Nieuwe TV-Box voor Odido

  • 16 October 2023
  • 39 reacties
  • 927 Bekeken

Vandaag is mijn TV-box ermee gestopt. Geen beeld en geen reactie op de afstandsbediening.

Reset van de TV-box geeft een scherm waarin ODIDO verklaart dat we een nieuw box zouden hebben ontvangen en die nog niet hebben aangesloten.

Geen bericht gehad en geen Box ontvangen.

bel 0800 0092 dan is het zo geregeld.

Na veel en vervelende menu's eindelijk een sprekend iemand aan de lijn.

Nogmaals een reset uitgevoerd en zowaar een algehele upgrade van de app in de TV-box.

Alles doorlopen maar nadat ook de systeemtijd gelijk is gezet, geen beeld.

Volgens de medewerker van ODIDO heel jammer, maar we krijgen een nieuwe box.

Voorlopig geen TV , totdat de nieuwe box(en) zijn ontvangen. Pech gehad.

Ik mag toch hopen dat het verrekend wordt met de factuur.

Dat Odido zo intelligent is dat ik 2 boxen ontvang.

Wat een waardeloze communicatie en minachting voor de klanten.

Als dit een voorteken voor de toekomst is, zal het klanten bestand snel afnemen.

 

Cal van Odido 6 maanden geleden

Hoi @rbode1904, @BramR & @jpdrost, heel goed dat jullie hier melding van maken en sorry voor het ongemak, ik zie jullie graag zo snel mogelijk weer genieten van de mooiste beelden! Kan het toevallig zo zijn dat jullie een eigen router of switch hebben met daarop VLAN 640 voor de TV Box? Graag raad ik jullie aan om dit aan te passen naar VLAN 300 en de TV Box opnieuw op te starten.

Ik verwacht dat jullie vervolgens snel weer tekenen van leven zien op de TV Box, ik ben benieuwd! 🙂

 

PS @rbode1904: op dit moment komen er inderdaad twee vervangende TV Boxen jouw kant op. Het beste kan je nog steeds aanraden om de VLAN aan te passen naar 300, mocht dat nog relevant zijn voor jouw situatie.

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Je kunt de aparte TV-poorten helemaal verwijderen, dus geen VLAN 300 of 640, maar gewone LAN-poorten. Dan zouden de TV-boxen weer moeten werken.

@jpdrost Hoe heb je de Fritzbox nu ingesteld? Een aparte poort met VLAN 640 werkt niet meer. Als je DSL hebt, moet je kiezen voor het T-Mobile Thuis DSL-profiel. Als dat niet zichtbaar is, controleer dan of je Fritzbox up-to-date is. Heb je glasvezel, dan volstaat VLAN 300 op de WAN-poort en kun je de TV-box aansluiten op een gewone LAN-poort.

Mijn Fritzbox is up-to-date, ik heb DSL en heb T-Mobile Thuis geselecteerd. Dit heb ik al enkele jaren geleden ingesteld, en naar aanleiding van je antwoord bedacht ik opeens: misschien is er een oude versie van het profiel actief, laat ik het eens opnieuw selecteren (eerst een willekeurige andere provider geselecteerd, en daarna weer T-Mobile Thuis). En ziedaar, nu werkt de tv-box! Dank voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rbode1904, @BramR & @jpdrost, heel goed dat jullie hier melding van maken en sorry voor het ongemak, ik zie jullie graag zo snel mogelijk weer genieten van de mooiste beelden! Kan het toevallig zo zijn dat jullie een eigen router of switch hebben met daarop VLAN 640 voor de TV Box? Graag raad ik jullie aan om dit aan te passen naar VLAN 300 en de TV Box opnieuw op te starten.

Ik verwacht dat jullie vervolgens snel weer tekenen van leven zien op de TV Box, ik ben benieuwd! 🙂

 

PS @rbode1904: op dit moment komen er inderdaad twee vervangende TV Boxen jouw kant op. Het beste kan je nog steeds aanraden om de VLAN aan te passen naar 300, mocht dat nog relevant zijn voor jouw situatie.

Reputatie 1

Echt onvoorstelbaar is dit de nieuwe manier van communiceren?? 

Gewoon je tv Box buiten werking stellen en er zelf achter aan te moeten gaan.... Mijn kinderen waren woest van het weekend. Jullie worden hier ODILDO genoemt. Wat een puntje puntje puntje bedrijf. 


