is bekabeld aangesloten daar valt de verbinding kom van weg en komt af en toe een melding idd die ik moet bevestigen zodat hij opnieuw verbinding gaat maken

de Ping/speedway uitvoeren op een bekabelde pc/laptop op het moment dat het weg is gevallen zal alleen op goed geluk kunnen dat ik toevallig dan moet ik toevallig 

andere routers heb ik niet en WiFi repeater heb ik al verwijderd, maar geen verschil. Ik heb er alleen een switch tussen zitten zodat mijn NAS en printers ook bekabeld aangesloten kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +3

@RicardoD Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! 

Ik wil je vragen om het modem en het ONT nogmaals op de volgende wijze een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: 

Je kan van te voren de Mediabox stroomloos maken. Vervolgens wil ik vragen of je de komende 3 dagen de data/tijdstippen van wegval wil noteren. Ik ga dit dan nogmaals grondig onderzoeken. Ik hoop dat we op die manier de oorzaak en dus ook de oplossing kunnen vinden. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag! 

@Ton Rijsdijk Goed dat je dit bij ons meldt en mijn excuses voor deze ervaring. Gelukkig wordt de nieuwe software update nu getest door onze beta testers. Dit zal twee weken duren en indien succesvol ook worden uitgerold naar alle andere klanten. Wanneer dit precies is, durf ik nog niet te zeggen. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsen wij alle updates omtrent die nieuwe Mediabox. 

Uiteraard kijk ik graag met je mee naar een compensatie. Echter kan ik dit pas doen wanneer het probleem echt is opgelost. Op die manier hebben we gelijk de gehele periode te pakken. 

Heel erg bedankt voor je geduld! 

Hoi Teresa,
Ik ben de tekst nog eens aan het doorlezen. Wij hebben regelmatig een zwart beeld op de tv echter wij hebben een tv box en geen media box.
De updates waarnaar is doorverwezen hebben m.i. alleen betrekking op de mediabox ?
Gr. Ton

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Ton Rijsdijk, goed dat je dit aangeeft! Ik heb direct een aantal metingen gestart en hierin zie ik dat je TV Box en modem al een tijd niet opnieuw opgestart zijn. Zou je het modem in combinatie met de TV Box opnieuw willen opstarten? Daarnaast zou ik je ook willen vragen of je een andere LAN-poort op het modem wil testen. Ik hoor graag of dit voor verbetering zorgt! Groetjes, Ishana

De problemen met het zwarte scherm en geen geluid tijdens live televisie zijn nog steeds niet opgelost.

Gisteren de nieuw firmware geinstalleerd, maar de problemen zijn wmb alleen maar erger geworden.

Vandaag even journaal live gekeken en gedurende 10 min 7x zwart scherm. Zo erg had ik het nog niet gehad.

Dit probleem duurt veel te lang. Ben klant sinds 17 jun….

Tijd voor een goede oplossing, bijvoorbeeld terug naar een eerdere versie of naar een andere mediaplayer. Mijn EK voetbal is hier al door verpest en de olympische spelen komen er aan.

Het probleem van het zwarte scherm staat ook niet op de known issues list? Is het volgens jullie al opgelost?

Wordt hier niet vrolijk van.

Gr. Huub

Reputatie 7
Badge +3

@Huub55 Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt. Ik had graag gelezen dat de update had geholpen, ik help je graag vinden bij het vinden van een werkende oplossing! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten. Ik krijg de melding dat er packet loss wordt gedetecteerd. Dit heeft uiteraard ook invloed op de TV verbinding. 

Wil je het modem op de volgende wijze een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Ik ga daarna gelijk opnieuw testen. Alvast bedankt voor de genomen moeite!

 

Beste Moderator,

Vandaag nog even in alle rust het glasvezelmodem en de media player conform jullie beschrijving herstart. Zelfde resultaat. binnen enkele minuten weer zwart beeld en geluid af en toe weg. Overigens als je zwart beeld krijgt en je gaat 30 sec terug kun je wel het beeld wat je gemist hebt terugkijken...

Wat ik niet begrijp is dat ik op 26 juni van Dave van de helpdesk (vanuit Valencia in Spanje) begrepen heb dat het zwarte beeld probleem veroorzaakt wordt door een systeemfout in de mediaplayer.

Dat was bekend bij Odido en er zou zsm een update van de fabrikant komen die dat zou verhelpen.

Daarvoor had ik al een nieuwe media player gekregen, maar dat had dus geen zin want daar zat diezelde fout in.

