Skip to main content

Een volgend probleem, na het debacle van de niet-werkende wifi: de Odido app werkt vrijwel nooit vlekkeloos op onze Samsung smart tv. Als je de app opent, blijft het vaak hangen. Verwijderen, tv uitzetten en weer aanzetten en de app weer terugzetten helpt soms. 

We hebben het hier over een smart tv van nog geen twee jaar oud, de Odido route staat op nog geen 3 meter van de tv, en we hebben glasvezel. Overige apps van bv Netlfix of Disney plus werken vrijwel altijd perfect. 

Ik heb uit nood maar een TV-box aangevraagd; hopelijk werkt dat beter dan de app.

Wat moet er nog vreselijk veel verbeterd worden aan Odidio. En dit zijn echt geen hele bijzondere dingen. Een normaal werkende wifi, de tv willen bekijken via de app op tv. Netflix doet niet anders, maar bij Odido zijn deze diensten blijkbaar heel problematisch. Erg jammer.

Hoi, hou je er rekening mee dat die TV box niet via WiFi werkt.

Die zal wel goed werken, maar bedraad.


Hoi aruiver.

Wat je in "mijn odido" zet staat natuurlijk nooit openbaar op het forum.

Ik denk dat Ishana dan in jouw systeem kan zien of alles goed draait, sterkte van de net verbindingen, WiFi signalen etc.

Misschien moet @Ishana van Odido je dit iets beter uitleggen.


De oplossing van Odido om de tv app te laten werken: ontkoppel je mesh router. - die nog nooit problemen heeft gehad.
Gevolg: tv app zou mogelijk kunnen werken, en wij kunnen zeker niet meer thuiswerken. 

oh ja, bedraad de tv even. Extra kosten dus? Terwijl geen enkele andere app van welke dienst dan ook een bedrade tv nodig heeft.

Dit zijn totaal onbruikbare adviezen.

 


Hi @aruiver, zou je hier een filmpje van kunnen maken? Dan kunnen ew het doorzetten! 


Hi @aruiver, wat bedoel je precies? Klopt het dat het niet gaat om de tv app maar om je verhuizing en dat je een nieuw pakket krijgt voor op je nieuwe adres? Het klopt inderdaad dat je uiterlijk 2 weken voor de oplevering op een nieuw adres de apparatuur binnenkrijgt, zodat we zeker weten dat dit optijd binnen is voordat de monteur komt. Nu kan ik me voorstellen dat als je er nog niet woont, dat het onhandig is. Voor het versturen van het pakket kun je het laten bezorgen op het opleveradres of op een alternatief adres. Ik vermoed dan ook dat er geen alternatief adres is opgegeven. Mocht je niet aanwezig kunnen zijn op het adres voor het pakket, dan kun je het bezorgmoment en bezorgadres nog wijzigen in de DHL app. Hppelijk is dit dan nog een optie voor jou!


Vanavond moesten we opnieuw inloggen bij Odidio, toen we op de app van Odidio klikten. Inloggen wil niet. Nooit eigenlijk. De tv pincode kun ke niet intoetsen. Hoe slecht (klantonvriendelijk) kun je zijn als  tv-aanbieder? Nou, zo dus.


Hoi @aruiver, goed dat je dit aangeeft! Ik ontvang graag een filmpje hiervan, zodat we het kunnen doorzetten. Alvast bedankt voor je moeite! Groetjes, Ishana


Opnieuw hetzelfde: als je de odidip app opent op de tv, krijg je een inlogscherm te zien, waarbjj je wel je klantnummer kan intoetsen, maar vervolgens niet door kan gaan naar het scherm waar je een pincode moet intoetsen. Je kan dus helemaal niks met die odidio. Dan maar weer netflix


Hi @aruiver, zou je eens willen proberen om eerst de pincode invoeren en dan pas het klantnummer? Dit zou er namelijk voor kunnen zorgen dat je weer kan inloggen in de app! Laat je het me weten als het gelukt is? 


Als je nadat je het klantnummer helemaal niks meer kan doen, dus ook niet eerst naar het veld van de pincode kan gaan, kun je de pincode ook niet invoeren. 


Dit bedoel ik: de tv app van Odidio aangekikt, krijg je niet normaal de tv te zien, maar een inlogscherm. Het enige dat je dan kan doen os je klantnr intoetsen. Met pijltjestoetsen of een return knop kom je niet bij de tv pincode. Trouwens, waarom

moet je überhaupt opnieuw inloggen?

 

Ik heb nog nooit zo’n slecht werkende tv app meegemaakt als bij Odidio.