Moderator edit: let op je taalgebruik, alsjeblieft. We zien zelf de humor wel in van alle fantasierijke woordgrapjes, maar schelden en kwetsende uitingen zijn niet toegestaan.

Hier hetzelfde probleem, geen TV meer via oude Entone tv-boxen. Gebeld met klanten service, instructies op aangeven klantenservice doorlopen, zonder resultaat. Ik zou terug gebeld worden binnen 3 dagen door de technische dienst. Deze belofte blijken ze niet te kunnen waarmaken.

Ik begrijp niet goed waarom ze bij Odido niet gewoon twee nieuwe boxen opsturen, het lijkt mij een duidelijk verhaal. Odido geeft mij als klant het gevoel, dat ze het niets interesseren of ik TV heb of niet. 
Ik ben al klant sinds het ‘Vodafone-tijdperk’, maar als dit niet snel opgelost wordt, kan ik beter overstappen naar de concurrent. Dan heb ik waarschijnlijk sneller een werkende TV-box.

Hoi @Lexie2, goed dat je dit aangeeft! Ik sta voor je klaar en ook voor jou kan ik de TV Boxen omwisselen. Ga je hiermee akkoord? Groetjes, Ishana

De TV-boxen zijn onderweg. Jullie verhogen echter de abonementskosten…

Samengevat: jullie kunnen niet het product leveren waarvoor ik betaal. Meerdere malen gebeld met de klantenservice. De geinstrueerde procedures uitgevoerd. Het zou doorgezet worden naar de technische dienst, niets meer van gehoord. Na lang aandringen sturen jullie nieuwe TV-boxen op. Waarbij mijn abbonements kosten worden verhoogt

 

Ik wil gewoon TV zoals ik had, voor de zelfde kosten.

Ik krijg niets extra's, waarom moet ik dan meer betalen? 

 

Beste Moderator,

Graag zou ik dan sowieso mijn oude Entone-box willen inruilen. Behalve dat ie traag is, had ik al meer problemen (bijv. "begin gemist" werkte niet meer).

Moet ik daar nog iets specifieks voor doen?

M.b.t. vlan/lan heb ik beide geprobeerd. En resultaat is dat de box oneindig op dat welkomstscherm blijft staan.

Ik zal het vanavond nogmaals proberen. Maar hoop dat een nieuwe box de problemen oplost.

Mvg, Bram.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BramR, bedankt voor je reactie.

Ik heb je meteen een nieuwe TV Box opgestuurd! Hier hoef je niks specifieks voor te doen, simpelweg de deur openen voor de bezorgen. Wil je ons, na de installatie, een terugkoppeling geven? Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lexie2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb dit meteen voor je nagekeken en zag inderdaad dat jij nog een hele oude actie van ons had waardoor je twee gratis TV Boxen had. Op dit moment heb je de actie €2,50 korting op één TV Box. Die oude korting kan ik jammer genoeg niet meer toedienen. We hebben hier wel een coulance voor als dit gebeurt. Wij kunnen je dan één jaar lang de kosten van de TV Boxen vergoeden. Dit zal in één keer worden verrekend met een volgend factuur. Zal ik dit voor je in gang zetten? 

Beste Odido,

Ik heb sinds zojuist exact hetzelfde probleem! Na herhaaldelijk resetten steeds dezelfde melding als rbode hierboven vermeldt.

Graag een oplossing. Anders ga ik ook maar bellen.

Mvg, Bram.

Hier hetzelfde probleem. Resetten levert niets op, alleen de melding over een nieuwe tv-box.

Het telefoonnummer waarnaar verwezen wordt, is tot 20 uur bereikbaar. Daar gaat het avondje voetbal (ja, op een telefoonschermpje kan het, met minstens een halve minuut vertraging...).

Hartelijk dank hiervoor!

Ik laat wat weten zodra de nieuwe box geïnstalleerd is.

Mvg, Bram.

Hier idem dezelfde issues... Gebeld met de klantenservice. Daar hoor ik 2 verschillende verhalen. 1 dat het een known issue is. En dat ze me een nieuwe box kunnen sturen. Effe later toch niet. Nu mag ik 3 dagen wachten zonder werkende TV tot Odido mij terug belt. Dat geeft de slowgun "wij zijn er voor je" toch jammer.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Burnacid, geen zorgen! Met de issues die je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Box om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Lexie2, goed dat je dit aangeeft! Ik sta voor je klaar en ook voor jou kan ik de TV Boxen omwisselen. Ga je hiermee akkoord? Groetjes, Ishana

Hoi @rbode1904@BramR & @jpdrost, heel goed dat jullie hier melding van maken en sorry voor het ongemak, ik zie jullie graag zo snel mogelijk weer genieten van de mooiste beelden! Kan het toevallig zo zijn dat jullie een eigen router of switch hebben met daarop VLAN 640 voor de TV Box? Graag raad ik jullie aan om dit aan te passen naar VLAN 300 en de TV Box opnieuw op te starten.