Heb hem ook gevraagd hoe lang dat ging duren en wat als dat probleem niet op korte termijn werd opgelost? Hij gaf toen aan dat men terug zou gaan naar een oude versie of naar een andere mediaplayer.

We zijn nu een maand verder.

  • Waarom staat dit punt niet op de known issues list zodat ik er van uit kan gaan dat het bij jullie bekent is en de aandacht heeft.
  • Waarom is er nog geen aktie genomen om terug te gaan naar een oude versie of naar een andere media player?
  • Wat gaan jullie doen ter compensatie van deze overlast?

Ik hoor graag jullie reactie...

Met vriendelijke groet Huub

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Huub55, kan je het ONT ook nog herstarten? Deze staat al 30 dagen aan. Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je een factory reset uitvoert op de Mediabox. Heb je al eens een nieuwe HDMI-kabel geprobeerd? Zou je ook voor mij alle andere apparaten willen loskoppelen zodat alleen de Mediabox verbonden is het met modem? Kijk dan of er nog steeds een verstoring plaatsvindt.

Beste Tommy,

Ik snap het even niet.  Zit er nu een fabrieksfout in die mediabox of niet?

Als dat zo is waarom moet ik dan allemaal extra dingen gaan doen?

Of is het toch een ander verhaal?

En wat is een ONT? Is dat het kastje aan de wand in de meterkast?  De HDMI kabel is de nieuwe die er bij geleverd is….

En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn 3 vragen….

Groet  Huub

Reputatie 7
Badge +9

Als het niet op de lijst staat niet @Huub55. Kan je ook een filmpje hiervan maken? Dan kan ik het doorzetten naar de technische dienst en het laten onderzoeken. Het ONT is het kastje tussen het modem en FTU (kastje waar de glasvezel naar binnen gebracht wordt).

Als het eenmaal opgelost is kunnen we kijken naar een passende compensatie,  

Tommie,

ONT is gereset. Media player weer even geprobeerd, maar binnen een paar minuten 2x op zwart.

Filmpje maken is overbodig want jouw TD zou dit moeten weten als er een fout zit in die mediaplayer.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen gaat dan ook niet helpen en ik heb al een nieuwe mediaplayer gekregen met dezelfde klachten.

Mochten jullie daar niet zeker van zijn stel ik voor dat je een monteur langsstuurt. Kan die zijn bevindingen meenemen.

Groet   Huub

 

Reputatie 7
Badge +3

@Huub55 Ik begrijp dat je liever geen filmpje stuurt, maar wij vragen dit zodat onze technische dienst gericht opzoek kan naar een werkende oplossing. Op dit moment speelt er inderdaad een issue waarbij er geen beeld is, maar wel geluid is. Deze staat ook op de known issue-lijst:

  • Nieuw: Op een enkele Mediabox speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Oorzaak hiervan is in onderzoek.

Echter lijkt jouw probleem toch iets anders, omdat je aangeeft dat wanneer je terugspoelt, je wel beeld/geluid krijgt. Wil je mij laten weten of jouw probleem ook verholpen is als je naar een andere zender zapt? Mocht dit niet de oplossing, dan ontvang ik toch graag het filmpje. Ik ga het dan direct voor je doorzetten naar onze technische dienst en het TV team! 

Ik heb het probleem op elke zender.

Na inschakelen komt er af en toe en soms vaker een zwarte flikkering waarbij een zwart beeld zonder geluid van ongeveer 2 sec is. Soms een paar keer achter elkaar en soms zit er langere periode tussen. Daar zit geen patroon in.

Dat blijft zo, ook als ik naar een andere zender ga.

Filmpje maken is lastig omdat ik niet weet wanneer die flikkering komt.

Als ik na de flikkering 30 sec terugspoel krijg ik het gemiste stukje gewoon te zien.

Dit is al zo sinds de installatie op 17 jun. Klacht gemeld en toen heb ik een nwe mediaplayer gekregen.

Die had hetzelfde probleem waarna ik op 26 juni van Dave heb begrepen dat dit een fabrieksfout was en dat er een update kwam.

Vandaar mijn nukkigheid om allerlei andere dingen te doen, als dat het probleem zou zijn.

Het helpt mij niet als ik steeds verschillende dingen hoor van verschillende moderators.

IK heb inmiddels wel een filmpje. Hoe stuur ik dat naar jou toe?

 

Reputatie 7
Badge +9

Het filmpje kun je via een WeTransfer of YouTube link sturen @Huub55.  

Reageer