 


Hoi @aruiver, ik wil dit graag doorzetten! Hiervoor heb ik wel een filmpje nodig. Zou je dit nog willen delen? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana


Een nieuw probleem. Het gebeurt de laatste week regelmatig, dat als je de odidio app aanzet, her scherm op zwart gaat. Netflix, npo, disney etc werken allemaal goed. 
 

en nee, voor u weer vraagt om een filmpje op te sturen: ik ga geen filmpje van falende software opsturen. Zeker geen filmpje van een zwart scherm.


Hey @aruiver, het filmpje is noodzakelijk om te kijken op welk moment en door welke handelingen dit nu precies fout gaat, zodat wij het kunnen reproduceren. Ik snap dat het veel gevraagd is maar zou je deze alsnog willen aanleveren? Mijn dank is groot! 


Opnieuw vandaag: alle apps op de tv doen het. Maar als je op de app van odidio klikt, zie je enkel een zwart scherm. Het blijft toch moeilijk: gewoon tv kijken met odidio.


Zie hier het inlogscherm van Odidio. Goede illustratie van het niveau van de software waarmee deze provider zich bedient. Vrijwel totale leegte

 


Opnieuw vandaag: alle apps op de tv doen het. Maar als je op de app van odidio klikt, zie je enkel een zwart scherm. Het blijft toch moeilijk: gewoon tv kijken met odidio.

 


Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken @aruiver? Graag ook de versie van de app, firmware versie van je tv en type tv ervbij vermelden. Filmpje kun je delen via een WeTransfer link. 


Dat je tig keer heel duidelijk aangeeft dat je pas op dag x verhuiist. Dat je vervolgens de melding keijgt dat je een nieuw apparaat can odido al een maand te vroeg op het nieuwe adres aankomt. 

En echt, hele aardige mensen hoor, daar bij odido.
Maar de domheid van dat hele systeem daarachter.

nu bv krijg terwijl ik dit nog aan het tikken ben opeens ene popupscherm met de vraag of ik tevreden ben. Why?

Hoe verzin je zoiets raars bij elkaar?


Hoi @aruiver, allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet onze bedoeling. Ik zou graag je verbinding willen nakijken. Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Groetjes, Ishana


De tv app van Odido heeft gristeren update gekregen maar er zijn enkele dingen die niet werken of vergeten zijn.

Namelijk je kunt als je een programma hebt opgenomen en deze wilt zien dan kun je b.v. bij de reclames niet meer doorspoelen.

Bij de vorige tv app kon ik  gewoon doorspoelen b.v. bij reclames.

Want deze functie is weg gehaald of vergeten.(nou niet vergeten)

Je moet ook opletten dat je niet te vlug iets drukt want kan al te laat zijn of de programma is weg zonder te zien.

@Presto Welke knoppen op je afstandsbediening gebruik je om door te spoelen? En wat gebeurt er als je deze 1x keer kort indrukt? En wat als je deze ingedrukt houdt?


Hoi @aruiver, allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet onze bedoeling. Ik zou graag je verbinding willen nakijken. Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Groetjes, Ishana

Sorry, op een openbaar forum deel ik geen privé gegevens. Daarbij vind ik het nogal vreemd dat mijn verbinding gecontroleerd zou moeten worden, en dat mijn mail adres gecontroleerd zou moeten worden. Ik heb reeds aangegeven dat overige apps prima werken. Onze internetsnelheid is ook gewoon stabiel en goed. Alleen de Odido app werkt slecht.


Dan zou de uitleg over privacy idd beter moet worden. Dan nog: als ik in mijn kring van vrienden en collega’s mijn probleem voorleg, hoor ik alleen maar bevestiging van problemen met de Odio app.

ik wil dat Odido zelf aan de eigen tv app werkt, in plaats van het probleem bij de klant gaat zoeken. 


Ik kan niets over de app zeggen omdat wij meestal via de satelliet naar Duitse zenders op de TV kijken.

Ik heb ook problemen met de WiFi naar de TV,  maar dat is vanwege de internet aansluiting om op de Duitse zenders naar de mediatheek te kijken. Nog een beetje knutselen met het Wifi punt dan zal het wel lukken.

Op de LG is nog geen odido, alleen de oude T-Mobile app. Dus geen ervaring ermee.

Ik ben hier pas 3 weken, kom van tele2.

Veel succes en blijf in ieder geval aan de bel trekken tot je 100% tevreden bent.

 

 


Klant nr in profiel. Beste Odido, doe aub iets met jullie tv app, verbeter dat, want het is nu echt een drama. We betalen flink voor het abonnement - glasvezel- maar normaal tv kijken is met jullie app op dit moment heel erg moeilijk,


Reageer