Ik verwacht dat jullie vervolgens snel weer tekenen van leven zien op de TV Box, ik ben benieuwd! 🙂

 

Dank voor je reactie. Ik gebruik inderdaad een eigen router, de Fritzbox 7590. Bij Lan-poorten 3 en 4 heb ik de VLAN-id nu gewijzigd in 300:

vlancfg {          vlanencap = vlanencap_fixed_prio;
                        tagtype = vlantagtype_customer;
                        vlanid = 300;
                        vlanprio = 0;
                        tos = 0;
                }
maar het werkt nog steeds niet. Ik krijg wel een andere melding ("Je krijgt T-Mobile TV! We zijn druk bezig met een update zodat jij het nieuwe T-Mobile TV ontvangt. Laat je TV BOX dus nog even aanstaan.”) maar deze melding blijft 'eeuwig’ staan.
 

 

Als dit betekend dat ik hier een jaar aan vast zit, dan ga ik hier niet mee akkoord. Ik wil geen opzegtermijn van een jaar.

Ik zou graag een 2e afstandsbediening willen gebruiken. 
Welke is het beste geschikt of is de originele ook los te koop? Graag tips.

 

Ook ik heb de VLAN op 300 gezet.

Deze is dus nu gelijk aan de internet poort?!

Hebben jullie nog meer aangepast??

Ik heb de box gereset en deze komt op het scherm keurig met een melding dat de TV-Box is opgestart.

Maar geen TV-beeld!!

Graag verdere toelichting op de doorgevoerde aanpassingen.

mvrgr

Hey @BramR, bedankt voor je reactie.

Ik heb je meteen een nieuwe TV Box opgestuurd! Hier hoef je niks specifieks voor te doen, simpelweg de deur openen voor de bezorgen. Wil je ons, na de installatie, een terugkoppeling geven? Alvast bedankt. 

Beste, zojuist de nieuwe tv-box binnen en geïnstalleerd. Router poort had ik al gewijzigd van 640 naar LAN. En alles werkt naar behoren!

Hartelijk dank voor jullie hulp!

 

Hoi @Lexie2, goed dat je dit aangeeft! Ik sta voor je klaar en ook voor jou kan ik de TV Boxen omwisselen. Ga je hiermee akkoord? Groetjes, Ishana

Heel graag, dank voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Burnacid,

Welkom op de Community!

Wat bedoel je precies met ‘dezelfde issues’? Dat je de de melding ‘Sluit je nieuwe TV box aan’ krijgt, dat hij blijft hangen op ‘Je krijgt T-Mobile TV’ of beide? In het eerste geval gebruik je waarschijnlijk een eigen router en heb je op de poort waar de TV-box op aangesloten zit destijds VLAN 640 ingesteld. Als je die verwijdert en er een gewone LAN-poort van maakt, zou het updaten vanzelf moeten beginnen. Is hij al aan het updaten en blijft hij hangen, dan kun je proberen om 'm even van de stroom te halen en opnieuw op te starten. Mocht dat ook niet werken, dan lijkt een nieuwe TV-box me de beste oplossing. Als je hier laat weten of dat nodig is, kan een moderator dat in orde maken.

Hoi @Burnacid, geen zorgen! Met de issues die je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Box om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Groetjes, Ishana

Dat is helemaal prima / akkoord

Gisteren mijn nieuwe Amino tv-box aangesloten (ik had Entone). Nu werkt de tv weer, maar pas nadat ik de oude instellingen van mijn Fritzbox had teruggezet (dwz vlan staat nu weer op 640).

Beide heb ik gezien. Al vanalles geprobeerd met vlans wijzigen maar geen succes. Gister na het bellen van Odido de originele router er tussen gehangen. Nu krijg ik alleen zwart beeld.

Maar een nieuwe konden ze niet sturen. Ik moet wachten tot ze me terug bellen voor verder onderzoek. 

Reageer