Odidio app werkt niet (goed) op smart tv

  • 29 October 2023
  • 35 reacties
  • 2214 Bekeken

Een volgend probleem, na het debacle van de niet-werkende wifi: de Odido app werkt vrijwel nooit vlekkeloos op onze Samsung smart tv. Als je de app opent, blijft het vaak hangen. Verwijderen, tv uitzetten en weer aanzetten en de app weer terugzetten helpt soms. 

We hebben het hier over een smart tv van nog geen twee jaar oud, de Odido route staat op nog geen 3 meter van de tv, en we hebben glasvezel. Overige apps van bv Netlfix of Disney plus werken vrijwel altijd perfect. 

Ik heb uit nood maar een TV-box aangevraagd; hopelijk werkt dat beter dan de app.

Wat moet er nog vreselijk veel verbeterd worden aan Odidio. En dit zijn echt geen hele bijzondere dingen. Een normaal werkende wifi, de tv willen bekijken via de app op tv. Netflix doet niet anders, maar bij Odido zijn deze diensten blijkbaar heel problematisch. Erg jammer.

Ishana van Odido 8 maanden geleden

Hoi @aruiver, allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet onze bedoeling. Ik zou graag je verbinding willen nakijken. Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

35 reacties

De oplossing van Odido om de tv app te laten werken: ontkoppel je mesh router. - die nog nooit problemen heeft gehad.
Gevolg: tv app zou mogelijk kunnen werken, en wij kunnen zeker niet meer thuiswerken. 

oh ja, bedraad de tv even. Extra kosten dus? Terwijl geen enkele andere app van welke dienst dan ook een bedrade tv nodig heeft.

Dit zijn totaal onbruikbare adviezen.

 

Reputatie 4

Hoi, hou je er rekening mee dat die TV box niet via WiFi werkt.

Die zal wel goed werken, maar bedraad.

Reputatie 4

Hoi aruiver.

Wat je in "mijn odido" zet staat natuurlijk nooit openbaar op het forum.

Ik denk dat Ishana dan in jouw systeem kan zien of alles goed draait, sterkte van de net verbindingen, WiFi signalen etc.

Misschien moet @Ishana van Odido je dit iets beter uitleggen.

Opnieuw vandaag: alle apps op de tv doen het. Maar als je op de app van odidio klikt, zie je enkel een zwart scherm. Het blijft toch moeilijk: gewoon tv kijken met odidio.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken @aruiver? Graag ook de versie van de app, firmware versie van je tv en type tv ervbij vermelden. Filmpje kun je delen via een WeTransfer link. 

Reputatie 7
Badge +2

@aruiver Ik ben blij om te horen dat jullie in ieder geval (bekabeld) van onze TV diensten kunnen genieten! Echter begrijp ik goed dat je het liefst gebruik maakt van de Odido TV app. Je geeft aan een Samsung TV te hebben. Zou je mij kunnen vertellen om welk model het gaat en op welke software de TV draait? Er zijn namelijk meer klanten die problemen ervaren met hun Samsung TV in combinatie met de Odido TV app.

In dit topic lees je daar meer over: Odido TV App werkt niet meer naar update Samsung The Frame | Odido community. Zou jij voor mij na kunnen gaan of je hetzelfde probleem ervaart als deze klanten? In dat geval zet ik het gelijk door naar het TV-team. Zij zijn druk bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

Mocht het toch om een ander probleem gaan, laat het mij dan vooral weten. Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Zie hier het inlogscherm van Odidio. Goede illustratie van het niveau van de software waarmee deze provider zich bedient. Vrijwel totale leegte

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @aruiver, allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet onze bedoeling. Ik zou graag je verbinding willen nakijken. Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +5

Hi @aruiver, zou je eens willen proberen om eerst de pincode invoeren en dan pas het klantnummer? Dit zou er namelijk voor kunnen zorgen dat je weer kan inloggen in de app! Laat je het me weten als het gelukt is? 

Blijft inderdaad vreselijk, die apparatuur van Odido, Het gaat vaak goed, maar eigenlijk heb je ook elke dag wel weer een kleine erfenis. Dat continue aan moeten schakelen van het tv kastje, geen fijne duidelijke tv gids, enfin, we hebben het er maar mee te doen,

De tv app van Odido heeft gristeren update gekregen maar er zijn enkele dingen die niet werken of vergeten zijn.

Namelijk je kunt als je een programma hebt opgenomen en deze wilt zien dan kun je b.v. bij de reclames niet meer doorspoelen.

Bij de vorige tv app kon ik  gewoon doorspoelen b.v. bij reclames.

Want deze functie is weg gehaald of vergeten.(nou niet vergeten)

Je moet ook opletten dat je niet te vlug iets drukt want kan al te laat zijn of de programma is weg zonder te zien.

Als je nadat je het klantnummer helemaal niks meer kan doen, dus ook niet eerst naar het veld van de pincode kan gaan, kun je de pincode ook niet invoeren. 

Dit bedoel ik: de tv app van Odidio aangekikt, krijg je niet normaal de tv te zien, maar een inlogscherm. Het enige dat je dan kan doen os je klantnr intoetsen. Met pijltjestoetsen of een return knop kom je niet bij de tv pincode. Trouwens, waarom

moet je überhaupt opnieuw inloggen?

 

Ik heb nog nooit zo’n slecht werkende tv app meegemaakt als bij Odidio.

 

Samsung model qe55qn92aatxxn

 

dat is geen samsung frame. 
de odidio app verwijderen en weer installeren heeft geen effect. De tv gids is niet op te roepen.

Reputatie 7
Badge

De tv app van Odido heeft gristeren update gekregen maar er zijn enkele dingen die niet werken of vergeten zijn.

Namelijk je kunt als je een programma hebt opgenomen en deze wilt zien dan kun je b.v. bij de reclames niet meer doorspoelen.

Bij de vorige tv app kon ik  gewoon doorspoelen b.v. bij reclames.

Want deze functie is weg gehaald of vergeten.(nou niet vergeten)

Je moet ook opletten dat je niet te vlug iets drukt want kan al te laat zijn of de programma is weg zonder te zien.

@Presto Welke knoppen op je afstandsbediening gebruik je om door te spoelen? En wat gebeurt er als je deze 1x keer kort indrukt? En wat als je deze ingedrukt houdt?

Hoi @aruiver, allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet onze bedoeling. Ik zou graag je verbinding willen nakijken. Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Groetjes, Ishana

Sorry, op een openbaar forum deel ik geen privé gegevens. Daarbij vind ik het nogal vreemd dat mijn verbinding gecontroleerd zou moeten worden, en dat mijn mail adres gecontroleerd zou moeten worden. Ik heb reeds aangegeven dat overige apps prima werken. Onze internetsnelheid is ook gewoon stabiel en goed. Alleen de Odido app werkt slecht.

Reputatie 7
Badge +2

@aruiver Is dit inmiddels verholpen? Mocht dit niet het geval zijn, wil je hier dan een filmpje van delen in dit topic? Je kunt dit doen middels een WeTransfer link. Ik kijk dan gelijk met je mee!

 

Op de Samsung afstandsbediening de vooruitspoel knop en dan is het programma 15 sec verder en 1x kort 3 sec.

Reputatie 7
Badge +2

@aruiver Fijn om te lezen dat het over het algemeen vaak goed gaat! Echter ben ik het met je eens dat dit altijd het geval zou moeten zijn. Ik wil je in ieder geval op het hart drukken dat mijn collega’s om verbeteringen aan te brengen. 

Reputatie 7
Badge

Ik zie zelf nu ook dat het niet werkt zoals zou moeten. Wat wel werkt:

  • De » knop 1x kort indrukken: 30 seconden vooruit. 3x kort indrukeen = 90 seconden vooruit.
  • De « knop 1x kort indrukken: 10 seconden terug 3x kort indrukken = 30 seconden terug.

Wat NIET werkt:

  • DE « of » ingedrukt houden: dit werkt inderdaad niet goed. ALTERNATIEF: Je kunt ook de [Links] en [Rechts] knoppen rond de [OK] knop gebruiken om door of terug te kunnen spoelen door ze ingedrukt te houden.

Ik heb het bij de ontwikkelaars gemeld om dit op te lossen.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @aruiver, ik wil dit graag doorzetten! Hiervoor heb ik wel een filmpje nodig. Zou je dit nog willen delen? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Klant nr in profiel. Beste Odido, doe aub iets met jullie tv app, verbeter dat, want het is nu echt een drama. We betalen flink voor het abonnement - glasvezel- maar normaal tv kijken is met jullie app op dit moment heel erg moeilijk,

Een nieuw probleem. Het gebeurt de laatste week regelmatig, dat als je de odidio app aanzet, her scherm op zwart gaat. Netflix, npo, disney etc werken allemaal goed. 
 

en nee, voor u weer vraagt om een filmpje op te sturen: ik ga geen filmpje van falende software opsturen. Zeker geen filmpje van een zwart scherm.

Vanavond moesten we opnieuw inloggen bij Odidio, toen we op de app van Odidio klikten. Inloggen wil niet. Nooit eigenlijk. De tv pincode kun ke niet intoetsen. Hoe slecht (klantonvriendelijk) kun je zijn als  tv-aanbieder? Nou, zo dus.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @aruiver, het filmpje is noodzakelijk om te kijken op welk moment en door welke handelingen dit nu precies fout gaat, zodat wij het kunnen reproduceren. Ik snap dat het veel gevraagd is maar zou je deze alsnog willen aanleveren? Mijn dank is groot! 

Reageer